Új hozzászólás Aktív témák
-
alphamooncam
őstag
válasz Reggie0 #24789 üzenetére
A linkelt videóban volt így a fordítás.
Tudtommal triggernek szokták nevezni a "ravaszt", az elsütőbillentyűt is, jelen esetben a gázkart.
Ha már itt vagyok megkérdezem.
Motoros korszakomban elkoptattam pár gumiszettet, de olyan szerencsés voltam, hogy nem volt defektem.
Agymotoros rollereknél mennyire kivitelezhető a helyszíni javítás, gondolok itt különösen az útban lévő elektromos vezetékekre is, vagy gondolkodás nélkül hívni kell egy taxit?!
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
addikt
-
-
alphamooncam
őstag
válasz Reggie0 #25029 üzenetére
"A bekelteto testuletre van szep magyar szo is: idopazarlas."
Fején találtad a szöget. Lószart sem ér, tapasztaltam.
Minden más jobb út.
"Azerd kerdezd meg, hogy a mechanikai serules megis mit szamit egy elektronikai hiba eseten? Az autodat sem dobja vissza kereskedo, ha karcos a felni vagy behorpadt a lokharito amikor a motorvezerles vagy a multimedia kijelzoje megy tonkre...
Garancia eseten akkor allhat el a kereskedo, ha tudja bizonyitani, hogy az altalad okozott serules okozza a hibat. Ezt nem csak bemondanil, hanem bizonyitani is tudnia kell."
Hozzátenném, hogy kimutatható ok-okozati összefüggésnek kell lennie, tehát azért ment tönkre mert...., vagy azért nem sérülhetett így, vagy úgy mert ... nem történhetett másképpen, mert ...
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #25036 üzenetére
Sikeres eset kevés???
Ez azon múlik, ki mit ért a siker alatt? Mert gondolom mindkét fél meg van győződve a maga igazáról, a békéltető testület meg elsősorban az eset lezárására törekszik, és ez köztes megoldásban, kompromisszumban nyilvánul meg. Máskülönben nem mennének bele a felek.
Az meg már csak szemlélet kérdése, hogy a kompromisszum az kudarc, vagy siker.Vannak sima esetek, és vannak trükkösebbek.
Az eset "sikeressége" nagyban múlik azon, mennyire felkészültek a felek. Mert ez határozza meg a kiindulási alapot. És sajnos a vásárlók gyakran úgy állítanak be, hogy majd lesz ami lesz, úgy is nekem van igazam, közben az eladó dokumentumokkal, szakértői véleményekkel bebizonyítja az ellenkezőjét, akkor mégis kinek adjon "igazat" a békéltető? Ilyenkor a vásárló lesz a csalódottabb.
Az a konkrét rolleres eset az elállási jogról szólt, és hogy nem csak 14 nap jelentheti a határt, hanem a megtett távolság is, valamint a használat jellege. Ha azon túlmegy a vevő, akkor az eladó nem a teljes összeget téríti vissza, hanem lényegesen kevesebbet, mivel újra eladható állapotba kell hoznia rollert, és ez akár alkatrészek cseréjével is járhat. (Sérült sárvédő, kopott gumi, stb.) Ezt tartalmazó ÁSzF-et be is mutatta az eladó. Ez volt az ő adu ásza.
Csak a vevő volt olyan felkészült, hogy vitte magával a vásárláskor megküldött ÁSzF-t ami nem tartalmazta ezt a részt. Csak a tárgyalás előtti napokban cserélt le a cég a weboldalán és szemét módon erre az új ÁSzF-re próbáltak hivatkozni.A vásárló a terepre szánt rollert terepen használta, egyet is értett a némi árcsökkenéssel, csak a mértékével nem. És ekkor tették fel neki a legfontosabb kérdést, mégis milyen összeggel lenne elégedett? Először is ezt kell előre átgondolni.
Tehát aki ilyen helyzetbe kerül, az készüljön fel, vigyen fotókat, dokumentumokat, szakvéleményeket, bármit, ami az ő igazát támasztaná alá.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #25117 üzenetére
Hasonlatra rákötve ez akár lehetne rovar - bogár eset is.
Ha a szoftver a tervező szándékától eltérően viselkedik, akkor az bug.
Ha a felhasználó szerint működik hibásan a szoftver, az még lehet felhasználói hiba. Például ha valami kényelmi funkciót hiányol, és azt mondja rá hibásan működik a szoftver. Közben szándékosan (pl. biztonsági okokból, vagy valamilyen nemzetközi előírásnak megfeleltetve) korlátoztak le azt a bizonyos funkciót.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #25212 üzenetére
Úgy tűnik, maga a VESC csinálja a balhét. Lehúztam a PPM
csatlakozót, tökéletesen kapcsolgat a féklámpa. Ellenben a
VESC úgy gondolja, hogy a kill switch aktív... Mondom jó,
elvégre semmi nincs rákötve, lehet zaj, akármi, letiltom.
Viszont ha újraindítom, megint aktív a funkció... nem értem.
