Új hozzászólás Aktív témák

  • DaemonX

    HÁZIGAZDA

    válasz MikeWazowski #1 üzenetére

    Nem azért problémás X-Y fronton a játék, mert más. Azért problémás, mert úgy más, hogy történetesen rosszabb. A működő mechanikákat és elemeket hátrahagyja, miközben ezek helyére nem kínál érdemleges alternatívákat, csak átgondolatlan megoldásokat.

    A FromSoftware művei pedig kiváló golden standardok / példák, amiket fel lehet használni szemléltetés gyanánt, hogy bizonyos mechanikákat és elemeket hogy lehet megfelelően implementálni. Úgy, hogy azok egy kohézív, élvezetes egészet alkossanak a játék egészével.

    Lényegében minden valaha készült, érdemleges Souls játékot kitoltam 100%-ra. Demon's Souls, Dark Souls 1-3, Sekiro, Bloodborne, Elden Ring, Nioh, Code Vein, Ashen, The Surge 1-2, LOTF 2014, SW Jedi 1-2, Mortal Shell, Darksiders 3, és persze ott vannak a 2D-s vonalon mozgó címek, mint például a Blasphemous 1-2, a Hollow Knight, a Salt & Sanctuary, a Grime, a Vigil, és az afféle hibridek, mint a Tunic, a Hyper Light Drifter, a Tails of Iron, és a Grimvalor.

    Közel az összes nem FromSoftware cím a fentebbi listából valamit máshogy csinál, és pont attól (is) válnak emlékezetessé. Például a The Surge-ben fantasztikus, hogy külön lehet a testrészeket célozni, és így speciális armor darabokat szerezni (természetesen így nehezebb is a küzdelem, mintha egy páncélozatlan végtagot ütnénk).

    Emellett a tesztben is kiemeltem, hogy ami újat hoz a Lords of the Fallen - nevesen az Umbral, azaz a halottak világát - egy kiváló adalék/ötlet. Az értelemszerűen megint más kérdés, hogy az ebben rejlő lehetőségek mennyire lettek kihasználva.

    Tehát igen is messzemenően értékelem, ha egy játék képes egyedi lenni és nem más alkotásokat majmolni, és úgy hiszem, az iromány is erre ment ki. Viszont a kényszeres különbözni vágyás elsülhet fordítva is, ha az olyan átgondolatlan elemekkel párosul, mint a Lords of the Fallen esetében.

    Én úgy hiszem, hogy a "nekem 10/10 a game" egy messzemenően szélsőségesebb hozzáállás, amit írtál. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a cikkemben megfogalmazott kritikus hangnem bár a saját érzéseimet tükrözi, messze nem vagyok egyedül a véleményemmel. Úgy hiszem, annak azért van valami oka, hogy se a kritikai, se a játékosi (!) értékelések nem túl magasak, a Metacriticet és Steamet alapul véve.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák