Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • steve@prhw

    őstag

    Sopron-Szombathely vasútvonalon volt szerencsém utazni több alkalommal régebben. Na, az tényleg kabaré volt, bizonyos szakaszokon 30-40-es sebességkorlátlozás, szigorúan csak piroskák mehettek rajta. 60 km -> 1.5 óra!!

    Aztán néhány éve átvette a GYSEV a vonalat. Néhány hónapig bérelte még a piroskákat (amíg elkészült a kritikus szakaszok helyreállítása és a villamosítás), azóta normális vonatok járnak, 1 óra körül van a menetidő. Folyamatosan alakítják a pályát most is, újra lehet látni tehervonatokat a szakaszon...

    (Átvennék a Szombathely-Szentgotthárd szakaszt is, így kész lenne az ''elkerülő útvonaluk'' Bécs-Graz között, de nem lehet, mert az EU cstlakozási szerződést kellne módosítani, így most valami többéves üzemeltetői szerződést akarnak kötni.Kíváncsi leszek, hány hónap alatt villamosítják majd azt is...)

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Dalai Láma #113 üzenetére

    Ha 5 perccel előbb indulna, akkor Szentlőrincen várhatná be, és nem 10 percet kéne állnia, csak 2-t. De akkor miért nem íygy csinálják?

    Nem vagyok MÁV-os, de ''meg kell védenem'' őket. Idézőjelben írtam, mert feltételezés, de könnyen előfordulhat, hogy viszonylag terheltek a vágányok arrafelé (vagy a vonat útvonalának más részén), így az 5 perces csúszás lavinát indítana el. Esetleg bizonyos csatlakozásaok nem érnék el, azokat megintcsak korábban kellene indítani, stb, stb.. Nem mindig egyszerű ilyen dolgokat megoldani...

    ''Egy bármilyen Annál jobb hogy új és Fényképezős!'' by Rolabola

Új hozzászólás Aktív témák