-
IT café
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
johnjohn
addikt
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz rumos14 #8176 üzenetére
május végéig vagy június elejéig van rá garancia. 79900Ft az ára a kit (18-55) objektívvel 2 aksival. 92000ft a 70-210-es Minolta objektívvel együtt, eredeti akksi.
viszont a másiknál meg ha megvenném a vázat, a cumóival együtt, plusz [link] nesa optikáját, akkor ~75-ből kijönnék. (nem az olcsóságra hajtok, hanem melyik lenne jobb vétel)
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
-
vendingo
veterán
válasz rumos14 #8341 üzenetére
Elnéztem.
Azt hittem, hogy reggel ezt a topicot is lecsekkoltam, de szerintem már csak az ultrazoom gépek lebegtek a szemem előtt. Amiket én nézegettem neten cserélhető obis kompaktokat, azok mind iszonyat árba voltak.
Szerintem ez az FZ45 se volt rossz választás, főleg, hogy korábban csak telefonnal tudtam lődözni.
Ég és föld a különbség, elveszek a beállítások kavalkádjábanCsak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Mercutio_
félisten
válasz rumos14 #8472 üzenetére
Mondjuk inkább, hogy ránézésre minimális
AF segédfény
230 helyett 921ezer képpontos 2,7" helyett 3'-os LCD
Fókuszpont visszajelzés a keresőben
akkus és (adapterrel) hagyományos ceruzaelemes tápellátás
Továbbfejlesztett AF (SAFOX VIII --> SAFOX IX)
LV alatti látványosan gyorsabb AF
Gyorsabb sorozatkép (4,7-ről 6/mp-re 17 helyett 25JPG-ig)
Lencsekorrekció (Sajnos csak 1 érték adható meg, a nagyobb vázak 20 értékével szemben)
IRsimple
+ Toltak az ISO-n is, 12800 --> 25600 de ez inkább marketingEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-
nagyúr
válasz rumos14 #8876 üzenetére
Jaja, egy darab van ebbol a K-5-bol (ha meg megvan).
Sony A100-am volt idaig, 18-200-al, a vaz okes, de az objektiv egy halom szahar. Nekem az A55 nagyon tetszett egyebkent eloben, foleg a merete es az EVF miatt. Az akksielettartam kicsit problemas, volt mar, hogy nem volt konnektor egy-egy szallason
A Pana GH1-nek nem latom tul nagy elonyet jelenleg a K-5-hoz vagy egy D5100-hoz kepest.
while (!sleep) sheep++;
-
k1csi
senior tag
válasz rumos14 #8876 üzenetére
Mivel a túlhevülés elsősorban a környezeti hőmérséklettől függ nehéz objektíven mérni.
Viszont számos videó van a neten ahol a 60D több órán át nem melegszik túl, pl. ez.Azaz az, hogy tizenegynéhány percnél tovább nem bírják tovább nem igaz. A szenzor túlmelegedés elsősorban a szenzorstabis vázakra jellemző.
Ami viszont ilyesfajta hosszú videózásra alkalmatlanná teszi a 60D az az, hogy nem tudja a folytatni a videót amikor eléri a 4GB-os korlátot (azaz manuálisan kell újra indítani). Ez fullHD-vel kb. 12 percet jelent.
Ami nagy hátrány még, hogy nincs követő AF ill. az AF-et külön elindítva bármit is rém lassan talál meg (hosszú keresgélés után).
Azaz, ha szempont a gyors AF (kontraszt AF ami pl. videónál van) akkor a 60D-t ki is lehet húzni a listáról. Ez egyébként per pill. az összes Canonra jellemző, nemcsak a 60D-re.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
nagyúr
válasz rumos14 #8878 üzenetére
Az objektiv megtartasanak tul sok ertelme nincs szerintem, anyagilag nem jarok jobban. Az objektivekre koltessel nem ertek teljesen egyet, azert is vehet az ember DSLR-t, hogy mondjuk gyors fokuszt es alacsony zajt kapjon.
Na este leirom, mi lesz
while (!sleep) sheep++;
-
szőröscica
addikt
válasz rumos14 #8943 üzenetére
A GF2-t megnéztem, ez még drágább, mint a G2.
A többire is rákerestem, a legkomolyabb hatásúnak a G2 tűnik nekem. Az tetszik a legjobban.Az objektívek tényleg nem olcsók, egy telét szeretnék majd, talán összejön július végére, ugyanis munkaügyben ki kell mennem Dél-Spanyolországba, és ha ott leszek, fotóznék is.
-
Murderer69
őstag
válasz rumos14 #8956 üzenetére
és mi a véleményed ezekről a mikro 4/3-os cuccokról? mert most a csapból is ez folyik és elég meggyőző a minősége meg elméletileg tovább is bírják vagy nem?
oly kizárt már a sokadik olym volt szóval ha tükrös akkor vagy canon vagy talán pentax de nagyon nem tudomhttps://www.flickr.com/photos/118057417@N08/
-
Mercutio_
félisten
válasz rumos14 #9044 üzenetére
Jaja, csak az volt az érv, hogy a mérete miatt árnyékol, ezt próbáltam cáfolni, az már lemaradt, hogy persze árnyékolhat, de nem amiatt
55-300 vs. 55-200 téma: szerintem elbeszéltek egymás mellett srácok, amiért azokat a kiteket kevésbé ajánlottuk az az volt, hogy a nem annyira praktikus (a 18-105-höz képet) 18-55-tel voltak kitben. Első lépcsőnek jobb lehet a 18-105-tel megvenni, aztán, ha sokszor kell a gyutáv lehet mellé beszerezni egy 55-200 vagy 55-300 esetleg 70-300-at.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Bitlisz
aktív tag
válasz rumos14 #9164 üzenetére
Köszi a válaszokat!
A G2 az tényleg jó áron van, de valahogy mindig az aktuális termékekből szoktam választani.
Ha már rászánom magam a költésre, akkor nem 1 éves modellt vennék.
Csekkoltam, és egész jó képeket nyomnak ezek a m4/3 masinák, ISO1600-ig simán vállalható. Van ami még feljebb is. De ez ma már elég bármire, főleg hobbi szinten.
Meg tartok a fél kilós váz cipelésértől is.
Szóval egyenlőre a m4/3 felé hajlok.
De nemcsak előnye van...
A m4/3-nél az optika ami necces, mert hiába kicsi a váz, optikával már nem zsebre tehető, max a palacsinta, de az meg a szokásaimhoz kevésnek tűnik.
(Bár jó lenne tudni milyen értékekkel fotózok, jó lenne az utóbbi 2-3év fókusztávjait statisztikázni a képeimből...van ilyen progi?)
Ez a 14-42mm elmegy, de ez is ~60mm hosszú a 30-40mm-es vázra...
Az ideális lenne egy 14-88 (28-175mm->wide+~5x zoom) halk zoom obj, jó fénnyel
Fontos, hogy 16:9-ben is tudjon képet csinálni, videót meg nem mjpeg-ben (ha lehet sztereó hanggal). Vakupapucs nem fontos.
Jó lenne egy részletes Panasonic GF3 tesztet látni (meg kézbefogni...).
Az is lehet kaphatok valami jó árat egy ilyenre (mint a G2).Tényleg, mi az amit egy m4/3-es géppel nem lehet megcsinálni, de egy belépő tükörreflexessel meg igen? Egy árkategóriában nézzük ISO 1600-ig.
Nem akarok nagy vitát generálni, szal csak nyugi
Mellesleg ideális párosítás lehetne:
Canon S95 (mindig zsebben) +
Canon EOS 600D + EF-S 18-135 IS II
vagy
Nikon D5100 18-105 VR Kit
...csak ennyi lóvém nincs a világon. -
Bitlisz
aktív tag
válasz rumos14 #9185 üzenetére
Olympus XZ1 annyira nem jön be...hiába jó fényű az optika, de ennél jobb ISO800-1600 zajt akarok.
Meg ez is lehangol: "No direct access to ISO or White Balance"
Olympus PEN E-PL2 meg ISO200-tól indul és itt is gyenge a kezelhetőség (nekem).
GF3-ra várok picit (jövő héten talán kapok árakat G3/GF3 kittekre): Panasonic DMC-GF3WEG-K (14-42,14): ~187ezer
LX5-höz képest egész hordozható igaz, a 14mm-essel (28), vagy esetleg a 20mm (40).
"biztos, hogy kell neked cserélhető obis gép?"
Mivel a statisztikáim alapján kezdek leszokni a zoomolásról (vagy öregszem és dúl a retró láz), (pont rossz helyen mondom) de tetszik ez a Fujifilm FinePix X100 is, csak ne lenne ennyi bugja, meg az ára....[ Szerkesztve ]
-
Gork
tag
válasz rumos14 #33244 üzenetére
Obi le és vissza, factory reset, akku ki-be 20 perc pihentetéssel megvolt, de sajnos a hiba(?) még mindig fennáll. Most megpróbálok annyit, hogy mielőtt eljöttem dolgozni, kivettem az akksit és majd ha hazaértem, ismét beteszem. Hátha…
Egyébként valószínűsítem, hogy az optikát mozgató motorral van valami, mert ha nem manuálisan zoomolok, akkor a zoomolás időtartamára elhallgat a zaj és csak a motor hangját lehet hallani. Amint befejezem a zoomolást, folytatódik a hangjelenség.
Mivel ez az első nem kompatk/bridge gépen ezért nincs összehasonlítási alapom, de erősítsétek meg, hogy ugye az objektívnek elméletileg bekapcsolt nyugalmi állapotban semmilyen hangja nem kéne, hogy legyen. Igaz? -
válasz rumos14 #33486 üzenetére
"még egy jó tanács, hosszú távra: fontold meg a DSLR teljes leváltását, két rendszert párhuzamosan futtatni felesleges és drága."
Modern idők járják, én is ezt javasolnám... Főleg, h a 70D szintjét már egy m4/3-os gépecske is megüti, lényegesen kisebb súly mellett.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Clemi
veterán
válasz rumos14 #33486 üzenetére
Köszi Valahogy ráakadtam már én is erre a tesztre Igen a DSLR rendszerem teljes leváltása is erősen képbe került de még csak az adat gyűjtésnél járok. Egyelőre egyik rendszer mellett se tettem még le a voksom. Most elakadtam ott, hogy ha telézni akarok, akkor melyik rendszerhez mit találok, mert most a 70D-hez az újonnan beszerzett Sigma 70-200/2,8-as obi nagyon bejött minden téren, kivéve a súlyát.
Az Oly-hoz megtaláltam a 40-150-et (ekv 80-300 ha jól sejtem) bár a végén az f5,6 nem annyira tetszik, a Fuji-hoz az 55-200 (ez is valahol 80-280 ekv körül mozoghat) és ennél az f4,8 a végén már egész baráti, de a Sony 55-210 f6,3 a végén már nagyon nem tetszik. Tudom, ezek könnyű MILC üvegek, de létezik egyáltalán ezekre a gépekre penge képminőségű tele nem elszállt áron és téglányi súllyal? -
válasz rumos14 #33504 üzenetére
Ha nagyon kell az a DOF, akkor adapterrel feldobható a 2/35-100. Persze nem olcsó és nem könnyű...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Clemi
veterán
válasz rumos14 #33504 üzenetére
Pont ezt a Panasonic objektívet találtam meg én is. Tudom durván hangzik elsőre az ára, de konkrétan pont annyiba kerül, mint amennyiért a Sigma-t vettem. Ha DSLR-hez kiadtam érte annyit, akkor a rendszer váltáskor is megteszem az tuti. Több mint 100e-el többért az m.zuiko már nekem is durva, azt már nem.
Az adapterezéshez: Van itt ez a cikk ami azért megint elgondolkoztatott, de most nem feltétlenül a Sigma telémre gondolva, mert mint írtam imádom, de rohadt nehéz cipelni egész nap, ellenben van más remek Canon EF üveg amit így használni lehetne az EM10-en például.
A lényeg nálam nem is annyira a tudásban és szolgáltatásban feljebb lépés, hanem a drasztikus súly és méret csökkentés, a minőség megtartásával vagy inkább feljebb lépve, így fényerős telében is olyat kell találnom, ami könnyű kicsi
[ Szerkesztve ]
-
salapp
addikt
válasz rumos14 #33672 üzenetére
Köszi.
Hát most úgy néz ki, hogy lehetne akkor A5000+16-50 kit 100-ból, ugyanennyiből (egyéni lehetőség) j5+10-30 kit vagy most kaptam egy demo nikon P7800-at, amit kicsit kitesztelek, ha tetszik, 45-50 között az is meglehetne.
Akkor lehet, hogy az 3NL-t elvetem, ha még problémásabb a menüje, mint az újabb szériának.Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
jjeahh
nagyúr
válasz rumos14 #33993 üzenetére
4:3 képarány újabban engem is zavar, mostanában néha csak azért is a gh2-őt nyúzom, mert az tud 3:2-őt raw-ban is felbontásveszteség nélkül, így nem kell lr-ben vágással is szöszöljek... nem tudom a pana mi a francért spórolja ki a multiaszpi szenzort a legtöbb új gépből, szerintem nagyon hasznos ficsőr Videó alatt is frankó tud lenni, hogy 16:9 is "natív".
Kihajtható vs forgatható kijelző: én is pontosan így gondoltam pár éve, de meg lehet szokni a forgathatót is és földközeli témánál álló képeknél hasznos tud lenni.
Shutter shock: g7-ben van elektromos zár, vagy az nem jó?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Nippon
őstag
válasz rumos14 #33993 üzenetére
A 4:3-as képaránnyal én sem vagyok kibékülve, viszont a kihajtós kijelző szerintem jó dolog, annak örülnék, shutter shock valószínűleg sajnos van, és nagyon nem szép szegény G7
Nagyon várom az A6000 utódot én is, ha valamiért nem lesz megfelelő, akkor rámegyek az A6000-re, eddig még mindig a legjobb váz a kategóriában. A legszebb meg az EM10 Mark II. -
hcol7
senior tag
válasz rumos14 #34370 üzenetére
GF6 egyáltalán nem tetszik, és GF7 pont annyival kisebb amennyivel kéne. úgy látom, hogy tényleg pár dologban jobb csak a Gf7 a GF6 nál, azokban sem túl sokkal, de sajnos egyáltalán nem tetszik a GF6. Jobb vétel lenne duplakitben az tény, de nincs kedvem megbánni, hogy olyat vettem, ami nem tetszik.
APS-C-re: épp ezaz, hogy nemtudom, hogy _nekem_ (kezdőnek) számít-e annyit a szenzor méret, hogy a mégjobban nemtetsző Sony-t válasszam. Amiben Sony meg GF6 jobb még, és fontos nekem, az az aksi.
Nikon 1J5 ről már sikerült lebeszélni magam azzal, hogy kicsi az 1", és hogy a panákat japánban gyártják.
Valószínű GF7 lesz, mert a GM1 még a Nikon1-nél is kisebb, és ez utóbbit sikerült kézbe fognom délután, és kényelmetlenül kicsit volt. GF7 pont annyival nagyobb nála, amennyivel kéne.
Köszi mindenkinek az eddigi tanácsokat.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz rumos14 #34587 üzenetére
Persze, van egy hangyányi előnye a több MP miatt, de nem az APS-C méret miatt, mint a Nikonnak, az kihozza a méretbeli zaj előnyt is. Az hogy a Nikon ugyan abból jobban tudja nem vigasztal, inkább elszomorító, a Sony miért nem? Aztán ahol erre az előnyre szükség lenne ott hiányzik. A GX7+1.7-es obikkal szemben az A6000+Sigma 2.8-as obikkal azonos záridőhöz több mint dupla záridő adódik az objektív fényvesztesége miatt, ez gyenge fénynél iso 6400 helyett kb iso 15000-et jelent. Egy példa, ha az A6000-re a szobában gyenge fénynél felcsavarod a Sigma 19/2.8-t, és iso6400 érzékenységen 1/30s záridővel tudsz fotózni, addig a GX7-re a 20/1.7-el csak iso 2500 adódik szintén 1/30s mellett! Ennyit tudna hozni az A6000 szenzora? Rendszer szinten máris más a leányzó fekvése Aztán a Sony obi kínálata APS-Chez és a jövőbeni támogatás is érdekes,
mint annó a 4/3.
Mindennek nem lenne jelentősége, ha az A6000 hozná az elvárhatót amit a Nikon ki is hoz belőle. Akkor nem lenne kérdés, bár az obik akkor is meghatározóak és a Sigma sorral csak hátrányban van 1.3 EV-vel amit a szenzorral kell ledolgozni. Ha a Sony is kínálná a kicsi méretű megfizethető 1.8-as és nyitva is éles objektíveket (nem egyet hanem 5-6-ot!) akkor egyértelműen a jobb választás lenne.[ Szerkesztve ]
-
Sefter
veterán
-
-
muranyig
tag
válasz rumos14 #35191 üzenetére
Post focus: pl sokat fotozom a gyermekem. Itt jol jönne, mert sokszor a monitoron veszem csak észre, hogy nem az az éles, aminek lennie kellene..., de akkor már késö bánat... Illetve nyaraláskor is jól jönne, mert oda nem mindig tudsz visszamenni, csak mert nem lett éles egy kép...
-
runner 125
nagyúr
válasz rumos14 #35307 üzenetére
Köszi, MM-ben 250 br-ért van akciózva a kit, ami nettó 200, ennyiért tényleg elég pazarnak tűnik.
Miben nyújt kevesebbet, mint a GX8?
Este lesz időm és utánanézek annak is. Szenzort tekintve ha jól sejtem azonos méretről beszélünk, de mivel a G7 "csak" 16MP, a GX8 20-ával szemben, talán még kevésbé zajosodik.A GX8-ban található duplikált képstabi viszont baromi jó dolog, tesztek szerint akár másodperc körüli záridőt is ki lehet tartani ez által..
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz rumos14 #35310 üzenetére
Közben beszéltem fi:zi'k-kel is, ő írta a GX8 tesztet itt, nagyon tetszett neki a gép, annyit írt h kicsit furcsa a fogása, a G7 e tekintetben biztosan jobb, ő is olyat használ. Egy dolgot kifogásolt de nagyon, h minőségérzetre a G7 gyengébb. Kong, "túl műanyag". Nah ettől herótom van nekem is. Szeretem a prémium cuccokat, a GX8 időjárásálló magnézium váza baromira csábít.
Egyébként ránéztem a nyers, natív tesztképekre is, nem tudom elfogultság-e, lehet nagyon beleboozultam a GX8-ba, de teljesen kinagyított képek esetében érződik a különbség a GX8 javára.
130k nettóba a különbség. Átrágom, lehet kicsit kivárok, reménykedve abban h esik a GX8 ára is."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
muranyig
tag
válasz rumos14 #35500 üzenetére
vonz a 4k videó, kiváncsi vagyok hogy működik a post focus technológia a gyakorlatban, illetve mennyire hasznos az érintőképernyő, DE a képminőség is érdekes, mert a Sony nagyon jól muzsikál, nagyon szeretem, főleg beltérben használom egy fix 1.8 as obival, és úgy érzem össze kell hasonlítanom a 2 gépet.
Azért ezek "játszanak", mert nekem nagyon fontos a videó, és mellete a jó képminőség, leginkább beltérben.
Mindegyiknek van előnye, és hátránya is, le kel tesztelni vhogy... -
80hun
addikt
válasz rumos14 #35673 üzenetére
Értem én de ha újat akar vki akkor az a58 , a68 és a77II van csak.
Az egykori apsc zászlóshajó meg ném épp egykategória vele. Bár vszínű szenzorban és af redszerben így is elpicsázza az A77-et.
És valjuk be a nem külső anyagminőséggel képelsz., ami nem lehet olyan rossz csak már nagyok az igenyek kicsitHasználtból meg én is ofdaírtam az A77-et.
Aztán mindenki dötse el maga hogy használt v. új vázat akar. -
grigo
őstag
válasz rumos14 #35803 üzenetére
Az mft rendszer a fenntarthatósága miatt tetszik.
A7-el kapcsolatban igazad van. Totál meg voltam tőle bolondulva de itt a fórumtársak lehűtöttek hogy nem mind arany... Az a baj, hogy az én fizum nem az FE obiparkra van kalibrálva. És nem tudom mennyire érdemes kittel élni. Mert szerelem a manuál de némileg költségminimalizáló megoldás is.
Jajj nemár hogy a 18-105 motoros :-(Fuji is egyre szimpibb. T1 még méretben is kellemes lehet.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
grigo
őstag
válasz rumos14 #35805 üzenetére
Hát, hogy elég kifforatlan az az a7. Nagyon kompromisszumos.
De be kell vallanom nem mondasz rosszat
Látom már, az lesz hogy csapongok össze vissza rendszerek között és nem tudok dönteni.
Igazából ha most váltok akkor a lényeg az lenne hogy 400 körül össze tudjak szedni egy vázat és használtan valami nagylátó af-es objektívet (ausztriai nyaralás)Minden rendszerben találok valami jót.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/