- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- HBO Max & OD topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Excel topic
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Tud esetleg mondani nekem valaki egy nagyságrendi teljes szervizköltséget (munka+anyagok), vagy akár egy nagyobb sávot? Kisebb budapesti szerviz, 2004-es dízel Mazda 6. Ismerős kért meg, hogy vigyem el neki az alábbi munkákra:
- időszakos szerviz (olaj-, olajszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere)
- klímaszivattyú csapágy csereKöszi!
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
2004-es Mazda 6-osomról valami jófej letépte a hátsó emblémát. Nem tudja valaki, honnan szerezzek ilyet? Vagy hogy hogyan keressek? Nem kell eredeti, de az istennek nem találok ebay-en, csak led-es vackokat vagy USA-ból olyat, ahol vagy nem szállítanak vagy 6000 a postaköltség.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok!
Van egy 2 hónapos, 2000 km-t futott Passat-om, amit újonnan vettem. Ennyi idő alatt is a szétbarmolta az üvegeket a gyári ablaktörlő, pedig nem használom szárazon. A hátsó ablaktörlő az első naptól "ugrál" az odafelé törlésnél, vissza irányban már jó. Az ugrálás miatt pont egy nem olyan hosszú, de kb. fél cm széles karcot nyomott a hátsó ablakra már az első héten. Majd egy hasonló kisebb karcot 1 hónappal később. Az első törlő nagyon jól törölt, teljesen elégedett voltam vele, erre most észrevettem, hogy egy 80 cm hosszú, vékony köríves karc van az üvegen, szinte pont a vezető előtt.
Ezek nagyon felületi karcok, tapintani nem is lehet őket, de látni igen és marhára zavaróak egy új autónál. Nem értem, hogy a gyári gumi hogy csinálhat ilyet, ettől elvileg nem is nagyon tudok jobbat venni. Ráadásul 2 hónap alatt...
Mielőtt teljesen szétk*rja az üveget, tudtok ezzel kapcsolatban valami tanácsot adni? Javítható ez egyáltalán olcsón?
-
Mauzes
őstag
válasz kisza25 #121667 üzenetére
Szerintem ha alászorult szemcse lett volna, az szarrá karcolta volna. A hátsó karcot úgy képzeld el, hogy ahogy ugrál a gumi, mintha az egyik ugrásnál túl nagyot ugrott volna és megsértette volna az üveget egyetlen 0,5 x 8 cm-es csíkban. Kívülről fényben alig látszik és nem is érezhető, de bentről látszik.
Az első lapát pedig 2 hónapig tökéletes volt, ezért sem lehetett eleve koszos, viszont egyszer csak bekarcolt egy hosszút, de ugyanannyira felületi, mint a hátsó, nem tapintható.
A hátsó miatt esetleg tényleg érdemes lehet reklamálni, mivel ugrál, de max egy lapátcserét tudok elérni szerintem. Szinte kizárt, hogy az üveg karc miatt garanciát érvényesítsenek, hiszen mondhatják, hogy az bárhogy keletkezhetett, helytelen használat, száraz törlés, stb.
Sajnos így jártam, de érthetetlen a dolog, mivel első új autóm, vigyáztam rá nagyon. A 14 éves Mazdámon soha egyetlen karc sem volt.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Lehet hülye kérdés, de az istennek sem találom: hogy nevezik angolul a motorháztető szigetelést, azt a belső "tálcát", amit hangot és hőt szigetel?
Passat B8-asomban kirágta valami macska vagy nyest, hol tudok ilyet beszerezni?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Nem biztos, hogy ide tartozik, de egy céges autónál ha káresemény történik és a Casco önrész 100 ezer Ft, akkor normális, hogy a szerviz 128 ezret számláz kifizetésre, merthogy "van rajta ÁFA is"?
Vagy ez most mitől függ? A Casco dokumentumon nincs semmilyen nettó/bruttó jelölés, az önrész egyszerűen 100.000 Ft, míg az éves díj szintén egy x Ft összeg, amire nem fizetett külön áfát a cég (szóval elvileg bruttó).
-
Mauzes
őstag
Sziasztok,
Használ valaki Waze-t Android Auto-n? Két kérdésem lenne:
Nálatok sem navigál automatikusan haza vagy munkahelyre? Ez az ún. Auto-suggest funckió, pl. ha telón hétköznap reggel megnyitom a Waze-t, automatikusan a munkahelyre navigál, ami tök gyors és praktikus. Android Auto-n ilyet nem csinál.
Hogy lehet elérni, hogy a home és work navigációs címek az Android Auto főképernyőjén megjelenjenek? Általában nem jelenik ott meg navigációs elem, pedig nagyban meggyorsítaná a kedvenc címek kiválasztását.
Mert jelenleg így praktikumból/gyorsaságból sokat veszít az autós user.
Telefonon: egy klikk a Waze ikonra -> automatikusan haza vagy munkahelyre navigál, ha nem szakítom meg.
Android Auto-n: usb bedug -> klikk a navigációs ikonra -> Waze kiválaszt (Google maps helyett) -> klikk a menüre -> klikk a Home/Work címekre -
Mauzes
őstag
válasz MunezXBK #129600 üzenetére
https://support.google.com/waze/answer/6383996?hl=en
stickermajom: Az okay Google hangutasítást a telefon érzékeli? Tudom, hogy van egy mikrofon ikon az Android Auto felületen, azt meg kell ehhez nyomni?
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, ez egy általános szerviz kérdés lesz, bocs ha volt már róla szó.
Szóval van egy 2018-as dízel Passat-om, most lesz benne 20 ezer km. Fele város, fele autópálya a használat, így a város miatt arra gondoltam, hogy 10 ezrenként viszem motorolaj és összes szűrő cseréjére. Viszont olvastam olyat is, hogy nem csak simán overkill, és ezért pénzveszteség a többi szűrő ilyen gyakori cseréje, hanem akár hátrányos is lehet. Mert pl. az üzemanyagszűrő az első pár ezer km-en még nem működik optimálisan (túl erősen szűr), szóval gyakori csere esetén tök sokszor fog fennállni ez az állapot. Nem tudom, ez egyáltalán igaz-e.
Mit gondoltok erről a kérdésről? Én eddig úgy voltam vele, hogy olaj+olajszűrőt mindenképpen akarok 10 ezrenként, ami amúgy is a nagyobb tétel a szerviznél, a maradék szűrők cseréje így már nem oszt túl sokat, ezért azokat is kicseréltetem. Eladásnál meg akár még vissza is jöhet, ha látják a vevők szigorú márkaszervizes history-t (kb 50-60 ezernél úgy is eladni tervezem). De ha a többi szűrő nagyon idő előtti cseréjének tényleg semmi előnye nincs, talán még hátránya is, akkor ezt lehet revideálni kellene. Amúgy ha jól tudom, gyárilag a légszűrőt és üzemanyagszűrőt 90 ezrenként, a pollenszűrőt meg 60 ezrenként kellene csak cserélni.
-
Mauzes
őstag
Magnum_: Hát igen, ezen én is gondolkodtam.
Egyébként az még egy adalék a kérdéshez, hogy a teljes szerviz összes szűrővel kb. 150-be kerül a VW-nél...
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
7 km, Budapest belváros. Autóval reggel 25 perc, délután/este 15. Kerékpárral 20 perc, bkv-val ~35-45 között.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Shrike7973 #159649 üzenetére
Nekem pont "matte finish protectant" tisztító spray-m van az ArmorAll-tól, ami elvileg jó gumira, de nekem nem segít sokat a nyikorgáson. Sőt, talán amiatt nyikorog.
-
Mauzes
őstag
B8 Passat-ban is simán előjön, meg más zörgések is. Elég fosadék (árához képest).
Shrike7973: azt azért érdemes figyelembe venni, hogy ha bármit megbontanak az autóban, akkor előjöhetnek majd más illesztési gondok. Én apróságok miatt nem biztos, hogy megbontanám a belteret, csak ha tényleg nagyon zavar valami.
-
Mauzes
őstag
Alapvetően nagyon jó autó, műszakilag és napi praktikumban eddig abszolút rendben volt. Ráadásul én még nagyon jó áron vettem 2018-ban. De ezek a beltéri dolgok tényleg elég gázak, már fél éves korátol fokozatos jöttek elő a zavaró jelenségek. Erre a szerviz, egyébként jófej kollégák, csak annyit tudott mondani, hogy nagyon szarok az utak Budapesten és nem erre tervezik az autókat. Ez egyébként igaz is, de más (még újszerű) autókban azért ilyen szinten én ezt nem tapasztaltam még. Illetve mondták, hogy ha nagyon akarom, akkor megbontják, de valószínűleg nem fogják ezeket megtalálni és többet árthat, mint használ.
-
Mauzes
őstag
Nem képzelem azt, hogy mi itt a fórumon okosabbak vagyunk, mint a VW, de ennek az Arteon kombinak tényleg nem sok értelme látszik. A Passat kombival ezek egyértelműen egymás legközvetlenebb versenytársai, egymás vevőit fogják kannibalizálni. Azért nem jobb/menőbb annyival az Arteon, hogy ez jelentős felárat érjen meg a vevők töbségének, szóval ezzel nem fog tudni igazán jól járni a VW.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, Casco + üvegkár kapcsán van valakinek tapasztalata? Városon kívül menet közben kaptam egy követ, nagy koppanás. Először azt hittem, tetőre ment, de utólag láttam: [kép] [kép] . Élőben elég szép nagy repedés, feltételezem hogy nem javítanak ilyet, hanem cserés.
Na most jól értelmezem, hogy a Porsche biztosítós feltételek alapján ez nekem ~15.000 Ft-ba fog fájni? Akkor is, ha márkaszerviz egy az egyben cseréli pár százezer forintért? Vagy a biztosító szarakodni szokott?
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, bocs az amatőr kérdésért, de most vettem meg életem első használt autóját, 2019-es Ford Galaxy. Volt körbenézés, próbakör is, márkaszervizes autó, stb, nem vettem észre különösebb hibákat. Aztán az 1 órás hazafelé úton előjött néhány hiba (ezeket csak a plusz infó kedvéért írom, nem akarok műszakilag belemenni):
1) bizonyos hangszórók nem szólnak, csak nagyon gyengén, 2) használtam az adaptív tempomatot, majd egyszer csak út közben kikapcsolt és kiírta, hogy a szenzor blokkolva van vagy valami ilyesmi, innentől egész úton se ez nem működött, se a vészfék asszisztens, 3) a start-stop automata soha nem kapcsolta le a motort - ez persze kevésbé zavar, de nem így kellene működnie, ha minden ok.2 kérdésem lenne:
- Autó eladásnál van olyan típusú hiba, ami nem az eladó felelőssége, arra hivatkozva, hogy nem rejtett hiba, hanem ha a vevő alapos lett volna, akkor észrevehette volna? Gondolok itt például arra, ha néhány hangszóró nem szól megfelelően. Nyilván abban a tudatban vettem az autót, hogy ezek megfelelően működnek, de valójában ha alaposan tesztelem, akkor már a vétel előtt észre kellett volna vennem. Vagy pedig ilyen esetben sem hivatkozhat az eladó arra, hogy ez nem az ő felelőssége, merthogy neki vagy jól működő autót kellett volna adni vagy kifejezetten feltárni a hibát.
- Mi ilyen esetekben a normál ejárás? Először hívjam fel az eladót (kereskedő cég) és tájékoztassam dolgokról, és nézzem meg, hogy mit szól hozzá? Vagy vigyem el kivizsgáltatni szervizbe és ennek a konklúziójával menjek majd vissza hozzá (amúgy a vizsgálat költsége nem fáj nekem, illetve kis költségnél sem akarok ezzel sz*rakodni, de ha komoly tétel, akkor azt nem biztos, hog nekem kellene benyelnem)? Vagy keresztet vethetek ezekre a dolgokra ezeknél a konkrét hiba féléknél?
Előre is köszi a tanácsokat![ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz rbalint88 #258233 üzenetére
Köszi!
- Az adaptív tempomat szerencsére megoldódott, kosz volt a kamera előtt, amit sötétben nem vettem észre.
- Start-stop kapcsán ha akksi probléma (de egyéb tekintetben jól működik), azt nem hiszem, hogy az eladón be kellene hajtani.
- A hangszórók meg elvileg nem beállítási hiba, legalább is nem a user által elérhető módon. Ezt viszont nem tudom, mennyire érdemes márkaszevizben megnézetni, vajon mennyire értenek az opcionális extraként rendelhető magasabb kategóriás hifihez. Gondolom valószínűleg le akarnák cserélni a hangszórókat és esetleg a fejegységet is, vagy 2 órán át diagnosztizálnának 60 ezerért. -
Mauzes
őstag
Sziasztok, nagyon basic kérdés, de kaphatok esetleg tippeket, hogy ki milyen használt autót választana magának, ha a fő kritériumok az alábbiak:
- budapesti munkába járásra kell (dízel kiesik)
- 2. autó, 90%-ban a családfő használja, így nem hátrány, ha van benne valami izgalom a helyváltoztatáson kívül
- max 4-5 éves
- több mint 2 személyes
- kb 8 millió Ft
- munka miatt (sajnos) meg kell ütnie egy bizonyos reprezentációs színvonalat, tehát nagyon minimum ilyen VW vagy Mazda szint, de ezekből sem a legalsó szegmens (azért "sajnos", mert amúgy ellennék én egy Swift-tel is, ha ez nem lenne szempont)Alapból amúgy Mazda MX-5-re vágytam, de 3 gyerek mellett praktikussági okokból inkább kizártam a 2 személyes autókat. Most a Lexus IS hibrid van még ötletben, 8-9m körül már kaphatóak. Tudtok jobb vételt ebben az árban? Vagy bármi más jellegű ötlet?
-
Mauzes
őstag
válasz tboldi #260054 üzenetére
Köszi, lehet a másik topikba kellett volna.
macilaci78: én is gondolkodtam elektromosban, de néha azért lenne benne Balaton vagy bármi egyéb, inkább nem "bonyolítanám" az életem ezzel. Egy plug-in hibrid fasza lenne, de azok szerintem nem ilyen árban vannak.
A dízel leginkább azért esne ki, mert büdös, csúnya a hangja (általában) és még ott vannak az emissziós szempontok is sor végén.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Vismajor01 #260063 üzenetére
Egy GTE jó lenne, de az 11-től indul...
-
Mauzes
őstag
válasz macilaci78 #260081 üzenetére
Jó ötlet, de a méret miatt ki kellene próbálnom. 190 centimmel az e-up és társai kiesnek nekem is. Te hány cm vagy?
-
Mauzes
őstag
válasz Vismajor01 #260091 üzenetére
Igazad van, biztos félrenyomtam. Ez elég ideálisnak tűnik amúgy. 2018-astól kezdve mondjuk sajnos ~9-től megy felfelé, de hát plug-in = drága.
Mondjuk az érdekes kérdés, hogy vajon egy Lexus IS-szel összevetve jobb választás-e.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, meg tudja valaki mondani, hogy ablaktörlő lapát esetében ez a piktogram mit jelképez?
Két tippem van, de nem egyértelmű:
- fűtött szélvédőre nem való?
- normál szélvédőmosós autóra nem való (hanem csak integrált fúvócsövesre)?Azért érdekes, mert fűtött szélvédőm van, és ha arra valami fura oknál fogva nem való, akkor a termék nem jó nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz simonjoe #286046 üzenetére
Szerintem az alapfeltevésed is hibás. "Rutinom van, én nem okozok kárt." Mindenki azt hiszi, hogy nem fog hibázni, aztán mégis megtörténik. Egyszer előfordul és akár totálkárosra törhet az autód.
De oké, ez amúgy egy elfogadható hozzáállás, bevállalod, hogy nem fizetsz casco-t, de ha hibázol, akkor viseled a kárt. Csakhogy csomó eset van, amikor nem te vagy a hibás és mégis kár ér:
- kőfelverődés miatt szélvédőcsere (nekem 200 ezer volt)
- kátyúban sérül az autó
- alkatrész lopás (nálam a ködlámpát lopták el, 300 ezer)
- másik okoz kárt, de nem ismeri el, és olyanok a körülmények, hogy utólag sem lesz bizonyítható
- parkoló autódba belemennek, majd elhajtanak
- és csomó más eset lehet, ami eszünkbe sem jut -
Mauzes
őstag
válasz cappa72 #286457 üzenetére
Én igen, de csak azért, mert a nyomorult autógyártók nem állítják be automatikusra a hátsó lámpát. És a szabályozó is leszarja, pedig mennyire egyszerű lenne ezt kötelezővé tenni és autógyártói oldalon megvalósítani. Akkor nem lenne többezer kivilágítatlan autó az utakon, amelyeken automata menetfény van és a tulaj vagy nem is tudja, hogy nem ég a hátsó, vagy nem érdekli.
Amúgy a menetfény a led-es autókban bőven elég szerintem, általában jobban látszik a led menetfény, mint a régebbi tompított fényszórók.
-
Mauzes
őstag
-
Mauzes
őstag
válasz bandus #286561 üzenetére
Nem fekete fehér a dolog, hanem inkább egy skálán mozog, de kb ahogy BigBlackDog is írta:
a teherautókban majdnem egyenes háttal ülsz és a kb 90 fokos szöget bezáró láb vízszintes,
míg az alacsony személyautókban inkább hátradőlt pozícióban ülsz (minél sportosabb autó, annál inkább alacsony és fekvő).
Márpedig a kamionok úgy vannak kialakítva, hogy napi 8-10 órán keresztül is relatíve kényelmesen vezethető legyen (nyilván hosszú távon bármilyen fajta sok ülés tönkrevágja a gericet), a személyautókban pedig ennyi idő már bőven fájdalmas. A haszonjárművek, dobozos kisbuszok, pick-upok pedig általában a teherautós üléspozíciót adják, és az én Galaxy egyterűm is közelebb van hozzá, mint egy sedan. -
Mauzes
őstag
válasz bulikavagyok #286640 üzenetére
És ez a stratégia mennyire tűnik beváltnak anyagilag? Tényleg "spórolsz" így az értékcsökkenésen, ha hosszú távon nézed? Nem tűnik intuitívnak, mivel az értékcsökkenésnek az abszolút mértéke egyre csökken, minél idősebb az autó, tehát az elején kellene a legmagasabbnak lennie (kis árkülönbséggel kevesen preferálnák a használt autót, hanem vesznek újat).
-
Mauzes
őstag
válasz Vismajor01 #286650 üzenetére
Én is kíváncsi lennék, mely autók tudják az Android Auto-t és Carplay-t tudják a műszerfalra is (és nem csak a középkonzolra) kitenni.
-
Mauzes
őstag
Én egyedül azért használom a Waze-t, mert trafit mutatja. De Budapesten egy rakat fos, mindig alulbecsüli a menetidőt és a dugók méretét, pedig rohadt sok dugó jelzés van már, de a waze sose tudja. És nem az van, hogy véletlenül épp mindig akkor alakul a dugó, amit nem tud még lekezelni.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, nagyon laikus kérdések, kérlek nézzétek el. Most tervezek használt autót venni, max 4-5 éves korig nézek Hahu-n. Ami érdekelhet és van rendszám, azt megnézem JSZP-n is. A tulajdonosok számával kapcsolatban lenne kérdésem a hozzáértőktől:
1. Ha egy ilyen fiatalabb autónál az látszik, hogy volt mondjuk 4-5 tulaj, azaz legalább évente mindig továbbadtak rajta, abból következtessek arra, hogy valami gebasz van vele, vagy ez akár normális?
2. Ha egy hirdető azt írja, hogy 1. tulaj, miközben JSZP legalább 3-at (vagy többet) mutat, akkor jól gondolom, hogy nagy valószínűséggel az eladó át akarja verni az érdeklődőket? Azért fura ez, mert a JSZP nyilvános, és közben nem takarja ki a rendszámot, így esetleg az jutott eszembe, hogy ennek az esetnek talán lehet valami speciális oka is.
3. Amikor JSZP-n a futásteljesítményi adatok között van egy olyan dátum, amit semmi rögzített esemény nem jelez (pl. műszaki vagy eredetvizsga), és kötelező biztosítással érintett sérülsée sem volt, akkor ott milyen esemény során kerülhetett felvételre ez a km óra állás?[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz bitpork #292995 üzenetére
Viszont akkor ez alapján sajnos nem tudhatom, hogy át akarnak-e verni, vagy csak a JSZP szar. Max akkor, ha a tulaj bemutatja a saját adásvételijét, ami bizonytja, hogy a JSZP rossz adatot ír.
Basszus de gyűlölök használt autót venni (persze sok pénzt fizetni is új autóért) :-)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Jané Quartz isofix gyerekülés (15-36 kg)
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt