- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Opera böngésző
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Python programozás
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz ReSeTer #183469 üzenetére
Ez a cikk lehet egy kiindulási alap, de semmi több. Igazából az a gond, hogy bizony a szervizóradíjak is folyamatosan emelkednek (felénk 14-18k nettó körül van a márkaszerviz), tehát ugyanannyiért fogják javítani a régebbi és az újabb autókat is. Inkább az a kérdés, ha beesik egy komolyabb akna, akkor elő tudsz rántani pár forintot zsebből vagy gondot okoz. Ezért javasolják mindenhol, hogy a rendelkezésre álló összeg egy részét félre kell rakni esetleges javításokra vagy pedig vétel után teljesen rendbeszedni a járművet (én ezt a megoldást preferálom).
-
dj79
senior tag
válasz AMD Power #183489 üzenetére
A céges vanunk eléggé egyben van, mondjuk az dízel. Rozsda nincs, futómű bírja, ráadásul elég biztonságosnak számított akkoriban a kisautók közt. Az 1.4 16 szelep nem rossz motor (mindkét meganunkban az volt) , talán a Renault topikban több infót össze tudsz szedni.
-
dj79
senior tag
válasz Soulfly842 #183524 üzenetére
Ahha, csak arra figyelj, hogy az avb már fuzionált valamilyen szinten az elite autóval idéntől.
Maszlagéknál js érdemes körülnézni, szintén ajánlott kereskedő, kisebb haszonkulcsot alkalmaznak.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Soulfly842 #183530 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Soulfly842 #183533 üzenetére
Elite autón kívül esetleg auto329 is jó lelőhely, ők általában magasabb holland polcról választanak import "árut", aztán a hibridszalon és persze a toycar kínálatát is eléggé ajánlott átnézni.
A plug-in felára több dologból tevődik össze, főleg az eltérő akkutechnológia a fő érv, illetve a zöld rendszámmal járó "mentességek".
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Soulfly842 #183538 üzenetére
Mi is Priust szeretnénk venni, azért táncolgatom körbe a témát Ha eladom a kocsit, hsd lesz a következő.
Amúgy Lexus ct200h vagy Auris nem jöhet szóba Neked? Ugyanaz a technika.AMD Power: igen, ez van... Vevői oldalról nehéz megemészteni a jelenlegi árakat. Én is nézegetem, egy jó prius ára 10 évesen 3m körül van.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
A plug-in inkább 15-20 kilométert megy el feltöltve.
Amúgy a felár új korában is megvolt, csakúgy, mint a prémiumautóknál, össze kell hasonlítani az akkori árakat.
2009-ben egy alap Prius3 7,5m volt, egy fullos pedig 9m.
A golfunk 2009-ben közel 6m volt így felextrázva.
Ha most összehasonlítom a használt árakat, a felár mértéke körülbelül hasonló.Másrészt kevés olyan autó van, ami automata létére ennyire keveset tud fogyasztani városban (és vegyesben), ráadásul kifejezetten megbízható technika van alatta, drága alkatrészek nélkül mint pl dpf, dmf, dsg.
Doki16: a plugin akksija más technológián alapul, nem igazán hullanak, míg a sokat futott prius3-nál javasolják, hogy legyen tartalékba 600e, mert cellánként nem javítható, mint a kettesé.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz AMD Power #183547 üzenetére
Igen, érthető az aggodalmad, de mindenre van megoldás.
Pont ezért cascoztuk be mi is a kocsit, illetve a riasztón és a gyári immon kívül van benne egy kis trükk, amit csak az tud rajtunk kívül, aki segített megcsinálniA csillaggarázs miatt én sem vennék újat (pedig olyan parkoló van nálunk, hogy kicsi az esély parkolási malőrre, lehulló faágakra etc).
-
-
dj79
senior tag
Csak használt jöhet szóba, ráadásul a prius3 nagyobb belül, mint az Auris, főleg a hátsó üléssor lábtere.
Most már nem feltétlen kell kombi, a babakor átlépésével valahogy kevesebb cuccal el tudunk menni bárhovaÚj autónál nyilván más a helyzet, azt 10 évre venném, akkor én valószínűleg kifizetném a felárat.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Nagyvárosban simán hozható a minimum négy liter megtakarítás egy hasonló méretű automata benzineshez képest, a plug-innal pedig jóval több, ha tudod tölteni. Vegyes használat viszont már más tészta, ott két liter lehet kb a differencia.
Sajna az auris kombi sem túl nagy, elég nagyok a gyerekülések A prius tengelytávban-lábtérben nagyon erős.
-
dj79
senior tag
Az 1.4 16v megane majdnem tíz litert evett tisztán városban, amikor helyben használtam, ráadásul az hamarabb be is melegedett, mint a tsi, ez elég kevés hulladékhőt termel.
"Ahhoz kepest, ahogy szerintem egy Prius megy" - nem 1.2 vagy 1.4 szívó a párja, inkább 1.6 körül kell keresgélni.
Gaben fogyasztása számunkra itt nem mérvadó, ahol ő lakik, ott más a téli átlaghőmérséklet
-
dj79
senior tag
"Keresgelj csak autokat a 2010-es evekbol, hasonlo generaciot, mint a Prius3, es lehetoleg abbol is a modern motort. Hidd el, egy modern 1.2 vagy 1.4 szivo siman pariban van a Prius3-al, de itt ugysem a gyorsulas fog szamitani."
Melyik modern 1.2 vagy 1.4 szívó lenne pariban vele, egyáltalán volt modern szívó benzinmotorra irányuló fejlesztés a Suzuki motorjain kívül? Komolyan kérdezem. Talán a Vitara kifutott 1.6 benzinese, az tudott hasonló méretű, de jóval könnyebb kasztniban alacsony fogyasztást adni.
Gaben92: akkor tényleg enyhe, amikor én jártam egyszer jó pár éve, akkor bizony ráfagyott az arcomra a mosoly
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Kickass #183600 üzenetére
Átlagos napunk így fog alakulni pár hónapon belül:
reggel két gyerek kocsiba berak, 2km-re ovi és böli. Utána én 5 buszmegállóval arrébb melóban fél nyolckor kiszállok. Ezután párom leteker innen még 5 km utat kocsival, háromnegyed nyolcra ott is van. Lakástól indulásig 45 perc. Negyed ötkor elindul, összeszedi a gyerekeket, ötre otthon is vannak.Gyalog/tömközlekedés verzió: reggel háromnegyed hétkor el kellene indulni gyalog az ovi felé, időjárástól függetlenül. Ez eddig rendben. Lerakjuk a gyerekeket, utána felsétálunk a buszmegállóhoz, 2-3 perc. Sajnos a helyi tömegközlekedés sajátossága, hogy az ipari parkhoz az irodajáratok az ovitól (értsd fél nyolc-nyolc között) limitálva járnak. Ha egyet lekésel, várhatsz negyed órát kb. Ha el is éri a buszt, akkor leszáll a fő közlekedési úton, most még nincs nagy sár az út mellett a járda helyén, tehát csak kicsit lesz koszos a cipője azon a bő kilométeren. Jó esetben akár negyed kilencre beér, rossz esetben fél kilencre. Jó esetben indulástól másfél óra, megyeszékhelyen belül. Na most ebben az esetben, ha le kell dolgoznia a munkaóráit és lekési a buszt, van némi ütközés az ovi és a böli nyitvatartásával, ugyanis negyed kilenctől le kellene nyomni a nyolc órát és a kajaidőt, tehát háromnegyed ötnél tartunk, onnan busszal-gyaloglással haza még mondjuk 45 perc, így fél hatra haza is érhet.
Ugye ez nem is akkora gond, mert én korábban le tudok lépni, busszal felmegyek az ovihoz, összeszedem a gyerkőcöket, ötre otthon is vagyunk.Ja, csak ekkor még nem voltunk különfoglalkozásokon.
Elnézést, ha azáltal kamuzöldnek tűnök, hogy nem hideg motorral eregetem a dzsuvát a lakók orra alá, hanem a jövőbeni felhasználásnak jobban megfelelő autóként jött szóba a prius... főleg, hogy a párom cégénél van töltő.
[ Szerkesztve ]
-
-
dj79
senior tag
válasz MunezXBK #183677 üzenetére
Ja, én AAA sms-re nem válaszoltam, az utolsó telefonhívás (utána nem zavartak) így nézett ki:
- jó napot kívánok, xy vagyok az aaa auto fóti telephelyéről és...
- jó napot kívánok, köszönöm hívását. Mivel a hirdetésben írtam, hogy aaa autó és egyéb kereskedők kérem ne keressenek, úgy gondolom, hogy nem olvasták el a hirdetést, tehát valójában nem tudja, milyen autó után érdeklődik. Így nincs más hátra, minthogy megköszönjem a hívását, viszonthallásra.Egyébként sima nepper is hívott (győri kereskedésből), amikor a korábbi autót árultam. Ő azzal kezdte, hogy ugye karc és sérülésmentes az autó, mert az ő 16 éves audija az, itt jár a környéken, megnézné. Mondtam neki, hogy jöjjön, leviszem a rétegvastagság-mérőt, aztán körbemérjük egymás kocsiját, erre nem kinyomta a telefont?
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz cucumber87 #183688 üzenetére
Üdv kedves Kérdező!
Tudomásom szerint sajnos a támogatásnál van a gépjármű életkorával kapcsolatban egy komoly megkötés, mégpedig az, hogy az igénylés benyújtásakor az autó 5 éves lehet, ebben az esetben adható a 600 ezer forint.
Új autó esetében 1m forint az igényelhető támogatás.5 éves automata autót sajnos nem találtam a használtautós oldalakon 1,1m forintért, az árak inkább 2m felett vannak. A hybrid autók ennyi idősen inkább 4-5m forint környékén indulnak.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz cucumber87 #183693 üzenetére
Nos, ezek a lehetőségek vannak, amennyiben az 5év korhatár/600ezer támogatásból indulunk ki:
1 db találat a használtauto.hu oldalon.Ha a támogatást az öt éves korlátozás miatt nem vesszük figyelembe, akkor 1,5m forintból már lehet értelmes automatát keresgetni, akár 2005 -2008 évjárat körül is, mint pl Suzuki Swift, de nyilván jobban személyre lehetne szabni a dolgot az esetleges személyes igények figyelembe vételével, mint pl magasabb üléspozíció, nagyobb csomagtér.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz pető bá' #183700 üzenetére
Szia!
Az FSI sajnos pont nem az olcsó szervizeléséről híres, kokszosodás etc, ráadásul elég jó étvággyal bír, de nem tudom, hogy ekkora futásnál ez mennyire befolyásol a választásban.
Ha már strapabíró szívó benzines, akkor Toyota Avensis kombi, esetleg Focus vonalon indulnék az "olcsóbb" kategóriából.10 évre én személy szerint nem terveznék használttal, főleg nem egy bonyolultabb szerkezettel.
-
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz [HUN]Dani #183897 üzenetére
Jónak írod, én simán bevállalok olyan autókat, amitől mások sírva rohannak elfelé
A linkelt autó csinos darab, de a futása miatt lehetséges, hogy 1-2 éven belül kér némi aprót, ahogy molnarpeter is írja. Szíjas legyen, de talán a hetesbe már azokat tették csak, ebben nem vagyok biztos. (mondjuk a láncossal sincs semmi bajom).
molnarpeter: a szíjas viszont szerintem 125 lóerős, a hirdetésben talán elírták
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs