Új hozzászólás Aktív témák

  • Viszlát

    addikt

    Vegyünk jegyet a MÁV-nál: (Nem, nem elõzetes a rádiókabaré következõ
    adásából, bár a humorfesztivál egyik írása jutott eszembe róla.)
    Telefonbeszélgetés a ''Díjmentes Vasúti Csoportos Utazási Ügyintézés''
    számán:
    -jegyet szeretnék....
    -Melyik kerület?
    -X.
    -Ma nincs bent az ügyintézõ, próbálja holnap!
    -De én ma szeretném, hol lehet?
    -X. kerület? Honnan indulnak?
    -Hát az egyik csoport innen, Kõbánya felsõrõl, a másik.....
    -Akkor ott a pénztárban kiadják a jegyet.
    -Mi kell hozzá?
    -Mihez?
    -Hát hogy kiadják a jegyet?
    -Semmi.
    Megkértem a kollégát, ugorjon már ki a jegyekért. Kõbánya felsõ, MÁV
    pénztár: 13:20
    -Csókolom, 26 diákot szeretnék május 26-ára, a Délibõl Balatonalmádiig,
    menettérti, meg 2 ötven százalékost.
    -Bejelentõ van?
    -Nincs.
    -6 fõ fölött csoportos utazásnak minõsül, csak bejelentõvel lehet jegyet
    vásárolni.
    -Akkor kérek 5x5 meg 1 jegyet.
    -Mondom, 6 fõ fölött csoportos utazásnak minõsül, csak bejelentõvel
    lehet jegyet vásárolni.
    -De én nem kérek 6-ot, csak ötöt.
    -Nem érti, hogy nem lehet?
    -Miért?
    -Mert 6 fõ fölött csoportos utazásnak minõsül, csak bejelentõvel lehet
    jegyet vásárolni.
    -Akkor szeretnék egy panaszkönyvet.
    -Forgalmi irodában!
    Kõbánya felsõ, forgalmi iroda: nagyon kedvesek, udvariasak, indigó van,
    toll sajnos nincs. Sorszámozatlan könyv 01.sz. Észrevételek lapja. Beirt a
    kolléga.
    Nem hittem a kollégának, elmentem én is:
    -Csókolom, 26 diákot szeretnék május 26-ára, a Délibõl Balatonalmádiig,
    menettérti, meg 2 ötven százalékost.
    -Bejelentõ van?
    -Nincs.
    -6 fõ fölött csoportos utazásnak minõsül, csak bejelentõvel lehet jegyet
    vásárolni.
    -Akkor kérek 1 diákjegyet.
    -Kérem a diákigazolványt.
    -Biztos, hogy erre már a jegy megváltásakor is szükség van?
    -Igen.
    -Rendben, van nálam egy. Aztán majd szeretnék még egy diákjegyet.
    -Ahhoz is van igazolványa?
    -Persze, ez az egy itt a kezemben.
    -Egy igazolványra csak egy jegyet tudok kiadni.
    -Én is egyet kértem.
    -De utána akar venni még egyet.
    -Miért, nem szabad?
    -Nem.
    -Melyik pont alapján nem lehet, meg tudná mutatni?
    -Ezt nem kell megmutatni, ez a kedvezménnyel való visszaélés.
    -Miért, mi van, ha az a gyerek egy nap kétszer akar utazni?
    -Nem érti, h nem lehet?
    -Jó, akkor azt tessék nekem megmondani, hogy ua. gyerek hány perc,
    óra vagy nap elteltével vásárolhat újból jegyet önnél?
    -Egy nap egyet.
    -Úgy tudtam, h a kedvezmény korlátlan számú utazásra jogosít.
    -Ha ön úgy gondolja.
    -Nem ad jegyet?
    -Nem.
    Telefon(ok): sorrend már ismeretlen, a papíromra a következõ
    telefonszámok kerültek fel a jegyvásárlás kapcsán: 34302.., 51130.., 40/
    494949, 51120.., 32206.., 34295.., 30/98471.., 51152.., 35228.., 35228.
    .., 32284.., 41361.., (Az utolsó két számjegyeket a történet
    beküldõjének kérésére töröltem - AG.)
    1. szintû emberke a központi ügyfélszolgálaton. Udvarias, kedves,de azt
    sem érti, hogy mirõl beszélek. De hajlandó kapcsolni a fõnökét:
    2. szintû emberke a központi ügyfélszolgálaton. Udvarias, kedves,
    amennyire hagyom beszélni, viszont fogalma sincs a dolgokról, nem
    ismeri a szabályzatot, azt mondja õ kapcsolattartó.
    -Jó napot, jegyet kértem Kõbánya felsõn, de nem adtak.
    -Hogy-hogy nem adtak?
    ---------fenti történet ismertetése-----
    -Hát akkor az biztos kell hozzá.
    -De nem kell hozzá, most elõre be kell szednem mind a 26 gyerek
    diákját? Nem elég majd az utazásra hozni?
    -Nem, ha a pénztáros azt mondta.
    -Jó, akkor azt tessék nekem megmondani, hogy ua. gyerek hány perc,
    óra vagy nap elteltével vásárolhat újból jegyet egy pénztárban?
    -Nincs ilyem megkötés.
    -Elmondaná ezt a Kõbánya-felsõ pénztárosának is?
    Nehezen áll kötélnek, de megígéri, hogy utána néz, sõt még majd vissza
    is hív.
    Tényleg visszahív:
    -Beszéltem a pénztárfõnökkel, az üzletszabályzat szerint a kedvezmény
    igénybevételének a feltétele a diákigazolvány, így ezekre tényleg
    szükség van, meg a pedagógus igazolványokra is.
    -De én még nem igénybe venni szeretném a kedvezményt, azt majd a
    vonaton, most csak jegyet szeretnék.
    -Igen, de ahhoz, hogy megkapja, kellenek a diákigazolványok.
    -Rendben. De tõlem bejelentõt is kértek.
    -Igen, csoportos utazáshoz az is kell.
    -De akkor mi nem vagyunk csoport.
    -Akkor csak a diákigazolványokra lesz szükség.
    -Akkor viszem a diákokat, és mehetek jegyet venni?
    -Igen.
    Kõbánya felsõ pénztár, a pénztáros kezében a telefon, élénken
    tanácskozik, felbukkanásomra sem szívesen engedi el, mint fuldokló a
    mentõövet:
    -Csókolom, 26 diákot szeretnék május 26-ára, a Délibõl Balatonalmádiig,
    menettérti, meg 2 ötven százalékost. Itt vannak a diákigazolványok is.
    -Nem tudom kiadni, ez egy forgalmas pénztár, ez a jegy elõvételnek
    számít, és elõvételben csak akkor tudok jegyet kiadni, ha legalább öt
    percig nem jön vonat. De mivel itt sûrûbben jön, sajnos nem tudom a
    jegyet kiadni.
    -Ez melyik pontja az üzletszabályzatnak?
    -Nem tudom, de benne van.
    -Megkereshetném?
    -Nem tudom odaadni, mert nem fér ki az ablakon, de ha nagyon akarja,
    megkeresem magának.
    -Kérem szépen...
    -------lázas lapozás, majd diadalittasan mutatja-------
    -Itt van, a vonat érkezése elõtt 5 perccel a jegykiadás szüneteltethetõ,
    ha...
    -De ez nem arra az esetre vonatkozik, amikor a pénztáros egyben
    forgalmi szolgálattevõ is egyben?
    -Nem.
    -De itt nem az áll, amit Ön mond.
    -Akkor sem tudom kiadni.
    -Miért?
    -Mert elõvételnek számít.
    -Jó. Itt a másik csoportom, õk holnapután utaznak innen Hidasnémetibe.
    A holnapután még benne van a jegy érvénytartamába, akkor az nem
    számít elõvételnek.
    -De, ha nem most utazik, akkor az.
    -Hány óra hány pertõl számít valami elõvételnek?
    -Most mondom, vagy most utazik, vagy elõvétel.
    -És ha 10 perc múlva megy a vonatom?
    -Az most van.
    -És ha 1 óra múlva?
    -Maga most szórakozik?
    -Én? Én csak jegyet szeretnék...
    Telefon újból ügyfélszolgálat, elõbbi kolléga:
    -Megint nem kaptam jegyet.
    -Igen, beszéltem a pénztárossal és a pénztárfõnökkel, de maga
    valamilyen elõvételben akar jegyet venni.
    -Miért, azt nem lehet?
    -Lehet, de csak ha nincs utasforgalom.
    -És ha van?
    -Akkor nem lehet.
    -Miért?
    -Mert akkor a többi utas nem kap jegyet.
    -Jó, de így meg én nem kapok. Ez hova van leírva, hogy a többi utasnak
    elõbb kell jegyet kapnia?
    -Nincs leírva, ez egy szokás.
    -Szokás?
    -Bevált gyakorlat, az kap elõbb jegyet, akinek elõbb megy a vonata.
    -És én mikor kapok?
    -Talán fáradjon el egy nagyobb állomásra, és vegye meg ott a jegyét.
    -De én innen fogok utazni kõbánya felsõrõl, és most menjek el egy másik
    állomásra jegyet venni?
    -Hát úgy biztos kiadják.
    -Miért, kõbánya felsõn nem fogják?
    -Én ezt nem mondtam, ha majd a pénztáros ráér, biztos kiadja ott is.
    -Van nekem egy panaszkönyvi bejegyzésem, hogy nem kapok jegyet.
    Akkor legalább azzal utazhatok?
    -Nem, utazni csak menetjeggyel lehet.
    -Igen? És tessék mondani, lehet olyat a pénztárban .........
    Valahol itt vesztettem el a fonalat, hogy mi után mi következik, még
    telefonálgattunk egymásnak néhányat, õ mondott valami kifogást,én
    megcáfoltam, vagy kértem, hogy nevezze meg a hivatkozást is, stb. Volt
    ebben diákigazolvány, érvényesítõ matrica (ami már nem is kötelezõ!),
    elõvételi pénztár, meg kiindulási állomás. Arról is meg akart gyõzni õ is,
    hogy a kõbányai pénztáros egyben forgalmi szolgálattevõ, így tényleg
    nem kell kiadnia a jegyet. Õ mondott valamit, én megpróbáltam
    megcáfolni az üzletszabályzatból, ami mondanom sem kell, hogy az áfás
    számlás törvény (megér egy külön történetet, ha ezt kiheverem, leírom
    azt is) után eltûnt a Máv honlapjáról, keresse mindenki ott, aholakarja.
    Aztán egyszer valamelyik ügyintézõ rossz helyre kapcsolt, és valaki más
    vette fel a telefont. Elmeséltem neki is. Közölte, h nem hiszi el. De
    legalább hajlandó a sztorimat telefonon ellenõrizni. Sõt visszahívni is.
    És tényleg.Nagyon kultúráltan javasolta, h próbáljam meg esetleg
    nagyobb állomásokon, ne adj isten, a csoportos ügyintézésen, de végül
    is, ha nagyon akarom, akkor Kõbányán is ki fogják adni a jegyet, mert ki
    kell nekik adni.
    Meg is ígérte. Meg is kaptam. A jegyek és a számla kiállításainnen még 3
    óra 17 percig tartott, de ez igazán részletkérdés, nem akarok
    kukacoskodni. A többi utas értelemszerûen tajtékzott, utas tájékoztatás
    semmi, csak ha nagyon forszírozta valaki, akkor megtudhatta, hogy a
    kalauzok értesítve lettek, hogy most jegy nélkül is fel lehet szállni
    Kõbánya felsõn, egyébként nekem kellett mentegetõznöm, hogy én
    igazán, meg különben is. De van jegyem!!!!
    Budapest, Kõbánya, MÁV 2006/05/17 18:58 (szintidõ: 5 óra 58 perc,
    telefonköltség: 1840 Ft, nyugtató: 2 db)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

Új hozzászólás Aktív témák