- Proxmox VE
- Linux - haladóknak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
Új hozzászólás Aktív témák
-
qdak
addikt
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #4350 üzenetére
Egyetértek !
De ehez tényleg nagyon vágni kell, hogy mi hogy volt, mihez tartozott !Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
nagyúr
válasz t.zsolti #4353 üzenetére
Bizony-bizony!!
Nem tudom az évszámot, de egy idő után mindegyik dízelbe ezt a technológiát alkalmazták.
Lehet, hogy az egyszerűség kedvéért, a turbós motorokat "turbótlanították" a mercisek?Egy kérdés; a hajtókar kenést hogy oldják meg?
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Itt a jó kis enyhe hétvége és senki sem bütyköli a kocsiját?
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Akkor a vasam motorja, így semmi különös egy sima Merci 2 szelepes adagolós tádé. A töltőcsövekből ítélve lehet bármi 3 liter felett:
De itt az én gányolásom! Az a baj, hogy már én sem tudom, hogy mi micsoda
Az én autóm csillaga már egy kicsit megkopott:
[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Segítségeteket szeretném kérni! Eltörtem a szuszogóm műanyag könyökét. Mindig egy kicsit engedi a tömítés mellette az olajat és le szoktam törölgetni. Nem kellett volna ennek nekiállnom 1 fokos hidegben:
Akiknek melegszik a motorjuk a kocsijukban és van klímájuk is benne, azoknak van megoldás, hogy a klímaventik is besegítsenek a hűtésbe. A kék gombát kell megtuningolni:
Így:
Ha valakit érdekelnek konkrétan az értékek szóljon!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Valaki segítsen ez mi a xar? Még a merci szerelő haverom is mismásolt mikor megkérdeztem...
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
(Kolombusz)
veterán
KillHates, nagyon tetszik a bálnád!
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #4362 üzenetére
Köszönöm szépen! Occóért eladó!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
válasz Templomegere #4365 üzenetére
Aha, de mi értelme? A kipufogóban nagyobb a nyomás mint a szívó oldalon. Tehát, ha a turbó nem tölt eléggé akkor rásegít egy kis "kormossal" ?
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #4364 üzenetére
Hát pont ezek amik nem nagy összegek:
9.007,- Ft / negyedév a kötelező
13.120,- Ft a teljesítményadó Mert papíron csak 135 LE az autó.A Suzukim ugyanez:
16.170,- / negyedév a kötelező mert TGK
18.980,- a súlyadó azért súlyadó mert TGKHa nem specifikus szirszar megy benne tönkre akkor elég olcsók az alkatrészek mert nagyon sok a 124-esból való. Pl: alsó stabilizátor kar: 3.280,- Ft ilyenkor illik cserélni a kormányrudazaton a toldóbigyulát is. (most nem jut eszembe a neve)
Amire vigyázni kell, hogy ne törd rommá. Az drága mulatság...
De mivel a kocsim egy vén csataló és azért van már vele néha gond, tényleg nem ajánlom, ha nincsen egy olyan havi 20-30 ezer forintod amit rá tudsz költeni.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
(Kolombusz)
veterán
válasz KillHates #4367 üzenetére
Havonta nagyjából 30k-t tudok félretenni az egyetem mellett. Ezért inkább olyan autó kéne, amire azért nem kell ennyit ráköltenem, valamiből fedezni kell a kirándulásokat, az elektronika mániámat, stb stb.
Gondolom nekem, fiatal, friss jogsis emberkének azért jóval többe kerül a biztosítás, minden autó, amit eddig néztem, kb. háromszor ennyibe kerül a netrisk szerint negyedévente. Teljesítményben hasonló, 135-140 ló körüli benzinesek.
Lehet, hogy Apám nevére kéne venni az autót, ő még csak nem is városban él, szóval úgy még olcsóbb, meg mindenféle bónusza van, nem okozott balesetet, stb.
De az tuti, hogy egy bálnával megtanulnék manőverezni a forgatagban.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #4368 üzenetére
Akkor ha gyógyíthatatlan Merci mániás vagy egy 190-es dízelt lenne érdemes venned. A benyásak még olcsóbbak és még kevesebb a gond velük, de eléggé szomjas vasak. Mondanám, hogy 123-ast, de abból már nehéz elfogadható állapotút venni. Akinek meg olyan van, az nem adja el...
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
(Kolombusz)
veterán
válasz KillHates #4369 üzenetére
A 124-eseket nézegettem, azok inkább tetszenek, de többen is mondták, hogy mostanában lopják őket, kell alkatrésznek.
Automatát szeretnék, 2 literes benzinest, 130-150 ló között.Meg most az Mk2-es Mondeokkal, illetve 1st gen Focusokkal szemezek.
Érkezne hozzám egy 3.5 éves Primera dízel, még másfél év garival, de sajnálnám kint tartani, túl új, meg túl jó autó ahhoz, hogy kint tartsam, garázst meg nem fogok bérelni neki havi 15-20 k-ért, ezért akarok régebbi autót, aminek a szervizelése is olcsóbb lenne.[ Szerkesztve ]
-
Templomegere
senior tag
válasz KillHates #4366 üzenetére
hajaj , alapvető problémák vannak
Turbót ugye a kipuf gáz hajtja
ha a turbó által előállított nyomás elér egy kritikus szintet akkor ez a szelep kinyit , és a kipufogó gáz egy részét nem a turbóra engedi rá hanem azt kikerülve vissza a szívócsonkba . Így csökken a turbó fordulatszáma , vele együtt az általa előállított töltőnyomás is , így megakadályozva a "káros" nyomásérték létrejöttét , röviden : túltöltést . -
nagyúr
válasz Templomegere #4371 üzenetére
Ez oké, de nem erre való a lefúvatószelep?
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
fekeandras
őstag
a barbár állatja: [link]
-
qdak
addikt
válasz fekeandras #4373 üzenetére
még h nem jo a 140 es
w140 megkimélt állapotban eladó
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
nagyúr
válasz fekeandras #4373 üzenetére
Én is láttam... Elnézték neki a jobbost, lekorcolták, felkapta a betétlapot, és usgyi! Biztos sietős volt a dolga.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Templomegere
senior tag
válasz KillHates #4372 üzenetére
nem tudni hogy van -e olyan benne ........... ha van akkor az más esetre van , lehet a váltásoknál prüszkölteti egyet a kicsikét . Nekem volt régebben 2-3 turbos autóm ,egyikben sem volt lefúvató szelep , de olyanokat prüszkölt szuszogott váltásoknál és sima gázelvételnél hogy megfordult utána a jó nép
-
nagyúr
válasz Templomegere #4376 üzenetére
Van benne lefúvató a turbó alatt. De hangtalanul teszi a dolgát. Ha leparasztítom (leveszem a lefúvatóról a vákuumcsövet) akkor váltáskor ránt a kocsi, gázelvételkor nem lassul, újboli gázadásra meg beletép az aszfaltba. Gondolom nyomorult túl van töltve.
Ha arról a felső bigyuláról húzom le a vákuumot akkor semmit sem tapasztalok; minden ugyanúgy megy, ugyanolyan erős (illetve gyenge) a kocsi, ugyanúgy vált. Én valami környezetvédelmi bigyulára gondolok, hogy a kipufogó gáz egy részét visszavezetik amíg hideg a motor, vagy ha füstölne, vagy a frászkarika tudja.
Ezért nyaggatlak Titeket...Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Erről mi a véleményetek: diesel előmelegítő
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Tvgabi
csendes tag
A képen látható bigyula a kipufogógáz visszavezető (EGR) szelep. Környezetvédelmi szerepe van csupán, amig a turbó nem tölt, ez elvileg nyitogat egy kicsit, meg gázelvételnél hivatott a turbónyomást elengedni.
Általában 5 éves korától nem működik rendesen, elreped benne a membrán. Egyszerűen ki lehet próbálni, próbáld meg a fekete cső helyén szájjal megszívni, ha folyamatosan jön a levegő akkor rossz.
A régebbi modellek simán működnek e-nélkül, sőt ha működik, le szokták zárni, hogy a kormot ne engedje be a szívótorokba.
Az újabbak már megfejtik ha az EGR-szelep nem tökéletes és szervíz-üzembe teszik a motort. -
nagyúr
Köszönöm szépen. Négy éve kidurrant az enyém akkor vettem újat,de amíg nem jött meg le volt dugózva mindkét vége, és így jöttem rá, hogy nem valami "teljesítményfokozó" eszköz.Persze rendben visszaszereltem, de az egyik szerelő lehúzta róla a vákuumcsövet, hogy az nem kell. Persze, hogy miért nem kell azt nem tudta megmondani.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
válasz fekeandras #4373 üzenetére
Hát tényleg őrült, a komát húznám így végig a földön !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
szép nem ?
[ Szerkesztve ]
-
(Kolombusz)
veterán
válasz Templomegere #4383 üzenetére
Mééért képfeltöltés, a leglassabb, legtrébb oldal, most sem működik...
-
nagyúr
válasz (Kolombusz) #4384 üzenetére
Ja, nekem sem Csak malmozik a tűzróka...
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Templomegere
senior tag
válasz (Kolombusz) #4384 üzenetére
mondj mást
-
(Kolombusz)
veterán
válasz Templomegere #4386 üzenetére
Hozzászólás írásakor is feltölthetsz képet, a smileyk alatt van a lehetőség, ez a ph szerverére kerül. De használhatod ezt is:[link]
Amúgy nagy nehezen betöltötte, tényleg szép.
Küldök majd neked egy privit szerintem még ma este egy dologgal kapcsolatban. -
nagyúr
válasz Templomegere #4382 üzenetére
Hát... Ha válaszol erre akkor nem ment...
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Danny_L.hu
tag
válasz (Kolombusz) #4384 üzenetére
Megy az csak sokadszorra. Bár tényleg nem a leggyorsabb...
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #4319 üzenetére
bocs, hogy kicsit megkésve válaszolok: kicsit félreérthettük egymást, természetesen semmilyen akksival nem gazdaságos a villanyottó. de valszeg ilyen hengercellás-féle a terv, azokból vannak kisebb darabok is, jobban ki lehet tölteni a helyet velük.
egyelőre persze ott tartok, hogy a már egyszer cserélt ("original-ersatzteil") üzemanyagtank is rozsdállik. szóval azt újítgatom egyelőre, nem holmi akksis álmokat kergetek.
ettől független kérdés: az OM 617 motorblokkján, az adagolótól balra van egy nagy csavar. ezen a képen pont középen, a pálca hüvelye mögött. azmiaz? kicsit olyan, mintha a blokktól függetlenül mozogna, meg kicsit jön belőle a lötyi is. tekerni relatíve nagy erővel se sikerült, gondoltam inkább megkérdezem, mielőtt valami rosszaságot művelek.
-
nagyúr
válasz Templomegere #4390 üzenetére
Nagyon szépek. Sajna az én olajkályhámban hamar retkesek lennének
A barátom benzines Volvójában csillog így minden.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #4389 üzenetére
Ez a 123-as régebbi, pillangószelepes leömlője, a röffenő csővel ?
A leömlő krómozva lett, a röffenő meg homokszórva, vagy van még valami rajtautána?
Szép az biztos !
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979