Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz brumi1024 #195 üzenetére

    "Nem veletlen imadjak az MX5-ot annyian, az egy jo szerpentinen kiautozhato ugy, hogy nem veszelyeztetsz senkit, es meg a sebessegkorlatot sem leped tul"

    Szerintem ez elég sok sportautóra elmondható. De egyébként jó, szemléletes példa. Kinek mi számít, mi a fontos. Valakinek az, hogy jól lehessen a kanyarokban csapatni, urambocsá' driftelni, másnak meg az, hogy letépje a fejed, ha nyomsz egy kövéret, és pár másodperc alatt 250 fölött legyél, és még ott is jobban húzzon, mint az MX5 60-70 körül.

    "Masik oldalrol nezve: egy Model S Plaid kifejezetten olcso ahhoz kepest amit nyujt teljesitmenyben, aztan megsem latni belole tobbet, mint 911-bol palyanapokon."

    Térjünk vissza erre a kérdésre 10-15 év múlva. Fognak változni az arányok. Porsche kicsit régebb óta van, mint Tesla/Model S. ;) Aki meg pályázik, az inkább az élményt hajszolja, amihez hozzátartozik a belsőégésű motorok ordítása meg a benzingőz is. Ezeket egyetlen EV-től se fogod megkapni. Másmilyen, "steril" lesz, akármennyivel is gyorsabb, vagy akár egyszerűbb is vezetni.

    #196: "szerinted mi a nagyobb sport?"

    Nagyon sok szempontból pont tök mindegy, hogy mit gondolok erről. :) Nyilván az "ügyeskedés", a technikás vezetés nagyobb (sport)teljesítmény annál, mint hogy egy egyenesben tökig nyomod a gázt, de - személytől, hozzáállástól függően - az utóbbi simán lehet nagyobb élmény. Mondjuk annak a tudata, hogy már 320-szal mész, de még mindig jobban gyorsulsz, mint egy közepes személyautó 80-nál. A kanyarsebességre meg annyit, hogy amatőröknek valószínűleg bőven elég az, amit egy EV-vel (akár csak egy sima gagyi S-sel) el tudsz érni, már úgy is elég nagy terhelést fogsz kapni. Egy átlag ember aligha fog/tud 3-3,5G-t elviselni.

    "a versenyautó gyártás *MINDIG* úgy kezdődik"

    Ez is igaz, de itt nem verseny, hanem sportautókról volt szó. A 90-es években pl. tök nagy szám volt a McLaren F1 (618 LE, és talán 1,8 LE/kg - nagyon morci volt akkoriban), ami ma már kb. mindenféle szempontból egy nevetséges hiper/szupersportkocsi. ABS fixen nem volt benne (ami alapvetően nyilván nem egy versenyautós dolog), meg nyilván semmilyen vezetéstámogatás vagy indítás kontroll. Ma már ezek mind alapok egy burzsujabb sportautónál, akár csak a jó hifi meg a bluetoothos infotainment. Amik egyike sem található meg pl. egy forma 1-es autóban.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák