-
IT café
Kérdezés előtt az alábbi kérdéseket válaszold meg:
1.: Mennyit szánnál rá?
● Pl: "30.000Ft alatt kellene megoldani."
2.: Milyen gépre kötnéd?
● Pl: "Lásd az adatlapomon."
● Pl: "i7 11700, Asus TUF RTX 3070 OC, MSI B560M Mortar, 1db M.2 SSD."
(esetleg a ház típusával kiegészítve, a megfelelő kábelhosszúságok miatt)
+1: Van extra igényed a táppal kapcsolatban?
● Pl: Moduláris csatlakozók, félpasszív működés, halk, stb…
● Pl: "Tuningolni tervezek." (írd le mit és mennyire tuningolnál)
Ajánlott Tápegységek 2023: [link] (a teljesség igénye nélkül)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
Ne tessék félreinformálni!
A hatályos fogyasztóvédelmi rendelkezések értelmében a forgalmazónak (akit általában "kiskereskedőnek", "kisker boltnak", vagy "számtech szaküzletnek/boltnak" hívunk - kinek hogyan tetszik) kötelessége a teljes gyártói jótállást továbbadnia a fogyasztó (vásárló) felé tartós fogyasztási cikkek esetében. (Kormányrendelet határozza meg ezek körét.)
Hogy hogyan oldja meg, az az ő feladata. De ha forgalomba hozta, akkor mindenképpen meg kell oldania.
(A probléma ott van - hogy azért a forgalmazók védelmében a tényket ne hallgassuk el -, hogy a Fogyasztóvédelmi Törvény világosan ismerteti ugyan többek között a "gyártó" fogalmát, de ha és amennyiben az Európai Gazdasági Térségben az sem telephellyel, sem képviselővel nem rendelkezik, akkor az "importőr" minősül "gyártónak".
Akire ebben az esetben a termék biztonságossági megfelelőségével kapcsolatban vonatkozik teljes körű felelősségvállalási kötelezettség, a gyártói jótállásra vonatkozó irányelveket, kötelezettségeket viszont - egyelőre - nem említi a törvény az "importőrök" kapcsán.Így fordulhat elő, hogy Magyarországon több importőr (nagykereskedő, ha úgy tetszik) a gyártói jótállást nem adja tovább a partnereinek (forgalmazók/kiskereskedők).
Így aztán rosszabbul a forgalmazók jártak, mert a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján őket egyértelműen felelősségre lehet vonni, s számon kérni rajtuk a gyártói jótállást (vagy annak hiányát).
Ettől függetlenül (vagy éppen ezért) a "neked kell a gyárhoz visszaküldeni" dolgot tessék nyugodtan elfelejteni, tudatos fogyasztóként viselkedni, s ha a forgalmazók ilyen szöveggel próbálnak lerázni, akkor nem annyiban hagyni a dolgot. (Első körben a területileg illetékes Békéltető Testület a megfelelő fórum a vitás kérdések rendezésére.)
A lényeg az, hogy ilyen esetekben nem lehet a fogyasztóra hárítani a felelősséget.
/Forrás: http://net.jogtar.hu /
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
● A minél pontosabb válasz érdekében olvasd el a Téma összefoglalót!
● Hirdetni csak a Hardveraprón szabad!
● Garanciális kérdések: Tápegység garancia GYIK!
- Hír Újabb, 12VHPWR csatolóval szerelt ASUS tápegységek kopogtatnak az ajtón
- Hír Megvan az első leégett NVIDIA tápadapter
- Hír ATX 3.0 szabványú az ASUS Loki tápegysége
- Hír Eléggé kompakt lett az MSI ATX 3.0-s tápbestiája
- Hír Megújultak a Corsair HXi szériás tápegységei
- Hír Hivatalosan is bemutatta az ATX 3.0-t és az ATX12VO 2.0-t az Intel
- Hír Szinte minden kiderült a VGA-k új tápkonnektoráról
- Corsair AX860i 860W Platinum Moduláris Tápegység
- FSP Hyper 80+ Pro 700W (9PA7008801) - eladó!
- Super Flower Leadex 850W Titanium Moduláris Tápegység
- Újszerű - SEASONIC Focus Plus Gold 650W - full moduláris ATX tápegység
- BESZÁMÍTÁS! 1600W Super Flower Leadex Titanium tápegység garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen