-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tannhauser #200748 üzenetére
Passat B8 GTE Variant.
Ez kimaxolja a kereted, de a sok városozás miatt ez lenne a legmegfelelőbb választás. Plug-in hibridről van szó, tehát ha tudod töltögetni, akkor városban nem is kell használnod a belső égésű motort, de hosszabb utakra ugyanúgy ott van a kedvező fogyasztású 1.4TSI.
A csomagtartója jóval nagyobb, mint a hibrid Mondeo-nak, szóval az utóbbit én kiejteném.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz parandroid #200758 üzenetére
Ez német preztízstank’, tehát brutális az értékvesztése. Egyébként is általában minél drágább egy autó, annál nagyobb az értékvesztése, de ez az Audi, BMW, Merci hármasra hatványozottan igaz.
Ezeknek karbantartása extrém költséges, és ezt a tényt a használtpiac kegyetlenül beárazza.
Btw. a phev Q7 viszont olcsóbban fenntartható, mint a tisztán belső égésű társai.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz 3L1T3 #200775 üzenetére
15M-ért a koreaiakból inkább a nagyfiúkat (Sorento, Santa Fe) nézném, ha már családi autó lesz.
VW vonalon a motorokkal bajban lennél szerintem. Gondolom dízel kizárva, az 1.4TSI gyenge ezekhez, az 1.8-as inkább kerülendő, a 2.0 talán már egy fokkal jobb. Ha újonnan veszed, és pár év múlva cseréled, akkor én 2.0TSI-vel venném azokat. Ami fájó pont a fauvénél, az a kötelező szervizek díja, mert 100k alatt még egy olajcserét sem úszol meg.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz rongyi #200780 üzenetére
J Astra 1.4T Sports Tourer
Benzines, kombi, nem túk drága fenntartani, évjáratban oké, belefér a keretbe, nem kokszosodik, van benne tartalék, mert turbós.A legnagyobb hátránya a tömege, mert többet eszik, mint az akkori kategória társai, és kicsit bunkerszerű, nincs akkora hely benne, mint ahogy gondolná az ember a külső méretei alapján. Ennek van egy előnye is, mégpedig az, hogy nagyon biztonságos jármű.
Volna még pár ötletem, de egyik sem felelne meg minden feltételnek.
Avensis T25 1.8, 2.0 bezinnel. Ez korban elvérzik, illetve túl sok tartalék sincs a motorban.
Honda Accord 7. generáció 2.0 kb. ugyanez, de kicsit virgoncabb, illetve van belőle 2.4-es is, ami már egész jól megy.
Insignia az kb. ugyanaz, mint a J Astra, csak kicsit nagyobb, de még nehezebb, illetve drágább a fenntartása.
VW-nél ebben az időszakban csak kezdetleges TSI-k voltak, amik kerülendőek.
Franciákból szintén inkább a dízelek voltak jók. Egy Renault Megane 3-as az 1.6-os motorral nagyon jó gép, de abban sincs tartalék.
A koreaiak (i30/Ceed) szvsz. mind alulmotorizáltak.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tannhauser #200783 üzenetére
Elsősorban abban jobb, hogy a maga konzervatív módján jól néz ki.
Komolyra fordítva: Nagyobb, jobban megy és komfortosabb.Hagyományosból én faceliftes Avensis T27 1.8-2.0 benzinest vennék. Ez is nagy, a csomagtartó is, a fenntartása is kedvező és nagyon megbízható.
A 8. generációs Accord kombi sem rossz, de ott a dizájn miatt a csomagtér kisebb, mint az ellenfeleknél. Esetleg 9. generációs Civic kombi is jó lehet az 1.8-as motorral. Ez eggyel kisebb kategória, mégis nagyobb az Accord-nál a csomagtere, sőt szinte mindent vert pár évvel visszamenőleg.
Egy igazi Jolly Joker az MK3-as Octavia 1.4 TSI kombi, de ott a szíjas motorost kell nézni 2014 után. Jól megy, jól fogyaszt, és hiába Golf padlólemez, mégis akkora terek vannak benne, mint egy Passat-ban. (Passat, Superb szintén jók ezzel a motorral, de azokba már kicsit kevéske, és az 1.8-2.0 TSI nem olyan megbízható.)megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz 3L1T3 #200803 üzenetére
Láttam már pár Mazda alját, skyactive szériákból is. Nem népi hiedelem. Értelemszerűen amelyik nem látott sót, az nem teljesen barna alul, de még akár magyar autókon is fel tudja ütni a fejét a rozsda pár éven belül. Szerintem ez ebben az árkategóriában (~VW) nem elfogadható.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz parandroid #200809 üzenetére
Formaterv van.
Az autó így természetesen gyártásba se kerülhet, mert nem felelne meg az előírásoknak.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Torry #200813 üzenetére
Ha nem kell SUV, akkor Hyundai i20. Eddig mindenkinek tetszett, aki szóba hozta ezt az autót, szóval ebben nincs hiba.
Ha magasabbra vágysz, akkor Suzuki Vitara/SX4 Scross, esetleg Ssanyong Tivoli.
Mondanám még a hibrid Yarist, de abba 6.09M a beugró.
A Renault Clio/Pug 208/Corse E is jól néznek ki, de egyik motorral sem tudnám jó szívvel ajánlani.
Titkos tipp a Hyundai i30 1.5DPI motorral. Gyenge, de nagyon egyszerű motor, és szvsz. szép autó.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz diegho #200827 üzenetére
Nem keverem, szerintem mindkét francia 1.2-esnél vannak jobb turbós motorok a piacon. Az 1.33 TCe meg majd kiderül, hogy milyen lesz. Eddig ez is, és a szintén fiatal 1.5 TSI tűnik a legjobb turbósnak.
Talán a Honda féle 1.5 se rossz, de abból szerintem max tized annyit adtak el, mint a feljebb említettekből.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz gabikiraly2 #200871 üzenetére
3 gyerek? Mert akkor csak egyterű játszhat. Sharan/Alhambra/Galaxy 1.9TDI/PDTDI-vel.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz gabikiraly2 #200874 üzenetére
Üdv a klubban! Enyémek 6 nap múlva 5 hónaposak (fiú/lány).
Én erre egy ötajtós Superb-et vettem, szóval egy kombi bőven elég. Enyém sem kombi, mégis bőven befér az ikerbabakocsi, még tudok mellé dobálni rengeteg cuccot.
T25 Avensis 2.0 benzinessel, vagy 2005 utáni, javított 1.8-as benzinessel. Az első 1.8-as nagyon zabálta az olajat, de ezt később javították.
Accord gen. 7 kombi (koporsószállító) 2.0 benzin.
Octavia MK2 1.9 PDTDI.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Valószínűleg sokkal többet eladtak az általam említettekből. Ezért ha az utcán random belerúgsz valamibe, az lehet, hogy épp egy 1.9 tádé alkatrész lesz, vagy egy Galaxy bal első sárvédő stb... Tehát észszerűen, olcsón fenntarthatóak.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz func93 #200909 üzenetére
VAG: 1.6 és 2.0 CRTDI
PSA: 1.6, 2.0 és 2.2 HDI vagy Fordnál ugyanezek TDCI néven.
Típusok közül azt, amelyik a legjobban tetszik, mérete megfelel stb... Pl.: Golf, Passat, Octavia, Superb, Leon, A3, A4, 308, 508, Focus, Mondeomegprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Almera-ban dettó.
Van olyan, ami nem állítható, mégis nagyon kényelmes, a PUG-okban található. Az új 508-ban és 3008-ban is nagyon jól van kivitelezve. Más kérdés, hogy az 508-ban nem fér el a vállam rendesen, pedig picike vagyok.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz szabonagyur #200937 üzenetére
A 4. hengerben nincs kompresszió, szóval most a Superbet gyilkolom városban is. Szerencsére hetente 1-2x megyünk vele egy 100km+-os körutat, meg 2-3 hetente ~150km autópálya is van.
Az Almera-t szerintem meghirdetem (nem rohad, klíma tökéletes), hagyom 2 hétig, és ha nem viszik el apróért, akkor megy a bontóba. Ha találok egy patika F Astra-t, akkor arra térek át itt városban. Teljesen bele vagyok pistulva. Egy türkizkék Caravan 1.6/75LE lenne az álom.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz Rhino666 #201013 üzenetére
Persze, hogy vannak jók, de blődségeket ne írjunk már.
Értelemszerűen tele vannak bonyolult extrákkal, illetve az alkatrészeik is sokkal összetettebbek, mint egy egyszerű autónál. Ezért lehet bármilyen megbízható, sokkal nagyobb esély van a meghibásodásra, és azokat jóval drágább szervizelni is. Ha az utóbbi nem gond, az egy része csak a megoldásnak. Sajnos a bonyolultság miatt sokkal sűrűbben is fognak jönni a problémák, ráadásul 10+ évről beszélünk. Ez egyszerű matek.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tothgera30 #201049 üzenetére
[link]
X16SZRmegprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Luck Dragon #201135 üzenetére
A Megane 3-as jóval komolyabb autó. Inkább a J Astra-val van pariban, de a tömege miatt jobban fogyaszt, és a belső helykínálata is jobb.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Ed3r_X_ #201146 üzenetére
VW Jetta/Passat B6 1.9 PDTDI
Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI (2M alatt nem egyszerű szépet lőni)
Renault Laguna MK3 2.0 DCI (ritka a lépcsős hátú ötajtós, de szedán félének tűnik)Kicsit félve, de Pug 407 2.0 HDI. Ennél a motor kiváló, de elektronikai problémák lehetnek, főleg a korai példányoknál.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #201161 üzenetére
Superb-be elfér az első ülésekig 2 méter, és simán be lehet csukni a hátsó ajtót, de abból az első generációs sincs ennyiért normális állapotú. Én lehet, hogy B5-ös Passat-ot néznék 1.9 sima tádéval. Ahhoz már egy turbó is aprópénzért szerezhető.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz gordonfreemN #201188 üzenetére
Eszembe jutott még az Opel Omega is, de nagyon jól át kell nézni, mert rohadós.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz tboldi #201219 üzenetére
Azt vedd figyelembe, hogy túl sok alkatrész/extra sincs benne, tehát kisebb is az esély a problémákra.
A régi mergákat is azért dicsérik az újakkal szemben, mert azok is faék egyszerűséggel voltak megáldva.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz vidocq #201230 üzenetére
Az internetes influenszereknek köszönhetően néhány típusról elterjedt, hogy a világ legmegbízhatóbb autója (Jazz, i30, Ceed), ezért a magyar használt piacon lévő mennyiség kevésnek bizonyult, tehát elkezdték behordani őket nyugatról. A behozott autók nagy részét kamillázó nepperek árulják/ták, és ők előszeretettel tekerik vissza a km számlálót.
Konklúzió: Nagyjából azonosak a futásteljesítmények, de Megane-okat valószínűleg nem tekergették annyit.
Esetleg még egy olyan tényező is közrejátszhat, hogy a Megane-okból több volt flottás, de ehhez nincs statisztikám.Szvsz. egy 3-as Megane közelebb áll a 3M+-os 2. generációs Ceed/i30 pároshoz, mint az 1. generációsokhoz, tehát azonos áron sokkal jobb vételnek mondanám.
Eddig sajnos csak fullos/bőrös Megane 3-hoz volt szerencsém, de az letaglózott teljesen.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz passatgt #201318 üzenetére
Mert kisebbek. A Suzukiban nagyon jól el lehet férni, de pici a csomagtartója. A Yaris hátul olyan, mint egy “jó” 7 személyes SUV 3. üléssora, tehát csak lábatlan kisgyermekek tudnak beülni oda.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz ZolkoW #201397 üzenetére
“Nincs” eleje, tehát ugyanolyan hosszúságból sokkal hosszabb belteret tudnak kihozni. Ezenfelül általában külön mozgatható ülések vannak bennük, néha hátul mind isofixes, tehát 3 gyereket egymás mellé be lehet pakolni gyereküléssel, illetve 3 felnőtt is elfér egymás mellett. Ezt semmilyen kombiban sem tudod megtenni. Pl. én most vettem két komolyabb gyerekülést (oldalt plusz hozzátoldott védelem van), és közöttük max 20cm maradt, pedig Superbem van (nem kombi, de ugyanolyan széles, mint a kombi).
Btw. a SUV-ok is ott buknak el, hogy bakancs orruk van, ezért azonos méretek mellett jóval kisebb hely van bennük, mint az egyterűekben.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz MC Pite #201429 üzenetére
“Általánosságban, és kb ezeknél is, 2-3× annyi az éves fenntartási költség.”
Nem Golf vs A8-ról van szó, hanem 308 vs 508. Alig van különbség fenntartásban, főleg ha még a motor is ugyanaz.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz BigBlackDog #201436 üzenetére
Fater 1.2-es G Astra-ja lábbal hajtós, szóval annyira csak megy ez a Corsa is. Hasonló tömegű Jazz 1.2@75LE sokkal virgoncabb.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz kisza25 #201521 üzenetére
Egyetértek.
Az a baj ezekkel a kompakt SUV-okkal, hogy nem elég hosszú a csomagterük. Nem véletlenül szokták a kombikat és egyterűeket családi autóként aposztrofálni. A nagy SUV-ok legalább ebben jók, hosszú a csomagtér, döntött üléssel meg mindent is elnyelnek.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz bitpork #201526 üzenetére
GLS-re gondolsz? (X167)
Az tényleg nagy csomagterű, de ha ugyanebben a méretben egyterű vagy dobozos-egyterű lenne, akkor 1,5x nagyobb lenne a csomagtere, mert olyan bakancs orra van, hogy surranónak becézem. A Maybach verziójával jött most errefelé (borász oligarchához) lagzizni Majka papa.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz LZs?! #201540 üzenetére
Esetleg a Skodás “okos” megoldásokra (esernyő, jégkaparó stb…) lehet azt mondani, hogy különbség.
Vedd azt amelyik jobban tetszik. Szvsz. a Superb inkább politikus/cégvezető autósabb, a Passat meg inkább területi képviselős, de valószínűleg ez egy rossz beidegződés nálam.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz KoVee84 #201544 üzenetére
A Puma még csak-csak, de a CX-3 miben nyújt többet egy kisautónál? Hátulra nem fér két felnőtt, tehát pl. egy Swift is megveri ebben.
És akkor még nem is esett szó a magasság és plusz tömeg miatti fenntartási költségekről, pl. magasabb fogyasztás, drágább gumi, gyorsabban kopó fékek stb…[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz passatgt #201546 üzenetére
Nagyon pesszimista vagy, ha azt hiszed, hogy csak 4M-ért tudod eladni 4 év múlva.
Ha nem pusztítod el teljesen, akkor simán 5M felett el fog ez menni.Ne jöjjön itt senki az elektromos autókkal, mert az még ebben az országban sci-fi.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz gaborn1 #201559 üzenetére
Minden kisautóval ez a helyzet.
A falusi parasztház pedig annyit ér, amennyiért megveszik, és bizony megveszik. Sógorom mondta, hogy látott egy szépen megcsinált falusi házacskát (14M-ért) itt egy közeli faluban az egyik délelőtt frissen hirdetve, de másnap már eltűnt a hirdetés. Érdeklődött az eladónál, de mondta, hogy elkelt.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz bandus #201573 üzenetére
Az előző generációs VW-k jobban sikerültek, mint az újak, ráadásul eggyel kisebb kategória az Octavia. Tudomásom szerint az MK4-esben hátul már nem multilink futómű van, hanem egy sima csatolt lengőkaros, de javítsatok ki, ha tévedek.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz bandus #201575 üzenetére
“ha választani lehet én az eggyel kisebb kategória de jobban felszerelt felé indulnék”
Így van, te arra mozdulnál, de ezzel nem mindenki van így. Pimpelhetsz akárhogy egy Octavia-t, az akkor sem lesz Passat/Superb. Ez igaz akár egy 5-ös BMW-re, E Mercire vagy A6-ra is. Sosem lesznek 7-es, S osztály vagy A8. És akkor még nem esett szó a presztízsről…
A nagyobb azért van, mert valaki azt keresi. Ezt el kell fogadni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorolaj és szűrő topik
- Mini PC
- Háztartási gépek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Mobilinternet
- Nincs elég CPU-ja a garanciális cserékhez az Intelnek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xbox tulajok OFF topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen