-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Monya78
veterán
Szombaton senki nem volt a Kunmadarasi gyorsulási versenyen????
-
Monya78
veterán
Király volt a hétvégén az Amerikai autós találkozó Komáromban....hát ott tomboltak a lóerők!!!
[Szerkesztve] -
Monya78
veterán
Sziasztok!
Ismertek olyan oldalt ahol az autók (Szűkítve: Ford, opel, skoda, VW 2007-2012 évjárat) belső méretei vannak leírva?
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Joggerről véleményem (bár még csak 350km-t futott, így komoly tapasztalatom nincs)
tudását olyan szemmel figyeljétek, hogy újonnan 4,1Mft volt az ára.pro:
Kinézete megfogott, főleg ez az orr rész, hunyorítva bele lehet képzelni egyes audi vagy volvo modellt, hátulja suv-kombi volvo, de olyan gagyin megcsinálva volvós így az nem a kedvenc részem.
Fekete színre is azért esett a választás hogy magához képest komolyabbnak látszódjon.automata világítás + a tompított fényszóró ledes
automata digit klíma
elektromos ablakok, 6-7ülésnél kibillenthető ablakok.
moduláris tetőcsomagtartó (keresztartórúdakat elő lehet varázsolni)
itt békés megyében a nagy (20cm-es) hasmagasság és a ballonos gumi is előny a milliónyi kátyú miatt.
esőérzékelős ablaktörlő, fűthető elektromos tükrök
a beépített tablet tudja az applecar-t és az android autót, hangvezérlés is van.
vészfékező rendszer
variálható beltér, nagy csomagtartó.
188cm magasságommal is elférek a 6-7ülésben (fejtér, lábtér is van)
komfortos futómű, a 6 sebességes váltóra sincs panaszom.
tempomat bár nem adaptív, de pl. váltani lehet mellette.
első, hátsó parkradar + tolatókamera, holtérfigyelő,
gyári telefon kihangosító minőségét dicsérik a teló másik oldalán.
nincs benne sávtartó, (ha lenne, kikapcsolnám)kontra:
Az egész beltérben az anyagspórolásról szól, magához a márkához képest vannak javulások azért itt is.Motor csak 3 henger, 999cm3, mondjuk a turbó miatt nem érzem gyengének,
kis súly-t viszi a 110le és 200nm. Így első tulajként nincs bajom a motorral, de használtan ilyet nem vennék. Ja és alapjáraton, kívülről olyan boxer motoros a hangja.távolsági fényszóró és a ködlámpa csak hagyományos halogén.
1 zónás a klíma, nincs szellőző kivezetés hátra
nem csúsztatható a 2-ik üléssor.
egyszerű műszerfal
startstoppal van felszerelve.
tolató kamera gyenge felbontású,
vészfékező csak radaros, így a gyalogosokra, biciklisekre nem fékez.
keskeny a 2-ik üléssor, 1 gyerekülés mellett 2 kamasznak már szűkös vállban.
csomagtartóban nincsenek "dugihelyek"Hátsó dobféket nem is tudom hova soroljam, 120ekm-nél kell először ránézni ez előny, gondolom teljes terhelésnél viszont kevés lehet a fékerő ez hátrány.
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Köszönöm mindenkinek a jókívánságokat!
szabonagyur : végülis igen hasonlít
BigBlackDog : (kb 400ekm-t futott) 19 éves diesel sedan passatból ültem át.
ülés: deréktámasz nincs, kicsi oldaltartású, inkább puha ülések, anyósülés magasságban nem állítható, vezető ülésnek viszont 20-25cm intervallumban állítható a magassága, középső üléssor 5,5cm-el magasabban van mint az anyósülés. nem annyira kemény tömésű mint a modern autókban. (de nem is olyan puha mint a 19éves passaté) 6-7 üléssor még magasabban van, az is kényelmes. egésznek olyan hatása van mintha a moziban ülnénk.
futómű: szögegyszerű, nem daciásan puha, annál kicsit keményebb, kátyúkat szépen tompítja, egyelőre semmi zörgés, remélem jó pár 10eKm ig ilyen lesz.
zajszigetelés: a 19 éves csörgő, csattogó dieselhez képest halkabb . 2022-as kocsikhoz képest hangos, vékonyka szigetelésű, ha a kerék felkap egy kavicsot olyat koppan hogy...
hangrendszerrel szoktam támadást indítani a zaj ellen, eddig bevált
menetzajt nagy sebességnél elvileg főleg a hatalmas tükrök okozzák, de a tetőcsomagtartó kerekítésén is többet gondolkozhattak volna a mérnökök. -
Monya78
veterán
válasz molnarpeter #233223 üzenetére
Szia! Igen észrevettem hogy a lambo is "Ypszilonos" jegyeket hordoz Bár valszeg egy ursus előtt nem fogom nyomkodni a távirányítót mert összetévesztettem a két kocsit.
De összességben inkább volvos (Xc60-Xc90-es), az első - hátsó lámpa, és a fejtámla miatt is.
Pont ma próbálgattam egy kicsit keményebbeket fékezni, az öreg passat kicsit nagyobb méretű tárcsáihoz képest harapósabbnak éreztem. Ennyi pont elég számomra...
-
Monya78
veterán
Sziasztok!
fogyasztási adat után érdeklődnék
Bevásárlásos üzemmódban amikor garázsból kiállunk majd klímázva a városban 8km alatt megállunk vagy 3 boltban majd vissza a garázsba. Nálam a 1.0 turbó benzin 9,5-10 liter/100km között eszik ez normális, vagy valamit elrontok?
(Városon kívül 30-50km megtéve, egy-két városon átrobogva 4,8-5,0l/100km a fogyi)Köszi!
-
Monya78
veterán
Köszönöm! a hozzászólásokat...kis bevásárlásokat bicóval teszem meg, max ezzel tudok takarékoskodni
Peter.70
Okosórám szerint: havi szintre lebontva is 13.000-14.000/nap a lépésszámom...kisgyereket nevelve megvan a napi mozgásOtt a garázsban az új autó és van hogy napokig elő se veszem, azért olyankor már jön az érzés hogy csak kellene vezetni, és a leggyengébb indokkal is elővenni a kulcsot
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
válasz CactuS #233426 üzenetére
"Plusz a turbós háromhengereseknek ez nagyon nem tesz jót, mert gyakorlatilag hideg olajjal megy végig."
Mi a megoldás? (azon kívül hogy ne üljek kocsiba )
(mondjuk egy autószerelő azt mondta télen 5percig járassam, mielőtt elindulok)Amúgy mostanság annyira nem hideg az olaj, lemezgarázsban áll, úgyhogy minden ami a garázsban van kb 40-50 fokos, így az olaj is
-
Monya78
veterán
Pár hónapja néztem valami autóguru videóját, pontosan elmondta milyen hidegben, milyen tipusú olajnak mennyi idő kell hogy elérjen a motor minden részébe. ott mintha az lett volna hogy a "legragadósabb" azt hiszem 20W-s, -20 fok körül kell 30-40 sec, azaz addig járassuk alapjáraton. Úgyhogy egy 0W-s kánikulában pár sec alatt elér a motor minden részébe.
Én se vagyok üresjárat párti. Időm sincs 5perceket járatni télen, nem is értettem miért mondott ilyet az szerelő.
hetente szokott lenni egyben 40-50km-es szakasz... -
Monya78
veterán
válasz macilaci78 #233452 üzenetére
"mindenképp kopik"
Ennek az autógyártók örülnek a legjobban...nemhiába szeretik megadni a gyári olajcsere intervallumot is 2év vagy 30eKm-re...ne gondolkodj, tarts be, majd 10év vagy 200eKm után vegyél új autót...[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Ha már gyári hiba..jogger 0km-es kora óta tolatás+kanyarodás közben az első parkradar nemlétező akadályt jelezz...adtam neki időt, hátha elmúlik, de 3 hónap elteltével csak elvittem garis szervízre, ott újraprogramozták, de megmaradt a hiba, fejvakargatás közben azt mondták egy gyárilag ilyen ... mivel siettem elhoztam, de nem adom fel, sz..rul esett hogy hülyének nézik az embert.
-
Monya78
veterán
Tavaly december közepén megrendelt joggeremet, most újra lekonfiguráltam
eredmény: 1.568.000 Ft-al lett drágább -
Monya78
veterán
-
Monya78
veterán
válasz tboy93 #244052 üzenetére
Ahogy számolom olyan 450kg-nyi (személy+csomag) terhelést kapott már párszor, de nem vettem észre jelentős motorerő problémát.
(motor tartósságától jobban félek, de szerencsére a hülyegyerek időszakomból kinőttem, plusz a gyári (2év/30ekm) intervallumtól sűrűbb olajcserét fogok megadni a daciának)Jogger gyengébbik változatának van egy "paraszt" terheléses tesztje: [link]
az érdekesség 22 perc környékén kezdődik, ahogy látom kb. 21-22db 50kg-os zsákot cipelt haza földúton 70-90km/h-s sebességgel -
Monya78
veterán
válasz JoinR #244055 üzenetére
Jaja láttam a videót, nem olyan gáz, főleg annak a fényében hogy ez a legolcsóbb új 7 személyes.
Valós életben a jogger pályafutása még nem "brigád" autóként fog indulni, valszeg a 7személyes változatot hazánkban 99%-os arányban nagycsaládos támogatással veszik meg.
Nálunk 6fős a család per pill. össz: 380kg-al. A maradék helyre tuti nem rakunk több száz kiló csomagot. (átlagos 2 felnőtt + 3 kisgyerek 250kg alatt vannak)Amúgy vannak gázosabb súly/lóerő-s 7 személyesek. Pl nézegettem a Peugeot Riftert (long, 7személyest) ott is 110 Lóerős a belépő benzines 3 hengeres motor a joggerhez képest +330kg-ot cipel alapból.
-
Monya78
veterán
Ha már 3 hengeres motorok...ebben a témában Én is érintett vagyok.
Mi velük a baj? Egyenetlen járás? Hangosabb?
(Nekem előtte egy 400eKm-t futott dieselem volt, annál halkabb és egyenletesebben jár )Ha időben megkapja az olajcseréket (10eKm) akkor sem megy ki a világból? Kb. 200eKm-nél kifekszik bármilyen gondos használatban van?
-
Monya78
veterán
-
Monya78
veterán
válasz krono. #244892 üzenetére
Kicsit túltolták... kb úgy néz ki mint a 20ével ezelőtt az NFS underground játékban egy európai kocsira a legdrágább (de nem a legszebb) tuning pakkot rárakták.
Ilyen képekről eszembe jut: gyakran látom amikor itt a kisvárosunkban, Lidl-Penny előtt 70+ nyanyóka egy pár éves honda civic-el jár bevásárolni, azon is kicsit túl van tolva a NFS undergroundos tuning pakk, jókat mosolygok rajta. Azt várná az ember hogy húszonéves fiatal ugrik ki a kocsiból, de nem...
-
Monya78
veterán
válasz barnam_ #248258 üzenetére
"Berlini márkaszerviz 533€-t írt erre.(azt fogom választani, mert séta távolságra van a munkahelytől)"
Presztízst és minőséget úgy tűnik rendesen meg kell fizetniPár hónapja előre kifizettem az új daciám 5 évnyi kötelező szervizét + 2 év garit, ez került: 230eFt-ba.
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Sziasztok!
Fél éves, garis kocsimban, gyengus meleg belső fények vannak, már többször gondoltam hidegebb erősebb fényekre kellene cserélni.
Mennyire megbízhatóak ezek az aliexpresses belső világításos led izzó szettek? 5eFt körül árulják. [link]
-
Monya78
veterán
Ha már elrettentő fogyasztások:
Jogger: 3henger 999cm3 turbó:
Egy héten át csak ovi + bevásárlás (0 fok környéke volt végig), 1-3fő terheléssel:
átlag sebesség: 10,8km/h, átlag fogyasztás: 12,5 l/100kmmostnában ugyanez, csak sapka nélküli benzin miatt "tojás a gázpedál alatt üzemben" 9,5-10liter/100km.
Ellenpélda ezzel a kocsival:
városon kívül 70-90km/h, bemelegedett motor: 4,6liter/100km -
Monya78
veterán
Szia!
Tanácsot szeretnék kérni...3hét múlva 1éves lesz a kocsim (Dacia Jogger 1.0 turbó benzin 3henger, 8.000km az óraállás)...gyárilag az első évben csak pollenszűrő csere van előírva...előírás szerint olajcsere csak 2év/30eKm-nél kellene.
Használat: kb. 3000-3500km ovi/bevásárló járat...kevés km, sok indítás, hideg motor.
a maradék 4500-5000km út országút (egyszerre 50-100-200km).
Várhatóan a következő év is ilyen lesz, tehát 2éves olajcserénél lesz benne kb. 16-17eKm.1éves korában cseréltessek olajat vagy ne?
Köszönöm!
-
Monya78
veterán
Köszönöm a tanácsokat! Cseréltetek olajat
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Villanyszerelés
- Futás, futópályák
- További aktív témák...