- XPEnology
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Aliexpress tapasztalatok
- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
- ZNET Telekom
Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
addikt
A biztosítói statisztika is alátámasztja, Teslával van a legtöbb baleset.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
A legjobb az egészben, hogy közben sokan járnak huszonéves autókkal, mert nincs a piacon elérhető, kisfogyasztású, tiszta üzemű autó.
Talán a realitások talaján maradva és a valós célokat (nem a pénzt) szem előtt tartva, először súly és méret limiten kellett volna szigorítani, de az idióták még tolták is a nehezebb járművek fel az autóparkot a kibocsátási normák súly szerinti szorzójával.
A sok akkumulátor gyár és elhasznált aksik pedig egy újabb hatalmas probléma, de sebaj, a lényeg, hogy páran a pénzüknél legyenek.
Azt a rengeteg támogatást, amit a EV piacba beleönt az állam, azt pedig inkább a tömegközlekedés és az alternatív közlekedés fejlesztésére kellene költeni.
-
stellaz
addikt
Meg arra is rájöttek, hogy annyira talán nem is hatékony. Pl aki ma autóval jár reggel, az ha át akarna ülni robotaxiba, akkor pont annyi robotaxi kéne, mint ahány autó volt eddig, Majd mivel drága a parkolás, ezért jó eséllyel inkább lassan köröznek az autók az utakon, mert olcsóbb, mint parkoltatni őket. Aztán még ott van, hogy hány embert szedne le a tömegközlekdésről, stb, stb. aztán a végén kijön, hogy teljes hülyeség az egész koncepció, úgy ahogy van.
Majd lesz pár taxi társaság, aki a sofőrök helyett ilyeneket használ simán taxiként, valami olyan helyen, ahol egyébként arra semmi szükség nem lenne (belváros villamos helyett, autópálya vonat helyett). Már ha műszakilag és jogilag egyáltalán megugorható ez a dolog, mert igencsak vannak kétségeim, hogy a kísérleti szolgáltatásokat valaha kinövi-e ez a dolog.A tegnapi Karotta videóban a frissített Tesla M3 esetén mutatja be, hogy azt sem látja az autó, ha előtte van közvetlenül az operatőr, meg elmondja, hogy a FDS egy forintot nem ér ebben a formájában, pedig ő aztán igazán szerelmes muskba és a teslába.
-
stellaz
addikt
Az egyenlítőn kívül mindenhol kompromisszumos a dolog. Annyira eltérő a munkahelyek időrendje is, meg az egyéni bioritmus is, hogy nehéz jót kiválasztani. A gyerekeknek pl lehet, hogy nem lenne túl jó, ha 10-ig lenne világos, reggel meg nyolc (meg hét) előtt már bent kell lenniük az iskolában, 9-10 órás alvás igény mellett.
-
stellaz
addikt
Elvileg, ja. Csak közben meg olvasni, hogy VW Golf e motorcsere 4 millió, Nissan leaf aksi csere 3,8 millió, Renault akármi inberter meg valami 1,5 millió, de amúgy nincs is alkatrész, stb, stb
A polgárháborúa víziód meg egy vicc. Még az is, hogy amikor illegális a sütőolaj betöltése a dizelbe, akkor majd ingyen autózól. Majd fizetsz átalányt, vagy km után vagy akárhogy, de, hogy fizetni fogsz, mint a katonatiszt, abban biztos lehetsz
A töltők kielégítse is egyre drágább lesz, mert a jó és olcsó helyek elfogynak. A lassan töltő autók meg már most is többet fizetnek,.ami még fokozottabban igaz lesz a nagyteljesítményű hálózat elterjedésével.
Legtöbb embernek már ma sem adja ki a matek, és ez sokkal sokkal durvább lesz. 15 kw áramra dobj rá kb 7-8 liternyi jövedéki adót és kiderül, hogy visszasírod majd a 650-es gázolajat. -
stellaz
addikt
Taxival kb milliókat költenék ugyanerre.
Ha pedig csak ev-t lehet kapni, akkor nem fog vigasztalni, hogy valakinek kiadja a matek.
A jövedéki adót meg a napelemen is be fogják vasalni. Fentebbi is írta valaki, szoftveresen kötelező lesz megoldani, kb mint az okos villanyóra, azt szevasz.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Azért aksi degradació nagyon nem mindegy. Eleve nem lineáris a dolog, pluszban elvileg az év nagy részében elég lenne nekem akár 100 km hatótáv is, csak éppen a többi alkalommal meg kb kéne egy másik autó. Arról nem beszélve, hogy ha mondjuk el kell mennem a város másik végébe, akkor előtte vagy utána mehetnék tölteni, ami kb értelmetlenné is tenné a dolgot rögvest.
Ez annak opció, akiknek van otthon töltési lehetősége és van mellé egy másik autója.A cikkből pedig kiderül, hogy drágább a villanyautó üzemeltetése, ezért építik le a flottát bővítés helyett.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
értem, de a cikk nem erről szól, hanem, hogy drágább javítani, kevés a szakember és ropira törik állandóan
Ha többet használják az autót mint várták (ez honnan derül ki amúgy?), akkor majd kötnek egy drágább szerződést és pont arra ösztönözné őket, hogy tovább erősítsék az elektromos flottát, hiszen népszerű.
Saját esetben megint elég logikátlan, hogy ha sokat használják, akkor nem éri meg. A használatért fizetnek, ha nem bérlik ki az autót, valóban kevésbé használódik, de azért erre én nem alapoznék üzleti tervet.Amúgy pont most néztem laptiming év eleji best offot, ahol benne volt a model s plaid is, amikor a kakucsringen megkergették, de mondták, hogy azóta 137 km/h-ra le véve a végsebessége, gondolom az is valamilyen bérautó.
-
stellaz
addikt
Ebből a cikkből idézve: "Helyettük belsőégésű motorral szerelt autókat szereznek be, az EV-k magasabb költségeiről pedig már tavaly is panaszkodott a vezérigazgató, különösen a Teslák kapcsán. Hozzátette: miután elég sok volt az ütközés, az EV-ket csak tapasztalt felhasználóknak tették elérhetővé, és ott is korlátozták a nyomatékot és a sebességet. "
Továbbá kb 1-2 hetes cikk, hogy a Tesla vezeti az USA baleseti statisztikáit, mármint azzal történik a legtöbb baleset. -
stellaz
addikt
A netrisken rákerestem mennyi a casco a modell 3 long rangere és mennyi egy bmw 320d-re.
A bmw ~330 ezer évente, a tesla pedig ~880 ezer.
Ez az 550 ezer forint önmagában elég sok üzemanyagra elég, egy takarékos dízel ezzel elmegy~15 ezer km-t, nem csodálom, hogy drága a fenntartása, és ha még hozzávesszük az okot, hogy miért kerül majd 3x annyiba a biztosítás, mint egy bmw-re, akkor máris teljesen érthető a cikkben említett helyzet.
Önmagában a biztosítási költség különbsége fedezi az üzemanyagot a legtöbb felhasználónak és akkor ha még hozzávesszük, hogy aki nem otthon tölt, az kb 10 literes fogyasztásnak megfelelő áramköltséggel számolhat, ami közel a duplája a bmw-ének.
-
stellaz
addikt
Bármilyen furcsa, de pl a Bugatti Chiron sem számít igazi sportautónak az 1500 lóerős teljesítményével, inkább egy bazi erős és gyors GT autó (vagy inkább az országutak királya kategória illene neki, mint a Hayabusának), mert ezek nem ilyen egzakt kategóriák.
A Rimac autója persze sportautó, de annak nem valami jó, ha azt nézem, hogy 1900 lóerőből rosszabb időt hozott ki, mint a majd negyed akkor teljesítményű Porsche 911 GT3 vagy egy rakás másik hasonló sportautó. És akkor itt csak egy körről beszélünk, nem egy jópár körös versenyről, aminek a rimac a felét a töltőről figyelné.
Amikor volt formula-e futam valamelyik Forma 1-es pályán tavaly, akkor még egy-két kanyar kiegyenesítésével sem tudtak megközelítő köröket sem futni az F1-es autókhoz képest a jóval rövidebb futamon sem.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- XPEnology
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- bitpork: 2024 Phautós tali zaba táblázat
- Kés topik
- Politika
- Bestbuy játékok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...