- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
roberto211
őstag
válasz Skillet #20544 üzenetére
Akkor már inkább Total(szerintem) bár a f@sz se tudja mi értelme van legrosszabb esetben is 8 havonta egyszer spórolni olajon kb 3 ezer ft-ot.. 8-9 ért már webshopokban lehet kapni normálisat, unix bárdi túláraz mindent olajok terén..
Én még a literes swiftbe is ami kb elmegy vénusz olajjal is ebbe is eneos hyper multi premiumot raktam.. 1 évbe egyszer 10rugó... Huuuha.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
tomiii.
aktív tag
válasz Skillet #20680 üzenetére
Akkor egy pár soros történet. Leírva mondjuk már nem olyan ütős, de átélve eléggé az volt.
Mentem le éppen a műhelybe, akkor akartuk befejezni be a Corsa másik oldalát. Ez a látvány várt volna, ha minden jól megy...
Ehelyett mit láttam?
A pirossal jelölt részen hatalmas lángok tomboltak, mögöttük Attila koma kétségbeesetten. Kinéz oldalra a lángok mellett és rám ordít:
-GYERE MÁR BA..MEG.
Odarohanok, kesztyűmmel csapkodom, ő a piros rész mellett levő, motorokat takaró fehér lepedővel(ekkor még fehér volt). Fél perc után elcsillapodnak a lángok. Hatásszünet.
Mondom, mi a fenét csináltál te szerencsétlen?
- Háát, gondoltam az alvázvédő száradását felgyorsítom a perzselővel.
-Nem gondoltad, hogy az esetleg kifog gyulladni?
-De, de. Kiszokott gyulladni mindig, de általában hamarabb elcsendesedik..-hatásszünet-..Most kicsit azért megijedtem. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Skillet #20836 üzenetére
Difi olaj az nekem is aktuális lesz lassan-lassan. Az első difit a váltó olaja keni tehát a váltó-első difi olaja az egyben van, a hátsóba meg csak 7 vagy 8 dl lötyi kell ha jól rémlik (az STi-be 1 liter kell hátra az tudom).
A középsőről dunsztom sincs de elektro-hidraulikus azokban nem tudom kell-e külön cserélni... A gépkönyvben nem találtam róla semmit.mod:
focvis: Gyáriból nem tudom mi mennyi így fejből. Arra emlékszem, hogy a gyári pollen az 7,2k volt azt kicsit drágának tartottam. Viszont oda a japánság, német feszítőgörgőim vannak már (Ruville), most német szűrőket kap és az olaj meg a gumim francia... Ehh, nesze neked echte japó verda.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gooool
őstag
válasz Skillet #20872 üzenetére
Fékek állapota remek, a vizsgán el sem hitték, hogy ezek még a gyárik, anyum mindig motorfékkel dolgozik.
Fékolaj sem volt ebben még sosem cserélve...
Mondom, éppen annyira futja neki, hogy olajat, izzót, ablaktörlőt kapjon. De ha meg egyszer lekönyököl akkor Ő fog a legjobban visítozni, mert munkaeszköz ugye...Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Skillet #20875 üzenetére
Én is rábíznám, csak tuti az lenne belőle, hogy jönne kölcsönkérni, akkor meg inkább még a nagyobb probléma előtt rakok bele kicsit, mint ha megkotlik a vezérlés mondjuk.
Igen, betét is...én nem tudom hogy megy vele, de tényleg alánéztem legutóbb és még bőven van a betéteken anyag.
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Skillet #20879 üzenetére
Na amiket tudtam ma leelenoriztem. Fagyallo rendben, kicsit utana kell tolteni ionizalt vizzel, de minusz 40-es meg mindig.
Vezerles is boven elfut meg tavaszig, 150.000 km vagy 10 ev a periodusa, 110.000/8-nal jarunk.
Olajakbol es szurokbol mindenkeppen kap ujat, meg fekfolyadekbol is, lejegyzem es onnantol tudni fogom hogy mi ujsag a geppel.
Koszonom az eddigieket mindenkinek!Üdv, Balázs
-
-
-
válasz Skillet #20941 üzenetére
Nem nyúlok már hozzá. Amúgy érdekes. Anno ezt az autót a CIB vette újonnan, és valószínűleg ők is rakatták bele, mert saab fórumon van egy tag, akinek szintén CIB-es volt az autója, viszont Stage II-vel, az injektorokat benne hagyták, az ECU-t kivették belőle eladás előtt.
-
roberto211
őstag
válasz Skillet #21000 üzenetére
Annyira nem túrom, csak kis motorral rendelkező autónál ha nem tolod akkor egyhelybe vagy..
Én egy hónapba egyszer teletankolom(Eqmontoya kedvéért "teletankizom" ) kattanásig, utána 3-5rugók.. Kb két alkalomra elég ha kifogy megint tankolom.. Nem tudom ebbe mi az olyan "érdekes" én sem amúgy.
Vectra bepróbálkozott nálad? Aranyos volt biztos. Szándék a fontos azt mondják
k&n szűrőre meg annyit h egyik legjobb gyártó szerintem aki gyárt sportlégszűrőket is gyári "kiadásban"...
Ha 16 szelepes vagy gti lenne enyém én is vennék de így fölösleges. Jó bele a jakoparts vagy a mann..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
tboldi
nagyúr
-
Skillet
addikt
válasz Skillet #21008 üzenetére
Azt hiszem lesz egy ilyen K&N szűrő. A gyári tisztító/olajozó szett 5e ft körül van hozzá, 8-10 alkalommal lehet használni (10e km-enként kell tisztítani), de nálam az 8-10 évet jelent. Lehet az is megrohad majd, mint a motorolaj
motorolaj amúgy kuka. Odaadom havernak, valami kenésre meg tököm tudja... csak jó lesz
Marea meg gratula. Hihetetlen mennyi féreg ember van. Volt nekem is szerencsém...
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
MC Pite
veterán
válasz Skillet #21000 üzenetére
Mibe vennéd?
Szívó benyásba raktam, picit könyebben pörög fel, főként magas fordulaton (kis sebességnél, azaz főként egyes-kettes leforgatásakor). Igazán értelme úgy van, ha a másik végén is könnyítesz.
Én a janó dobnál csináltattam kis ellenállású de halk (motorfékezésnél és rendesen forgatva van egy pici plusz mélyebb hangja, máskor nincs!) dobot még, amivel főként alacsony fordulaton lett nyomatékosabb (ill furán hangzik de kevésbé kell nyomni a gázt ugyanakkora gyorsításhoz). Összességében elevenebb és jobbak a gázreakciók (pedig alapból nem egy villám az elektromos gázpedál/fojtószelep) illetve egy picit visz a fogyasztáson lefelé (normálisan közlekedve). Hogy ez megér e 40-50 papírt neked, rajtad múlik.A szűrőt tél elején takarítottam, egy év, kb 13.000 km után, nem nagyon volt koszos. BMC-t vettem, mert az gyárilag már olajozva van. Csak a légszűrő magában szinte semmit nem hoz (én először szűrőt vettem, aztán jött az okosítás, majd utoljára jött a dob, 80-120 rugalmasság bő 20% javulás, illetve 5-10% fogyasztásban mínusz(dob és chip is alul nyomatékra lett kérve), meg persze jóval kényelmesebben vezethető; 80K az egész móka).
Szerk: Még egy fontos dolog: Színezett olajzó sprét vegyél hozzá! Én (főként motorhoz való) színtelen castrolt vettem, de elég szarul látszik hogy mennyit fújtál már rá.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
K Norbi
addikt
válasz Skillet #21000 üzenetére
Isten őrizz ilyen szar olajos fosokat beletenni!! [link]
Milyen előnnyel jár a sportlégszűrő?
Minimális teljesítmény-növekedés érhető el vele, de csak akkor, ha nyitott kipufogó is van a gépen, és az üzemanyag-ellátó rendszert is utánaállítják. A sportlégszűrő ezek nélkül semmiféle előnnyel nem kecsegtet, ráadásul az ápolása sok vesződséggel jár, így ha nem sajtolod ki az összes lóerőt a motorodból, leginkább csak pénzkidobás.
Olyan kérdést tett fel, amelyet nagyon sokan kérdeznek, és bizony van egy kis kuszaság a fejekben. A gyári szűrők 99%-a papírbetétes száraz szűrő. Ezek semmilyen gondoskodást nem igényelnek, csak cserét adott időközönként. Ha kezdenek eltömődni, akkor a légáteresztő képességük romlik, de nem szívnak be akkor sem szűretlenül koszt. A szűrési küszöbük márkától függően 5-15 mikron között van. A sportszűrők általában valamilyen szövet vagy szivacs alapúak, amelyeken a levegő áthaladva sokszor irányváltoztatásra kényszerül és a megfelelően kent szűrőbe a levegővel szálló szennyeződés beletapad. A szűrési küszöb nagyon függ a szűrő anyagától és a megfelelően felvitt, jó minőségű szűrőolajtól. Optimális esetben a szűrési küszöb akár 5 mikron alatti is lehet, egyes mérések szerint akár 2 mikron is. Viszont ha a felület elkezd telítődni, a szűrőolaj elpárolog, kiszárad vagy csak eltelítődik, akkor a szűrési küszöb (ellentétben a papírszűrővel!) nem csökken, hanem romlik, akár szűretlenül is átszívhat akár 1 mm-es részeket is. Persze a sportszűrők kisebb áramlási ellenállást képviselnek, ezért elméletileg a töltéscserét javíthatják. Viszont megfelelő működésük alapja a gyakori, poros úton közlekedve akár napi (!) tisztítás. Én az 5000 km-es tisztítást és kenést ritkának érzem, még városi környezetben is.
Ami pedig a kopást illeti, a szemcsemérettől is függ, hogy hova jut be, elsősorban a hengerfal és gyűrű kapcsolata a legveszélyesebb, itt okoz kárt a bejutó szennyeződés. Összefoglalva: a megfelelően kent és jó minőségű szűrőanyaggal szerelt sportszűrő szűrési hatásfoka elérheti a papírszűrőét, meg is haladhatja, de a szűrési hatásfok rohamosan romlik, ahogy a szűrő koszolódik, nem tömődik el, hanem szűretlenül "átszív". Versenyen ez előny, nem kell feladni a versenyt. A papírszűrő pont fordítva, viszont az eltömődik egy idő után, ezért pl. versenycélra alkalmatlan. Utcára én a papírszűrőt javasolom, biztonságosabb a motornak, sportcélra pedig a nedves szivacs vagy egyéb kent szűrőket.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Skillet #21058 üzenetére
Összetettebb a kérdés.
Mit akarsz elérni? Nem, nem annyira egyértelmű.
Injektorokkal, üzemanyaghűtéssel, másik turbóval tuti akarsz tornázni?
A szűrő+kipuff valamennyit javít a turbó/gázreakción,(plusz hangot valószínű nem lesz) ami lehet hogy többet ad élményben,(mondjuk egy keményebb billenést csillapító motortartóval) mint +20% teljesítménymaximum (bár gondolom hogy a gázlengések kicsik oldalanként;(120os elékelésű gondolom) és lehet relatív gyors reakciójú a turbó, nem ismerem).A chiptuningon felül a többi annyi pénz, szopóka, magával hozhat egy csomó egyéb dolgot, hogy ahhoz aztán türelem kell (nem tudom intercooler, olajhűtés mekkora/van-e, egyenetlen hűtés a blokknál) - plusz utána a fékhez meg a futóműhöz nyúl az ember. A helyedben én már csak chippelném.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
EQMontoya
veterán
válasz Skillet #21061 üzenetére
(#20911) Qru
nem vették át az olajat a mol-nál. azt mondta a forma, hogy csak a használt sütőolajat veszik át.
Ez hülyeség, át kell venniük a motorolajat. Annyi van, hogy aláíratnak Veled egy papírt, hogy leadták X mennyiséget, mert egy éven belül ingyen csak Y mennyiséget lehet, és ezt elvben nézik.
Same rules apply!
-
-
tresh
addikt
válasz Skillet #21121 üzenetére
Mélyet nem tenném oda+ zárt dobozka kéne neki megfelelő űrtartalommal. (nagyon elnyomná a hátsó közepeket hangzásba+ a kalaptartót is ki kéne szigetelned az alsó frekik végett hogy ne rezonálja szét magát..) igazából ha nem az kell hogy buffogjon és a falu végén hallják a kocsmába hogy megjött a helyi bika, hanem egy értelmes rendszer amibe van egy kellemes mély a fülnek akkor elég kompakt méretbe lehet már hátra varázsolni mélyet. Mondjuk hozzá teszem ahhoz kell egy jó mono erősítő+egy 4 csatis erőlködő a közép magas brigádnak. Aztán pár napig tekergetve a potikat be lehet lőni nagyon kellemesre a zenebonát ízlésnek megfelelően.
-
tresh
addikt
válasz Skillet #21148 üzenetére
Nem tudom mi az elképzelésed de ugye alapból 2 közép+2 magas+ mély kombót szoktam én is favorizálni ha utólagos megoldásról van szó. Bár előre én akkor is egy hangváltót min tennék. Természetesen fej függő a dolog egy minőségibb fej már egész jó teljesítményt ki tud préselni magából.De ha pl gyári megoldást meg akarod hagyni (4 hangszóró) és ahhoz szeretnél pl mélyet akkor mindenképp 2 erősítő fog kelleni pluszban hogy szépen be tudd állítani a megfelelő frekiket és meg tud vágni a magas,közép ,mély tartományt. Ha csak bekötöd a fejre direktbe nem azt mondom nem fog szólni de messze lesz a valóságtól amit egy jól belőtt erősítővel tudna a technika.
-
bozont
veterán
válasz Skillet #21203 üzenetére
Mondjuk durva, hogy nekem meg 15e-be állt meg az egész, szűrőkkel együtt. Az olaj volt, igaz akciósan 7000e Ft (5 liter). Jó, mondjuk ebbe a 13 éves Citroen-be talán túlzás is lenne a nagyon drága olaj, ezzel a Total Quartz 9000 Energy 5W40-nel is elégedett vagyok. Szinte nem is eszi az olajat a gépezet.