-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Kickass #189747 üzenetére
Bár még nem próbáltam ki, a menüből 5 fokozatban lehet állítani mennyire agilisen gyorsítson-lassítson a tempomat. Azt is, mekkora távolságot tartson. Én komfortba tettem mindkettőt, utálom ha nincs előttem 1-2 kocsinyi távolság. VW Passat 2012
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Biciklivel ha nem valami tanyabájkod van a lánc, kazetta, lánctányér, fék stb kopása amortizációt nem számolva elérheti az 500 forintot 100 kilométeren.
Budapest 2 távoli pontja közt akár 34 kilométer is lehet, az heti 5 nap oda vissza havi kb 1400km, az 7000 Ft, havi 1800km-nél van egál a bkv-val ha jól számoltam (1000km-en egy 3000Ft-os lánc, 3000km-en egy 5000 forintos olcsó kazetta, meg nem tudom 9000km-re mennyit számoltam lánctányérra, meg a fékbetét, gumi, szervizelés), nem könnyű elérni de nem is lehetetlen.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
E11 Corolla 2001 1.6 vvt esetén mi okozhatja, hogy bemelegedve nem megy az 1-es henger? Hidegen jó, injektorokrol lehuzva a kábelt az 1-es esetén nincs változás, tehát az nem megy, injektorokat megcserélve nincs változás, uj gyertyák sem okoztak változást. Kompressziómérés holnap, nincs más ötlet.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz brumi1024 #190055 üzenetére
Mondjuk a több sávos körforgalmakat én sem szeretem. Bemegyek a belső sávba mert nem akarok az elsőn kimenni, hanem a másodikon. De mi van ha az elsőn meg bejön valaki aki a másodikon akar kimenni, akkor egyszerre érünk oda, s ha nem tudok töle kimenni? Akkor megyek még egy kört? Vagy megállok? Meg lehet állni körforgalomban?
Bocs ha hülye vagyok de nem emlékszem amikor 2004-ben jogsiztam mit tanítottak erről aztán 10 évig nem vezettem.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz MasterMark #190065 üzenetére
Na ezaz hogy bekavar hogy otthon mi van meg máshol mivan, bekavar hogy van csak simán széles körforgó amin fel sincsenek festve a sávok rendesen, van olyan is mint a videón hogy ki van kövezve a sávok széle, és vannak akik kívül körbemennek és azt hiszed azért van kívül mert kihajt a következőnél aztán mégse és belédment mikor kisorolsz.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz rbalint88 #190155 üzenetére
Hiába, biztos jók a szívómotorok, van az a köbcenti ahonnan élhető (nem 1-essel kezdődik), lehet fordulaton történik is valami, de nekem mindig olyan enerváltnak, erőtlennek érződtek.
Fiam E11 Corollája: 110 ló, baromi könnyű, papiron 10 másodperces 0-100, mindig ódzkodott a Mazdámat vezetni (2004 136ló), mert nagy meg nehéz meg fujj dízel, meg az óvé úgyis gyorsab mert kisebb a 0-100 kb 4 tizeddel. Most meg rákényszerült a Mazdára munkába járáshoz, amíg keresik a hibát, mert kihagy az egyes henger a Toyotáján. Aztán valahogy nagyon vigyorog mert rájött hogy a lóerőn felül létezik nyútonméter is.
Meg az se kizárt hogy az első tulaj kicsit megpiszkálta a Mazdát, mert eddig akárki vezette (olyan is aki kifejezetten rá volt állva a típusra szerelni, adni-venni) azt mondta hogy nagyon erős.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz cappa72 #190161 üzenetére
Dehogynem. Ezt mondom, hogy egy turbós autó a nyomatékával sokkal erősebbnek tűnik azonos teljesítmény (vagy súly/lóerő arány) mellett. Szívóban a dízel is erőtlen, és még köbcenti is sok kell hozzá.
De a képet nem látom, lehet nem jön át a céges vpn-en.
Szerk: Mobilon látom, így már oké, igen ez így van.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Biqci #190245 üzenetére
Szia,
Én Mazda6-on szenvedtem végig ugyan ezeket a köröket. Mit kéne de mi nem legális, annyi hogy otthon, így azért valamivel elnézőbb környezetben.
Mikor megvettem utólagos xenon volt benne, utána volt valami látni és látszani rendőrségi kampány ezért kivettem és ment be az ultra bizbasz halogén, persze állandóan kiégett, ha fél évet kibírt az ritkaság volt. Kipróbáltam kínából rendelt ledet, bizonyos szempontból jó volt, más szempontból nem. Nem nagyon látszott hogy led.
ÉS akkor jöttem rá hogy maga a lámpa, illetve a projektor egy hulladék. Ilyet gyártott a Koito a japán autókba. Pár év alatt a foncsor megég (újra lehet foncsorozni) de állítólag nem olyan tartós és maga a dizájn sem a legjobb, nem biztosít elég fényt.
Rendeltem kínából projektort, levettem a lökhárítót, kiszereltem a lámpákat, szétszedtem hőlégfúvóval a lámpákat, kivettem a projektorokat, tököltem egy napot a kínaiak visszarakásával mert faragni kellett egy közbetétet (előbb lemezből de tévút volt, majd plexiből) ami a régi rögzítési pontokra illeszkedik és a projektort befogadja.
Itt tudsz róla képeket nézni.
Ezt ha jól csinálod nem úgy mint én, sem a rendőr sem a TÜV nem veszi észre mert gyári lámpában kívül-belül műanyag burkolat alatt cseréltél projektort.
Amit máshogy:
- Fém projektort vegyél aminek a foncsorozott visszatükröző felülete nem műanyag, hanem öntvény, mert ebbe a kis gagyiba csak led vagy xenon mehet a hőtermelés miatt. Ezek nem 6 hanem inkább 15-20 ezer körül vannak.
- ez a kis 2,5 colos lófütty, simán befért volna a 3 colos
- próbálj olyat keresni alin, amelyik komplett termékcsoportot árul, és van az autódhoz típusspecifikus beépítőkeret. Ez nagyban megkönnyíti a dolgodat.
És akkor használhatod Halogénnel.
Ja persze vannak szakműhelyek akik ezt megcsinálják neked, otthon százezres tétel, idekint bele sem merek gondolni. Lehet érdeklődni a Headlight Junkies fb csoportban, a retrofitsource-nál, de az zsebbenyúlósabb.
A végeredmény xenonnal búrapolírozás után, ha megnézed láthatod, hogy elb*sztam, mert nem vízszintesen vannak bent a projektorok, a bal balra lejt, a jobb pedig jobbra, de úgy látok vele mint még soha semmivel:[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz pècsimunkás #190406 üzenetére
Telefontartó. Most használtam egy kölcsönkocsit amiben ilyen volt, iszonyatosan bejött, nagyon stabil, jól tart, félkézzel betehető és oldható. Standard golyós rögzítése van (amiből van fejtámlás tablettartóm és szellőzőrácsos mágnesesem is) így lehet más termékekkel kombinálni. Tehát felfogatást és telefontartót csereberélni.
Most azt tervezem hogy megveszem az utánzatát, mert sokkal olcsóbb, de tartok tőle mennyivel rosszabb. Nagyon nagy telefonokhoz lehet kicsi, neem egy Mate 10 Pro van az kényelmesen belefér..
Bejönnének a mágnesesek is, de egyszerűen nem értem miért CSAK a mágnessel tartanak.
Ha a telefonra lehetne egy 1-2 milliméterre kiálló 3x3 centis vasat ragasztani a mágneses tartó alakja pedig ezt körbezárná peremmel hogy ne lehessen elcsúsznia akkor nekem az lenne a legjobb. Kerek is lehet az is jó.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz molnarpeter #191004 üzenetére
Ja hogy a Mannol trükközik ezekkel? Akkor nem csoda hogy feleannyiba kerül mint a Castrol ésmióta ezt használom duplájára nőtt a Mazdában az olajfogyasztás
Persze ott nem 507-ről beszélünk csak sima 5W-30 api CF acea B3/B4 asszem.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Nekem 56 fokosnál is leállítota valamelyik nap, lehet függ a külső hőmérséklető is, akkor még melegebb volt.
Mi ez a kieg elektromos fűtés? Enyémben lehet olyan?
Ami furcsa hogy mikor benyomom az ablakra üzemmódot akkor elég hamar elkezd meleget fújni, még mielőtt megmozdulna a mutató. Ez valami elektromos lehet?
Illetve a klíma az nem működik hőszivattyúként ugye? Tehát csak hűt vagy szárít, de nem fűt.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Facebookon jött velem szemben egy hirdetés, hogy a hideg miatt milyen jó eltakarni a szellőzőréseket a gyorsabb bemelegedés érdekében. Ami még valid is lenne, ha nem írnák azt is, hogy nyáron meg a bogaraktól véd. Ja meg attól hogy rendesen hűtse a motort.
Ami még felmerül bennem, hogy működnek így az emblémában lévő szenzorok?
Van sok féle tipushoz, a sajátomat kerestem ki, nem vészes, 8-12 ezer forint tipustól függetlenül:[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Szerintem baromira nem az a lényeg hogy a motor melyik részét éri a bejutó levegő (nyilván számít valamit) hanem hogy egyáltalán bejut-e a hideg levegő a motortérbe, az már ott szépen elkering meg lehűt mindent. Ennek megakadályozására önmagában biztosan nem alkalmas, kell alsó motorburkolat (nekem lemez is van mert Alltrack) illetve van alsó rács is, arra is kéne takaró, amit érdekes módon B6-hoz árulnak de B7-hez nincs.
Sokakat látok inkább régebbi autókkal (F Astra, régi VAG dízelek) akik kartonpapírral letakarják ugyan így, de hogy mennyit számít nem tudom.
Nem tudom, hogy a B7 Passatomon van-e lamella. Honnan lehetne megtudni?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Egyébként ez a befolyó víz, befagyó kéder dolog nekem most külön furcsa mert most először van filces kéderes autóm, eddig csak gumi volt.
Még a panorámatető körül is van kívül is filc. A múltkor eső után mohát is láttam rajta
Nem tudm elképzelni hogy ne ártson neki, sajnos nem tudok garázsban parkolni, lehet kéne venni egy félponyvát, otthon van egy de véletlen olyan bazi nagyot vettem hogy az egész kocsit beteríti, pedig csak az üvegek vonaláig gondoltam egyet:
Csak az a baj megint jön egy ilyen szaharai homok, utána ráteszem, kis szél és össze-vissza karcolja. Másrészt autóktól elzárt külterületi tanyás murvás földúton 2,4 kilométer a munkahely, ha nem lenne minusz 10 fok meg sötét majdnem reggel 8-ig hamarabb átérnék biciklivel, minthogy leszedem a ponyvát.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Ádám16 #191192 üzenetére
Próbáltam, működik, de nem fogyott el, gondoltam jó lesz jövőre, penészesre berohadt a sprickelős flakonba.
Annyi macerát hogy gyógyszertárban soban állok, szórakozok vele, flakont keresgélek, aztán rámrohad nem ér meg, pár száz forinttal drágább egy sprés gumiápoló. Vagy az nem jó rá?
A filcet mivel kell ápolni?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz BigBlackDog #191211 üzenetére
Nekem az a bajom hogy a céges parkolóház kártyás beléptetőjéhez minden reggel le kell húznom a vezetőoldali ablakot.
Ennek érdekében ma vittem ki "Clin" ablaktisztítós flakonban téli ablakmosót (Aldis pálinkaszagú kék koncentrátum, minusz 60 van ráírva), ráfujtam az oldalüvegekre és letöröltem mikroszálassal. Tökéletes.
Viszont az hogy napközben a parkolóházban áll és minden nap le tud teljesen száradni sokat számít szerintem az autónak. Ha napközben is esne rá a hó valószínűleg könnyebben befagyna. A hőtükörszerű szélvédőfóliát pedig napközben a parkolóházban oda szoktam csukni az egyik hátsó ajtóhoz száradni, délben pedig megfordítom és átrakom egy másik ajtóhoz, hogy a másik oldala is megszáradjon, nem szeretem ha a kocsiba olvad le róla a hólé, meg párásítja a kocsit belülről. A mikroszálast is behozom a radiátorra.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz MasterMark #191236 üzenetére
Mivel a Mazdán 2 éve nem működik egyik első ablak sem, szoptam pont eleget ezzel, a legjobb a McDrive, kicsit sem néztek hülyének. Ezzel most megoldottam.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz pècsimunkás #191244 üzenetére
Nem a szín miatt, de hogy néz már ki 5 csavaros kerékagyra 9 ágú felni? 5 vagy 10, vagy 5 dupla, vagy 5 Y vagy esetleg a 7 sem rossz, de ez a 9 nagyon nem adja. Főleg hogy ilyen blade alakúak.
A felső jobb és lehet feketben is jó lenne.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz pècsimunkás #191290 üzenetére
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz MasterMark #191503 üzenetére
Már hívtak is hogy informatikai hiba tőrtént, legolcsóbban 11-ért tudnak ajánlani 195/65R15-öt a 2800Ft-os helyett
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Múltkor írtam hogy elment az 1-es henger fiam 2001-es E11 corollájában (1.6 VVTI 110ló)
Megnézték ma, azt mondják nincs kompresszió az 1-es és a 3-mas hengerben.
Ami az érdekes hogy nem volt semmi baja, 120-130-as tempónál egyszercsak elment az erő, és akkor még csak 1-es hengert írt OBD-n. Most hogy a 3mas hogy jött a képbe nem tudom. Elsősorban ugye dugattyúgyűrűkre, hengerfejtömítésre gondol az ember, de egyszerre és hirtelen 2 (ráadásul nem szomszédos) hengerben...
Mi lehet még? Beragadt VVT-I is okozhatja? Vagy valami szelepprobléma a VVT-től függetlenül?
Azt sem tudom himbás vagy állítós-e a szelep ezen a 3ZZ-FE motoron.
A kompressziót mérő autószerelő gyorsan elintézte, "kuka a motor" felkiáltással.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz buci30 #191591 üzenetére
Ezt nagyon meg kell gondolni. Mire kell az autó?
Pl ha munkahelyváltás miatt kell, ahova már nem tudsz tömegközlekedéssel járni és ott többet fogsz keresni akkor van létjogosultsága, nekem is volt ilyen, napi 3 óra busz helyett 45 perc autó, a túlóra behozta a törlesztőt kényelmesen, de azért nagyon vártam hogy kifizessem mert addig nem tudtam félretenni.
Másrészt ha azért nincs önerő mert nem tudtok félrerakni akkor fenttartásra és törlesztőre sem lesz pénzetek.
Ha van félrerakva csak másra, lakásra, milliók bitcoinban akkor nem szóltam.
De hitelre nem vennék 3 millióért kocsit, inkább másfél-nagyon max 2 millió körül nézelődnék, ha nagyon nem akarsz szelerőhöz járni és azt inkább a vételárban/amortizációban akarod megfizetni.
Amit mindenképp számolj ki: egy használt autó tankolása, szervizelése, amortizációja tehát minden költség egy egyáltalán nem luxus autó esetén elvisz kilométerenként 50-80 forintot. Abban hogy "nekem nem lesz ilyen sok" ne is gondolkodj, lesz, sőt még a kamatot is fizeted majd ezen fölül.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
De az a durva, és most full lényegtelen hogy emlegetett cickányról van szó, vagy oposszumról, esetleg más rágcsálóról, hogy:
- Ha nincs fedezet mire adtak nekik kölcsönt
- Ha van fedezet legyen az fizetés vagy ingatlan, annak erejéig úgyis behajtják és az autóban okozott kárt is.
Vagy szerzett egy papírt hogy hol dolgozik mennyiért mióta ami kamu volt?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz bbubby00 #191660 üzenetére
Gratulálok, igazi csemege.
Keresztanyám a '90-es évek közepén frissjogsis 40 éves kosztümös szállodaigazgató létére első autónak vett egy S12 Sylviat, asszem 1.8T 135ló. Amellett hogy nem merte vezetni, mert túl erős volt, nekünk is halálfélelmünk volt mellette
Pár éve hahun megláttam az autót, driftautót csináltak belőle, véres volt már a torka.
Gyárilag kb így nézett ki, ilyen színe volt:
De driftautó korában már stickerbombos lett.Milyen jó lett volna ha elteszi nekem, gyönyörű állapotban volt, helyette 2-3 év garázsban parkolás meg párszáz kilométer szenvedés után eladta fillérekért.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Most tankoltam meg először a Passatot (2.0 CRTDI 170ló DSG6), teli tankkkal hozta az eladó (bár akár 100km-t is elmegy úgy, hogy még mindig azt mutatja tele van)
Szinte csak hideg üzem, 4-5 kilométerek szinte csak városban, egyszer volt egy 50km-es pályázás.
463km-re tankoltam 43,7 litert, azaz 9,43 az átlag.Fel akartam fújni a gumit, van egy ingyenes itt a Shell kúton meg egy bonyolult fizetős automata, amire nem jöttem rá, hogy működik de 1€, na előbiről a gumicső végéről levették a szelepet úgyhogy nem lett fölfújva.
De 4€-ból tök szépen lemostam egy Kärcher mosóban. Mondjuk a kerékre a felnitisztító szerintem konkrétan kamu, épp jön valami mint amikor csak nyomás alatt tartják, hogy ne fagyjon el, viszont mintha azt vettem volna észre hogy ha bedobok egy 1€-s zsetont és mosom folyamatosan, amíg el nem engedem a ravaszt nem zár el, nem mondom hogy soha, de már feltűnően régen ment, már a második-harmadik kört sétáltam a kocsi körül és mikor elengedtem azonnal meg is szűnt a nyomás.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Doki16 #191721 üzenetére
Tisztában vagyok vele, szerencsére elsejétől már 7 kilométerre dolgozok nem 4,4 Meg vettem egy biciklit majd jó időben járok azzal, októberben költözünk haza és ott 40km lesz egy irányba. Majd az 1000 kilométeres hazaúton kipucolódik a dpf. Meg ha job idő lenne már meg nyitva lenne ez-az eljárogatnánk már kicsit kirándulgatni is.
Nem volt negyed alatt, 70 literes a tank. Fél és negyed közt volt, közelebb félhez.https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen