- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Geopolitikai kockázatok elől fut Tajvan legnagyobb chiptervezője, a MediaTek
- Úgy néz ki, hogy vizsgálatot indít az EU a Temu ellen
- Rohamosan nő Elon Musk AI-cégének az értéke
- Windows 11
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
- Gépész 3D tervezőrendszerek
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Eladtunk egy autót múlthét hétfőn, rögtön másnap délelőtt online be is jelentettem az ügyfélkapun, feltöltöttem a szerződést.
Én voltam a tulaj, a feleségem az üzemben tartó a biztosítás miatt.
A biztosítónál nem mondtam még le, de a jszp-n azt írja nincs rá kötelező. Létezik, hogy már meg is szüntették?[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
válasz Szada85 #204730 üzenetére
De ez mekkora egy baromság. Kocsival beesel egy buliba, kicsit bekarmolsz, nem akarsz ittasan vezetni, reggelre kialszod magad a kocsiban, hazamégy. Mi ezzel a gond?
Komolyan nem értem néha a törvényalkotók célját ezekkel a célirányos tiltásokkal.Fogyasztásnövekedés: Nem kellett volna magad után kötni a szőnyeges jómadarat, mint Chevy Chase a kutyát a Családi vakációban,
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Tegnapi biztosítós kérdésemmel kapcsolatban még egy kicsi:
Sikerült megtalálni az asszony KGFB-jét, így nem csak én mint tulajdonos mondtam le egy emailben hanem már az ő ügyfélportálján keresztül is be lett jelentve az eladás.
Viszont, miért írja a jszp, hogy nincs rá kgfb? Ennyire nem valósak az ott lévő adatok?
Ezek szerint arra sem alkalmas, hogy nyomon kövessem, átiratja-e a vevő?
Mennyire vagyok védve az adásvételivel?
Illetve egy márciusban eladott autómról semmilyen infó nincs a jszp-ben azóta sem,(eredetvizsga, tulajok számának növekedése) de forgalomban van és azt írja nincs rá kgfb.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Dluinet #204799 üzenetére
A kérdés nem erre vonatkozott:
- Miért van az a jszp-ben, holott én még nem mondtam le, hogy nincs rá boztosítás?
- Mennyire accurate a jszp adatbázisa? Mennyi időbeni csúszás van benne? Honnan szedik az adatokat? Ha átíratja az mennyi idő után kerül bele? Ha nem kerül bele mennyire biztos, hogy nem iratta át?Nem az eladás napján mondtam föl, mivel nem emlékeztem hol van a biztosításunk, az össze emailcímet, banki átutalást át kellett túrni hogy megtaláljam.
És, hogy mennyire vagyok védve az adásvételivel az nem csak a KGFB-re, hanem minden másra is vonatkozik, pl ha ír egy új adásvételit az én adataimmal, mintha én adnám el. Vagy gyorshajtás pl.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Lehet, hogy a múltkori jégeső mégiscsak hagyott orpadást a motorháztetőmön, reggel tankoltam a keresztúri OMV-n és ott a tető alatt láttam.
Még német rendszmom van, német kgfbteilcascoval, de gyanítom személyes szemrevételezés nélkül még ha fedezi sem fizetnének rá.
Ki lehet valahogy szedni jég okozta horpadást? Természetesen nem gitt+telifényre gondolok.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz AMD Power #204891 üzenetére
Cromax nem Chromax.
Szerintem rendben van a bolt, inkább Ford és Mazda cuccokra vannak/voltak ráálva ha jól értelmeztem.
Volt ott régebben egy nagyon rendes normális srác, Oszi, Mazdás körökben ismerték, mindig segített a márkatársaknak mind választásban mind árban. Sajnos 2-3 éve meghalt, azóta én nem voltam a Cromaxban, de attól még nincs gond vele, de se ő, se Mazdám nincs már.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Akkor egy kis fogyasztás:
2012 Passat B7 Alltrack 4Motion DSG 2.0CR 170
Melegben, megrakodva, folyamatosan klímával.
1500km, ebből kb 1000km autópálya, a többi országút településeken át, illetve agglomerációból bejárás: 7,02l/100km
Tényleg a sok rövid táv volt a magas fogyasztás oka.https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
válasz bandus #205028 üzenetére
Pályán ez így van, de ha mész be az agglomerációból, azzal hogy két település közt ahol kiadja meg egyenes az út nyomod neki mondjuk 120-szal, lehet, hogy:
- még a kanyar előtt meg tudsz előzni egy 60-nal tötymörgőt aki mögé beragadnál jó sokáig
- még eléred a sorompót, lámpát, ami föltart akár 5-6 percre
és ezek hatványozottan, egymásra ráépülve jelentkeznek, tehát minden egyes ilyen forgalmi akadály megelőzésével, elkerülésével nyersz perceket. Nem pedig önmagában abból adódóan, hogy te 50-es átlaggal teszel meg 40 kilométert 45 helyett, mert az tényleg csak 5 perc lenne.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz jozsi252 #205090 üzenetére
Belső keringetéssel szerintem gyorsabban kellene. Ha nem volt belső keringetésen akkor még elmegy. Nekem indulás után pár perc és jó.
Nekem most munkahelynél van nagyon közel is parkoló (nomrál munkaállomásomtól 25 méter) de a napon, vagy sétálok 4-500 métert és parkolóházban állok.
Bár a tűző napon kell sétálni, azért szerintem megéri. Ha ősszel-tavasszal jó is a közeli kényelem, télen-nyáron szerintem a parkolóház megéri a plusz sétát.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
-
veterán
31-esen mentünk ma a Maglódi Auchanból Pécel fele, szemből 7-es BMW jön Nagykáta felől, és a lökhárító-motorháztető közül spriccelt a hűtővíz vegyes víz-gőz halmazállapotban. Nem tűnt a srác mosolya természetesnek.
Hogy milyen k*rvanehéz egy meglévő 80x47-es mosdó alá szekrényt találni emberi áron. Dizájnhulladékok százezrekért, fröccsöntött undorító hulladékok még mindig rohadt drágán, de egy masszív semleges letisztult normális árú cucc nincs.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Jövő szerdán viszem a német rendszámos Passatomat itthon honosításra.
- Mit kell magammal vinnem? Schein Teil I és II, CoC papír, adásvételi, személyi iratok? Fizetni ott kell vagy valami okmánybélyeggel? csak kp, vagy kártya is?
- Milyen teendőm van előtte utána? Ráér utána az eredetvizsga? Ha mindkettő megvan már mehetek is a kormányablakba a két papírral vagy van még valami teendőm?
- Kivonva nincs, több helyről azt az információt kaptam, hogy az okmányiroda elküldi a Zulassungstellének a német rendszámomat. Azért nem tudom, hogy érdemesebb-e másik kocsival menni, hátha nem kapok helyből új rendszámot, nem kéne arra apellálnom, hogy a parkolóban lepattintom a német rendszámot, kifele meg adnak magyart és felpattintom.
- A biztonságiöv figyelmeztetés ki van kapcsolva OBD-vel, ezt azért ugye nem nézik honosításnál, meg eredetvizsgán? Vissza tudom kapcsolni persze, de csak ha kell. Nekem ne csipogjon ha kiállok az udvarból, vagy elmegyek fodrászhoz 300 méterre vagy a festékboltba 400 méterre, vagy a munkahelyemen az udvaron átállok az árnyékba ebéd után.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
-
-
veterán
Tudtok jó szélvédőjavítós helyet mondani megnézetni, vagy egykutya? Max holnap nem a Passattal mennék hanem a Priusszal és kiszaladnék melóból (X ker)
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Prius 3 kavicsfelverődés, fejlemények:
- A jégesők és a vírus miatt az utángyártott szélvédők állítólag hiánycikkek
- 180-tól van gyári
- egy faszi tudna 49-ért utángyártottat, de nem HUD-os, azt csak 180-ért tud
- mindeközben a javíthatóság valószínűsége igen csekély, úgy volt, hogy holnap azzal megyek (amúgy a feleségemé) és hazafele bemegyek az egyik topiktárs által javasolt szélvédőshöz, de jobban átnézve a szélvédőt (és megtalálva a manuális fókuszt a telefonon) kételkedek benne, a nagyon felül találtam még 5 kicsit:
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Mobilgarázsokról van valakinek tapasztalata? 3 kocsit szeretnénk eltárolni, 1-1,35 millió közt szánnánk rá. A faárak az egekben, vas féltetőre kértün árajánlatot, 800 a vasváz plusz hullámlemez tető, munkadíj nélkül, és az még csak tető. nem zárt.
Általában autónként 3 méterrelszámolnak, nekünk azonban csak 8,5 méter széles az öntött betonplacc (és 6 méter hosszú).
A másik gond, hogy azt írták vízszintes betonra kell tenni, nekünk a 6 méteren van 3-4 centi lejtése hogy ne álljon meg rajta a víz.
A probléma kiküszöböléséra az alábbi ötleteink támadtak:
- hozzábetonozni fél métert balra (bár a szegélykö miatt hülyén nézne ki, amiből ráadásul a lejtés miatt le is kéne szedni valahogy. A szomszéd sem biztos, hogy örülne neki.
- egyedi méretet kérni, elvileg a 3 felfelé nyíló ajtó szélessége önmagában 837 centi
- a másik oldalt 1 méteres járda van, ha csak a 2 bal oldali garázs lenne rendes garázs (6m), a jobb szélső megmaradhatna csak tetőnek (3,5m) és mehete a járda fölé, így a kertbe vezető kiskapu is használható maradna (ha valamilyen járművel áta kellene menni, rotakapa, akármi)
Ezesetben a 6 méter helyett 5,8-5,9 mély lehetne a garázs maximum, mert belelógna a lépcső, és a járdán is sokat kellene igazítani, mert pont hogy hátrafele lejt, elől a lépcsőnél vannak egy síkban a betonplaccal.Kinek melyik gyártónál van tapasztalata? Azt már olvastam, hogy mindenképp horganyzottat és lehetőleg ne szögvas hanem zártszelvényvázasat kérjünk, barna famintásra gondoltam fölfele nyíló ajtókkal, hátralejtő lenne a legolcsóbb és eresz sem kéne, kétoldalra lejtő szebb de alapból is drágáb plusz még kéne eresz.
Azt nem tudom, hogy a kocsik közt szabad az átjárás, nincs semmi, vagy van 1-2 oszlop?
Illetve hogy néz ki a szellőzés, hőmérséklet, pára? Szigetelni szabad-e? pl tető alá 5 centi hungarocell hogy a nap ne melegítse úgy. A réseket ami a fal lemezek aljá és a beton közt illetve a fal lemezek és a tető közt van szabadon kell hagyni hogy szellőzzön, vagy ki lehet szilózni?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz stickermajom #206823 üzenetére
Szerintem az autónként 3-4-500 ezres ár még nem vészes, ellenben ha vigyázunk rá olyan tartós mint egy rendes garázs.
Ezek szerintem esztétikusak:
1.52M
1.27M
1M
1,43M
És erről beszéltem, hogy a jobb oldalit meghagynánk szabadon, hogy a járdára lóghasson:
1,33M
Ezen csak jobban látszik, ez nyilván nem jó.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Biqci #206934 üzenetére
Stuttgrart: Ha te előre nem nézed meg neten, esélyed nincs. Mentem be szépen a 27-esen, az út szélén egy maximum A3-mas tábla "EURO X FREI" felirattal. Eleve nem tudsz ott visszafordulni, meg értelmezd már hogy itt a frei a mentest vagy szabadot jelent.
Május végén bementem Euro5 dízellel a stuttgarti nagypályaudvarra megnézni hogy kell majd pár nappal később ott parkolnom, melyik kijáraton hova jutok. Ekkor szembesültem vele, hogy oda csak euro6 dízellel lehet menni, kompletten a pályaudvar parkolójához nem tudsz bejutni ha ezt betartod, de értelmetlenül, mert csak 1-1utcából van kitiltva, mintha a Rákosi úton tilos lenne, a Csömörin meg szabad. Holott azért az pont egy olyan hely, ahova rokonokért bemegy az ember akkor is, ha egyébként inkább nem cserél autót és nem jár be a városba, mert egy kisvárosban lakik a környéken.
Akkor már úgy voltam vele én nem fogom a 75 éves anyósomat 10 óra vonat után éjfélkor sétálgatással szivatni, ha megbüntetnek megbüntetnek. Még nem kaptam semmit.
De pár hónappal korábban jártam én ott euro4 dízellel is, egyszerűen észrevehetetlen, ha hirtelen meglátod értelmezhetetlen a tábla és ha már olvasod akkor már megszegted.
Euro3 más mert akkor nincs zöld matricád, az nagyon feltünő ha sárga vagy piros, de ugye euro 4-5-6 zöld matricát kap.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Szada85 #206943 üzenetére
Úgy finoman leírtad, hogy mekkora egy tuskó gyökér vagyok, hogy tudtam, hogy nem lehet bemenni de bementem és az ilyen emberek fogják a bolygót hulladékká változtatni
De tény, hogy az ilyen helikopterezések, magángépezések, kiskapukon keresztüli kijátszások világában talán joggal gondolja az átlagember, hogy a szabályok képlékenyek.
Illetve ha egy szabály megszegése csak pénzbírságot von maga után, akkor az a szabály csak a szegényekre vonatkozik.https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Szada85 #206954 üzenetére
Nekem meg az a bajom, hogy a dízel már lassan euro5ig tiltva van (pedig az én euro5-ösöm aztán karban van tartva, meg kiskilométeres, tisztább levegő jön ki belőle mint amit beszív), miközben akármilyen kékes-fekete füstöt okádó ezeréves leroggyant szar katalizátort már csak nyomokban tartalmazó benzines az úton lehet. Pont pár napja mentem kilométereken át egy ilyen mögött, majd meg fulladtam, belső keringetésre kellett kapcsolnom. Tömény benzinszag, olajat is okádja.
Ja és a tiltás csak a személyautókra vonatkozik, A 30 éves füstokádó porrárohadt T4 transzporterek és társaik persze mehetnek a melósokkal, mert különben megállna a gazdaság, ki csinálná meg 1 millióért amiért a fővállalkozó fölveszi a 10 milliót?https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Bár robogós kérdés, belinkelném, hátha valaki kompetens de nem látogatja a másik topikot (ahogyan én sem).
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz diegho #207191 üzenetére
Megmondom őszintén, ha üres a pálya és nem zavarok senkit, mivel általában jobb az út a belső sávban ott megyek akkor is ha csak 120-130, de természetesen ha jön valaki azonnal kihúzódok. Ha már haladósabb a tempó, 150 környéke, akkor nagyobb forgalomban is bent maradok, amíg nem jön mögém valaki, és csak akkor húzódok ki, ha az nekem nem jár fékezéssel, tehát ha 150-nel megyek nem fogok azért egy kamion mögé kimenni és 90-re lassítani mert valaki 160-nal akar menni. Majd elengedem, ha lassítás nélkül ki tudok menni az üres külsőbe. Egy kis gázelengedéses elengedés belefér, ha azonnal mögé vissza tudok menni, de hogy ezzel elengedjek 5-6 autót, kik szépen jöttek mögöttem az én tempómban, az nonszensz.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Sziasztok! Mi most a helyzet a műszakival meg a vészhelyzettel? Ma vettem észre, hogy holnapután lejár a feleségem kocsiján a műszaki.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Sziasztok,
Nem kapok értelmes Casco ajánlatot különösen vadkár esetére.
2012 passat alltrack.
1. Ajánlat 280
2. Ajánlat vadkár nélkül 135
3. Ajánlat ennél kicsit több, vadkárt csak 100ig térít. Az vadkár esetén hajamra kenegetős kategória.
Esetleg a magas felszereltség (kamerás asszisztensek, inteligens xenon, nyitható panorámatető, bőr, automata, összkerék) miatt nem akarnak rá cascot vállalni? Azt hittem 100-120 körül megúszom.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
Pazar. És itt nincs kicsicsalás mint a kgfb-nél, hogy évi 0-5000km , meg az életbiztosításnál, hogy 90 kiló vagyok aztán ha baj van azóta híztam meg.
Nem tudom így mi lesz, vadkár biztosítás nélkül én onnan ahol lakok nem biztos hogy merek budapestre ingázni reggel a sötétben erdőn keresztül.https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest