Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
válasz brumi1024 #195 üzenetére
"Nem veletlen imadjak az MX5-ot annyian, az egy jo szerpentinen kiautozhato ugy, hogy nem veszelyeztetsz senkit, es meg a sebessegkorlatot sem leped tul"
Szerintem ez elég sok sportautóra elmondható. De egyébként jó, szemléletes példa. Kinek mi számít, mi a fontos. Valakinek az, hogy jól lehessen a kanyarokban csapatni, urambocsá' driftelni, másnak meg az, hogy letépje a fejed, ha nyomsz egy kövéret, és pár másodperc alatt 250 fölött legyél, és még ott is jobban húzzon, mint az MX5 60-70 körül.
"Masik oldalrol nezve: egy Model S Plaid kifejezetten olcso ahhoz kepest amit nyujt teljesitmenyben, aztan megsem latni belole tobbet, mint 911-bol palyanapokon."
Térjünk vissza erre a kérdésre 10-15 év múlva. Fognak változni az arányok. Porsche kicsit régebb óta van, mint Tesla/Model S. Aki meg pályázik, az inkább az élményt hajszolja, amihez hozzátartozik a belsőégésű motorok ordítása meg a benzingőz is. Ezeket egyetlen EV-től se fogod megkapni. Másmilyen, "steril" lesz, akármennyivel is gyorsabb, vagy akár egyszerűbb is vezetni.
#196: "szerinted mi a nagyobb sport?"
Nagyon sok szempontból pont tök mindegy, hogy mit gondolok erről. Nyilván az "ügyeskedés", a technikás vezetés nagyobb (sport)teljesítmény annál, mint hogy egy egyenesben tökig nyomod a gázt, de - személytől, hozzáállástól függően - az utóbbi simán lehet nagyobb élmény. Mondjuk annak a tudata, hogy már 320-szal mész, de még mindig jobban gyorsulsz, mint egy közepes személyautó 80-nál. A kanyarsebességre meg annyit, hogy amatőröknek valószínűleg bőven elég az, amit egy EV-vel (akár csak egy sima gagyi S-sel) el tudsz érni, már úgy is elég nagy terhelést fogsz kapni. Egy átlag ember aligha fog/tud 3-3,5G-t elviselni.
"a versenyautó gyártás *MINDIG* úgy kezdődik"
Ez is igaz, de itt nem verseny, hanem sportautókról volt szó. A 90-es években pl. tök nagy szám volt a McLaren F1 (618 LE, és talán 1,8 LE/kg - nagyon morci volt akkoriban), ami ma már kb. mindenféle szempontból egy nevetséges hiper/szupersportkocsi. ABS fixen nem volt benne (ami alapvetően nyilván nem egy versenyautós dolog), meg nyilván semmilyen vezetéstámogatás vagy indítás kontroll. Ma már ezek mind alapok egy burzsujabb sportautónál, akár csak a jó hifi meg a bluetoothos infotainment. Amik egyike sem található meg pl. egy forma 1-es autóban.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ZBook 17 G5, 17,3" FHD IPS, I7-8850H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD,1TB HDD, P3200 6GB VGA, WIN 1
- HP ZBook Fury 17 G7, 17,3" FHD IPS, I7-10750H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10/
- HP ZBook 15u G6, 15,6" FHD IPS, I7-8565U CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, 4GB VGA, WIN 10/11, Számla,
- Logitech G502X Plus RGB LightSpeed Wireless
- Corsair RM850e 850W 80+ Gold
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen