- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz #49155328 #36387 üzenetére
Ez egesz addig mukodik, mig a gepjarmuvezeto arca nem latszik a felvetelen. Ha a terfigyelo kamera azt is felvette, akkor ez a nem tanuskodok a csaladomra lehetoseg nem nagyon fog mukodni. Amugy ezt a kiskaput mar reg bezartak azzal, hogy az uzembentarto fizet, szoval nem is lesz szukseg arra, hogy kideruljon ki vezette az autot. Ha nincs meg a gk vezeto szemelye, az uzembentarto megkapja a birsagot es kesz is vannak.
-
-
félisten
válasz Calogero #36404 üzenetére
50 km/oras sebesseghatarnal, mondjuk varosban, csak akkor kuldenek nyilatkozatot, ha 65 felett mernek be. Alatta nincs kozigazgatasi birsag, max helyszini, ha van megallito rendor is. Legalabbis en igy tudom.
Amugy itt van a torvenyben, amit irtam korabban:
közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről,
1. § (1)1 A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) 21. § (1) bekezdésében foglaltak alapján - a 2-8/A. §-ban hivatkozott rendelkezések megsértése esetén - a gépjármű üzemben tartójával, illetve a Kkt. 21/A. § (2) bekezdésében meghatározott esetben a gépjárművet használatra átvevő személlyel (a továbbiakban együtt: gépjármű üzemeltető) szemben az e rendeletben meghatározott összegű közigazgatási bírságot kell kiszabni.
2. § (1) A Kkt. 21. §-a (1) bekezdésének a) pontjához kapcsolódóan a gépjármű üzemeltetője az 1. mellékletben meghatározott összegű bírságot köteles fizetni, ha a gépjárművel a megengedett legnagyobb sebességet túllépték (a továbbiakban: sebességtúllépés).
[ Szerkesztve ]
-
Gépötty
senior tag
Lehet állni is úgy, mint az állat.
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
Gépötty
senior tag
-
#64791808
törölt tag
Ácsi. Ez két külön dolog.
50 km/h sebességhatárnál 65km/h haladási sebesség FÖLÖTT közig. bírság van, ott nem érdekes az elkövető, üzemben tartónak megy a csekk és kész.
De 51 és 64 km/h között is büntethetnek, de az szabálysértési eljárás. Ez az eset kevéssé valószínű, mert ezzel nem tökölnek, de van, létezik ez is. Ebben az esetben, mivel szabálysértés történt, ezért keresik, ki a cselekmény elkövetője, ő lesz az eljárás alá vont személy. Ebben az esetben csak a valós elkövető vonható eljárás alá, és bírságolható meg. Ekkor jön a kérdéses információkérő lap. Ha erre ráírom, hogy a családtagjaim ellen nem vagyok köteles terhelő vallomást tenni, akkor eljárás alá vonható személy, azaz elkövető hiányában az eljárást megszűntetik.
Tehát:
51-64-ig szabálysértési eljárás, az eljáró hatóság a területileg illetékes rendőrkapitányság, ott is a szabálysértési előadó
65- közigazgatási bírság, eljáró hatóság a szombathelyi csapat
ELŐFORDULHAT, hogy jön információs űrlap közig bírságnál is, de CSAK azért, hogy a bőntetőpontokat kinek osszák.
-
félisten
-
-
félisten
Kéthalálos baleset Sárvár közelében, a 84-es és 88-as utak kereszteződésében
A Lada 83 éves vezetője a Stop tábla ellenére megállás nélkül akart balra kanyarodni a 84-es főútra. A Sopron felől érkező Opel fékezés nélkül ütközött a Lada oldalával. A vétkes autó sofőrje és 81 éves utasa azonnal életét vesztette. Az Opel vezetője nem sérült meg a balesetben.
[ Szerkesztve ]
-
Pickit3
aktív tag
Azért ma különösen kellett figyelni a közlekedésre. Ugye ilyenkor autóba ülnek azok is akik minden másnak vezetnek.(húsvét másnap és karácsony másnap) A lényeg az hogy haladok mórahalom felé kényelmesen 70-75-tel az úton ugyanis nagy oldalszél tolta a kocsit le az útról. Éppen amikor beérnék egy enyhe, de mégis veszélyes kanyarba, megelőz egy szétberhelt bmw-s kb 130-140-es tempóval. Naná hogy megcsúszott és keresztbe fordult az úton és majdnem csattant egy skodával. Kis híja volt hogy a csatornába nem landolt ami tele van talajvízzel. Szóval megéri hajtani aki minél előbb szervdonor akar lenni.
-
Gépötty
senior tag
Szerencsétlen öregek, nyugodjanak békében
Úgy látom, nem unatkoztak a sárváriak.Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
#64791808
törölt tag
Lauda: Nemnem, ha megállít, az helyszíni bírság, és ott is a sebességtől függően folytat le eljárást, de büntetőpontot mindenképp kapsz. És igen, 51-től megvan a törvényi alapjuk, valójában 54-től, mert a törvény +/-3 km/h toleranciát enged mérési pontosságban.
@bzoley: Céges autónál ugyanúgy megvannak a sebességhatárok, a közig és a szabálysértési eljárás. Közig bírságnál kijön a csekk, a cégnek be kell fizteni, kész. Szabálysértési eljárásnál, mivel cégről van szó, ezért a cégnek, mint jogi személynek kell nyilatkoznia, hogy ki vezette az autót. Itt nincs rokon, mivel a cégnek nyivlán nincs rokona. Namost ha ezt a cég képviselete megtagadja bármi okból, akkor a szabálysértési előadó tanúként beidézi a cég képviselőit, és bizonyítékként bekéri a menetlevelet. Ha a menetlevelet a cég képviselői nem tudják a nyomozó hatóság rendelkezésére bocsátani, akkor a büntetést kiszabják a cégre és kész, viszont k.rvára megbüntetik a céget a menetlevél hiánya miatt. Tehát cég setén sem célszerű szarakodni szabálysértési eljárás esetén.
@TaaT: itt megint két külön dologról van szó. Amiről te írsz, az a helyszíni bírság, ott nyilván világos, ki vezetett. De szabálysértési eljárás létezik "megállítás nélkül is", ekkor jön az információ kérő lap.
Összefoglalva: az információ kérő lap célja az, hogy a nyomozóhatóság megtudja, a cselekményért kinek jár a büntetőpont/jogosítványbevonás/stb. a kihágás súlyosságától függően. A pénzbüntetés NEM kerülhető el, és cég esetén a nyilatkozattétel sem. A pénzbüntetési minden esetben kiszabják, csak közig. bírásg esetén automatikusan az üzemben tartóra, szab.sértés esetén pedig futnak egy kört, hogy kire, ha a nyilatkozattétel eredménytelen, akkor ebben az esetben is az üzemben tartóra.
Érdekesség: ha kölcsönadod a kocsidat valakinek, valaki gyorsan hajt, te kapsz egy közig. bírság csekket, azt akkor is NEKED kell befizetni, ha a valaki ÉS te IS írásban nyilatkoztok, hogy valaki hajtott gyorsan. Ez az "objektív felelősség", tehát hiába tudod minden kétséget kizáróan bizonyítani, hogy nem te vezettél, a bírság a tiéd. Akkor? Jogi úton, polgári peres eljárás keretében követelheted valakitől a bírásg összegét.
Disclaimer: csak óvatosan. Az a régi furgonos, aki a rendőrség szerint 270-nel tolatott (!) Budapesten, az is alig úszta meg, másod fokig kellett menni.
-
Mici80
tag
válasz Gépötty #36425 üzenetére
Nem vette észre a másik autót... Érdekes. Lehet sokmindenki fázik ettől de szerintem a vezetzési tudás romlása egyenesen arányos az életkorral...
Persze fiatallal is előfordulhat ilyen de mégis az ilyen jellegű baleseteknél ahol a "nem figyelt", "nem vette észre" , "nem látta", meg azt se tudja hol közlekedik a kulcsszavak legtöbbször idős sofőr a vétkes...---
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Mici80 #36428 üzenetére
Igen, kicsit sarkíva akkor hároméves kortól jogosítványt, harmincévesen meg elvenni....
"Információink szerint két 80 év feletti kőszegi lakos vesztette életét a péntek délutáni balesetben Sárvár közelében. (Korábban azt írtuk helyszíni információk alapján, hogy házaspárról van szó, azonban egy Olvasónk szerint valójában testvérek.) Úgy tudjuk, az Opel Antara vezetője az ütközés előtt még látta a Lada sofőrjét, aki balra és felfelé nézett, így nem is láthatta az érkező járművet."
[link][ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Pickit3
aktív tag
válasz philoxenia #36429 üzenetére
Én úgy fogalmaznék, hogy nyugdíjas kortól szigorítani kellene a jogosítványt bár tudom hogy nem csak ők okoznak balesetet. Számtalan olyan balesetről hallottam amikor infarktust kapott a bácsika,rábukott a kormányra és balesetet okozott. De vannak fiatalok akinek kétpálcás volt a jogsija...
[ Szerkesztve ]
-
Gépötty
senior tag
válasz Mici80 #36428 üzenetére
Tény, hogy idősebb korban tompulnak az érzékek, megnő a reakcióidő, de akkora a szórás, hogy nem lehet ökölszabályt felállítani, és azt mondani, hogy márpedig x kor felett nem vezethet senki. Egész biztos vagyok benne, hogy aki napi szinten, foglalkozásszerűen vezet, és ezzel szinten tartja a rutinját, hetven-nyolcvanéves korában is sokkal megbízhatóbb lesz közúton mint én most, nem sokkal negyven fölött úgy, hogy az utóbbi öt évben összesen húszezer kilométert vezettem, és azt is főként itt a városban. Saját magamon veszem észre azokat a figyelmeztető jeleket, amik egyrészt a koromból, másrészt a gyakorlat hiányából adódnak.
Az előéletemről annyit, hogy tizenpár éve még napi rendszerességgel közlekedtem a fővárosban, akár naponta naponta több, jórészt hulladék autóval, éves szinten 20-30 ezer kilométert lenyomva. 90-től van jogsim, és összesen két kisebb balesetet okoztam, amiben egyszer a saját kocsim alól ütöttem ki a hátsó futóművet, egyszer pedig egy kalapos Skodást (tényleg kalapban vezetett egy barna 120-ast) löktem meg hátulról, aki bebóklászott elém, mert nem tudta kitalálni melyik sávban menjen. Az egy indexbúrámba került, és azért tartom magam felelősnek, mert jogilag ugyan ő lett volna a hibás, de előre várható volt tőle, ennek ellenére türelmetlen voltam, és el akartam menni mellette. Telente sokat jártunk csapatni a környező hegyekbe, és nemcsak viszonylag simán tartottam a tempót a Ladásokkal egy egyhármas Kadettel, hanem többnyire ugyanolyan kereszteket mentem, mint ők (belülről legalábbis nagyon jónak tűnt ). Most meg ezzel a nem kicsi, de évek alatt elhalványodott gyakorlattal két egymást követő nap is majdnem nekitolattam autóknak, mert nem vettem észre, hogy oldalról át akarnak menni mögöttem. Igaz, egyik sem volt lassú, de akkor is úgy érzem, régebben ez nem történt volna meg. Ha ez így folytatódik, még tíz év, és nem vezethetek magam, és mások érdekében.Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
mezis
nagyúr
válasz Mici80 #36428 üzenetére
"Nem vette észre..."
Tapasztalatom alapján kb három oka is lehet: 1. Az a fránya holttér. (Késő este fáradtan mentem munkából haza. Úgy gondoltam ha jönne valami jobbról, észrevenném legalább a lámpáit, nem mozgatnon a fejemet előre-hátra. Nem láttam semmit, mégis jött egy autó, ami pontosan olyan sebességgel jött, hogy a hosszú idejű rálátás mellett végig a holt térben lehetett.)
2, Figyelem elterelés. Motorosokra, biciklisekre különösen nagy veszélyt jelent. Tudatosan kell keresni, hogy az észlelt négykerekű előtt nincs-e valami kisebb, akár embernek látszó valami. (Kora reggel, csekély forgalom mellett közeledtem a védett úthoz. Messziről észrevettem egy marha nagy kamion vezetőfülkéjének tetejét. Úgy nézett ki, hogy simán beférek elé. Jött előtte egy autóbusz is...)
3. Utasok. Figyeljenek a forgalomra a duma mellett ! Veszélyesebb manővereknél ne kezdjenek olyan beszélgetésbe, amihez még a pilóta figyelmét is elvárnák! (Akár segíthetnek is, persze nem úgy, ahogy egy őrmester a sofőrjének: "Jobbról nem jön semmi.... Csak egy autóbusz". )mezis
-
félisten
válasz Mici80 #36428 üzenetére
Gyakran elokerul ez a tema. Sajna a fiatalok, kozpekoruak ugyan ugy figyelmetlenul vezetnek es tornek zuznak. Fateromba ketszer mentek bele eleg durvan oldalrol. Az egyik esetben azt mondta a 20 ev koruli gyerek, hogy nem latta a tablat. Igen am, csak faterek jobbrol jottek es ha nem lat semmilyen tablat, akkor nem jobbkez szabaly lett volna veletlen? Az a szerencse, hogy plafonig van legzsakkal az auto, igy komolyabb szemelyi serules nem tortent, a kocsi ment rottyra. Masodik esetben haladnak szinten a vedett uton es most jobbrol otvennel belejuk a fiatos. Az meg azt a valaszt adta a kerdesre, hogy mit is akart itt, hogy azt hittem az xy utcan haladok (az vegig vedett). Azert ne haragudjon a vilag, mi az hogy azt hittem itt meg itt haladok. Azt se tudja hol van? Ez kb 40-50 ev koruli faszi lehetett. Szinten csak az auto serult meg komolyabban.
Amugy a haziorvosok nem veszik komolyan ezt a dolgot. En is latok olyan idos embereket autoban, akirol messzirol latszik, hogy ottragadt agyilag a baratok kozt elott, se terben se idoben nem tudja hol van. Semmi bajom az idosekkel, viszont a szervezet elhasznalodik elobb utobb es egy alaposabb vizsgalat meg tudja a valaszt adni arra, hogy valaki alkalmas a gk vezetesre vagy nem.
[ Szerkesztve ]
-
Gépötty
senior tag
Parkolós bénázós videókat szeretitek? Csalódni fogtok
Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Pickit3 #36430 üzenetére
Szigorítva van...
Persze a kocsi benzinnel megy, nem jogosítvánnyal...36433: Hallottam olyan öregúrról, aki nem tudod normálisan járni agyvérzés miatt, de a kocsiba beült, mert azt szerinte tudta vezetni... Az embernek saját magának kell megítélnie minden egyes alkalommal, hogy képes-e vezetni, lehetek tökéletesen egészséges, ha fáradt vagyok, vagy ideges, stresszes túlságosan, de a közlekedés körülményei, a forgalom nagysága a választott sebesség, mind-mind befolyásoló tényezők. Először sötétben, először hóban,. először vezetett kocsival... stb.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
válasz philoxenia #36435 üzenetére
[link] 1927-ben szuletett, meg most is vezet es sosem volt jarmuvezetoi vizsgan.
-
razzorr
őstag
Kemény dolog, de szerintem 70 felett nem szabadna vezetni! Egyszerű mint az egyszeregy, betölti a 70-et és önként beballag az illetékes önkormányzathoz és leadja a jogsit. Cserébe én is vállalom, hogy leadom ha betöltöm. Itt azon van a hangsúly, hogy iszonyatosan veszélyesen vezetnek az öregek, az hogy van 1-2 anno hivatásos sofőr kivétel, oké, akkor se lehessen 70 felett vezetni.
Nagyon nincs ez így jól, az hogy elüti a gyerekemet egy aggastyán, mert elfelejtett balra nézni, az nonszensz. Sajnos nincs más megoldás. Én bármikor aláírom, ha megkérdeznek.
Bocs nem az idősebbek ellen vagyok, de élni szeretnék még fiatalon. -
Möhe
addikt
válasz razzorr #36437 üzenetére
Nekem a zömével kalapban, orrukat/mellkasukat karcoló kormánykerék (amit úgy szorít 2 kézzel mintha el akarná venni valaki) lámpánál bealszik,mélázik egy körforgalomban,városon kívül belűl 60-al,vagy belűl alig 40-el poroszkáló van előttem,sajnos.
A reakcióidő és a reflexeik ha ugyan még van, legyen a saját gondjuk, ne keverjék bele a többi közlekedőt, a városnézős ráérős autókázásukba, ahol nappal refivel,este helyzetjelzővel közlekednek.lehet fújolni, sokat megyek városban, és vidékre is, tapasztalom ezeket
nem engedném őket csak úgy vezetni 60 felett, jól megszűrni az orvosin, nem csak benyögni a számsort a rendelő faláról.....[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz razzorr #36437 üzenetére
En ezt igy nem tamogatom. Sokan 70 evesen biztonsagosabban vezetnek, mint mas 20 evesen. Tobb ilyen is van az ismeroseim kozott. En inkabb valami olyasmit tamogatnek, mint pl a PAV IV. De azt mindenkinek! Ha 5.-re sem mesz at a B kategorias forgalmi vizsgan, akkor elkuldenek PAV -ra. Ha ott a IV-es kategoriat legalabb teljesited, akkor vizsgazhatsz tovabb az eleted vegeig, ha sosem sikerul akkor is. Viszont ha nem teljesited legalabb ezt a szintet, akkor ott be is fejezodott, sosem lesz B-s jogsid. Legalabbis magyarorszagon. Na erre a tesztre elkuldenek minden jogsira vagyot es lehetne mondjuk olyat eloirni, hogy 65-70 evesen megismetelni es utana mondjuk 5 evenkent. Ha az embernek megvan a megfelelo reflexe, figyelme es jol lat, miert ne vezethetne autot?
[ Szerkesztve ]
-
razzorr
őstag
Én is támogatnám alapvetően a PAV-ot bármilyen jogsi megszerzéséhez,de akkor megint ott van a kivételezgetés, a korrupt ismerősök akik majd "elintézik", a mutyizás...
Elmondjam hogy kellene: 21életév alatt nincs jogsi, 70 felett sincs, közte meg 5évente kemény ellenőrző vizsga. Igencsak megtizedelném az utakat.
Mentse meg az Isten az embereket,ha én egyszer jogalkotó leszek -
szemtelen
tag
Az utóbbi 2 évben szó szerint rengeteget vezettem, főleg belföldön, de azért külföld is volt jócskán. Az autóim szó szerint evolúciónak indultak, kezdtem a régi Vw pólóval, folytattam Ignis- újabb (2006-os) Póló, majd G Astra , jelenleg egy tavaly vásárolt Ceedet hajtok.
érdekes dolgok:
ilyenkor tavasszal jönnek "elő" az aszfalt betyárok, hihetetlen, de igaz, szeretem a jó éli fagyos napokat, senki nem dudál, nem akar letolni vagy épp meghalni az úton előttem vagy mögöttem.
számít ki milyen autóban ül, nem tetszik de így van nálunk kishazánkaban sajnos nagyon.
szarok a magyar utak-- no ezzel vitatkoznék, helyenként azok, de voltál már ausztriában? és nemcsak a győr-bécs vonal.... nem cserélnék!
a legdurvább az, hogy országon belül is akkora közlekedési morál különbségek vannak, hogy hihetetlen!
Ami nekem a túléléshez kell. az előzékenység, a tolerancia és a vigyorgás .) ez a legjobb, jönnek a kemény utcai harcosok, úgyis rád néz és vicsorog vagy mi, próbáld ki, hogy telibe vigyorgod--- le döbbenik ( erre nincs jobb szó) döbbenet ül ki az arcára
nemtudom miért írtam bocs az offért szép napot jó utat
FACEBOOK trükk! Nyisd meg a saját üzenőfalad, majd nyomd meg az f13-at! Nézd meg mi történik! ;)
-
félisten
válasz razzorr #36441 üzenetére
En is legalabb akkora rendet es biztonsagot szeretnek az utakon, mint te. Ebben teljes mertekben egyet ertunk. En csupan annyival gondolom maskeppen, hogy szerintem a biztonsagos vezetes nem csak a kortol fugg, hanem a kepessegektol is. Erre is utaltam az elozo hozzaszolasomban. Csak azert irom ezt, mert akkor felhozhatnank pl az autoszereloket is, hogy hany evesen hagyjuk meg szerencsetlent szerelni, mert mi van ha 65 evesen mar nem fog az agya es elfelejti meghuzni a fekcsovet rendesen. Most csak felhoztam egy peldat, de rengeteg hasonlot lehetne irni. Vagy ott vannak a villanyszerelok. Valamit rosszul kot be es szevasz. De bekotheti a 30 eves is rosszul, sajnos erre is tudok peldat. A korral nem feltetlen jon meg az alkalmatlansag. Fel kell merni a kepessegeket es aszerint megadni vagy bevonni az engedelyeket.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz razzorr #36437 üzenetére
Összesen csak annyi a gond ezzel, hogy lassan 70 év lesz a nyugdíjkorhatár... Most odaadom Neked a jogsimat, ha elmehetek nyugdíjba 50 évesen... Azért kicsit fura lenne, hogy 18 éves korom óta melózom, fizetem az adót, ennyi erővel 70 évesen akár főbe is lehetne lőni a korosztályomat nem? Húzzál marha oszt dögölj meg, ha nem bírod?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
razzorr
őstag
válasz philoxenia #36445 üzenetére
Ez egy másik történet. Elmondtam, hogy nekem nem az idősebb emberekkel van bajom, hanem azzal, hogy a gépjármű vezetés egy veszélyes üzem, ahol elég egy kis kihagyás és emberek halnak meg. Tudom hogy ott van a fiatalokban is hibázási ráta (ld.diszkóbalesetek, apuci autóját a garázsból kilopó ficsúrok akik tövig nyomják a gázt, stb.) de sajna egy idősebb embernél sokkal több a hibázási pont, lassabb reakciók, gyenge látás, egü problémák.
A South parknak is volt egy ilyen része,hogy elszabadulnak a nyugdíjas sofőrök, talán nem alaptalanul született a sztori.
Tényleg nem bántás, nagyon sok idős családtagom és ismerősöm van, de míg ők leélték az életüket, addig a babakocsit toló anyuka vagy a fagyit majszoló ovis csoport még szeretné megélni a holnapot, nem beszélve a hatalmas károkról az autókban, aminek a javíttatási költsége sok családot anyagilag is taccsra tud vágni.A nyögdíjért meg ne nálam kopogtass, én nem asszisztáltam ehhez a narancs birodalomhoz, kikérem magamnak.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz razzorr #36446 üzenetére
Konkrét statisztikára lennék kíváncsi, hogy az összes sofőr hány százaléka idős és abból mennyi okoz balesetet... szerintem meglepődnél... Például a gyorshajtók saját tapasztalat szerinti aránya erősen a fiatalok felé hajlik, de egyébként állnék elébe a fiatal sofőrökkel való összehasonlításnak szabályos közlekedésnél nézve. A kalapos kérdés meg érdekes, mert nekem még talán életemben nem volt a fejemen kalap... Sőt nem is szorítom a kormányt, ellenben nem is vezetek a kormány alját két ujjal fogva, mint némely fiatal...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
razzorr
őstag
válasz philoxenia #36447 üzenetére
A statisztika egy dolog,mert nem mutatja meg pl.hogy hány idős felejt el oldalra nézni mielőtt átrántja a kormányt a másik sávba vagy nem látja a stop táblát. Sokszor sajnos veszélyesebb egy lassan és bizonytalanul tötymörgő, mint egy gyors sofőr. Egyiket sem tudod kiszámítani, hogy mit fog csinálni,de legalább a gyorsan hajtó úgymond hamarabb kikerül egy esetleges veszélyes szituból.
Meglátásom szerint nem a gyorshajtás miatt kellene jobban büntetni,hanem a vezetni nem tudás miatt.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz razzorr #36448 üzenetére
Veled igy nem tudok vitatkozni, allitasz valamit majd az allitasod bizonyitottnak tekintve hivatkozol ra. De ettol a levezetes nem lesz bizonyitott... A fold lapos mindenki latja ugye? Semmi nem bizonyitja azt az allitast peldaul, hogy normal kozlekedes kozben tul nagy lenne egy hetven eves ember reakcioideje. Ez nem Forma 1.
Ja, hogy jon a fiatal a bejemvevel szazzal lakott teruleten, mer ugye neki a reakcioideje.... Ezt kellene elkerulnie az oregnek gyorsan hirtelen a vedett uton, mert kijon ele ugye, mer kanyarba azert nem lat jobbban mert fiatal...
Termeszetesen vannak tetova idos emberek az uton, de vannak tetova fiatalok is, vannak nok is, akik gyakran egyeni logika alapjan kozlekednek. Kellene egy igazi licensz a soforoknek, amit csak komoly vizsga utan kapnanak meg , mondjuk ez alapjan kozlekedhetnenek kulonbozo korulmenyek kozott, gyengebb licensszel alacsonyabb helyeken. Ja ujra feltalaltuk a Forma 1-et....
A balesetek tulnyomo resze azert kovetkezik be, mert a sofor tobbet vallal, mint amit veghez tud vinni. Ez a fiatalokra nagyobb aranyban igaz, mint az idosebbekre. Ezt is ki lehetne szurni vizsgalatokkal, de ez sem eletkorfuggo. A 21 ev peldaul honnan jon? Ismerek felelotlen meggondolatlan harminceveseket csak itt a Forumon is, mig neha meglep a komolyan felelossegteljesen viselkedo nick mogott talalhato 14-16 eves gyerek. Sot elofordul itt is a gyerekesen tombolo oregur is. Az eletkor alapjan szures nem igazan jo. Most peldaul folemeltek a buszjogositvany eletkorhatarat 24 evre, de addig aki megszerezte, az 21 es fel evesen komolyabb volt? Ellenben nem kotik gyakorlathoz, mint regen, az sokkal jobb korlatozas volt. A fiam lassan ket eve vezet teherautot, leginkabb nemzetkozben, vezetoi engedelyt ellenben meg masfel evig nem kaphat, mig ha egy huszonnegy eves ember levizsgazik, azzal a par kilometer gyakorlattal rogton buszba ulhet, mig akinek tobb szazezer kilometer lesz addig a lababan az majd csak ha pont betolti. A hetven eves se vezessen ugye, mert nincs reakcioideje /szerinted/ , holott olyan tapasztalata is lehet, amit huszonot-harminc evesen meg a legtobb embernek eselye sincs megszerezni. peldaul az a harminc eves, akinek mondjuk ot eve van papirja es vezet is rendszeresen, vezetett-e es mennyit fel meteres hoban, tukorjegen stb. Nem is beszelek arrol, aki nem vezet rendszeresen. Barmikor inkabb biznam az eletem egy naponta vezeto hetvenesre, mint egy vasarnapi soforre aki husz--harminc...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Assasin_
aktív tag
válasz philoxenia #36449 üzenetére
De ez nem vita tárgya. Nem lehet vitatkozni azon hogy egy hetven éves embernek és egy 20-30 évesnek milyen fizikai testi adottságai vannak. Mindenki tudja egy bizonyított tény hogy test öregszik az évek múlásával és ezzel egy időben csökken a figyelem a reakcióidő és reflexek. Hiába van ez idősebb embereknek nagyobb rutinjuk mint a fiataloknak egy fiatal ha kell akár fél másodperccel hamarabb tud reagálni a veszélyhelyzetekre mint az idősebbek és mindnyájan tudjuk hogy mennyi múlhat azon a fél másodpercen.
Ha ezt nem hiszed menj el akár kérdezz meg egy orvost hogy mivel jár az öregség. (most nem az 50-60 közötti jó kondiban lévőkre gondolok). Abban viszont igazad hogy a fiataloknál inkább a felelőtlenség fordul elő gyakrabban mint kéne. Mindkét oldalon van igazság de inkább én is afelé hajlok hogy bizonyos kor felett már nagyon szigorú vizsgálatokhoz kötném a jogosítványt. Én mint tűzoltó nagyon sok balesetet láttam már és soknál voltam kint dolgozni. 10.ból kb 6-7-nél bizony szívesen megrángatnám az üzemorvost aki megadta a jogosítványt a papinak aki azzal hogy már alig lát nem csak magát hanem másokat is veszélyeztet. És rengeteg ilyen példát tudnék mondani. Ezek nálunk megvannak mint statisztika mert jegyzőkönyv illetve jelentés készül minden balesetről.Persze ismét hangsúlyozom hogy a fiatalok is okoznak balesetet sőt néha akár komolyabbat is de akkor is arányait tekintve veszélyesebbek az idős emberek(ha kell már csak azért is mert feltartják a forgalmat vagy nem találja a lámpát a ladán). Egyébként főleg a fővárosra és a nagyobb városokra jellemző ez mert szerintem vidéken amúgy is jobban tolerálják az ilyet mint itt.