Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
válasz
quailstorm #551 üzenetére
Nekem ilyen nyűgöm nincs, viszont vsync nélkül én képtelen vagyok játszani... borzasztóan zavar, ha megtörik a kép...
Használj csak fps fixálást vsync nélkül... fixáld 60-ra, vagy 120-ra, és próbáld úgy...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Van itt egy kis félreértés szerintem!
A vertikális szinkron már teljes egészében a DirectX API része, így a programozókon múlik annak a működése. ( CCC alól nem is lehet már kényszeríteni ) Sajnos sok esetben eléggé elcseszik, és a véleményem szerint ennek a következménye a microlag.
Lehet látni sok játék esetében, hogy monitorozás közben a bekapcsolt vsync ellenére 60 fölé megy az fps, vagy éppen egy pillanatra beesik 55 környékére. Ha kikapcsoljuk a vsync-t, és azt látjuk, hogy ekkor nem esik le az fps 55 környékére, akkor már lehet sejteni, hogy vsync nyűg van. Jobb esetben ezek az akadások szinte észrevehetetlenek, ha csak az ember nem monitoroz folyamatosan, rosszabb esetben jelentkezik a microlag. Ilyenkor érdemes minden játék esetében az fps fixálással próbálkozni.
Tipikus példa erre az FC2. Bekapcsolt vsync, fix 60 fps, mégis akadozik... Ha ilyenkor fixáljuk az fps-t 60-ra, akkor ez megszűnik. Nem tudom pontosan, hogy miért, de ilyenkor az FC2 esetében még a CPU kihasználtság is megnő...
Elvben igazad van a 30 fps-t illetően, viszont a gyakorlatban sajnos az a tapasztalat, hogy, ha 30-ra fixálod, akkor hiába van meg stabilan a 30 fps, oldalra mozgásnál, forgolódásnál darabos a kép, közel sem olyan sima, mint 60fps-nél.
Íme egy videó erről a jelenségről 720p-ben nézd meg, a címe pedig ne tévesszen meg, most már tudom, hogy ez nem microlag!
Szerintem ez az egyik fő oka annak, hogy a 30 fps-re fixálás nem terjedt el... esetleg olyan játékokban lehet ennek értelme, ahol kevés forgolódás van, nem túl intenzív a játékmenet. Pl FSX.
Zárszónak még annyit, hogy a fixálást, ha van rá lehetőség, akkor a játékon belül kell megtenni ( ha a motor tudja ), mert a külsős programok okozhatnak galibákat... főleg az AMD-re igaz ez. FC2-ben például ez a hivatalos álláspont a microlag megszüntetésére: -RenderProfile_MaxFps 60 ( ezt kell beírni az exe után )
Ha erre nincs mód, akkor ott az MSI AB, vagy a RadeonPro. Előbbi mindennel működik, utóbbi sok játékot nem támogat, sőt a FRAPS-l is hajlamos összeakadni. A lényeg az, hogy csak akkor menjenek, ha olyan játékkal játszunk, amikor szükség van erre. Érdemes először egy próbaértékre állítani a korlátozást, hogy lássuk valóban működik, nem csak a vsync miatt marad 60-n az fps.
Sok infó Abu-tól van, köszönet neki... sokat nyúztam!
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Sajnos teljes mértéknem a programozókon múlik ez... én nem állítom, hogy szándékosan szarakodnak ezzel, de azért sokat elárul, hogy a legtöbb ilyen gond az NV címeres játékoknál van, (pl FC2) illetve olyan játékoknál, ahol sejteni lehet, hogy nem az AMD felé húznak. ( Pl IL-2 CloD )
Szerencsére ez a jelenség azért nem tömeges, egy normálisan megírt játék esetében nincs gond a vsync-l... bekapcsolod a játékon belül, oszt csókolom!
Viszont, ha ilyen akadás gond van, akkor érdemes ebbe az irányba indulni...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Frametime táblázatokat én is csináltam... egyértelműen simább a futás, ha fixálva van az fps, mivel így nincs akkora ingadozás. A stutteringre, microlagra ez a megoldás, én így tapasztaltam... ahol nekem jelentkezett, a fixálás mindig segített. Kivétel lehet ez alól a CF, SLI, de az megint más tészta...
Ettől a VGA nem lesz erősebb, a teljesítmény sem nő, csupán élvezhetőbb a játékmenet... az FC2 esetében nem értem, hogy a CPU kihasználtságot ez miért befolyásolja... ez már meghaladja az ismereteim!
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Az fps fixálásnak az is a lényege, hogy mehet vele párhuzamosan a vsync, így is segít. Én képtelen vagyok vsync nélkül játszani... egyszerűen hányingerem van a szétcsúszó képtől. Annak érdemes kikapcsolnia, aki inputlagot észlel miatta, és nem zavarja a szétcsúszó kép.
Ahány ember, annyi nézőpont, vélemény, habitus, tapasztalat, stb... felesleges egymással foglalkozni, mert az sehova nem vezet. A fórum arra van, hogy mindenki leírja a tapasztalatait, és abból mindenki annyit merít, amennyire szüksége van.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
A kép nem azért csúszik szét, mert sok, vagy kevés az FPS, hanem azért, mert nem kap szinkronjelet, ha a vsync (vertikális szinkronizáció) nincs bekapcsolva!
"A vsync a vertical syncron sign rövidítése, vagyis függõleges szinkron jel. A videokártya akkor adja ezt a jelet, amikor kirajzolt egy teljes képet, és hamarosan új képet kezd kirajzolni (pl. 100Hz-es képfrissítés esetén másodpercenként 100-szor).
Amikor egy program a képernyõre rajzol, akkor általában kettõspuffer technikát használ. Ez azt jelenti, hogy két kép van a memóriában (sõt tripla buffernél 3). Az egyik az, amit a képernyõn látunk, a másik az, amit éppen kirajzol. Ha befejezte a kirajzolást, megcseréli a két képet, és az válik láthatóvá, amelyiket utóbb rajzolt, a korábban látható képet pedig letörli, és oda rajzolja a következõt.
Ha a vsync be van kapcsolva, akkor a program megvárja, amíg a videokártya vsinc jelet küld, és csak akkor cseréli meg a két képet, míg kikapcsolt vsyncnél azonnal, amint befejezte a kép kirajzolását. Ennek az a hátránya, hogy egy pillanatra a képernyõ felsõ részén még a régi kép látható, az alsó részén már az új."
Ha valaki kikapcsolt vsync-kel, 60Hz-es képfrissítés mellett quake-ezik 200fps-sel, akkor egy képen 4 vagy 5 kirajzolt kép egy-egy darabját látja."
A limiter nem a kép szétcsúszásának a kiiktatására lett kitalálva, hanem arra, hogy ne legyen nagy FPS drop, amikor mondjuk 150-ről beesik 75-re, vagy 50-ről 30-ra... Plusz még arra jó, hogy a VGA mondjuk a játék menüjében ne tekerjen 100%-n azért, hogy a menü 2000+ FPS-l menjen... lásd Stalker.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
sotetlovag97 #616 üzenetére
Én első körben kipróbálnám a TS-t. Lehet, hogy a skype laggol, és emiatt érzékeltek FPS droppot...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
Crossfit007 #628 üzenetére
Ez nem mikroakadás, nem röcögés... ha nincs annyi FPS-d ahány Hz-n megy a monitorod, (tehát, ha nincsenek szinkronban), akkor ez a jelenség tapasztalható... mindegy, hogy AMD vagy NV kártyád van, ez ilyen.
Törekedj arra, hogy meglegyen a 60FPS... egyébként a jelenség valószínűleg a CF miatt erősebb nálad.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Én nem vettem észre különbséget, pedig teszteltem mindkettőn. Ha nincs 60 fps, akkor az oldalazó mozgásoknál darabos a kép függetlenül attól, hogy NV vagy AMD kártya van a gépben.
Én mindig úgy állítom be a grafikát, hogy meglegyen a fix 60, és nincs gond...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
Crossfit007 #634 üzenetére
Ilyen a technológia... ezzel nem lehet mit csinálni!
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak!
Hónapok óta szívok azzal, hogy hiába a fix 60 fps, forgolódás közben darabos a mozgás jó pár játékban. Millió dolgot kipróbáltam, de nem jutottam előrébb, majd véletlenül "tetten értem" a jelenséget mérhető formában is.
A felső képen vsync mellett fix 60 fps, de mégis jól látható, hogy a képkockák közt eltelt idő elég drasztikus értékek (2ms - 32ms) közt váltakozik, gyakorlatilag ez okozza az akadozást.
Az alsó képen szintén vsync mellet fix 60 fps, de a RivaTuner segítségével fixáltam az fps-t 60-ra, aminek köszönhetően szinte teljesen megszűnt az ingadozás a képkockák közt. Ráadásul a cpu kihasználtság is megemelkedik ezzel, 8-10%-ról felugrik 14-16%-ra!
Csak a RivaTuner-l sikerült ezt elérnem, tehát, ha valaki ezt tesztelni akarja, azzal próbálja. Más fps fixálóval is javul a helyzet, de közel sem ilyen mértékben.
Valaki hozzáértő igazán felvilágosíthatna, hogy alapból miért nem ilyen egyenletes sok játék frametime értéke, miért kell ehhez külsős program, továbbá, hogy mi történik a háttérben, miben és miért segít a fixálás ilyen mértékben. Jó lenne leadni ezeket az NV felé, hátha korrigálnák.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Használtam amikor 7970-m volt, nagyon bugos, sok játékkal nem kompatibilis... példának okán pont azzal, amit linkeltem!
( CloD )
A többit nem igazán értem... ha a képkockák száma nincs szinkronban a monitor frissítési frekvenciájával, akkor a gyors oldalirányú mozgások mindig is darabosak lesznek. A 25 FPS mellett folyamatos a kép megállapítással nem értek egyet, filmeken is látható a gyors oldalirányú mozgásoknál, hogy laggol a kép.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Bevallom férfiasan nem igazán értem mit akarsz ezzel az MS féle double V-sync trüközéssel.
Tudtommal az MS már teljes mértékben a fejlesztőkre bízza a V-sync leprogramozását, ergo nem sok köze van ahhoz, ha gebasz van...
Trükközés alatt mit értesz? Azt sugallod, hogy a VGA akkor is csak 30 FPS-t állít elő amikor mi 60-t látunk? Jól értem?
Laikus szemmel én csak azt látom, hogy abban a pillanatban, hogy nincs meg a fix 60 FPS, nagyon sok játékban borzasztóan zavaró dadogás jelentkezik amikor oldalirányú mozgás, forgolódás van. Már az 55 FPS is zavaró, nem kell 50-re leesnie.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
-
-Solt-
veterán
Nézd, én öreg vagyok és szenilis, ráadásul egy laikus mezei júzer, de ettől függetlenül gyanítom elbeszélünk egymás mellett, és nem igazán érted, hogy mi a nyűgöm. Erről a double V-sync dologról pedig ilyen vonatkozásban most hallok először!
Értesüléseim szerint a double V-sync pont az ellenkezőjét csinálja annak amit állítasz... 60-ból csinál 30-t, és nem 30-ból 60-t.
A kérdésemre egyébként még mindig nem adtál választ... Tehát azt állítod, hogy amikor nekem mondjuk a Fraps 60 FPS-t ír ki, akkor valójában a program csak 30 FPS-l megy, ergo a VGA is csak 30 FPS-t állít elő, és egy MS trükközés által lesz ebből 60 FPS? Jól értem?
Ismétlem, nem szaggat a megjelenítés, hanem kizárólag(!) az oldalirányú mozgások esetében több játéknál is darabos a forgolódás, ha nincs fixálva az FPS 60-ra! DE, ez nem általános jelenség, ráadásul főleg akkor látom ezt zavarónak, amikor TrackIr-l forgolódok. Ezen probléma vizsgálata közben vettem észre, hogy fixálás esetén a képkockák megjelenítései közt eltelt idő sokkal egyenletesebb, erre a jelenségre, ennek az okára vártam választ.
Tehát összegezve,
V-sync on, fix 60 fps, nincs fixálás = TrackIr-l való forgolódás közben darabos mozgás. ( van ahol egérrel is )
V-sync on, fix 60 fps + 60-ra fixálás = Tökéletesen sima forgolódás, nagy ritkán egy röccenés. ( van ahol ez sem segít )
Ennek a jelenségnek az oka lehet akár a TrackIr hibája is, mert például ArmA3-ban ha fixálom az FPS-t, ha nem, akkor is beakad amikor TrackIr-t használok, ugyanez a mozgás egérrel viszont tökéletesen sima. A CloD-ban egyformán szar egérrel is és TrackIr-l is, a DCS-ben pedig, ha fixálom, ha nem, mindenképpen akad...
Olyan pedig van, hogy fixre állítom az FPS-t!
Nyilván nem olyan játékból akarok kihozni fix 60 FPS-t, amely játékban a VGA fizikailag képtelen lenne előállítani ennyit. A vizsgált körülmények közt minden esetben jóval 60 feletti FPS értékeim voltak minden pillanatban, de ugye a V-sync, vagy éppen a fixálás miatt, ez 60-ra korlátozódott, amit tartott is fixen...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
De, lehet a TrackIr hibája miatt! Mégpedig azért, mert amikor kikapcsolom, akkor például ArmA3 alatt semmit nem kell piszkálnom, és tökéletesen sima minden... ahogy ezt már írtam is. Azokban a játékokban ahol nem használok TrackIr-t, semmi problémám nincs. Nem tudom másnál mi a nyűg, de engem az már szívatott meg, hogy az egér profilját nem váltottam át, és a 125 jelentés / másodperc beállítás miatt dadogott...
Sajnos nem tudok angolul, így ezt nekem hiába linkeled. Arra emlékszem, hogy amikor kipróbáltam a RadeonPro-t a 7970-n, akkor teszteltem a double v-sync-t, és emlékeim szerint felezte az FPS-t, pontosan azért, mivel két szinkronjelre várt egy helyett. ( a GPU kihasználtság is a felére esett )
Továbbra sem értem, hogy ezzel mit akarsz: "En azt allitom, hogy nem azt az erteket latod, ami valojaban a valos ertek, pontosabban a duplajat latod az OSD-n."
Ezt a fixálást meg ne ragozzuk... tisztában vagyok vele, hogy csak akkor működik, ha a VGA fizikailag is képes előállítani azt az értéket, amire rögzíteni szeretném.
Az is egyértelmű, hogy a kamera mozgás erőforrás igényesebb mint az egy helyben állás, de ha egyszer az FPS érték forgolódás közben is stabil és nem változik, akkor ez az érv rossz!
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Szia!
ITT leírják a menetét... ha ez alapján nem menne, akkor szólj nyugodtan, amint lesz időm összefoglalom, hogy én miképpen csináltam...
( Nálam is csak a RT-l való fixálás működik rendesen, bár van játék ami nem vesz tudomást róla. Pl: DCS )
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Az egy dolog, hogy nem megy neked a szövegértelmezés, hülyeségeket beszélsz össze-vissza, és ráadásul még hazudozol is, de miért vagy ilyen agresszív? Úgy gondolom, hogy én normálisan beszéltem veled, amíg nem gurult el a gyógyszered, tehát elvben semmi nem indokolná ezt a gyerekes pufogást. Mondjuk megszoktam már, hogy nethuszárok befeszülnek és személyeskedni kezdenek ha szembesítik őket a hülyeségeikkel.
Ha lehiggadtál, és hajlandó vagy emberhez méltóan kommunikálni, akkor tisztázhatjuk, hogy hol beszélünk el egymás mellett, de amíg ez nem megy, addig a továbbiakban levegőnek nézlek.
Megtisztelhetnél azzal, hogy elárulod az SG-s neved, mert, ha marad a feszültség akkor szeretnélek messzire elkerülni SG-n is, öreg vagyok már az ilyen övön aluli hajhúzásokhoz.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
starpeter #723 üzenetére
Milyen játékokkal csinálja ezt? Esetleg kérdezz rá a játékok topikjában, hogy AMD-n valaki tapasztalt-e ilyet...
Ezen kívül mérd ki pontosan, hogy milyen fps szám mellett veszel észre akadást... mindig fixen megvan a 60, vagy ingadozik két szélsőséges érték közt?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Szerintem nem lényegtelen, mert amikor mondjuk 70-ről beesik 40-re, és akkor tapasztalsz akadást, akkor az "természetes", ha pedig fix 60 fps mellett vannak akadások amikor mondjuk futsz, akkor az microlag...
A privátban írt üzenetedre pedig az a válaszom, hogy úgy tudod kideríteni, hogy a CPU okozza-e a galibát, hogy monitorozol játék közben... ne használj vsync-t amíg mérsz, és nézd meg, hogy a GPU-d milyen kihasználtságon dolgozik.
A másik privátodra meg az a válaszom, hogy egy SSD pár játékban segíthet ezeken az akadásokon, de ez nem általános érvényű.
Ezeket a kérdéseidet nyugodtan felteheted itt, emiatt nem kell privátot írj. Ráadásul így nem csak én látom, és más is tud segíteni az ötletével.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz
starpeter #731 üzenetére
Köszi... még jó, hogy nem halat ettem...
No, töltsd le az MSI Afterburner nevezetű programot, telepítsd fel. A beállítások fülnél menj a monitorozás részhez és állítsd be, hogy a Framrate és a GPU usage értékeket jelenítse meg a képernyőn.
Ezek után indítsd el mondjuk a Far Cry3-t, kapcsold ki a Vsync-t, és játék közben figyeld az értékeket. Mi a jellemző GPU usage érték %-ban, illetve mennyi FPS-d van...
www.smart-bus.hu