- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Windows 11
- Router gondok
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Aliexpress tapasztalatok
- ASUS RT-N66U és RT-AC66U
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Mesterséges intelligencia topik
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz
MongolZ #173488 üzenetére
Ha fontos a megbízhatóság, és ekkora a keret, akkor mindenképp új autóban gondolkodnék, minél több garanciával, hogy ne kelljen semmin se aggódni. Rengeteg lehetőség van.
Ha nem akarsz a p*csájára verni mind a 6 millának, akkor Suzuki Vitara vagy SX4 S-Cross 1.4T. Ezek 5 millió alatt kijönnek, de összkerekes, automata váltós kivitelben is megvannak 6 alatt.
Kicsit feljebb K Astra 1.4T, Kia Ceed 1.4T, Hunyadi i30 1.4T, Corolla 1.6. A felhasználási módra a hybridek lennének a legjobbak, de abból újat ennyiért nem kapsz a kompaktok közül, és nagyon lopják őket az akksi miatt.
Dacia-k híresen rohadósak, meg a Renault motorok között nagyon körbe kell nézni a megbízhatóság miatt.Egyik új autónál se a listaárból indulj ki, hanem csekkold le hahu-n a kereskedések akciós árait, mert azok a valósak. Opelnél és Suzukinál nem ritka az 1 milliós különbözet sem.
Így hirtelen ennyi, de még biztos van néhány tuti tipp, amit a topiktársak majd kifejtenek.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Webhun #173566 üzenetére
Szia!
Most új legyen, vagy alig használt? Mert nem mindegy.
Ha teljesen új, akkor Suzuki SX4 Scross 1.4 Boosterjet. Magas üléspozíció, erős motor, tágas beltér, olcsó fenntartás és valószínűleg tartós is lesz.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Nem értek az adott A6-os típushoz, és benne lévő motorhoz, de nem hallottam eddig rémtörténeteket róla, szóval ha a fontosabb alkotóelemeket rendbe teszi az ember, akkor szvsz. nem kell folyamatosan sokat költeni rá. Értelemszerűen a kopóalkatrészek sokkal drágábbak hozzá, mint egy Suzukihoz, de aki ilyen autót akar venni, az fizesse ezt ki, és kussoljon! Kényelem, luxus = nagyobb költségek. Egy Rolexet megvenni sem olcsó, aztán szervizelni is 5-10x annyiba kerül, mint egy Seiko 5-öt, ez ilyen.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
theooracy #173876 üzenetére
A 300 ezerrel olcsóbb autókból is alkudnak szóval a difi marad. Ha te ragaszkodsz ahhoz az árhoz, akkor az az autó nem eladó.
Emlékszem annó egyik ismerősöm vett egy Fiat Temprat 200k-ért, pedig a hasonlók 400-ért mentek. Kérdeztük, hogy hogyan sikerült megcsípni annyiért. Azt mondta, hogy amit vett, az eladó volt.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
kisza25 #173958 üzenetére
Előzni is lehet azzal a Tipoval? Tehát ha visszaszúrod 3-4-be, akkor történik valami? A Baleno ilyen szempontból a szívó 1.2-vel is elég meglepőt tud lépni, ráadásul 5-5.5L-ből elszaladgál vegyesben.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Citroware #174160 üzenetére
"de szerintem jó esetben ennyit összesen nem kellene költeni rá, meghibásodások esetén"
Új autónál értelemszerű, hogy a kisebb fogyasztású jobban megéri, ezért drágább is. Pl. egy dízeles új autó mindig feláras a benzineshez képest (természetesen azonos típusnál), de aztán az értéktartása sokkal rosszabb is, így végül ha eladásra kerül a sor, akkor nagyjából egálban jönnek ki, feltéve ha nem 10 év után akarja valaki eladni, mert akkor már a dízelesnél rég nincs garancia és a kopó alkatrészei nagyrészt sokkal drágábbak.
Ha használt autóban gondolkodik az ember, akkor a 20k km-es futásteljesítmény egy évben borzasztó kevés, és az üzemanyagban található különbségnél valószínűleg sokkal nagyobb a kopó alkatrészek cseréjének összege.
Ilyenkor jöhet képbe a hibrid vagy akár elektromos autó megvételének kérdése, de azoknak meg akkora felára van, hogy végül szinte mindig a benzines lesz az arany középút. Viszont ha talál az ember egy korrekt áron eladó hibridet, ami korrekt állapotban is van, akkor gazdaságilag akár "tökéletes" is lehet.Btw. 10 év alatt egy használt dízeles autóra sokkal többet kell költeni, mint 1.6M Ft, de a mai modern euro6d-s benzinesekre is rá lehet ezt már sütni, mert részecskeszűrő, turbó, kettőstömegű már szinte minden új benzines autóban megtalálható.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
rasotamas #174177 üzenetére
Esetleg Isuzu motoros G Astra. Csak akkor rozsdál, ha törve volt, keveset fogyaszt, az 1.7-es Isuzu dízel van olyan megbízható, mint az 1.9TDI, a legtöbb alkatrész gombokért kiváltható az autósboltokban.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
diegho #174441 üzenetére
Sok jót hallani az 1.0 Boosterjetről, de sajnos élőben még nem volt alkalmam megtapasztalni. A Ford féle ezres Ecoboost pl. tényleg kulturált, de az ezres TSI-k borzasztóan kellemetlen hanggal és hangerővel járnak. A legnegatívabb tapasztalatom egy 1.0 TSI T-Roc mellett állva alakult ki. Ráadásul még 20 méteres távolságból is erősen zavaró volt a kerregése.
Valóban ilyen jó az 1.0 Boosterjet?
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Elkezdtem agyalni valami kicsi, de élhető városi cirkálón. Eddig a Kia Rio tűnik a legjobb választásnak az igényeimhez, mivel ennek nagyon ügyes a futóműve, és van benne hely is. A tesztek szerint inkább komfortosra hangolt, mégse lehet kihozni a sodrából. Ez elvileg azért van, mert a kis mérete ellenére megoldották a viszonylag nagy belteret úgy, hogy a kerekek kikerültek a kocsi négy sarkára.
Az érdekelne, hogy hasonló kategórában mi lehet még ellenfél? Az i20 túlzottan csajos küllemű, és amikben a Rio jó, abban az i20 nem annyira. A VAG-ok szerintem erősen túlárazottak, ráadásul csak háromhengereseket találok belőlük. A Corsa ronda, kicsi a csomagtartója, a Clio-ban sem tetszik a motor. A Fiesta is csak háromhengereseket használ, ráadásul nagyon pici a csomagtere is, a Baleno kifut mire vásárlásra kerül a sor, a Swift nem tetszik a feleségemnek és aprócska az egész, a Yaris is női autó. Van még valami?
SUV-ok kizárva!megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
molnarpeter #174580 üzenetére
Az ár képlékeny az ár/érték arány miatt, de nagyon-nagyon max. 5M. 4M fölé csak akkor mennék, ha már 100LE felett lenne, illetve van benne nagyobb kijelző parkoló kamerával. Ez utóbbi extra azért érdekel, mert a mai autókból nem lehet kilátni kb. semerre.
Csak a mondás miatt nem mondom azt, hogy soha többet használtautót... De amúgy tudod mit, SOHA többet használtautót!
Ja, és automata váltó is kizárva, mert csak évi kb. 5-10 alkalommal járok Pesten, és ott is viszonylag rövid szakaszon. Itt helyben meg így érezném magam az automatától: [link]Tehát szummázva az alap feltételek:
-4 méter körüli
-min. 300L csomagtér
-hátul elég hely, mert néha hurcibálom az ismerőseimet, meg remélhetőleg a nem túl távoli jövőben egy gyerekülés is férjen be
-komfortos, de stabil futómű
-benzines, lehetőleg négyhengeres
-kézi váltóExtra funkciók:
-tolató kamera
-100LE feletti négyhengeres motor
-nem hányinger minőségű belsőmegprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
rbalint88 #174586 üzenetére
Nálam is eddig az Scross játszott, de elgondolkodtam azon, hogy ha jövőre nagyobb ingatlant akarok venni, akkor nem feltétlen akarnám megközelíteni az 5M-s vételárat, és inkább 1M-val lejjebb kezdtem el nézelődni. Azaz 1M is sokat számít az önerőbe (+5M értékű ingatlant ér).
(#174587) focvis: A Swift és a Baleno nekem nagyon tetszik, de a Baleno már elvileg idén kifut, a Swiftre meg rá se bír nézni az asszony, és nem akarok kicseszni vele. Ignis kizárva. A Rio pl. nagyon bejön mindkettőnknek, mert úgy néz ki, mint egy kisebb Ceed. (szélesebb a kategória társainál)
Nem fogok olyan verdát venni, ami nem tetszik.
(#174588) tboldi: Az egy négykerekű vakondtúrás.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
diegho #174590 üzenetére
Leghamarabb ősz végére lenne aktuális a rendelés.
(#174591) Doki16: Hát akkor csak SX4, de a fránya SUV divat miatt az is nagyon magas meg ugye az ár...
Köszönöm mindenkinek! Eddig nagyon úgy tűnik, hogy olcsóbban Rio, drágábban SX4. Vagy elválok és Swift Sport.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Doki16 #174593 üzenetére
Nem tetszenek a magas építésű autók, szóval ez az új SUV divat eléggé elszomorít. Legutóbb Pug 3008-ban ültem, és olyan volt, mintha teherautóban vagy buszban lennék. Nem vagyok 60+-os, hogy könnyű ki -beszállásra vágyjak.
Az SX4 profilból nem annyira SUV-os, szóval még éppen megfelel. Az első lámpája azzal a krómozott szellőzőráccsal számomra csodálatos, imádom (nem irónia). De nekem az új kuvik is tetszik, tehát van egy kis ízlésficamom.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
rongyi #174607 üzenetére
Szokták mondani, hogy nincs még egy olyan kisautó, amiben a csomagtartóban elfér a kerékcsere után a 4 db leváltott kerék, csak a Jazz. Ezt minden kerékcserénél látom az utóbbi 2 évben, mert egyik jó barátomat mindig taxizom a szerelőhöz, és simán bedobálja a csomagtartóba a 4 kereket. Még a kalaptartó is lecsukódik rendesen.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Most mondjátok meg!
Úgy írtam be a Rio-t a topikba, hogy konkrétan csak kisza25 fórumtárs biztatására számítottam, erre Ő is le akar beszélni róla.
Ennyire tré autó az?[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Gombinyó #174639 üzenetére
Jól emlékszem, hogy Te Clio mellett döntöttél? Ha igen, ahhoz képest milyen a futóműve?
(Kár hogy a Clio-kban egyik motor sem tetszik, pedig a formája nagyon bejön, főleg ahogy szélesedik a hátsója.)[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
soldi3r #174662 üzenetére
Annyi kiegészítés, hogy ez abban az esetben igaz, ha ugyanarról a motorról van szó. Ha már nagyobb a motor, és emiatt nehezebb is, akkor már kellhet az erősebb fék is. +30 LE csipsznél semmi sem indokolja a komolyabb fék jelenlétét.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Ez az elektromos vs belső égésű motor vita is hasonlít a politikára. A pornép sosem fogja megtudni, hogy mi az igazság, és milyen dolgok állnak valóban a háttérben. Legalábbis ezek a mai viták és vaktában kilőtt cáfolatok erre utalnak.
Félreértés ne essék, fogalmam sincs az igazságról, de ahogy látom, nektek sincs.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
tboy93 #174865 üzenetére
Gondolj bele, hogy mennyivel kényelmesebb ha hozzá sem kell érni a váltóhoz, sőt még kuplunghoz sem. Én is szeretek váltani, és élvezem azt, amikor egy szívó benzines autónak az ereje igazán 4000-es fordulat fölött jön meg, de sajnos ez már egyre kevesebbeknek számít. El kell dönteni, hogy kinek mi a fontos.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Sajnos a feleségemnek nagyon nem tetszik, mint ahogy nekem se a Skodák, így olyan autókat nézünk, ami mindkettőnknek bejön.
Egyébként nagyon erősödik a Ceedért, de azaz agyonbutított szívó 1.4 elriaszt. A turbósért pedig nem adnék ~1M-val többet.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
SPeti1984 #175201 üzenetére
Simán Kadjart venném. Divatosabb, négyhenger, divatosabb, ez is 3F, szóval ugyanabba a kategóriába esik a "tudatos" használtautó vásárlók körében. Jaaa, és mondtam már, hogy divatosabb?
Esetleg a tesó, káskáj' (tököm se tudja, hogy kell írni)?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Tomorrowland #175246 üzenetére
Biztos, hogy Swiftet vennék, de nem boyracertől, mint ami linkelve is van. Inkább kicsit gyűjts még hozzá.
Sokkal megbízhatóbb darab, mint egy C Corsa, mivel ez utóbbi sajnos nagyon sokat vesztett a megbízhatóságából a régebbi típusok után. A Swiftnél az ABS kocka, illetve a váltó nyeles tengely szokott problémázni, de ha kicseréli az ember, utána sok-sok évig nincs baj velük.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Tomorrowland #175282 üzenetére
A belseje nem túl szép állapotú, de ettől függetlenül egyben van a kocsi. Érdemes élőben megnézni.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Sirandrish #175589 üzenetére
Megfelelnek a felsorolt elvárásoknak. Mást felesleges hozzájuk fűzni. Esetleg annyit, hogy borzasztó rondák, de ez van...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Motion_Blur #175847 üzenetére
Kb. mintha most gurult volna le a gyártósorról. Mennyi időt kell foglalkozni vele egy hónapban, hogy így nézzen ki?
Sógoromnak hasonló állapotban van a 2002-es Swift szedánja, de Ő naponta több órát tölt kocsiápolással.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz
diegho #176264 üzenetére
Kis kiegészítés: A feleségem diplomás, bölcsődei nevelőnő, és a 2 éves OKJ-s papírral rendelkezők ugyanannyit keresnek, mint ő, szóval egyelőre nincs értelme a diplomájának. Majd talán ha egyszer bölcsőde vezető akar lenni...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Politika
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mercedes topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vezetékes FEJhallgatók
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Apple notebookok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...