- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
Új hozzászólás Aktív témák
-
stellaz
addikt
Én klasszikus roller után váltottam elektromosra, de kis idő után eladtam és most megint a hagyományos rollert használom.
Ha hagyományosat szeretnél akkor a Decathlonban vegyél szerintem, jó minőségűek és van hozzá pótalkatrész, hordtáska, gyerekfelálló, miegymás. Nekem egy Oxelo Town 9-es van, még a hátul merev kivitel, műszakilag nagyon átgondolt, minőségi cucc.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz jeromosi #1832 üzenetére
Town 9 az jó, lásd előző hozzászólásomat ((#1875). Esetleg town 7, abban nincs hátsó rugóstag, ezért nem is fog leérni, mikor a padkának odavered, de meg kell nézni.
(#1876) Ksix
Most, hogy a Lime is megjelent és nagyon sok lett az elektromos roller, plusz a járdán is ész nélkül mennek szerintem várható egy tiltás (Bp. belső kerületeiben már van is talán) és időszerű is lenne.
Valamelyik nap is legalább 25-el ment el mellettem a fazon a szűk járdán, hátulról, a gázt sem vette el, nem is csengetett, de minden nap látok vadbarmokat, akik végsebességen cikáznak az emberek között, kapualjakhoz, boltokhoz szorosan közel mennek, stb.
Egyébként járdára nagyjából alkalmatlanok ezek a cuccok, ha biztonságosan akarsz menni, akkor talán a sima rollernél is lassabb lesz, mert még tohonyábban is irányíthatóak.
Kerékpár út/sáv és az úttest az viszont korrekt hely nekik, én ott mentem vele, ahol volt rá lehetőség. Jó lenne ha a városban minél többen mennének ilyenekkel és lenne is hely nekik, mert a járdára nem valóak.
Egyébként egységes szabályozás kellene a végsebességre és kötelezővé tenném a két, egymástól független fékrendszert is, mint a kerékpáron + lámpa, csengő, stb. Ezeket főleg a többiek védelmében
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz mekkGyver #1867 üzenetére
Amennyire tudom ugyanaz érvényes rá, mint a gördeszkára görkorcsolyára vagy egyéb ilyen dolgokra. Logikusan a sima rollert nem kell szabályozni, mert ott nem fogsz tudni tartósan 12-14 km/h-nál gyorsabban menni, ezért gond sincsen velük.Még lejtőn sem, olyan szar fék van rajta, hogy senki nem meri elengedni neki
Az elektromosokkal pedig látjuk, hogy mi a baj. Gyakorlatilag villany robogók, amin történetesen állni kell. Pl. a Xiaomi m365-nek a teljesítménye alapján szerintem egyértelműen segédmotoros járműnek kéne, hogy legyen. Egy ötvenes robihoz képest annyi a különbség, hogy nincs rajta nyereg, meg burkolat.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
a rásegítés az úgy értendő, hogy folyamatosan hajtani kell és arra segít rá, nem az hogy egy rúgással elmész 40 km-t
ilyen erővel ha kiszedem az önindítót vagy lemerül az aksi és betolom az autót, vagy a GSX-R-t akkor az is már csak rásegítős
A Babettáról nem is beszélve
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Bringásokat pedig szokták bünteti járdázásért, lámpa vagy macska szem hiányáért vagy ha kerékpár út helyett az úton mennek, engem is intettek már félre. Igaz, ezt kampányszerűen szoktak mikor mire rászállni. Legutóbb múlt héten büntették a bringásokat az óbudai bringa útnál, aki nem szállt le a felüljárón, még fotózták is a delikvenseket, jó hogy nekem egy pank időben szólt, mert én is beszívtam volna
Mondjuk azt én sem hiszem, hogy bringa úton büntetnék a rollereseket, egyrészt örülnek ha nem a járdán számláznak, másrészt még gyalogost soha életemben nem láttam, hogy rendőr büntetett volna, mert a kerékpár úton ment a járda helyett. Max motorosokat basztatják ott.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Decathlonban van egész sokféle kerékpáros sisak, van ami zártabb, tarkót is véd. Hidegben pedig sí sisak.
Nekem 9 km 40-45 perce jött ki, lámpák, gyalogosok sokat lassítottak, pedig elég sok részen az úton mentem. Átlagsebesség alig változott ha normál vagy Eco fokozaton mentem a xiaomival.
A vicc az, hogy sima rollerrel ez 45-50 perc. Igaz, visszafelé már lanyhul a lelkesedés.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Vitatkiznék. Kerekcsavart szettben árulnak valóban, de árulnak és nem draga. Sarokba simán beállítom a nyitó mechanizmusa támasztva. A nyitó mechanizmusnál melyik praktikusabb? Tényleg egy mozdulattal lehet nyitni és zárni, és atom stabil, egy mm nyeklése sincsen fékezésko sem.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Én így rakom buszra is, bárhová.
A nyitás zárás esetén milyen karra gondolsz? Lábbal rálépek és már záródik is, nyitni meg csak felhúzód az a reteszt és nyitáskor már magától rögzül az egész. Van itthon másik két roller kétféle nyitási mechanizmussal, ez magasan a leggyorsabb és legstabilabb is egyben. Ha te az Aldis roller nyitó mechanizmusára gondolsz, akkor azt ismerem, van otthon. Az nyeklik nyaklik, fékezéskor centiket mozdul előre a kormány és csukáshoz, nyitáshoz kézbe kell venni. A puha alumínium pedig folyamatosan nyíródik és egyre lötyögősebb lesz.
Lehet, hogy az enyém amúgy town 9, csak még hátsó teló nélkül.
A távtartónak mi köze a teleszkóphoz? Nem kételkedek, csak nem értem, mert a villa saru távolságát ez elvileg semmilyen módon nem kéne, hogy befolyásolja. Említetted, hogy használtan vetted. Nem lehet, hogy nem gyárival megegyező kerék van benne? Ebben ugyanis szélesebb van az átlagos roller kerekeknél.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Értem. Ehhez tuti nem kell távtartó sem előre, sem hátra. Akkor lehet variáltak azóta rajta, vagy nem tudom.
De egyébként a kormány csapágy, a markolat, a kormány állíthatóság is mind minőségi és jól kitalált dolgok az én rolleremen. Semmi nem tört le, vagy fáradt el rajta több száz km után sem, pedig adok neki rendesen. Az aldison egyből kormány csapágyat kellett cseréltetni, mert egy ócska szemét volt a gyári és a nyak szélesebb volt, ezért ki kellett hézagolni. Ezen meg teljesen rendben van ez is.
Plusz egy pici lakattal ki is köthető, ami azért elég praktikus tud lenni.
Félre ne érts, nem a decathlon promótere akarok én lenni, de tényleg elégedett vagyok ezzel a konkrét termékkel és a kapcsolódó szolgáltatásokkal (főként alkatrész, garancia).
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz kadarbalint #1984 üzenetére
5 évesen már simán mehet a 2 kerekűvel. Az enyém is úgy nyomja, korábban is csak a magassága volt a korlátozó tényező.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz Fr@nkieWilde #2020 üzenetére
Erre a távra esetleg egy hagyományos rollerrel is próbálkozhatsz (elektromos helyett én visszaváltottam rá), csak abból is jót érdemes venni (Decathlonban érdemes nézelődni), de az se igazán nagy költség és kiforrott, egyszerű technika. Esetleg tudod bérlettel kombinálni, hogy szar időben vagy fáradtan fel tudj rá szállni. Kb annyira izzasztó, mint ha sétálnál, ha nem hajtod teljes erőből. Gyakorlati tapasztalatom, hogy sima roller úgy 0-5 km sík távra ideális a mindennapi közlekedés során, de eső (csúszik, csapágy) emelkedő, és a szembe szél nem barátja.
Én amúgy nagyon szeretem, nagyon sok telet is átbringáztam, tízen évig kiváltotta szinte teljesen a bkv-t, de a roller a legrugalmasabb és rövid távon a leggyorsabb eszköz (nincs speciális ruha, cipő, nem kell lakatolni, kocsi, vonat, BKV ok, kisfiam is rá tud állni, nem kell gyerekülésbe bekötni, stb).[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz mekkGyver #2033 üzenetére
Mondjuk a cikknek tényleg igaza van abban, hogy a rolleren nem lehet karjelzést használni, ezért (kerékpár vagy autó) úton tényleg veszélyes használni önmagában emiatt is. A balra fordulás nekem is kihívás volt, pedig van rutinom kerékpárral.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz gizmoboy #2039 üzenetére
Esetleg megpenditeném, hogy a fogyasztó védelemnek emlited a hibát és hogy a netes infók alapján ez elég gyakori. Mivel balesetveszélyes hibáról van szó, elvileg a forgalmazását is megtilthatják, ha bebizonyosodik mondjuk egy tervezési hiba.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz freelanced #2140 üzenetére
5 km-re még éppen jó sima roller, felette már azért napi szinten már sok egy kicsit. Viszont a nagykerekű meg pont azt a rugalmasságot veszti el, hogy felszálsz vele bárhová, vagy bedobod a kocsiba. Mondjuk tartósságban verhetetlen, kb nem tud tönkre menni, esőben is működik. Ha veszel egyet majd írd meg milyen, kíváncsi vagyok én is.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz B-L-A-C-K #2142 üzenetére
Neked van ilyen kerékpár méretű rollered? Mekkora távra használható? Kicsivel nekem ez a 2x5 km adja magát, néha a 9-et is bevállalom, de azt már csak sport jelleggel, napi szinten sok egy kicsit.
Vagy ez elektromosokat mondod? M365 nekem is volt, de azt már logisztikázni kellett a kocsiban.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz #07746304 #2265 üzenetére
Érdemes a fékezést külön is gyakorolni, mármint a vészfékezést. Én sokat megyek sima rollerrel, de a villanyossal első nap én is csak Eco módban mentem.
Amúgy min estél el? Ott teljesen jónak tűnik a járda.
Érdemes kicsit hajlított gombbal és hátra terhelve rolizni, úgy még a komolyabb úthibákon, kisebb padkán is simán fel lehet menni vele, ha kicsit megemeled az elejét.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
-
stellaz
addikt
válasz f3rdzs0 #2366 üzenetére
Ecseri és a határ út között érdemes inkább a zágrábi utcában menni, alacsony a forgalom és jó az út. Ott én simán lent mentem az úton a rollerrel. Bringával is arra szoktam menni.
9-10 km nekem is 40 perc volt, hiába mentem sok helyen az úton, annyi a lámpa, gyalogos, magas padka, jobbkezes, hogy képtelenség jelentősen jobbat menni. Biciklivel is 30-35 perc legalább forgalomban, pedig azzal 35-38-at is megyek és csak az úton.
Sima roller pedig 50 perc.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz Magnum_ #2421 üzenetére
A csomagolt kaját sem szeretném ugyanarra a helyre tenni, ahol vizeletben meg köpéseken áthajtott, sáros, koszos eszköz is megfordul. Ilyenek miatt fogják kitiltani a boltokból.
Szoktam boltban menni rollerrel, de eszembe nem jutna a kosárba tenni.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Azon töprengek, hogy ezekre nem kellene egy vész áramtalanító? Ha megmakkan a vezérlő, az azért tudna huncut dolgokat művelni.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz TomMusic #2477 üzenetére
Nekem még soha nem szóltak sehol. Még moziba is beengedték, igaz, én az őrnél akartam hagyni. Mondjuk ha össze van csukva pláne nem gáz. Igaz, a xiaomi elég batár, azt valahol megértem. Amúgy nekem van egy táskám hozzá, ha dzsuvas vagy tömeg van a buszon, akkor belerakom és kész.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
-
stellaz
addikt
Ha lenne jó kerékpár úthálózat, akkor nem lenne ezekkel az eszközökkel ennyi gond.
Meg sajnos elég, ha a használók kis százaléka gyökér, mellettem is ment el elektromos rolleres vagy 30-al a szűk járdán, hátulról, csengetés nélkül és nem volt kellemes élmény.
Minimális jártasság sem kell, hogy nagy sebességet érjenek el vele. Illetve mivel nem nagyon alkalmas az úton haladásra, ezért ahol nincs kerékpár út, ott autimatice a járdán mennek vele, a turisták meg eleve. A gyalogosok védelmében kell a szabályozás, de ugyanennyire fontos lenne, hogy a lehetőség is meglegyen az ilyen járművek használatára.
Egyébként én két elég nagy problémát látok, amit meg kéne oldani ahhoz, hogy valóban biztonsággal lehessen használni ezeket akár kerékpár úton vagy sima úton is. Az egyik az irány jelzés. Ezen a balra kanyarodást egyszerűen nem lehet jelezni, ami nagyon baleset veszélyes. A másik, hogy kéne rá két független fék, amivel a sebességéhez igazodó fékhatás érhető el. A kerékpárok esetében elég szigorúak és egyértelműek a műszaki előírások, hogy milyen esetben vehetnek részt a forgalomban, ezekre viszont semmilyen követelmény nincs, holott gyorsabbak egy átlagos kerékpárosnál.[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Itt nem csak arról van szó, hogy egyesek hogyan mennek, hanem, hogy pl egy kerékpárost meg lehet (meg is szoktak néha) bírságolni vagy felelősségre lehet vonni járdán való haladásért és/vagy 10 km/h-nál nagyobb sebesség miatt, addig egy elektromos rollert jelenleg nem lehet, akkor sem, ha 30-al megy rajta. Integethetsz a rendőrnek is elvileg. Ezt éppen a szabályozatlanságból fakad.
Kerékpár úton is lényeges az irányjelzés, hiszen ha lassítasz kanyarodáshoz, akkor téged simán előzhetnek. Ha ezt felismered és jobbra lehúzódsz és elsőbbségadás után fordulsz balra, az teljesen ok, de ez megint nincs leírva szabályként (kerékpárnál volt is ilyen, főúton nem lehetett balra fordulni), ha baleset van, sérülés, akkor lesz ez igazán fontos.
A két fék megléte is azért fontos lenne, mert most olyan fék van rajta, amilyet megveszel. Ha dupla tárcsa + motorfék akkor az, ha csak egy használhatatlan hátsó lábfék, akkor az. Miközben a végsebességük nincs törvényesen limitálva, magyarán ha megy 40-et és csak egy darab dörzsi fék van rajta, akkor jelenleg az is szabályos. Ha pedig az letörik menet közben, akkor nincs másik. Kerékpáron volt több olyan esetem mikor eltört a fékkar, szakadt a fékbovden vagy leszakadt a fékpofa. Ezért kell két, független fék. Ha pl. a xiaomi M365-ön kezedben marad a fékkar, akkor sem motorféked, sem tárcsaféked nem lesz.
Amíg ezeket nem rendezik, addig nem lehet komolyan vehető járművekről beszélni, marad a káosz és a szabályozatlanság, ami csak addig nem okoz jelentősebb problémát, míg nem lesz belőle sok használó, vele arányosan pedig sok ökör használó.
Ezért egyszerűbb a tiltás, mert járműként való elfogadáshoz kezelni kellene akár a fenti problémákat is, ami nem kis meló vélhetően.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz B-L-A-C-K #2557 üzenetére
Én nem fosok, mert már eladtam az enyémet. De engem érdekel a jármű kategória jövője, mert szerintem ez csak akkor szolgálhatja ki nagyobb tömegek közlekedését, ha valamilyen szabályozott formát fog ölteni mind a használata, mind a műszaki paraméterei.
Na meg kiforrottabb járgányok is jöhetnének, amik kb. egy kerékpár karbantartási igényét és tartósságát hoznák el a jelenlegi árakon.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Ez sem egy rossz koncepció. Sőt, igazából munkába járásra is tök jó lenne (akár vékonyabb kerékkel), ezzel már lehet az úton menni, van rendes fék, rendes gumi, rugózás, normális csapágyak, kerekek, minden szabvány kerékpár méret.
Nekem egy ilyen kéne, minden megvan benne, ami hiányában eladtam a xiaomit
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz TomMusic #2581 üzenetére
Én az Aquában vettem a sima m365-öt. Gyári hibás volt, azonnal vissza vittem. Azt gondolnád, hogy a tisztesség és a magyar törvényeknek megfelelően elnézést kértek és kicserélték egy hibátlanra. Ha igen, akkor álomvilágban élsz. Egy hetes üvöltözés, levelezés, telefonálgatás, panaszkönyv beírás után egy kibaszott "elnézést" nélkül adták vissza a pénzt.
Ezután gondold át, hogy mennyit is ér az a magyar bolti garancia...
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Egyetértek veled, de pár dologban mégsem.
A gyalogosokon azért nincs védőfelszerelés és felelősségbiztosítás, mert nincs járművük és gyalogosan nehéz másban véletlenül komoly kárt tenni, illetve az alapjogokkal és a normál életvitellel sem igen össze egyeztethető egy efféle korlátozás. Alapvetően járdán csak gyalogos közlekedhet, illetve a gyalogost semmilyen módon nem lehet zavarni járművel.
És a kerékpárt sem lehet járdán használni, csak ha más lehetőség nincsen és akkor is a gyalogosok zavarása nélkül, max 10 km/h-val. Értsd, ha van út a járda mellett, akkor nem mehetsz a járdán, csak ha mondjuk ki van rakva az útra a kerékpárral behajtani tilos, mert így csak a járda marad kerékpár út hiányában.
Az elektromos rollereknek semmi keresnivalójuk a járdán, hiszen önálló haladásra és "korlátlanul" nagy sebességre képesek, ezért semmiképpen sem számítanak gyalogosnak, de az igazi probléma, hogy az úttestre vagy a kerékpár útra a műszaki követelmények meghatározása nélkül pedig alkalmatlanok, így a jelenlegi KRESZbe kb. beilleszthetetlenek. Tehát gyakorlatilag kimeríti a jármű fogalmát, így járdára elvileg nem lehet(ne) vinni, de mivel nem teljesíti a járművekre vonatkozó műszaki előírásokat sem (segédmotor vagy akár a kerékpár), ezért forgalomban sem vehet részt.
Innen van a káosz szerintem.
És érdemben rendeződni a helyzet akkor fog, ha lesz valami egységes szabályozás uniós szinten, hogy a gyártóknak kb. egységes műszaki követelményeknek kelljen megfelelniük, ne országonként másnak.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Igen, ez valóban elég korrekt. Az irányjelzés problémájára azért kíváncsi vagyok, hogyan kezelik, lehet, hogy tilos vele direktben balra fordulni és át kell tolni az úton.
Jó lenne, ha itthon is minél hamarabb csinálnának valamit, mert ha nagyon elterjed és sokan megveszik a rollert, majd utána kiderül, hogy nem lehet forgalomban szabályosan használni, akkor az azért kellemetlen.
Bukó: lehet, hogy a 20-as végsebesség miatt, végül is kerékpárra sem kötelező sok európai országban sem.
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
Lehet, hogy siettek a szabályozással, hogy minél kevesebb olyan rollert vegyenek, amit később nem lehet majd legálisan használni. Ez most csak azzal kicseszés, aki már korábban beszerezte.
Mondjuk más kérdés, hogy Budapesten lassan semmivel nem lehet közlekedni. Nekem több tízezer letekert km után lett elegem belőle, hogy nettó életveszélyben kell nap-mint nap tekernem. Az elmúlt évtizedben alig volt érdemi infrastruktúra fejlesztés, és ami volt is, jobbára az is elcseszett, agyatlan módon került megvalósításra.
(#2635) B-L-A-C-K
Ezért írtam én, hogy erre azért kíváncsi leszek, hogyan kezelik, ez a karjelzés szerintem sem egy járható út roller esetén. Kerékpárral ha nem fogom a kormányt eltekerek bármennyit, 90 fokos kanyar, vagy a barátibb fekvő rendőr sem probléma, de rolleren az orromat sem szívesen vakarom meg
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
stellaz
addikt
válasz B-L-A-C-K #2637 üzenetére
roller esetében én is úgy gondoltam, két kézzel elengedve szerintem konkrétan egy cirkuszi akrobata se tudna menni vele, csak a különbséget akartam érzékeltetni, hogy az egyiken fél fél kézzel sem igen tudom elengedni a kormányt menet közben, míg a másokon akár kettővel is simán.
[ Szerkesztve ]
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest