-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
5-6 kilóból is lehet venni autót, csak akkor nem érdemes válogatni szín, ajtók száma és egyebek alapján....
Én is nézek néha, hogy a kékgalléros munkavállalók némelyike olyan kategóriás autóval mászkál, hogy egy szett tisztességes gumi a fizetésének nagyrészét elvinné.... aztán egyre kevesebb jut karbantartásra, eladja és így jutunk el a 2-3 milliós prémiumhoz, amivel valaki orbitálisan nagyot fog szopni. -
dj79
senior tag
Ahogy Te is írtad, 500ból lehet venni autót. A fenntartás más kérdés, én ezt már évek óta nem merem írni.
A megane 2 kombi is egy kifejezetten szép állapotú, végigszervizelt, de tizenéves autó volt.
Vásárlás után vezérlés, gumizás, olajcsere. A nálunk levő egy év alatt kellett bele 4 trafó, 2 hátsó rugó, kézifékbovden, volt egy kábelszakadás a csomagtérajtónál, szívósor-tömítés csere, utastéri fűtőmotor meghalt (azt mondjuk én cseréltem ki), fojtószelep, kormányszalag-szakadás és persze az egyik kártya behalt. 15 hónap alatt kb 350 ment rá. Ugyanannyiért tudtam eladni, mint amennyiért vettem, ráadásul egy környékbeli srác vette meg (egy vásárlónk). Nála azóta meghalt az akksi, a bal első elektromos ablakemelő, a jobb első fényszóró magasságállító motorja és a kuplung a végét járja. Gyakorlatilag 700e volt az autó, de a harmadik évre mindennel együtt még egyszer elkéri a vételárát.A megane 1 ilyen szinten sokkal költséghatékonyabban üzemeltethető autó volt, az háromszázat kért el 3 év alatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
dj79
senior tag
válasz inf3rno #189068 üzenetére
Ennek fussunk neki mégegyszer.... Városban soha nem lesz hatvanas átlagod. Pályán a váltót berakod a legmagasabb fokozatba és utazol 200 km-t állandó tempóval, üzemmeleg motorral. Városban kuplung-gáz-fék-váltás-index, gyakori hidegindítással,mindez kb 25-30kmh atlaggal, ki-beszállással. Ez a belteret is jobban elhasználja, gombokat, kormányt, pedálokat, ülés szélét... Ez nem egyszerű szorzas kérdése...
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz inf3rno #189084 üzenetére
Fene tudja. Anno a felsővezetői gépparkunk között azok az autók voltak jobb állapotban, amelyekben több volt a km.
10 perc alatt fel sem melegszik a motor. Ha meg napi 2 órát ingázik melóba oda-vissza, akkor az napi 100-150km. Az mennyi is havonta? 2000km csak munka miatt. 3-4 év alatt már össze is jöhet 100-150e futott km. -
dj79
senior tag
válasz szotyika77 #189167 üzenetére
Városra egy kettes Prius pont jó lehetne a megcélzott ársávban. Befér a hordozó a két üléssor közé kényelmesen, a csomagtérbe szerintem a babakocsi is, ráadásul megbízható technika, általában jól felszerelve.
4m környékén kevés normális méretű, jól felszerelt új autó van sajnos. Szerintem személyi kölcsön helyett a lízinget érdemes árszamolni, lehet, hogy olcsóbban jön ki a végén (mármint ha véget ér a mostani helyzet és a személyi kölcsön kamatai visszamennek a korábbi szintre. -
-
dj79
senior tag
válasz gzbotii #189395 üzenetére
Ahogy előttem Qru is írja, nem túl gyakori a fékcsere.
Az elsők kb százezer, a hátsók meg kétszázezer (persze ha nem rohad be ) km futást elbírnak.
Amúgy nekem is voltak ilyen félelmeim, de 50km körzeten belül jónéhány, a típushoz értő, felszerszámozott szerviz/szerelő elérhető, illetve 3 márkaszerviz is van a közelben. -
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #189586 üzenetére
Én egr problémákról is hallottam, illetve az első ablaktörlő-mechanizmus sem kifejezetten erős anyagokból épült fel.
-
dj79
senior tag
válasz OPiiPO #189625 üzenetére
3m forintért már lehet jó hsd-t venni, szóval hajrá.
Most mentem pár száz km-t pályán a kettes priussal (nem kifejezetten lassan, szóval feljebb is ment rendesen az átlag ), annak vannak bizonyos korlátai, de egy hármas már élhetőbb ott is az erőtőbblet miatt.olajbogyo: típusfüggő. Minden autónál van valami konstrukciós elmebaj, szóval leafnél az akku, prius3, auris esetében az elektromos vízpumpa, de az amperának is van nyűgje, szóval ezt így nehéz előre megmondani.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Stauffenberg #189840 üzenetére
Clio 2, fabia jó irány. A Clio nem rohadós (kivéve, ha rosszul javították), relatíve biztonságos.
Fabia, Ibiza: első sárvédők alja, küszöbvégek hajlamosak rohadni a dobbetét mögött összegyűlő komposzt miatt. Én egy 1.2 htp-t használok. Az 1.4 akár autópályára is alkalmas lehet, előforduló gondok: szervokormány, gyújtótrafók, első futómű szilentjei, hátsó ajtóknál lehet beázás, a gumitömítések elöregedése miatt. Az ibizák általában jobban felszereltek, a skodáknál sajnos nagyon sok a "minélolcsóbbtörlesztő" felszereltség. -
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #190299 üzenetére
Hmm, eszembe jutottál ma. Felénk már SDJ kezdetű rendszámokat adnak ki, talán még nem késő lecsapni az SDI-001-re
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #190302 üzenetére
Piaci rés ON
-
dj79
senior tag
válasz #14787072 #190330 üzenetére
Kia Sportage-ben/ hyundai tucsonban szerintem lenne elég hely minden tekintetben, ha maradtok a szívómotornál. A Corolla hsd nem lenne rossz, de árban kicsit feljebb vannak, ráadásul a hátsó lábtér lehet, hogy kevés lesz. Kia Niro hybrid is innen indul kb, de ott kisebb a csomagtér.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #190353 üzenetére
Vagy ennyi pénzből kijön 10-12 frankó SDI
-
dj79
senior tag
válasz BigBlackDog #190412 üzenetére
Ugyanazért, amiért a hsd-t vontatni sem szabad. Nem szereti az elektronika az ilyesmit
-
dj79
senior tag
válasz szabonagyur #190581 üzenetére
Arra gondoltam, hogy könnyebb bekötni a gyerekeket egy jazz/307 magasságú autóba, mint egy random alacsony japánba vagy swiftbe, főként, ha a hátsó ajtónyílás is lejt hátrafelé.
A megane 2 kombi ilyen szempontból kényelmetlenebb volt a p307 kombinál. A mama gd jazze valahogy egyszerűbben elnyeli a gyerekülést is, amikor bepattintom.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs