- Microsoft Excel topic
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Synology NAS
- Linux - haladóknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
opeter87
senior tag
Plusz egy a Fabia-nak
-jobb váltó
-sok alkatrész VW tehát van bőséggel választék - gyári/utángyártott közöttAmennyiben tényleg sokat fogsz plusz 4 emberrel együtt utazni, akkor mindkettő kics
A kombi mindkettőből jobb (legalább van hova tenni a csomagokat)
Skodánál az ilyen alap modellek (mint, ahogy a kolléga írta) Classic vigyázni kell -
opeter87
senior tag
Saját történet következik:
a családban volt/van rengetek 1.6-os (Ford,Opel,Nissan,Audi) egyik sem tudott 7,5-8 liternél kevesebbet enni városban (Budapest) országút talán 6.
volt/van swift is az tényleg 5-6 liter között.tudom most jön az, hogy de az 1.6 nagyobb nehezebb stb. (volt 1.6 Ford Focus forgalmi szerint volt 106x kg) szóval viszonylag közel a Suzukihoz és akkor vonjunk le 0,5-1 litert a súlykülönbség miatt.
#5467 hobizoli
az már úgy más, de én akkor is soknak érzem, főleg úgyhogy a kolléga első saját autóját keresi (biztos jobban nyomná neki - látatlanba megelőlegezem )[ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
válasz Motion_Blur #5471 üzenetére
Ezen adatok előtt dízeles létemre én is meghajolok
"De a 68LE-s autóval is tud menni 150-el az aki akar..."
szerintem pont ezért elég a 68 lóerő.
első egyedüli vezetésem anno egy 1.6-os Focussal volt, mit ne mondjak meglepődtem az első gázadásnál. (tanulóautó valami 1.6 szívódé volt, a Focussal mentem már előtte persze "szülő" felügyelettel - visszafogottan)
#5472 kkrisi
az 1.6 előnye csak országúton jön ki. Tényleg hol használnád az autót?[ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
város és Budapest közt óriási különbség van. Melyik város?
az egy 1.6 biztosan többet eszik és biztosan több rá a biztosítás és a
súlyteljesítményadó is.
Ezeket is vedd figyelembe, mint költség.
Én első autónak biztos 1.3-at vennék inkább a 8 szelepeset, mert az alul is nyomatékos.Az országút is egy relatív dolog, mert pl. Somogy, Tolna vagy Baranya megye dimbes-dombos útjain, ahol a kanyar előtt van pár száz méter belátható útszakasz, mert aztán jön az újabb dimbes-dombos kanyargós 2-5 km, na oda pl. egy jó turbódízel kell azzal lehet jókat előzgetni, de az Alföldön meg elég az 1.3 is szóval az országúton sem mindegy, hogy hol.
[ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
valahogy így...
az egyik erősebb, de több fogyi + költségek
a másik gyengébb, de kevesebb fogyi, kevesebb költségSZERK.
van 1.3 8v, 1.3 16v és 1.6 16v nem tudom melyik a legnyomatékosabb, ahhoz görbéket (görbe alatti területet) kénenézni.számolni, stb.
lehet, hogy az 1.6 nyerne, de nem biztos és ez csak találgatás így adatok nélkül.
az 1.3-asok közül a 8 szelepes a nyomatékosabb az biztos.kezdő autónak szerintem tökéletes lesz, aztán majd, ahogy alakul az életed (munka, anyagi helyzet, kocsi felhasználásnak a módja, stb.) szépen lecseréled (és akkor már lehet pl. erősebb is)
az én öcsém is az én régi autómmal (Polo 1.4) tanult meg vezetni 2 év alatt, aztán összegyűjtött még pénzt és vette egy 328i-t más világ persze, de nem egyből abba ült bele.
[ Szerkesztve ]
-
opeter87
senior tag
-
opeter87
senior tag
-
opeter87
senior tag
Az a fő kérdés, hogy mire kell az autó, hol használnád főleg (város-országút-pálya)
méret sem mindegy, hogy egyedül használnád vagy többet? csomagtartó méret számít vagy mindegy?
Mert azért a Yaris és mondjuk egy kombi Focus, hát nem egyméretű autóPoloból van 75 lovas (majdnem 80), nekem volt semmivel nem rosszabb, mint pl. az Opel 1.2 80 lóerőse, sőt.
-
opeter87
senior tag
válasz Bigemperor #5598 üzenetére
Milyen autó?
én már VAG-os kocsiknál meg-meg hallottam ilyen hangokat - komolyan
vagy inkább be-be beszéltem magamnak -
opeter87
senior tag
válasz Bigemperor #5600 üzenetére
Én csak Skodában és VWban hallottam, de ezek szerint a Honda és a Ford is ilyen.
Akkor ez normális
-
opeter87
senior tag
válasz Bigemperor #5608 üzenetére
Tudom, hogy az a saját autóm egy Octavia és ott is hallom.
Eddig azt hittem hülye vagyok és nem is mertem megkérdezni senkit.
De most, hogy te is írtad, így már megnyugodtam, hogy nem én vagyok a hülye.Előző autómban egy VW Polo 7évig volt nálam (nálunk) folyamatosan hallottam a hangot, ha nem ment a rádió és figyeltem rá. De nem volt semmi baja az ablaktörlőnek soha, szóval nem foglalkoztam vele.
Tudom ez téged nem vigasztal -
opeter87
senior tag
válasz Vesztor87 #5632 üzenetére
Egy barátomnak volt, asszem olyan 40k környékén vette és olyan 130k környékén adta el (csak céges kocsi miatt és a családban maradt - ez azért sokat elmond)
1.2 16V 80le jól ment kb mint az én előző autóm (VW Polo 1.4 16V 75le)
az 1.2 láncos motor, de a láncnak előjött a hangja olyan 110k környékén és akkor utána nem sokkal cserélte.
Egyébként faék egyszerű és megbízható. A belseje nagyon jó állapotban volt és nem költött rá soha pluszban. -
opeter87
senior tag
válasz !Overdose! #5665 üzenetére
Nem abból indultam ki, hogy egy 10 éves dízelben 80k van, mert tudom, hogy több van sokkal
Csak annyit akartam mondani, hogy örök életű műszaki megoldás nincs. A 300k-t egy átlag magyar autós 20 év alatt tesz meg, magyarul örök életű -
opeter87
senior tag
válasz Tökmindegy #5667 üzenetére
Jelzem van egy 1977-es évjáratú w123 220D Mercim, szóval tudom mennyire jó autó
Ha a bazi nagy aksi fel van töltve mindig pöccre indul
-
opeter87
senior tag
válasz Dare2Live #5670 üzenetére
A Hiace-nál is elő van írva a lánc ellenőrzés, de apám V6-os dízelét is ellenőrizni kellett 180k-nál, aztán 60k ként.
Persze saját autómban én is mindig cserélek minden szíjat, feszítőt, vízpumpát stb. időben.
Pl. mostani pdtdi is elmegy 120k-t a szíjjal, de én is meg a szerelő is azon a véleményen vagyunk, hogy 90k-nál csere kompletten, mert a szervizkönyv azt mondja, hogy 90k-nál ellenőrizni és ha olyan akkor csere. (persze szemre senki nem állapítja meg, hogy milyen az állapot ) -
opeter87
senior tag
válasz Dare2Live #5675 üzenetére
Én nem hordom szakszervízbe, mert nem vagyok hajlandó kifizetni 6-7-8 ezer forint munkadíjat óránként. Így nincs assistance... Így ott állnék az út szélen
Szerintem is direkt nem csinálnak jobb szíjjakat, mert akkor nem lenne alkatrész bevétel.
500k nagyon sok szerintem egy szíjnak. Lánc az más. -
opeter87
senior tag
válasz Dare2Live #5678 üzenetére
Én a Skoda Octaviamat elvittem vidéki (budapesti vagyok) szakszervízbe 30 ezres szervízre.
(vidék=Vác)
az óradíj 8.000 Ft + ÁFA és CSAK egész órát tudnak számolni.
92.000 Ft fizettemmúlt héten Octavia 75 ezres szervíz saját szerelőnél (olajat vittem, de azzal együtt számolva)
44.000 Ftszóval engem nem érdekel az Assistance, mert nem ér meg ennyit.
-
opeter87
senior tag
válasz !Overdose! #5694 üzenetére
Hát ilyen alapon még Székesfehérvár is közel van Budapesthez, meg Komárom is meg minden.
Vác igenis vidék és egy vidéki márkaszervízben is ilyen díjak vannak én csak ezt írtam. -
opeter87
senior tag
válasz !Overdose! #5699 üzenetére
Szerintem egy vidéki márkaszervíz díjai nem függnek attól, hogy hol van helyileg.
Mert elvileg ugyanazokat a gépeket, szerszámokat írja elő a márka.
A szakképzett munkaerőnek is kell lennie. Esetleg az ingatlan árak olcsóbbak.Ennek ellenére mégis valamivel olcsóbb a vidéki szervíz.
A szolgáltatások közti árkülönbözetet teljesen rendben van és el is hiszem neked.
Budapest Buda II. kerület egy férfi hajvágás 2500-5000 Ft
Balatonfüreden nyáron 700Ft-ért vágták le a hajam.Mégsem ingázom...
-
opeter87
senior tag
válasz !Overdose! #5708 üzenetére
Gondoltam, hogy nem a pénz miatt ingázol.
Azért nem éri meg. Még egy márkaszervíz esetében sem, hiszen iszonyat időveszteség keletkezik.#5707 Qru
Tényleg ennyi, borzasztó szerintem. De tudod, amíg ennyiért is megveszik/igénybe veszik minek legyen olcsóbb. -
opeter87
senior tag
válasz Tökmindegy #5771 üzenetére
Ezeket meg tudom erősíteni.
Volt Fordunk hibátlan
Volt Mercink (2db) borzasztó volt
Van A6 hibátlan
Havernak volt 307-es hibátlan
Volt VW hibátlanSzóval a városi legendákat csak mértékkel kell kezelni.
-
opeter87
senior tag
válasz Mr.Grincs #5806 üzenetére
Ez így van alapvetően, de szerintem a normálisabbja nem ezt csinálja.
Közeli családi osztrák ismerős (Alpokba van több 4*-os szállodája is közel 30 éve), 15-20 évig használ egy autót és nagyon vigyáz rá. A legújabb autója egy RS4-es Audi, az 1988-as 124-es Merciét cserélte le. Megjegyzem az autó hibátlan volt, de szeretett volna már egy fiatalabbat.
-
opeter87
senior tag
válasz Motion_Blur #5825 üzenetére
Az előző generációs Mondeo (szintén kombi, 131 lőerős dízel manuállal) nálam 5.9-et evett és egy munka miatt egy hónapig közel 3000km-en keresztül használtam.
Szóval nem tudom megint mit csináltak a tesztelők az autóval, hogy ennyit fogyasztott -
opeter87
senior tag
Igen mert 200 lóerő ide, automata váltó oda a 10 literes fogyasztás dízeltől nagyon sok, még ha csak városban is használjak az ember.
Én a legnagyobb dugóban sem tudok 9nél többet megetetni az enyémmel pedig dízel és automata. De ha nyomom neki és nincs dugó akkor a 8 is elérhetetlen
-
opeter87
senior tag
válasz dízelracer #5834 üzenetére
A tesztelt Mondeo már 10.000km futott, tehát korántsem zsír új motorról beszélünk, aminek be kéne kopnia, meg stb. (a mai motoroknak meg nem is kell)
A tesztelő kb. 5 sorban ír a motorról és az egész tesztet elolvasva nincs olyan érzése az embernek, hogy júj ez bizony kinyomhatta a szemét, stb. szóval lightos tempóban pláne sok a 10 liter.
Jóval erősebb ez igaz, mint egy átlag autó éppen ezért nem is kell annyira pörgetni stb, ergo könnyebb gazdaságosabban nyomatékosabban autózni vele.Apám 3 literes dízel autója fogyaszt 11 litert városban télen. Állandó összkerékhajtás, automata és forgalmi szerint 1900kg. Szóval a 10 liter nekem sok. Pláne úgy, hogy az előddel 6,5 literrel eljártam városba (az gyengébb volt és manuális, ahogyan már korábban írtam)
-
opeter87
senior tag
Használt autónál csak is az állapot számít.
Persze lehet jönni a korral, meg ilyenek, de ez nem igaz.
Szegény nagyapámtól idén örököltem meg egy öreg 123-as Mercit, 30évig volt az övé. Óvta, ápolta, szerelte és szerette.
Eredmény: 33éves Mercedesben tökéletesen működik minden (ha az aksi rendben közel 1év állás után is beindult) és a belső leírhatatlan szakadás mentes, minden a helyén egyszóval álom.#5930 k.
Az egy nagyon jó vétel lesz és szerintem többet is fog bírni, mint 15 év.
Az 1.4-es 100lóerős a legjobb motor amit (széria/halandó számára is elérhető árú) Polokba gyártottak (aztán jött az 1.2 TSi) -
opeter87
senior tag
Elnézést
Már 3éve nincs nálam , idén májusban adta el tesóm, úgyhogy ez lehet az oka annak, hogy kevertem a dolgokat.
Ha ennyire nem vészes az olajfogyasztás, hogy nem is tudja faterod, hogy mennyi az annyi, akkor nem érdekes.
Nekem érdekes módon a rózsaszínes/pirosas hűtőfolyadékot "ette" kicsit az autó (olyan 40ezrenként pár decit kellett után tölteni) -
opeter87
senior tag
-
opeter87
senior tag
-
opeter87
senior tag
Eddig bejöttek az ilyenek
ennek a Rovernek olyan a belseje, hogy minden beleülés után ki kell mosni a ruhádat és zuhanyoznod kell.
Asszem volt is egy ilyen Top Gear rész, ahol pont az ilyesmi árkategóriás autókat tesztelték.
ez tényleg csak donorautónak jó szerintem, ahogyan többen is írták. -
opeter87
senior tag
válasz Motion_Blur #6278 üzenetére
Olvastam mikor megjelent a cikk és csak néztem magam elé, hogy 3,4
sajnos nekem munka/kutya/stb. miatt kell a nagyobb autó, de azért szívesen eljárkálnék ilyen fogyival (valójában 5literrel is boldog lennék)
-
opeter87
senior tag
OFF
Ha már biztosítás.
Szerintetek mikor küldi a Magyar Posta Biztosító a csekkemet az idei kötelezőről? Érdemes bemenni egy postára és befizetni? Vagy a rendőrnek elég, ha megmutatom a kinyomtatott igazolást, hogy ezt én bizony megkötöttem, csak még nem tudtam befizetni.Az öcsémnek is ma küldte az Allianz a baleseti adós csekket, amin január 1. a befizetési határidő
-
opeter87
senior tag
válasz Bigemperor #6294 üzenetére
Kötvényt nem kaptam még. Akkor nem kezdek el aggódni. Ha majd egyébként is a postán járok megkérdezem.
-
opeter87
senior tag
válasz VR6-Fan #6316 üzenetére
a Focusban tudtommal már sperr van és azzal azért könnyebb.
a G1 meg szívó, szóval nem ébred ekkora nyomaték ilyen hirtelen.nem mondtam, hogy a hátsóval könnyebben menne, én a négy kerék híve vagyok
Első keréken ekkor nyomaték gondot tud okozni szerintem. Bár olvastam anno egy Ferrari 458 Italia vs. Fiat 500 Abarth tesztet, ahol a versenypályán valami 1-5 km/h volt csak a különbség a két autó közt a kanyarokban
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Hobby elektronika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen