- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Felárat fizet az atomenergiáért a Microsoft
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- DIGI kábel TV
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Banggood
-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
b0bcat
addikt
válasz hevizms #31152 üzenetére
Az én konkrét esetemben annyit segíthetett volna, hogy ez esetben a feladónak kellett volna tudnia bizonyítani, hogy mit tett a dobozba, de ha ezt nem is tudta volna (ha nem kérsz postai lezárást, akkor nincs bizonyítékod ugyebár feladóként, de milyen érdekes, hogy a postai dolgozó mégis lehet hivatalos tanú, ha fizetsz ezért külön! ), azt tudta volna bizonyítani, hogy a feladó postán még más súlya volt a küldeménynek, mint a fogadó postán, tehát nyilvánvalóan e két állomás között történt valami a csomaggal.
De gondolj bele most ebbe a dologba fordítva: te küldöd a csomagot, majd felhív a vásárlód, hogy "b*mmeg, mé' szappant küldtél navi helyett?", holott te azt tetted a dobozba, amit megbeszéltetek. Mit csinálsz? Honan tudod, hogy a vásárlód nem hazudik, és csak "próbálkozik" nálad? Hogyan bizonyítod be, hogy mit tettél a csomagba? Ha nem kértél postai lezárást, akkor nem tudod bizonyítani. És ha ezek után feljelent a vásárlód (mert mondjuk van tanúja rá, hogy szappanok érkeztek)?
Értem én, hogy a futárnak ill. a kézbesítőnek nem felelőssége, hogy mi van a csomagban, de ha eltűnik a csomagod tartalma, azért ki a felelős? A navis sztorit bebuktam. (Szerencsére nem volt veszedelmesen nagy összeg. ) De miután nem volt tanúm az érkezett csomag tartalmára, esélyem sem maradt érvényesíteni senki felé kárigényt.
Online angol nyelvtanfolyam tanári felügyelettel, mindössze havi 990 Ft-tól! > http://tinyurl.com/yvpnn99r
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen