- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Cudy M1800 Mesh rendszer: édeshármas
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- AliExpress tapasztalatok
- Pokémon-tolvajnak mondják, beperelték a fejlesztőt
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
Sziasztok!
Kapcsolódnék a fórum témához, milyen autót vegyek ?
A közeljövőben (1-2 hónap) szeretnék a klasszikus első autó megvétele dilemmán átlendülni. A peremfeltételek, amik fontosak lennének:
- 1,5 milló Ft körüli összeg határ
- Németországban tervezem megvásárolni és ott is szeretném majd használni ergo nem szeretném sokat szervizbe hordani és a vételárat egy éven belül rákölteni turbó, szelep, lánc...mittoménmi cserére
- A fenti gondolatjelből nyilván látszik, hogy nem vagyok autó szakértő , ezért ha bármi olyan honlapot tudtok ajánlani, ahol mondjuk típus hibák, mire ügyeljünk vásárláskor, hogy tudjuk megállapítani, hogy mennyit tekertek vissza a km álláson, azokat szívesen fogadom
- abszolút Német autó párti vagyok ezért ilyen 1.9pdtdi golfokat nézegettem. A problémám, hogy olvastam ezekről a motorokról hideget meleget, illetve, hogy tartok tőle, hogy ha valaki ilyen autót használ az legtöbbször sokat megy vele és visszatekert órával értékesítik. Konkrétan erről a kocsiról/motorról mi a véleményetek?
- szeretném, ha kedvezően fogyasztana, néha valószínűleg jönnék vele haza és az 2000km autobahn
- olvastam még, sok embertől, hogy a japán autók is nagyon megbízhatóak. Néztem ezért még a honda civic 1.7 ctdi ket (2005 körüli évjárat). Vagy mazda 3 1.6 dízel, mazda 6 2.0dízel.....ezekről semmi fogalmam sincs.
Tudtok picit segíteni, melyik vonalon induljak el a keresgélésben, utánajárásban? Dízel autókat néztem, de ez nem kritérium, csak a hosszú távos fogyasztás miatt ez szimpibb talán.
A preferált egyértelműen a német kocsi...az a masszivitás, design nekem egyértelműen a nyerő....ezek a japán autók a bili lemezzel meg a borzasztó ranad (számomra) belső designal nagyon nem nyerőek. De most 1-2 évre első autónak, ha megbízhatóságban jobb (ebben az ár és életkor kategóriában) akkor bevállalom
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz neduddki #80134 üzenetére
Ezt írtam, hogy nem kritérium, csak én (totál laikusként) azt gondolom, hogy egy ilyen életkorú autóban inkább egy ketyegős traktor motorral pöfögök, mint egy 10 litert benyelő szívó benzinessel
Nem szempont a "zsír hang" meg a "hú de húz" az remélem majd pár év múlva lesz szempont, de akkor már nem lesz kérdés a márka
-
Declare
őstag
Köszi mindenkinek!
Belinkelem elsőre mik azok a konkrét kocsik amiket nézegettem.
Mazda 6 (nem tudom ez első vagy nem első generáció
Valami ilyesmi autókon gondolkozom, persze nálam egyértelmű a golf, de mondom olvastam sok negatívumot a motorról....persze lehet ez a sima troll háború a VW és antiVW klubb tollából
Még az a honda amelyik egész elfogadhatóan néz ki.
(#80141) neduddki : Insider vagy? Totálkáros cikkeket írsz/tesztelsz? Nekem nem egyértelmű mit ajánlasz (?) Amit linkeltél benzines, pont erre írtam, h ezért nem akarok ebben az életkor kategóriás autóban benzint....a fogyasztás miatt. Amit néztem civic az dízel.
-
Declare
őstag
Sziasztok!
Tudtok abban segíteni, hogy egy 2008 as 1.7 cdti H astránál miket érdemes megnézni, mielőtt megveszi? Van e valami olyan amire mindenképp jó figyelni? Érdemes e előtte bevinni egy opel szakszervizbe legalább egy motor diagnosztikára? Nem bízom a márkaszervizekbe alapvetően.....de attól még jobban értenek hozzá mint én valószínűleg
-
Declare
őstag
Ez azert csak reszben igaz szerintem. Kint, pl Nemetorszagban a hasznaltautok ara alacsonyabb aranyban, mint otthon. Egyszerüen draga a szerviz, magasabbak a fizuk, az emberek egy idö utan sokkal könnyebben megvalnak a kocsitol, kevesebbert, mint a piaci valos ara...meg nem erdekli az eladot, hogy mondjuk fel evet hirdetessen meg azert, hogy 200 euroval többert adja el es nem erdekli a vevöt sem, ha talal egy neki megfelelö autot, hogy 200 eurot meg lealkudjon....eppen ezert lehet talalni nagyon jo fogasokat is kint! Nem beszelve rola, hogy kicsi a valoszinüsege a km ora mutyizasnak, jo kis nemet benya volt a kocsiba tankolva, nemet utakon hasznaltak es ha van benne a korahoz kepest kicsit több km, akkor joesellyel azt az autobahnon megtett sok sok 100km teszi ki, ahol egyenletes sebesseggel ment, valtas, fekezes, motor inditgatas nelkül....ellenben egy varosban pöfögö fele annyi km es kocsi sokkal elhasznalodottabb lehet, minden tekintetben.
Persze csodak nincsenek es töredek aron nem lehet jot venni de nem egy elvetemült ötlet, kicsit körbenezni mashol is
-
Declare
őstag
1. nem , pont azért adja el, mert nem kínlódik a szervizzel, ami még drága is. 7-10 éves autóktól sokkal könnyebben megszabadul és vesz egy újat, vagy újabbat. Nem kókavetyélésről beszélek, de nem is megy a sz@arrágás....mert nincsen rászorulva a nagyon nagy átlag.
3. benzin: nem én mondom, nekem is úgy mondták, utánanéztem és megdöbbenve tapasztaltam, több fórumon is olvastam, hogy otthoni benzin nem ugyan az mint itt a kinti (fuvarozók írták pl, illetve kint is minden német ismerősöm váltig állítja, nem számít, melyik kúton tankolsz, jó minőséget kapsz...nehéz a Magyar viszonyok után ezt elfogadni, de csak nem vagyok okosabb, mint sok törzsgyökeres Német aki itt él amióta született
4. Órát tekeri a török meg a román persze, de nem is ilyen vételre gondolok. Meg nem hasznaltauto.hu -n hírdető nepperekről . Német honlapon kinézett és magánszemélytől vagy autóháztól megvett kocsikról beszélek. Nem azt mondom, hogy kizárt, hogy órát állítson valaki, de sokkal kevésbé valószínű mint otthon.
Van ugye Mo.-n ez a tipikus gondolkodás, hogy huuu 3 éves az autó és van benne 100k km az huu de sok, azt nem veszem meg....na az a másik az jó, abban csak 15 ezer van az kell nekem....erre írtam, hogy egy német autobahnon közlekedő autót, amiben 3-4 évesen van 200k km ezerszer szívesebben megveszem, mint egy ilyen csillogó villogó, "höly tulajdonostól, garázsbantartott, keveset futott, csak napos időben és nyáron használt blablaba....autót 1200km-el 6 évesen".De partalan lenne ezen vitázni, azt írtam amit tapasztaltam és amiket nekem is írtak/mondtak amikor autót kerestem (autószerelő, autókkal foglalkozó, országokat járó fuvarozó, fórumozók stb....én sem akartam ezeket a dolgokat elhinni, elfogadni...de ez van j
Jó tanácsként írtam, hogy érdemes körül nézni kint, pl Németországban is és magadnak behozni a kocsit. Óriási piac, rengeteg autó, nagyobb az esélye (szvsz) egy jó fogásnak....persze macera és nem könnyű és használt autóban garancia nincs. Csak nem szabad szűk látókörűen gondolkozni. Ennyi
-
Declare
őstag
válasz szőröscica #86016 üzenetére
Remelem a tecsoban is ezzel a mentalitassal parkolsz be ket auto köze.... -
Declare
őstag
Jelentem megtörtent Ugyan meg csak 1 autot vettem es nem reg ota elek kint, de amit leirtam abban mar a megvaltozott velemenyemet olvashatod De az egesz lenyeg annyi volt, h erdemes jol körbenezni es nem szabad megriadni a külföldi kocsiasarlastol...nem egy olyan nagy kaland kintvenni egy kocsit es hazavinni, mint amilyennek elsöre tünik, laikuskent!
Kolbaszbol nincs a kerites sehol, de nem is összehasonlithato a helyzet a "majd mi megmutatjuk az Unionak " Magyarorszaggal
(#86031) joamilestoné "Naná, sőt izomból rányitom az ajtót a mellettem állóra."
Hat mar meg ne sertödj, de ebböl a majd lefestem ha mar ocsmany hszböl pont erre következtettem de örülök neki ha nem igy van...sajat dolgaival az ember azt csinal amit akar
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Csakugyan nem hallottam rola, köszi
De nem is lesz ilyen a kocsimon soha irto gaz mint ahogy nem lesz spoiler es diffuzor sem, hiaba hasznaljak a F1 ben eleg sok az identitas zavaros, aki ilyen marhasagokra költ, aminek semmi ertelme....ugyanazon a penzen vett volna eggyel erösebb motort es akkor lehet nem nez ki F1 esnek megis jobban megy szvsz -
Declare
őstag
válasz runner 125 #86120 üzenetére
Huh, ez a temaengem is erdekel most!
Michelin energysaver 205/55/r16 rol valaki valami velemeny? Bevallt nekem ez a gumi es nagyon lassan kopik es nem olvastam rosszakat sem rola (ez a gyari ggumi is). Az ismerös gumis viszont valami olyat mondott,h a futofelület nem eleg osszan barazdalt vagy ilyesmi....
-
Declare
őstag
válasz runner 125 #86124 üzenetére
Kösz sracok, de nem lettem boldog, amiket irtok
Hat nem tudom...apum kocsijan gyarilag conti sportcontact gumik voltak (azt hiszem az 17 es), de basszus azok 30-40k km es kuka.....en nem tartok ott, hogy a kocsimra 2 evente vegyek 100ezerert gumit + 100 ezeret telit
Ezek a michelinek kb 60-70k km elmentek mar es meg mindig jo a profil, de azert jövö nyarra cserelni akarok....
neduddki Ez miert jo, hogy ugy irsz, h fel orat kelljenertelmezni mit is akar jelenteni a mondatod?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz runner 125 #86143 üzenetére
Azert a michelint a nem premiumba sorolni az elegge nem helytallo
Persze ez vilagos, de mivel nekem nem versenypalyara kell, hogy 200al is bemenjek a kanyarba, jo lesz a michelinenergy saver szvsz....legtöbbet autopalyan hasznalom, 130-180, nincs szüksegem ra, hogy egy conti sportcontact lekopjon az egyenesekben 1000 km alatt....azert meg kutakodom
-
Declare
őstag
válasz roberto211 #86130 üzenetére
Picit fura kerdes ez..Te ismered a sajat lehetösegeidet...viszont szerintem 5eves hitelre autot venni hasznaltan az nagyon gaz....engem ugy szocializaltak, h legjobb ha az ember a penze max 20-30%at költi autora....ennek alapjan 500% at kocsira költeni....hat Te tudod.
Arra gondoltal, h mi van ha fizeted a kocsi reszleteit es valami betojik rajta? Miöl fogsz 100ezerert gumit venni? 100ezerert vvezermüszijat....es akkor ezek nem a meghibasodasok....1 millio körül (alatta is) mar siman vehetesz valami nem tul regi golf 4 est pl....egesz keves hitelellel akar, ha mindenkepp hitelt akarsz.....de meg ertelmesebb ha 500 k ig veszel kocsit es akkor nem fogsz izzadni ha kiggyullad az engine check lampa es szervizbe kell vinni
(#86155) joshua7: ennyi!
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz roberto211 #86159 üzenetére
Hajjajj vagy nem ertünk Teged, vagy ezt a penzugyi dolgokat gondold at jobban
800-1 milliobol veszel egy 8 ev körüli autot nem 20 eveset es nem görcsölsz ha elromlik valami...
Kocsira szvsz 30k HUF szamolhatsz havi szinten minimal hasznalattal atlagot (szervizek[nyari gumi 80k, teli gumi 80k, vezerles csere 100k...es ezek nem a varatlan dolgok)],tankolas stb). Ha hitelezel akkor +40k ugye Te mondtad. Ha szorakozas+lakhatas+minden egyeb mellett par ev mulva kpra veszel lakast akkor olyan netto 500k Huf fizud van....miert nem varsz meg 1-2 honapot es veszed meg kp ra a passatodat?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz roberto211 #86174 üzenetére
Figyi, Te dolgod tenyleg....szerinted nem fura, hogy senki nem mondta, h "ezez!kiraly ötlet, van 500k vegyel egy 5-6eves disel passatot 5 eves hitelre"? Csak gondold at
20k kajara egy honapban? Holnaptol en is oda jarok
Szerintem az a heyzet, h otthonlaksz anyuekkal, talan elkezdesz lassan dolgozni, de nem tudod igazabol mi merre hany ora. Ezert probalunk segiteni! A 30 k autora havonta azt ugy irom ATLAG (azaz beleszamolod az egyszeri költsegeit az olajcserenek, gumikopasnak, biztositas.........stb..hosszu ez a lista hidd el!
Gondolj bele 1 tank benzin 18k....es az is gyorsan el tud fogyni
En tovabbrais azt mondom, 800 k körül neznek a helyedben egy benzinest. Aztan ha majd mar dölnek a szazezrek havonta utana lepnek a köviszintre.
De nyilvan Te dolgod hajra!
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Ha hitelt kell felvenni az azt jelenti hogy olyasmit akarsz megvenni amire nincs penzed.
Na hát azért ez így erősen nem igaz... cégek esetén hasznos is lehet...stb.
Az Ő helyzetében nyilván nem erről van szó. Ha fel akar venni valaki pl 40k hitelt 3-4 évre azzal sincs gond...a kérdés mennyi pénz hozzá a havi bevétele? Ha pl tisztán minden hónapban 100k t félre tud tenni, abból vegyen nyugodtan fel egy 40 k s hitelt...Magyarországon nem ez volt a gáz. 100k félretett pénzből felvette a sok okos a 90k devizahitelt (mert a forintot ugye már nem bírta volna). De sebaj, majd most közösen józanok és nem józanok együtt "megmentjük őket".
-
Declare
őstag
válasz Typhoon47 #86254 üzenetére
Köszönöm szépen megspóroltál nekem pár leütést
És igen, ha arról van szó veszek fel hitelt és nem bontom fel egy befektetésemet, mert pölö többet bukom vele, mint a hitellel....cégek esetét meg csak sarkallatos példaként hoztam fel....pl lehet ha céged van valamit jobban megéri hitelből megvenni, mint KP ból....mindegy flame....csak azért írtam, mert ezt sem bírom elviselni, ezt a "bank az ellenségem, rohadjon meg mert csak azért van, hogy lehúzzon..." a hülye ember ellensége a bank....ha valaki okosan használja a bankot, meg a hitelt akkor lehet azt ügyesen és okosan felhasználni...mint barát és nem ellenség....
-
Declare
őstag
válasz Dany007 #86380 üzenetére
Attól függ. Én ha pl városban futkosós, pár 10 km napi ingázós autót vennék magamnak, biztos nem vennék egy füstös omegát 11 literes fogyasztással (és akkor ez nem extrém), amíg ugyanabból az árból ha veszek egy kis takarékos dízel polot pl 5 literes átlagfogyasztással, akkor 10.000km nél 250k huf körül, 20.000km nél fél milla az éves tankolás különbsége . Te beletankolod a kocsidba, én inkább nyaralni vagy síelni megyek a különbözetből és nekem nem jelentene egy omega semmivel nagyobb élvezetet mint a polo....egy M es bömös nyilván más kérdés lenne, abban azért látok élvezeti értéket
-
Declare
őstag
válasz Dany007 #86388 üzenetére
Nyilván, egy suzukiba én sem ülnék, még városban sem, 1x ültem a régi sedan swiftbe autópályán 100 nál, kb olyan adrenalin volt bennem és úgy kapaszkodtam, mintha egy motorral csapatnék 300 al ...de amiről most ment itt a szájtépés a lupo/polo stb témakörben, ott a városi és pár 10km es kb első autó feelinges vásárlásról van szó nyilván nem kell ezt sem túlragozni, csak erre írtam, ha ezt ilyen körülmények között az ember körbejárja, akkor okosabb lehet egy kis dízel polo, mint egy nagy böhöm füstölgős omega....persze ha az ember családdal, meg autópályával, meg havi 1000-2000km el számol, akkor az megint egy más tészta.... de amíg itt pár 100 ezer forintos vagy 1-2 milliós autókat nézegetünk, addig nyilván jól tud esni, ha év végén 150-200ezerrel több marad a kasszában ha valaki 7-8 milliós meg fölötti autót vesz és utazik havi több ezer km-t persze, h nem foglalkozik pár 100k különbséggel év végén
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Dany007 #86395 üzenetére
Pont ennyi a lényeg! Ki mire költ! Most érted, ha beülnél egy 1.0 yarisba akkor cserébe mondjuk minden évben elmennétek családdal síelni a különbözetből pl de ez mondjuk téged nem érdekel, utálod a hideget és mindent ami csúszik és jól érzed magad síelés nélkül na most ez egy hülye példa, de mindenkinek más az értékrendje fillérskedés itt mondjuk 1 literen meg persze a másik véglet, de bele tudja magát az ember lovalni
A másik még az elősző hsz edben volt, hogy kicsit on is legyen a hsz.
"Mert ha én is mennék évi 30-40k km-t akkor biztos dízelt veszek."
Sok helyen olvastam már ezt a huu ha valaki nem megy 40 ezret egy évben ne vegyen dízelt. Szerintem azért ezt sokan túllihegitek nem? Én pl amikor kocsit vettem most áprilisban használtan, nem is gondolkoztam benzinesen, pedig 15-20k km nél nem megyek többet egy évben, de amit megyek az nagyrészt autópálya, tempomattal és ilyen körülmények között sokkal kedvezőbb vagyok a kis 1.7 dízel 6gangos astrámmal mint egy akármilyen benzinessel...és egy benzines is el tud romlani, annak is lehet millió egy baja. Az hogy ez dízel és van benne egy turbó szerintem nem kell kétségbe esni.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz jozefgucci1 #86414 üzenetére
Abban a toyotában az a 133k km, kevesebb, mint 3 év alatt, azért az nem rossz....nem lehet, hogy céges kocsi volt? Márpedig ha az volt, akkor használhatta egy nem törődöm emberke aki reggel bepattant a -10 fokban és pallógázon indult, mert késében volt...bennem ez azért felmerülne
-
Declare
őstag
válasz tboy93 #86426 üzenetére
Srácok, tök mind1 nem? Ki mire költ, van aki cigire, van aki elissza, van aki elutazza.....más meg beletankolja a kocsiba, mert akkor érzi jól magát . Én meg akkor, ha eljutok A-B be a realitások mentén a legkevesebb költséggel...és nem azért mert nem tudok kifizetni pár ezer forinttal többet, hanem mert nem akarok . Amíg nem a vágyott propelleres kocsimba ülök, nem érdekel hány lóerő, meg mekkora a csomagtartó meg stb de mivel nem vagyunk egyformák, ezért adják el az összes autót a hahun
-
Declare
őstag
Picit türelem és minden megoldódik
E-golfot a garázsba, napcellákat a tetőre és még a sörért a hűtőbe is kocsival fogunk járni
Ez a kis golf és egy turbó benzines bömös és én meg is lennék autófronton
-
Declare
őstag
válasz Mágus2 #86551 üzenetére
Én sem értem mér ölné meg...nekem az 1,7 cdti pörög 3000 körül 150 nél (most ez sacc)....semmi baja nem lesz tőle, 1200 km alatt olaj sem fogyott egy mm sem.
Van viszont egy kérdés, amit Opel topicban is kérdeztem, de nem igazán tudta senki.Az mitől lehet ha a fordulatszámmérő és a km óra is néha ingadozik? Motor járásán vagy máson nem veszek észre semmi rendelleneset, csak pl tempomatra ráállítva (pl 150 re ) picit mondjuk 2-3 km/h át billeg a beállított érték körül. De nem csinálja folyamatosan, de gyakran....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Mágus2 #86563 üzenetére
Azert az biztos nem egeszseges ha padlon megy valaki huzamosabban, meg az 1.6 dizelel 200 al...de azert itt alapbol nem erröl volt szo...a 150 az nem egy nagy kaland, meg az 1.4 nek sem.
2. en nem vagyok autoszerelö, de miert lenne melegebb a motor ha 3 orat pörög konstans 3000 el, mintha mondjuk 2? Szerintem 1 ora konstans sebesseg mellett kb minden alkatresz eleri a max hömersekletet. Ha nem igy lenne nekem az 1200 km utan egy egybeolvadt izzo vasgolyokent kellett volna a blokknak kiesni
Ugralo km ora problemahoz senki, semmit?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Kornel #86580 üzenetére
Neki ha jol tudom 1.9 cdti van
Ilyen alapon meg ne vegyen senki autot, mert ugyan ugy kifoghat egy rossz benzinest mint dizelt. Ha napi 50-100 km eket megy valaki, meg hoszabb tavokat egyhuzamban akkor szvsz dizel....ha varosban pörög forog valaki akkor benzin. Ez az en velemenyem
-
Declare
őstag
válasz Bull Boss #86637 üzenetére
En irtam Neked, az 1.7 mennyit forog...saccra 3000 et...felmesz amugy youtube ra es megnezed. Latszi, hogy az a motor is 3000-3100 körül.
Kötve hiszem, hogy egy dizel motor ha megy 3-3500 as fordulaton az tönkremenne ettöl....ha sz.r a konstrukcio akkor olajra figyelni kell, de szerintem ennyi.
-
Declare
őstag
Na most ezt nem is értem...először azt hittem iróniával írod....mondjuk, amit írtál, az nem sok információval bír...mentél 150 el tempomattal....ok....10 percet?1 órát? 3at? az egész utad mennyi volt stb. Ez akkor lenne mérvadó, ha a BC ír 150 km/h átlagsebességet és hozzá x fogyasztást....de azért ehhez elég rendesen kell tekerni, hacsak nem 150 tempomatnál a pályán nullázod a BC t
szerintem az magát is önámítja, vagy trollkodik, aki autópáylázik és megy 200 al meg tetőboxal meg nem tudom és fogyaszt 2 litert a kocsi nekem 130 as autópálya 1200 km es úton sztem kb 7 liter közeli azt átlag. Szóval ha most tényleg itt sokallod ezt a 7,5 öt 5 emberrel ha 150 es tempomatos szakaszt is mész, akkor szerintem ne tedd
Ha szorulna a féked, azt észrevennéd...nekem az első úton szorult....beálltam a garázsba és olyan ferrodor szag volt, mintha egy M es bmw-vel parkoltam volna le egy kemény Hungaroringes versenyzés után ja és tűzforró volt a kerék, gumi minden....baromi veszélyes dolog
-
Declare
őstag
Itt egy cikk ebben a témakörben
Az, hogy mit hoz ki végén a BC átlagfogyasztásnak abban benne van, nagyon sok lassú szakasz is az indulás és érkezés között (majd nézd meg az átlag sebességet is mennyit mutat.) Ha mész 100 km t 150 el pályán tempomattal (és akkor nem mondjuk az Alpokról beszélünk) szerintem a 8 liter lecsúszik a takarékos motoroknál is....aki mást mond az troll
-
Declare
őstag
Volt szo mar ilyen gumi/felni kerdesröl, meg ahhoz hozza illesztenek egy ilyen kerdest:
Szerintetek ezek az alufelnik "jok" lehetnek? No name felninek tünik, de azert az ara az nem annyira low budget es total jo kis opel gyari felni utanzat
-
Declare
őstag
-
Declare
őstag
Multkor is irtam mar es tovabbra is az a velemenyem, h tulspilazzatok ezt a dizel kerdest. Egy falabu ember tönkretesz barmilyen autot....egy dizelnel (turbos autonal) mikre kell jobban figyelni, mint benzinnel? Erzekenyebb mondjuk a szutyok üzemanyagra (ha nema Toth es fia kuton tankol az ember nem gaz), turbo visszahütes, motor üzemmeleg allapotba hozasa azert nem nagy kihivas (benzinessel sem indulok padlo gazzal reggel....jo dizelnel ha kiallok a parkoloba fel percet jaratom, amiböl lejön az az idö amig begurulok a parkolo helyre, szoval megallas utan kb meg 10-20 masodpercet jaratja az ember). Ezen kivül van meg valami? De ezek meg olyan dolgok, ha valaki nem auto barbar akkor mindentöl függetlenül igy vezet szvsz (ok, benzinest nem hütöm palya utan meg par masodpercet
-
Declare
őstag
válasz Kornel #88224 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, ezert is van ott a kerdöjel de en jobbara ezekröl tudok.
Amit irtal az meg pont az amiröl beszelek....Az aki nem kepes szervizbe elvinni olajcsere stb annak nem a dizellel vagy a turboval van a baja...mindennel...egy benzinesnel is olajat kell cserelni, akkut tölteni, valtot esszel hasznalni, kuplungot nem leegetni, vezerlest kicsereltetni....ezer dolog. Nem kell a kocsit szolgalni, de az alapvetö dolgokat meg kell adni neki
-
Declare
őstag
válasz parandroid #88230 üzenetére
Ok ebben biztosan van igazsag. Na es mi van a benzinessel? AZ örökeletü, annak minden mind1? Amiket irtal, turbo, kettöstömegü, egr, azert ezek mind olyan dolgok, hogy kis törödessel 200-250k km menniük kell. Nekem az 1,7cdti astraban sajna a kettös tömegü 150k km nel kukas volt, de igazabol ez egy nyilt titok, hogy ebben a konstrukcioban ez a cucc ennyit bir...de az alapallapot azert szerintem nem ez.
Szerintem egy benzinesenk is ki lehet nyirni a valtojat, motorjat 200k km alatt...de ok, adom, hogy a dizelnel ez könnyebben megy es hasznaltan megvenni nagyobb riziko Ugyanakkor, ha pont itt Nemetorszagot nezzük, ha minden dizeles auto lepukkana 100k km alatt, akkor mar forradalom lenne szerintem az itteni kocsik többsege dizel (de ez csak ilyen ex has sacc )
-
Declare
őstag
válasz raczger #88238 üzenetére
Tök jo amiket irtatok, sok igazsag van benne! De akkor most ott tartunk, hogy dizelt vagy ujonnan vagy sehogy?
En pl amikor kocsit vettem azt neztem, hogy megyek mondjuk 15-20k kmt evente, van benne napi par km ingazas is sokszor (roszz idöben), de a megtett km többsege autopalya, tempomattal. Ha 2 liter különbözet es olcsobb üzemanyaggal szamolok a dizel javara, akkor nekem a dizel volt a szimpatikus...aztan lehet ennek böjtje, majd kiderül, de az evi megtakaritas nem keves igy
(#88240) footy: Mondjuk a Nemet adaton meglepödtem
-
Declare
őstag
válasz sasa134 #88246 üzenetére
Na en pont ezt az utat jarom most (elözö tulaj 150k km nel kettöstömegü csere valto felujtassal amire van 1 vagy 2 ev gari es került 3000 euro ba, majd eladta) kiderül majd mi lesz...de ha pl 2-3 evig hasznalom es lesz benne egy turbo csere meg akkor is plusszban vagyok a dizellel a benzinhez kepest kb. Ha meg meg az sem akkor nem kerdes
-
Declare
őstag
válasz bitpork #88252 üzenetére
Köszi
Szerintem eljutottunk ennek a dolognak a vegere nincs megoldas, se jo döntes en tovabbra sem vennek magamnak benzinest, csak azert mert huu dizel akkor annak biztos baja lesz, igy hogy hazajaraskor oda vissza bö 2000km t megteszek par havonta palyan, annak ellenere, hogy 15-20k km nel többet nem megyek evente. Pakliban benne van a problema, megfontolando amiket irtatok, de szerintem ha valaki rendszeresen palyan hasznalja a kocsit több 100 km eken, ott erös alternativa a dizel (alacsonyabb fogyasztas, olcsobb üzemanyag). Benzines kocsit vegyen az aki szököevente egyszer megy egyhuzamban 100-200km t, azon kivül varosban/kis tavon tekereg. En erre jutottam es remelem delutan ha beinditom a kocsit nem gyullad ki a "csereljen turbot" lampa
-
Declare
őstag
-
Declare
őstag
Dizelnel lehet jelentösege a premium szlötyinek? Vagy ott csak a hidegtürese jobb es annyi?
Új hozzászólás Aktív témák
- Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
- Autós topik
- Politika
- Hálózati / IP kamera
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
- Itt az új LOGOUT!
- Elektromos autók - motorok
- Black Myth: Wukong
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen