- Oracle szervereket akar Musk AI-cége
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Google Drive
- Google Maps
- Milyen program, ami...?
- Az AI érdekében von ki egy appot a forgalomból a Meta
- macOS PC-re
- Synology NAS
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz Horn Ákos #9435 üzenetére
Ha kulfoldon is szeretned hasznalni, akkor a helyedben 25km/h-ra korlatozottat vennek, kulonben megcsinalhatnak a rendorok. Aztan nem tudom, hogy van-e valami helyi egyeb eloiras, pl. tipusvizsga vagy akarmi. Szerintem kezdetnek a nemet vagy a gorog szabalyozasnak kene utanaolvasnod, ott elegge raporogtek erre a temara.
Lehet kevesebb fejfajas, ha Ausztriaban veszed meg boltbol, az ugy elvileg megfelel a helyi szabalyoknak, meg legalabb a szamlat is tudod lobogtatni, ha gond van, mert szinten egy elegge protokoldroid nepseg.[ Szerkesztve ]
-
muszurkefal
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10293 üzenetére
Még egyet is értenék, ha nem lenne tele demagóg túlzásokkal:
500W szerinted azt jelenti, hogy 50-60 km/h-val tud menni?Nem kéne kriminalizálni a "reális" határon icipicit túl kerülőket:
az a roller, ami a 120 kg-os haverodat viszi 50-60-nal, ott indul,
hogy 2500W... A roller végsebessége nem egyenesen arányos
a teljesítményével. Ha így lenne, akkor az "unlockolt" Xiaomi is
megfutná az 50-et, amit egészen nyilvánvalóan nem tesz meg.Sajnálom, hogy egy nagy marha haver miatt ilyen tévképzeteid
alakultak ki. Én se ütköznék senkivel kerékpárúton. Máshol se!
Azzal a 70 kg-os bringással sem, aki a teljesen legális 40 km/h
tempójából akkor sem vesz vissza, ha fél centivel kerül csak el:
nem a 15 kg-mal nehezebb roller fog megölni, hanem az idióta,
aki vezeti. Vannak tök normális biciklisták, csak az nem hír...Ui: tegnap leszólított egy bicikls a bicikliúton, és nem hülyeség
szökkent ki foga kerítésén, hanem, hogy lapos a hátsó gumim:
látta a kanyarban, hogy nyúzódik rendesen. Ezúton köszönöm!
Valóban 1 bar volt benne 3.5 bar helyett: veszek is egy pumpát. -
eFeMeR74
senior tag
válasz Horn Ákos #10293 üzenetére
Miért is? Van olyan szabály, hogy egy 120kg ember nem mehet biciklivel a kerékpárúton?
25-30km/h val simán tekerek 128kgval.😁
Igaz nem olyan húzamos ideig mint ahogy egy erollerrel lehet😆menni.
A legtöbb bringás csak úgy 1000rel megy el mellettem amikor 25kmrel megyek a rolleral. pl. akkor most mi a gond? Lassú v gyors a roller?MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10321 üzenetére
Köszönöm a kifejtést, így sokat tisztult a kép... Kezdjük a végével.
kerékpárútra szerintem tényleg nem valók a nagytestű, nagy teljesítményű rollerek
Egyetértünk. Viszont, a nagy teljesítményű roller nem 350W-nál kezdődik,
hovatovább egy 500W-os pálcika semmivel sem nagyobb, mint a 350-es...
ebbe kötöttem bele, hogy szerintem a határ "realitása" megkérdőjelezhető.
Szerk: itt beleértve az 500W-ra hekkelt pálcikát, ami megy 30-32-vel.Amit pedig példának felhoztál, hogy 50-60 km/h-ra képes az nem hogy egy
500W-osnál lehetetlen, de még egy 1000W-osnál is karcos, sőt! Szerettem
volna rávilágítani, hogy a 25 km/h-val szöttyögő, és az 50 km/h-val repesztő
gépek között sajnos nem ez a 350W-os teljesítmény-feltétel jelenti a határt.
(Ebben az értelemben a jogszabály tervezet tévútra vezethet, lásd téged is.)Rosszul tudod! Kerékpárúton 30 km/h a sebességhatár.
Mea culpa, akkor tévedtem. (Tévedett viszont az a néhány kerékpáros is,
aki a 32 km/h utazóm mellett úgy elhúzott, hogy többé nem is láttam őket.)kiszámítható mozgású
Ez valójában a vezető képességein, és hozzáállásán múlik. Tudnak eléggé
hirtelen dolgokat csinálni, de abban ismét csak egyetérthetünk, hogy azért
a nagy kerék perdülete segít, hogy egyenesen menjen... (Jellemző formula,
hogy a kormány fogása nélkül is tekernek. Amíg nincs úthiba meg nincs
szükség kitérő manőverre, vagy fékezésre, addig ezt is meg lehet úszni.
Ugyanez rolleren nem igazán bejátszható: könnyebb az egyensúlyvesztés.)erőbefektetés kell a bicajostól
Ettől még ütközés esetén nem lesz kisebb a lendülete... Gondolom inkább
arra célzol, hogy átlag bicajos közelében sem lesz a 40-nek. Ez így is van.amire kereszteződésekkel teletűzdelt városban ritkán van lehetőség
Ezt leginkább úgy szokták kezelni, hogy a felépített lendület érték, a piros
meg a veszélyes zöld: általában így szoktak igen komoly átlagsebességet
elérni, de természetesen tisztelet a kivételnek, én is láttam már a pirosnál
megálló kerékpárost. (Demagóg, vagy sem, de picit meglepődtem rajta.)Ui: a jogszabály tervezet semmit nem mond a roller méretéről. Ha pl. egy
nagytestű roller mondjuk 350W motorral, 25 km/h-val hajt a kerékpárúton,
ugyanakkora lesz az ütközés negatív következménye, mintha egy 5000W
csúcsteljesítményű, ugyanolyan méretű roller közlekedik ugyanennyivel...Ha úgy akarjuk megvédeni a kerékpárosokat, hogy sebességkorlátozást(!)
vezetünk be, tegyük, tiszta sor! De mi köze van ennek a teljesítményhez?
Lásd a mellékelt ábrát, mikor a kolléga 10-15 km/h-val erőlködik az 500W
csúcsteljesítményű rollerén. Vagy mikor "fapofával nyomja a kart", viszont
a mögötte induló kerékpárost feltartja, mert a gyorsulása jóval kisebb nála.Mielőtt félreértenél, nincs 500W rollerem, de bele tudom képzelni magam
a helyükbe. Egyetértek a tervezett megkülönböztetéssel, legyen motoros
roller, meg nagy teljesítményű motoros roller, legyen "kerékpár" / "SMKP"
besorolás (még ha ezzel le is tiltanak* a bicikliútról), de ne kriminalizáljuk
azokat, akik valójában semmi rosszat nem tettek. Csak a nem jól kitalált
határvonal miatt már éppen átkerültek a másik kategóriába. Szerintem.*: amit most hajtok, az névleg 2x1200W, de csúcsban akár 4000W, csak
azt nem bírja sokáig, mert leég. Mit tippelsz, mennyi a végsebessége?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10328 üzenetére
Ezt én értem, csak nem értek egyet vele. Pedelecnél tök normális,
hogy az azt hajtó ember emberi erővel belerak 100-150W-ot.
Máris ott vagyunk 500W-nál. Persze az is igaz, hogy ha szabályos a
pedelec, akkor 25 km/h-nál megszűnik a rásegítés... Ehhez teljesen
jól passzolnak azok a rollerek, amik 25-ig gyorsulnak. Viszont ha ez
a sebességkorlátozás aktív, miért ne lehetne 500 vagy akár 1000W?
Nem menne gyorsan, nem veszélyeztetne senkit. Ezért nem tetszik.Ui: tudom, hogy tökéletes szabályozás nem létezik, viszont ezzel az
500W körüli rollereseket szívatják majd. Ahhoz "papíron erős", hogy
kerékpárúton menjen, ahhoz meg valójában kevés, hogy autók közt.Te erre azt mondod, hogy nem érdekel! Jól van ez így... Ennek pedig
nyilván az az oka, hogy még nem vettél semmit, és ha veszel, akkor
papíron 350W-osat, és kész. Csak nehogy egyszer elkezdjék azokat
is mobil fékpaddal basztatni*, mint a németeknél a MoFa vezetőket.*: névleg 350W motor vezérlőtől függően képes 1500W teljesítmény
leadására, rövid ideig, így nagyon tud gyorsulni, a végsebesség meg
ettől nem feltétlenül változik (hiszen részben programozás kérdése).
(A teljesítmény korláttal lényegében a gyorsulását limitálják ilyenkor,
de hogy annak mi a valódi értelme, azt nehezen tudom elképzelni.
Az előzés biztonságosabb, ha rövidebb idő alatt megoldható. Látom
magam előtt, mikor a rolleres fél percig gurul el a biciklis mellett, aki
a piros lámpánál visszaelőzi. És kezdődik minden elölről. Ja, hogy
ezt amúgy át is éltem, lévén jártam 350W-os rollerrel eleget. Ez van.)Ui: most, hogy felvilágosítottál, hogy a biciklis csak 30-ig legális, HA
bicikliúton közlekedik felmerült bennem, hogy a roller miért nem 30?
De az SMKP is felülvizsgálandó lenne, mert ott meg 45 km/h van, de
az országúti kerékpáros megintcsak mehet gyorsabban sisakban.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10331 üzenetére
Utas nincs rolleren: jogszabálytervezet szerint nem is lehet.
A vezető, akire gondolsz lehet 120 kg, és igen, az üt nagyot,
ha gyorsan megy, de a végsebesség nem ettől függ, hiszen
a légellenállás legyőzése a nagyobb gond, legalábbis síkon.
Ugyanúgy fel fog gyorsulni, csak némileg hosszabb úton. -
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10810 üzenetére
Úgy-úgy. Egyszer láttam vmi 4" kerekű rolleren egy fazont.
Úgy zörgött a térkövön, hogy öröm volt hallani. Na, ha azzal
eltalál csak egy kicsi puklit/gyökeret, vagy neadjisten kátyút
(márpedig ilyen van sok), elszáll róla a traumatológiáig.Nagyobb rolleren max. a rendőrség udvarára esik be.
Viccen kívül: a 8" is elveszik a bicikliút hibáiban. Akkor hova
menjünk még lejjebb kerékmérettel? Meg minek? 6 Ah akku
kb. 12-15 km-re ha elég egy felnőtt alatt, ez meg 4.8-ból ígér
12 km-t. Az nagyjából jó ha 8-10 megvan a valóságban. Tök
használhatatlan kategória, de esetleg egy gyerek elvan vele:
erre azt mondom nem közlekedési eszköz, hanem játékszer. -
válasz Horn Ákos #11593 üzenetére
Köszi szépen a választ, van új tartalék komplett hátsó kerekem, a beszerelt jelenlegi hátsó is új viszonylag, az első kerék gumija még az eredeti, tehát majdnem 5100 Km távolságot futott, de bevetésre készen vár ott is egy új CST erősített külső és belső.
Úgy tervezem, hogy mind a két rollert megtartom, a régi a bevásárló roller marad, amivel a városban mászkálok. Az új lesz az amivel a 35 kilométerre lévő másik lakásomba fogok atjarni talán havonta egyszer vagy kétszer.
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
Becenick
tag
válasz Horn Ákos #12293 üzenetére
Tiszta sor. Sokszor lehetett hallani, hogy a bringásoknál is voltak ellenőrzések. Én mégsem tapasztaltam még soha. Egy viszont ennek ellenére biztos, hogy nem véletlenül adnak be javaslatokat. Idő kérdése és valamilyen jellegű általános szabályozás be lesz vezetve.
Más kérdés, hogy mennyire fogják betartani / ellenőrizni. -
Reggie0
félisten
válasz Horn Ákos #12457 üzenetére
A mozi valoban kiesik, de nem sok ilyen hely van.
Mekibe, patikaba, kisebb boltokba is beengedik, mondjuk ha nagyon kicsi a hely akkor le lehet tamasztani bent ugy hogy ralatni es nem kell vegigtolni.
Tolerancia reszekent a babakocsit is beengedik. Ha az elfer, akkor ez is.Egyetemen taskaval siman lehet, koleszosok is a turazsakokkal maszkalnak minden csutortok-penteken es megsem dolt ossze a vilag.
A lakasba mondjuk en felviszem a lepcson is, messze nem olyan nehez, hogy problemat jelentsen.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #12457 üzenetére
Ezeken a szkenáriókon hogyan segít egy riasztó, vagy esetleg egy GPS tracker?
Mert ugye nem maradsz a roller közelében. Téged nem riaszt, más meg leszarja.
Ha meg már elvitték, akkor sokra mész vele, ha le tudod kérdezni merre jár (ha le
tudod), mert abból a jószág visszaszerzése a legritkább esetben várható, esetleg
egy kis önbíráskodásig eljuthat a dolog, de ennyi. Le kell lakatolni, ha úgy van.Persze erre mondhatják, hogy a lakatot levágják: az, aki felkészült, biztos, de az
aki annyira felkészült, valószínűleg nem szarja össze magát a riasztótól sem...
(Leggyakoribb tapasztalat a riasztókkal az ún. téves riasztás, amikor a tulaj szív.)Motoron azért áldás a riasztós tárcsafékzár, mert ha rajta felejted, és úgy akarsz
elindulni elkezd visítani, így nem esel pofára: motoros kollégának utcán volt, hogy
szóltam, hogy rajta maradt, mielőtt összetöri magát lelkesen nekilendülve...
A motor annyival jobban meg tudja védeni magát, hogy egy 65 kg-os c.gyereknek
esélye sincs felkapni, és elszaladni vele, ellenberger egy 10 kilós rollert elbír.
Ha viszont le van lakatolva a vas, és nincs erővágója, mert nem lopni indult, bukja.
Ha nem kifejezetten a te rollered akarják ellopni (márpedig egy tucat Xiaomi miért
lenne valakinek a listáján), akkor elég annyira védeni, hogy ezeket elkerüld szvsz.Amúgy én láttam anno a cégnél rollert tologató embereket a 4. emeleten.
Volt, hogy én is felvittem, de aztán megoldódott a tárolás/töltés a mélygarázsban. -
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #12473 üzenetére
Te egyébként milyen rollert használsz, hogy egy egyszerű ténymegállapítás*
a szemedben értékítélet? Aki rollerezik, az a társadalom szemében szemét?Ui: kutyát mégis mi a jó francnak engedik be lassan minden boltba Bp-en?
*: jellemzően nem okoz dugót egy roller, ezen nincs mit megvitatni...
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #12478 üzenetére
Nekem nem vágtak ilyet a képembe soha, tőled olvasok ilyen okosságokat:
amíg kicsi rollerem volt, ahová beengedték, bevittem, ahová nem, oda nem.
Soha nem volt belőle konfliktusom senkivel. Amikor a bevásárló kocsi alsó
rekeszébe tettem, végképp nem köthetett bele senki: aki parasztba tolja az
simán berakja kutyaszaros kereket a kaja mellé, mert jól van az úgy.
Nagy rollert meg nem fogok bevinni sehova, tologassa a franc: lezártam.Ui: nem válaszoltál a kérdésre. Ha nincs rollered, miért jársz ide fröcsögni?
Ha meg van, ugyanmár leírhatnád, milyen tapasztalataid vannak vele, hogy
zárod le, meg ilyenek. Többet érne, mint az értelmetlen személyeskedésed.
Hogy téged idézzelek: ne te legyél az a balfasz, akit mindenki utál... -
Reggie0
félisten
válasz Horn Ákos #12473 üzenetére
Annak, hogy milyen targyat tud bent tologatni az ember egyszeru fizikai okai vannak: a targynak merete van, a polcok kozott az urszelvenynek merete van. Vagy elfer benne vagy nem. A roller kisebb, mint a babakocsi, tehat ahol a babakocsi elfer, ott a roller is.
Tippelhetek? Bolcsesz vagy?
-
lehella
senior tag
válasz Horn Ákos #12703 üzenetére
Igazából a motort csak arra használom, ha munka mellett még mennem kell ide-oda, vagy ha eső van, esetleg kemény mínuszok. Szerintem elég jó telünk volt, így sokat tudtam használni a rollert, vinni a gyereket oviba, stb. Határozottan többet ér, mint 10, inkább 25% Belement szeptember óta 1100 km, a mostani benzinárakat nézve, a motoromhoz képest megspóroltam vele ~25-30 ezer forintot, vagy ha azt is nézzük, nem autóval vittem a gyereket ide-oda.
Akksija csak úgy merült le, hogy nem tudtam felmenni vele már egy emelkedőn és kerülni kellett egy viszonylag sík úton, meg kicsit lábazni az utolsó kilóméterenwww.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
ZS3NI
őstag
válasz Horn Ákos #12781 üzenetére
Kísérletezek szívesen, csak nem akarok hülyeséget állítani, hogy leégjen a motor. (ilyet amúgy lehet? ). Ezért kérdeztem, hátha van pár tanács. Most olvasom a Flat, quadratic throttle különbséget. DPC sem világos. Úgy érzem ez a délelőtt reddit, google társaságában fog telni ebben a témában.
IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #12790 üzenetére
ne hívjuk már rollernek ... létrejöjjön egy külön kategória
Fogsz majd csodálkozni, hogy ettől függetlenül rollernek fogják hívni őket?
(Nevezetesen a tervezet szerint ezek mind motoros rollerek, a pálcikák meg dettó,
csak ún. kis teljesítményű motoros rollerek. És attól, hogy egy huszárvágással az
SMKP szabályokat fogják ráhúzni, beteg - de ettől még nem lesz belőle SMKP.)Ui: az összes FW-huszárnak menni kéne a levesbe, ~900W csúcsteljesítménnyel,
ha igaz lesz... nem tudom, meddig veszi be a jogalkotó, hogy az összes agymotor
csak 350W-os. Ahogy az összes pedelec 250W papíron. Aztán FW pöcköléssel a
"rásegítés" egészen 45 km/h-ig működik, pedig tudjuk, hogy oda teljesítmény kell.)[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Horn Ákos #12790 üzenetére
Az a baj, hogy a rollert nagyon bizonytalan egy kézzel irányítani. A legtöbb autós intelligens. Bringázás közben ritkán kellett látványosan megigazítanom a vállamon átvetett, 10mm vastag szemekből álló, 3,5 kilós, lezáró láncot. Olyan pedig csak elvétve fordult elő, hogy jelzés képpen le kelljen vennem, hogy megpörgessem. A bringához képest, rollerrel olyan kiszolgáltatottnak érzem magam.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
FőDudu
addikt
válasz Horn Ákos #12892 üzenetére
Koszi!
Gyerek hajtja, kb 2e Km lehet benne.
Most kaptuk le a padlasrol, kilatszott a textil az elso kereken.Tudtam, hogy szivas, de hogy ekkora....
Elokotortam a gyarilag hozza adott tartalek gumit belsostul.
Elokerestem a biciklihez vasarolt gumi leszedoket, le is jott a kulso szepen.De a belsot nem birtam kiszedni, kiszakadt a szelepnel. Azt nem tudom gyarilag hogyan teszik bele. Betippelem, hogy a gumi beepitese utan epitik be a motort es ugy szorul meg a szelepnel levo gyuru miatt.
Na innen mar YT szerint csinaltam, kitagitottam a szelep feszket furoval, ugy mar bele is ment a tartalek.
Vissza viszont nem birtam rakni a kulsot a belso serulese nelkul.
Eros vagyok, jo a szerszam, de ez egy elbaszott konstrukcio. Tul eros a drot perem.(azt a szerencsetlen kis csovecsket is vagy 1 orat kerestuk, sosem kellett meg fujni a gumiba).
De amint hallottam a sziszegest, tudtam, hogy kicsipodott a gumi.Szetszedtem.
Kb 4 helyen ereszt, nem allok neki ragasztgatni.Szoval mindenkeppen tomor gumi lesz, nem fogunk ismet ilyesmivel szivni.
Ez nem feher embernek valo munka. Lattam, hogy sokan fabol keszult feszket keszitenek, hogy veletlenul se sertsek meg a kabelt.En inkabb kikapnam a komplett motort, ha az egyszerusitene....
Kerdezoskodok hol van szerviz, aztan oldjak meg. En nem vesztegetem az idomet ilyesmivel legkozelebb.
FőDudu
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen autót vegyek?
- Ingyenes az Epic Store-ban a Dragon Age: Inquisition – Game of the Year Edition
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Építő/felújító topik
- Xbox Series X|S
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen