- Microsoft Excel topic
- Synology NAS
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Amazon Prime Video
- ASUS routerek
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
BigBlackDog
veterán
Jó kérdés, nálam konkrétan a kisebb téli kerék miatt lejjebb ment a fogyasztás.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Kornel #55279 üzenetére
Ebben az esetben erős gyanúm van, hogy német (Opel, Skoda, VW, Volvo), esetleg EU (talán 407, C5) vonalon fogok maradni.
Mondjuk még a 7gen Accord az utolsó reményem ilyen téren. Mivel még nem ültem benne, így saját tapasztalat nincs, de a leírások alapján reménykedek, hogy átlagon felül teljesít zajszigetelés terén és még nem is olyan böszme nagy dög.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz B-L-A-C-K #55512 üzenetére
Most már kvalifikált szakszóíró lett.
Nekem is a mai volt az első havas élményem. Tisztára büszke vagyok magamra, hogy egyelőre (kopp-kopp) nem tettem árokba a Civicet. Mondjuk 6 óra körül még nem volt nagy forgalom a pályán, de 90-nél többel a belsőben sem mentek, én maradtam egy stabil 70-es tempónál. Szerencsére nem csúsztam meg sehol sem, bár a szűz havas utcákon 2-esben 2000 fordulaton kicsit megtaposva a gázt már elkezdett villogni a állatkodásgátló piktogramja. Viszont durva volt, hogy a pálya gyakorlatilag csak le volt taposva valamennyire, szóval a sávok helyét emlékezetből kellett visszahívni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Jaffa75 #55522 üzenetére
Nekem is pályán megvolt az 5-6. fokozat, de országúton inkább maradtam 3-4 közül valamelyikbe. Biatorbágyi M1 felhajtón 42 km/h-val haladtunk fel a pályára, aztán mikor rájöttek, hogy a pályán azért 70-80 km/h-val halad a forgalom, mindenki elkezdett hirtelen sietni és, mint a mérgezett egerek, úgy vágódtak át a záróvonalon, hogy be tudjanak sorolni.
Mindenesetre mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok mára (különösen az Apollos és nyárigumis kollégáknak )!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Declare #55579 üzenetére
Én eddig úgy tudtam, hogy telefont csak kézben nem lehet használni vezetés közben. Ez mondjuk logikus is lenne, mert kézben tartott telefon mellett szükség esetén eggyel kevesebb használható kezed van.
"A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat." > 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, 3. §, 2. bekezdés
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mágus2 #55674 üzenetére
Igen, ha sokat megyek vele, akkor ok. De az éves 20-25e km még eléggé a határon van szerintem. Évente 120-200e Huf körül lehet a megtakarítás szerintem (ráadásul jól látom, hogy a gázolaj drágább is éppen egy picit, mint a benzin?).
Jelenleg azon elmélkedek, hogy Pályán, országúton egy 2.4-es Accord, vagy 5 hengeres Volvo el lehet 7 literből 100 km-ként?
(#55675) focvis: Igen, azt jó alternatívának látom, csak a szíjas verzióval (talán ez a 3. generáció) szerelt Golfok, Oktávok már nem biztos, hogy kényelmesen beleférnének a keretbe.
-
BigBlackDog
veterán
válasz zolynet #55722 üzenetére
Köszi!
Pályán lévő fogyasztás egyébként gondolom függ nagymértékben attól is, hogy mennyit forog a motor pályatempónál. Gondolnám, hogy a nagyköbcentis benzineseknél azért nincs olyan kiugró növekedés egy 1.6-1.8-as benzineshez képest autópályán (nagyobb nyomaték > hosszabb váltó > alacsonyabb fordulat). Ok, nem 8 liter/100 km, de mondjuk 12 alatt azért könnyen tartható. Szerencsére úgy tűnik, hogy dugóval nekem sem kell szpnom, szóval egyelőre nem az a befolyásoló tényező.
És végre elment a hókortó az utcánkban. Elrontotta a játékot, most már nem lehet csúszkálni.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Mágus2 #55734 üzenetére
Egy esetleges vita megelőzése érdekében;
- Nem fogyasztásra gyúrok, csak próbálok infót gyűjteni. Végül is nem 3.5 V6-os benzintemetőt akarok beszerezni, így racionális (motormérettől függően) keretek közé akarnám azért szorítani a fogyasztást.
- Nem kell kifejezetten erő, az esetek 80-90%-ában nincs gondom a 1.8-as Civic-kel és az 1.8-as Zafirával sem ilyen téren.
- Csak kíváncsi voltam, hogy a valóságban mennyit esznek pályán, illetve jó lenne, ha nem lenne kiugróan magas fogyasztás heti +40-50 km dugómentes városi használattól sem.Az 1.4 TSI eléggé optimálisnak tűnik sok szempontból, csak a láncszakadásos baki miatt még mindig nem egyértelmű számomra, hogy ilyet hogyan is érdemes választani.
(#55738) EQMontoya: Értelemszerűen próbálom csökkenteni a kiadásokat, de a lényeg inkább az információszerzésen és tisztánlátáson van.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #55902 üzenetére
Nem létszükséglet nálam az eladás, csak esélyes, hogy több pályázás is lesz havi szinten az év második felétől, ami kellemesebb és/vagy gazdaságosabb lenne valami mással. Emiatt merült fel a csere lehetősége. Ingázáshoz ekkora keretből most sem vennék feltétlen más típust. Vannak komofortosabb futóművel rendelkezők, vannak kevesebbet fogyasztók, de felszereltség és az eddigi fenntartási költségek terén (ami köszönhető szerintem annak is, hogy extrém keveset használta az első tulaj) nem nagyon tudok jobbat mondani.
Egyébként hogyan van az Alfád?
-
BigBlackDog
veterán
válasz z123456789 #56041 üzenetére
Jó gondolat, egyet tudok érteni ezzel. Én is a többségen azt látom, hogy befásult. Küzd, de nem az előrehaladásért, hanem az "életben maradásért". A munkahelyemmel, közvetlen környezetemmel nekem nincs gondom egyelőre. Viszont az ellen nem sokat tud tenni a kisebbség, hogy egy többség által uralt környezetben változzon valami. Jártam itthon már én is nem egy helyen (igaz többnyire csak rövidebb ideig), ami nagyon kellemes hangulatot árasztott magából. Viszont sajnos láttam olyan területét is az országnak, ahol azért éreztem a "szenvedést". És igen, szerintem ez megint visszavezethető oda, hogy az emberek mennyire elégedettek, elfogadóak azzal kapcsolatban, amit el tudnak érni. Ami azért annak a függvénye véleményem szerint, hogy mennyire hatékonyak, mekkora energiabefektetés mellett, mekkora a profit (munka-fizetés-kiadások háromszög). Aztán ki tudja, lehet, hogy csak én látom rosszul a dolgokat.
Csak, hogy ne OFF legyen a teljes hozzászólás; J Astrából 1.4-1.6 turbóbenzines motorral miért van olyan kevés? Relatív fiatal eresztések ezek a motorok és még nem adják el a népek, vagy nem is vettek sokat belőle?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Látom, hogy családalapítási tanácsok mellett már életviteli kérdésekre is koncentrál a topik.
Mai nap örömmel konstatáltam, hogy a BC szerinti fogyasztás lement 7 literre 7.1-ről. Most pedig kicsit dinamikusabban vezetek azért a sebességhatárok betartásával, viszont mikor szándékosan óvatosabban kezeltem a gázpedált 7.1-7.2 körül állt meg.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz z123456789 #56273 üzenetére
Ezt a Fuelio nevű cuccot asszem kipróbálom én is. Biztató, hogy már az első képen egy Civic van.
-
BigBlackDog
veterán
válasz FIREBLADE78 #56430 üzenetére
Hehe. Nem tudom milyen kocsi (mondjuk előnyös lenne, ha leírnád), de én általában (5-)7(-10) százalékkal szoktam számolni évente. Négy-hat év szoktam 40-50%-os veszteséggel kalkulálni (új árhoz képest).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz #81556480 #56479 üzenetére
Nem túl régi írás a témával kapcsolatban.
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz B-L-A-C-K #56671 üzenetére
Nálunk falu határában, az 1-es mellett állt egy 406 (szerintem több, mint fél évig). Egyszer, november tájékán láttam néhány embert, megy egy komplett kereket mögötte, gondolnám, hogy nem téligumira váltás volt. Később megtudtam, hogy két faluval odébb lakik a tulaj, az autó meg hiteles és még az állapota is szar, aztán megvárják míg a bank elviszi onnan, mert nem érné meg hazatrélerezni 15 km-re.
-
BigBlackDog
veterán
Különösen a katalizátor és DPF mentes autóval rendelkező kollégák figyelmébe ajánlanám eme írást. Mondjuk remélem senkinek sem kell emiatt letennie az autóját.
És egy kis érdekesség, ha valaki nem látta volna még.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Mondjuk ez logikus, nem? Olyan sebességkorlátok mellett még kevesebben fognak autóba ülni, inkább választják a tömegközlekedést, mert az gyorsabb lesz. Vagy várjá' csak, mégsem, mert a buszokra is vonatkozik a kresz, szóval azoknak is lassabban kell menniük. Na, mindegy, akkor maradnak otthon és megrakják friss fával a kandallót vagy lapátolnak egy adag szenet a kazánba. Végül is win-win lesz, a levegő is tisztulni fog, meg az autók is kevésbé fognak használódni, szóval a havi üzembentartási költség is lejjebb megy.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Elektrosokk #56986 üzenetére
Szia!
Szerencsére nem volt ilyen esetem, de sokak elmondása alapján azt jött le nekem, hogy ilyenkor mindig a leghátsónak a legrosszabb. Mivel bizonyítani általában nem tudja, hogy nem ő lökte bele a kettővel előtte lévőbe az előtte lévőt, így rá lehet fogni a dolgot. Ennek ellenére mondjuk én is csak az előttem lévőnek adnék betétlapot, főleg, ha nem miattam ment össze a másik kettő.
Nem akarok semmi rosszat feltételezni senkiről sem, de a biztonság kedvéért bemennék a saját biztosítómhoz és jelezném feléjük, hogy pontosan milyen balesetet okoztam, leadnám a kék-sárga másolatát (Szerintem figyelj arra, hogy az eredeti megmaradjon. Korábban majdnem belefutottam ebbe a hibába; e-mailben elküldtem az eredeti kék-sárga szkennelt változatát a biztosítónak, majd szerettem volna kikérni a másolatát -pont nem volt nálam az eredeti-, de csak a másik fél adatait kitakarva adták oda személyiségi okokra hivatkozva. ). És légy szerintem résen, hogy a biztosítóhoz milyen kárigény bejelentés érkezik, a bejelentő szerint milyen kárt is okoztál, nehogy esetleg Rád akarjanak mindent verni.Egyébként kék-sárga baleseti bejelentőt könnyen tudsz szerezni, bármelyik biztosítóhoz (vagy biztosítással is foglalkozó bankhoz) betérve szoktak adni legalább 1-2 példányt. Mindenesetre ez csak a saját véleményem, saját károgó varjú stílusomra alapozva, ha jól rémlik Qru az, aki biztosabbat és többet tudhat a témában.
(#57027) 8th: Jó tudni, azt hittem még nem próbálkozott senki sem ilyennel eddig.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Elektrosokk #57053 üzenetére
Ne ismerd el szerintem, ha nem úgy volt. Sokkal egyszerűbb az ügymenet, ha mindenki csak az igazat mondja!
Kapjatok csak bírságot! Várj, mi alapján és miért is bírságolnának meg?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest