- Hálózati / IP kamera
- Disney+
- DIGI kábel TV
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- VoIP telefonálás
- Bittorrent topik
- Mesterséges intelligencia topik
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Passz. Ilyen 4T robogóknál még nem raktam a gyáritól eltérő hengert fel, nem tudom, hogy milyen eltérések lehetnek pl a tőcsavarnál...
(#71779) GEPESZ66 Jó úgy ahogy leírtad. Először lehet, hogy kicsit nehezen fog lejönni, de semmiképp ne feszekesd csavarhúzóval mert tönkre vágod a peremet. A zsír oké, de csak finoman. És nagyon ügyelj arra, hogy szíjra variátorra stb ne kerüljön semmi sem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
válasz
Máté337 #71807 üzenetére
Nyugodtan tehetsz bele 100-as benzint, ártani biztos, hogy nem fogsz vele. Hogy állandóan csak prémium üzemanyagot tankolni van-e értelme? Ezt motorja válogatja, de egy egyszerű széria motorba én azt mondom hogy nem. De mielőtt elindulna itt egy véget nem érő vita ebből én gyorsan ki is szállok, csak a véleményemet írtam le.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
nyogo83 #71813 üzenetére
Így van, egyedül ezt az egy dolgot tudom én is alátámasztani ezzel kapcsolatban. A karbin valóban meglátszik. Én téli elrakás előtt szoktam 100-as benzint a motorba rakni, és csak ezért az egy dolog miatt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
macilaci78 #71818 üzenetére
Nekem ezeket hiába írod, én mondtam, hogy nem veszek részt az ezzel kapcsolatos "vitában" illetve egymás győzködésében. Ez az a téma amit én nagy ívben kerülök.
Én is te is, és más is leírta az ezzel kapcsolatos véleményét és tapasztalatát, nálam itt ez a dolog ki is merült.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
MrChef #71828 üzenetére
Az biztos, hogy pl SR-ben csak 10 pluszost (kb 2006-2008) tudnál venni 200 környékén. De ha jó állapotban van én nem félnék megvenni egy ilyet. Ha garázsban volt tartva (és gondolom ott, máskülönben nem lenne szép), akkor pl a műanyag elemeknek az ég világon semmi bajuk nem lesz ennyi idő elteltével sem.
Egyébként az utóbbi időben nagyon felmentek a használt motor árak, 200 alatt nehéz válogatni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
perge666 #71831 üzenetére
Persze, lehet. Illetve még szerencse plusz utánajárás kérdése is a dolog. Nem mindegy, hogy mennyi időt fordítasz a keresgélésre.
Meg hát ahogy emeled a vételárat nyilvánvaló, hogy egyre jobb példányok kerülnek elő amiknél egyre kisebb a kockázat.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
perge666 #71833 üzenetére
Nem feltétlen jelenti, de az esetek nagy részében van különbség ugyanazon motor között ha az egyiket 150-ért a másikaz meg mondjuk 250 ezerért kínálják.
szerk: Meg én nem 10-20 ezres eltérésekről beszéltem egyébként sem.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
-
-
-
Tehát először csak a szíjat cserélted ki, és minden más maradt benne amivel korábban a régi szíjjal együtt jól ment? A más típusú (gyártmányú) szíj minimális szélesség és hosszbeli eltérése (hosszban is csak pár milliméterről beszélünk) már borítja a korábban jól behangolt és működő állapotot.
A szíjnak nem bekopnia kell, hanem ki kell hézagolni (ha szükséges) és újrahangolni az egészet ha Szükséges. Görgő, minimálisan erősebb kontraszt....bármelyik benne lehet, hogy hozzá kell nyúlni, hogy tökéletes legyen az eredmény. Hogy az 5 grammtól mennyivel és merrefelé kell valójában eltérni azt így nem lehet megmondani.MHR variátor? Mármint MHR overrange? Nem sima multi? Csak mert ehhez a konfigurációhoz mérve kicsit túl komoly variátorról van szó...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
MrChef #71854 üzenetére
Ahogy a többiek is írták, nem kell olyan gyakran töltőre rakni az akkut, elég 3-4 hetente egyszer.
A lufit felejtsd el, egy zárt garázsban teljesen felesleges.(#71858) csurgoi Uhh, kérlek ki ki ne dobd...
(#71859) MrChef Karbit kéne cserélned ha manuális szívatót akarsz.
(#71863) Bilux Igen, a jó hír az, hogy ez valóban úgy néz ki mint egy mhr variátor, viszont van rossz hír is. Ehhez a cucchoz már hosszabb és szélesebb overrange ékszíj és természetesen hátsó tárcsa is kéne. Tehát ha a variátorod túlméretes, akkor a hajtás összes többi elemének is annak kell lennie. Így, hogy csak a variátorod az nem hogy azt nem fogod tudni összehozni, hogy jól menjen, hanem azt sem hogy egyáltalán normálisan működjön. Ez van sajnos.
(#71868) MrChef A légszűrőház tetejét (fedelét) levéve a légszűrőcsonkba kell befújni hogy értelme is legyen a dolognak. Elméletileg működhetne egy hosszú cső is és így nem kéne szétszedni, de gyakorlatban én kicsi esélyt látok arra, hogy a csővel pont a csonk elejét megcélzod vele. Simán a légszűrőházba fújva meg jóval kisebb az esély rá, hogy beinduljon. Mármint ha tényleg egyáltalán ilyen jellegű hidegindításra van szüksége.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
-
válasz
macilaci78 #71882 üzenetére
Mért, ha magasabb lenne akkor nem fogná vissza?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
-
válasz
MrChef #71889 üzenetére
Az a baj, hogy még ha működne is ez a befújós dolog ez akkor is csak egy kényszermegoldás. Nem normális, hogy csak így indul. Hiába néztek át neked mindent a szervizben, könnyen lehet, hogy valamit elcsesztek vagy nem megfelelően raktak össze, vagy a tisztítás ellenére azóta mégis csak belekerült valami kosz a karburátorba. Én elsőre mindenképp valami karburációs problémára gondolok, szerintem újra szét kéne szedni az egészet. Annyit még megtehetnél, hogy ilyen hosszas indítózás illetve rugdosás után nézd már meg a gyertyát, hogy milyen.... Gyanítom, hogy tök száraz lehet.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
KTMHobby3 #71897 üzenetére
Most milyen plexiről beszélsz pontosan?
Nekem is van egy gixerem amin természetesen van plexi, és az összes hasonló motoron is van, mert ezeknek a kis plexiknek természetesen megvan a maga szerepe. De csak akkor, amikor nagy tempónál ráhasalok a tankra, normál tempónál felegyenesedve (már amennyire lehet egy ilyen motornál) 100 fölött simán leviszi a fejem a huzat (mint egy plexi nélküli motornál) ami még a mellkasomat is éri.
Mi azokról a tipikus robogó plexiről beszélünk ami "eléd tornyosul" teljes egészében, és ennek köszönhetően valóban semmiféle huzat nem ér. Na az úgy visszafogja a motort (legyen az bármilyen is) mint annak a rendje. De egy ilyen plexit ne keverj össze egy, a sportmotorokon lévő plexivel. Azoknak teljesen más a szerepe, csak akkor fejtik ki a hatásukat ha rákuporodsz a tankra. Valamennyit védenek persze, de egészen minimálisat csak, a fejedet és a felsőtestedet éri a huzat ha nem veszed fel a nagy sebességre az optimális motoros pozíciót...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
KTMHobby3 #71901 üzenetére
Az a baj, hogy ahogy a kolléga is írta előttem félrevitted a beszélgetést azzal, hogy a sportmotorok plexiét is felhoztad. Ugyanis azoknak teljesen más a funkciója mint pl amiről te beszélsz. És az sem úgy van ahogy mondod, hogy a fejednek nem kell szélvédelem mert az kis felület és a bukó azt a huzatot úgy is felfogja. Már 100-120 környékén is kellemetlen tud lenni némely esetben a huzat,folyamatosan 150-es tempó felett (ami persze nem megengedett) meg már nagyon megkeseríti a motorozást ha nem tudsz egy plexi mögé bebujni. Mármint a fejeddel. A képen látható plexivel valóban semmiféle tapasztalatom nincs, de ránézésre én azért kicsit kétkedem abban, hogy ne lenne nagyobb az ellenállása mint egy testnek, de legyen így ahogy mondod.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
Tothgera30 #71948 üzenetére
Keresgélsz a neten. Mást nem tudok elképzelni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Tothgera30 #71950 üzenetére
Te azt kérdezted, hogy milyen úton módon tudnál ilyet venni. Erre más választ nem lehet adni. Mert ugye úgy is lehetne értelmezni a kérdésed, hogy esetleg nincs-e valakinek itt a fórumon vagy ismerősének a tulajdonában egy ilyen. Ezt meg ugye tiltja a fórumszabályzat, mert a keresés is hirdetésnek minősül (mármint a fórum közösségén belül). Persze csak akkor ha így értetted.
Mivel én ezt nem feltételeztem ezért javasoltam azt, hogy kutass a neten, mert pl én nem tudok linket adni ilyen eladó motorról. De ha valaki tud, akkor a link megosztása természetesen engedélyezett, de csak akkor, ha nincs köze a motorhoz.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Szerintem ki lett ez a téma elég jól tárgyalva, persze ha akarjátok akkor nyugodtan folytathatjátok.
Csak a led-re kitérve, én sem tudok olyan szabályról ami tiltaná a használatát. Index helyére motoroknál meg egyenest nagyon jó dolognak tartom ha a gyári nem, vagy már nem kielégítő valamilyen oknál fogva. Persze nem vakíthat el senkit sem ahogy előttem írtátok, de ez úgy gondolom, hogy természetes.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
-
-
válasz
Moleman #72005 üzenetére
Általában tuning nélkül ennyit szoktak tudni. Régen nagy dio fan voltam. Azt azért nézd meg, hogy nincs-e a szíj elkopva mert lehet, hogy azért nincs olyan végsebesség mint amilyet te szeretnél. Na meg a görgők állapotát is stb. Egy multivariátor hozzádobása egyébként biztos, hogy segítene rajta még akkor is ha jó minden.
szerk: én valamiért mindig jobbnak tartottam a régi állóhengeres dio-kat mint az újabb, af-34-35-ös fekvőhengereseket.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Moleman #72007 üzenetére
Azért ellenőrizd le, hogy belevaló szíjat tettek-e bele. Szereltem már olyan af-35ös dio-t amibe 27-28-asba való szíj volt. Menni ment vele, de más hosszúságú a kettő, és az af-34-35-be való jóval szélesebb is. Hogy variátornál a csapszegnél van-e egy gyűrű ami megakadályozza, hogy teljesen kifusson a szíj azt neked kell megnézned, de ez egyébként nem igazán jellemző a dio-ra, még a japán belpiacosoknál sem nagyon láttam ilyet. Persze azért nézd meg, ki tudja...
Mondjuk egy ilyen variátort, ez már normális minőségű...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Moleman #72012 üzenetére
"Jól látom, hogy ez a variátor kompatibilis mindkettővel?"
Igen jó hozzá.
"beadom szervizbe az újat, nézzék meg, hogy aránylag kevés pénzből stabillá és gyorsabbá lehet-e tenni, aztán hátha kitisztul, hogy melyikre érdemesebb költeni."
Ezzel követed el a legnagyobb hibát. Szerintem motorszervizek 90%-a a robogók lelkéhez a hajtáshoz, illetve annak behangolásához egyszerűen nem konyít semmit sem. Ha ezzel a szöveggel odaviszed nekik, akkor egyből szét akarják majd szedni az egész blokkot, nagyobb hengert rárakni stb, mert szerintük csak így lehet nagyobb teljesítményt kicsikarni belőle. Tisztelet a kivételnek, de sajnos ez általában így van. Lehúznak egy valag pénzel és jó eséllyel nem azzal a végeredménnyel kapod meg a gépet mint amivel szeretted volna. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem lehet szervizbe vinni a motort annak aki nem ért hozzá vagy nincs szerszáma...ha valamit ki kell cserélni akkor azt természetesen megoldják. De ezzel odavinni, hogy gyorsabb legyen stb....a legtöbb esetben hiba, mert mint írtam a nagy részüknek (bár a működési elvét ismerik) gőzük nincs arról, hogy pontosan mi is történik ha itt vagy ott belenyúlnak-megbolygatják hajtást. Gyakori dolog, hogy 70-es hengerrel nagyobb karburátorral nem megy úgy, mint ugyanaz a motor 50-es hengerrel megfejelve egy multivariátorral patentra behangolva. Ha ezt még párosítjuk egy rezonátorral (tudom, nem mindenki szereti) akkor arról már ne is beszéljünk. Ez van.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Azt a "hivatalos" megoldást csak kényszerből szokták használni ha nincs légkulcs vagy ütvecsavarozó.
A mindenféle variátor rögzítők, meg a gyertya helyére betekerhető rögzítő stb... ezek a kényszermegoldások szerintem. Légkulcsal vagy csavarozóval egy pillanat alatt le illetve fel lehet rakni a variátort vagy a kuplungot.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
selma2000 #72021 üzenetére
Vagy levette a fedelet vagy nem. Úgy is lehet, hogy csak simán a szívónyílásba belefújod, de az mindenképp hatásosabb ha közvetlen a szívócsonkba van fújva. Kérdezd meg őt privátba, mert ez egy 7 évvel ezelőtti hozzászólás a másik fél részéről.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
KTMHobby3 #72032 üzenetére
Nem resetel két gomb megnyomására, ezt anno próbáltam. Harmadik rejtett gomb nincs, kiszedni az elemet meg csak úgy lehet ha szétfeszíti az ember a hátlapját, ragasztva van ha jól rémlik...Pedig valószinű, hogy csak ezzel a módszerrel lehetne nullázni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
lbence #72040 üzenetére
Szerintem inkább a mínuszban való nem indulásra értette, hogy megérte az új motor.
perge666 Télen egy húszéves motornak ha rendben van minden ugyanúgy kéne indulnia mint egy újnak. Valami ott akkor nem az igazi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tök egyetértek veled, szerintem 2 km-es távon én is biciklit használnék inkább. Ilyen kis távon még jó időben sem melegszik be rendesen a motor, még egy levegős sem. Bár, hogy ha tényleg csak erre a célra lett véve akkor mindegy, hogy mi lesz vele.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
perge666 #72048 üzenetére
A normális fogyasztás ezeknél a karburátoros 50-es robogóknál valahol 3 és 4 liter között van. Az ilyen 5-6 meg hét literes fogyasztások egyszerűen nem normálisak. Egy full-ra tuningolt 70-es vashegeres mindennel ellátott robogó is elvan már 7 literrel, egy széria sima 50-es vasnál ez egyszerűen nonszensz, ott valami nagyon nem oké... Macinál fogjuk rá azt az 5 liter feletti fogyasztást arra, hogy ő akkora ember mintha két személlyel mennének a robogóval.
De más esetben semmiképp sem elfogadható ekkora fogyasztás.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
válasz
macilaci78 #72057 üzenetére
Áhh, nehogy azt hidd. Gondolom nem igazán vagy hozzászokva motoron a sebességhez, ebből kiindulva azt mondom, hogy már egy 250-es max 300-as gép is meglepetés lenne neked. Nem is kicsit. A 400 pluszos robogókat már túrázáshoz használnak nagy távokra.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!