(Kínomban már visszaraktam az eggyel korábbi firmware-t,
de nem úgy néz ki, mintha bármit segített volna a gondon.) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #25214 üzenetére
Sikerült újra kábeleznem (nem kellett volna, de sajnos teszthez sem
lehetett hozzá férni, nyitás közben meg elfáradt* pár vezeték), csak
hogy ott folytassam, ahol abbahagytam. Viszont! 6.2 firmware okés,
egyelőre NEM kapcsoltam be a kill switch módot hátha beragad, de
mérni már sikerült: 6V körül van alapból a jelláb, ami már elég, hogy
megtartsa a relét. Szóval mégis csak diódázni kell, köszi a tippet...*: konkrétan össze volt taknyolva ragasztópisztollyal**, és ahogy ezt
olvasztottam le, megolvadt pár kábel szigetelés, ami nem lett volna
akkora baj, ha teljesen áramtalanítva van, de kiderült hogy nincs.*****: vmi hülye azt hitte, hogy "jóvanazúgy", nem kell már hozzányúlni.
***: ilyenkor mindig elköszön valami, pedig nem volt nagy szikrázás...
Az eFuse kulcsos kapcsolós bemente volt a ludas, de szerencsére az
egész hóbelevanc nem halt meg, csak a kapcsolós áramköre. (Vissza
fogom rakni az RC autóba, ott gombbal kapcsolom/úgyis onnan jött,
ebbe meg levettem a polcról a másikat, még szerencse, hogy volt.)[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz Reggie0 #25541 üzenetére
"Orvosok nem nagyon mennek bortonbe ilyesmiert, ezert sem veszik komolyan a jogsi hosszabbitasos vizsgalatokat."
Valóban nem. Viszont nem azért tanultak intenzíven 28-30 éves korukig, ( + diplomát követően ) hogy utána foglalkozástól eltiltás miatt ne gyakorolhassák a nehezen megszerzett szakmájukat.Lányom is, és a vőm is a SOTE-n végzett, nem veszélyeztetnék semmi pénzért a megélhetésüket, főleg nem egy idegenért.
Arról nem is beszélve hogy büntetőügyekben nem sima orvos, hanem iü.orvosszakértő fog véleményt mondani.
Utólag !
Jobb megelőzni a problémát !
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz Reggie0 #25790 üzenetére
" Pont ez a jo a nemet 15-20-as sebessegkorlatban, mert azok lehetnenek tenyleg kis palcika rollerek, akar kis kerekkel, de kis sebesseggel, amivel meg a jardara menni sem szentsegtores, mert annyival megy csak, mint amennyivel mas fut es akar egy 14 eves gyerek ala is lehet adni. "
Válaszodból látom, hogy Te már érted, miért lenne jó a pálcikarollert kivenni a SMKP kategóriából.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
FőDudu
addikt
válasz Reggie0 #26108 üzenetére
Nem volt gond, csak kozpontositani kellett.
Tizes csavar, arra illeszkedo 30mm atmeroju alatetekkel, hozza valo anyaval.Szerencsere a csillagvillas kulcsom hajlitott, igy ra tudtam fogni a motor belsejebol.
Megvan a gumi csere is. Kb 1-1 petc volt a 15 perces forro vizes aztatas utan. Kellett a 3db gumis szerszam. Azokkal pikkpakk megvolt.
Szoval a 2 gumi, a 2 elso csapagy, a gazkar, a sarvedo tarto fem villa csereje megvolt kb 2 ora alatt. Es kb 60 eurobol kijott. Ketto helyett negy csapagyat kuldtek, de 4 egyformat, szoval mind elore valo.
Nem tudom a vazba nyomjak-e a kiszedett pur hab helyere ujat. A kabelt megkotottem a fek bowdenhez, hogy ne tudjon mozogni.
Megrepedt az akku takaro fedel, egy csavart tulhuztam. Csak a csavarnal, de majd kicserelem. Amugy a roller igy total fel lett ujitva. 2100km utan.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #26336 üzenetére
Egyébként ez nem rollerspecifikus. Amikor motorral jártam dolgozni, és szerelőnél volt a nagy vas, kölcsönbe kaptam egy kis csettegőt: pont ugyanannyi volt a menetidő, mert amit megnyertem a nagyon "tempóból", azt szépen el is álldogáltam az utolsó piros lámpánál. Az a lámpa valahogy úgy volt programozva, hogy nem lehetett elérni a zöldet... (Lehet, ha 100 fölött megyek sokkal a Lágymányosin, akkor meglett volna, de franc se akart annyit kockáztatni: motorral csak egy kicsit kell gyorsabban menni az autóknál, nem 1,5x-sen.) A kisebb robogó meg arra épp elég volt (igaz, azt nyelezni kellett veszettül), hogy odaérjek a zöldre, így a végeredmény szög ugyanaz a menetidő lett. Többször. Az "élmény" mondjuk nagyon más volt, nem beszélve a (biztonságos közlekedéshez szükséges) erőtartalékról, szóval nem mondom, hogy felesleges a nagyobb, erősebb jármű, ha ki lehet használni.
Viszont rolleren személy szerint azt tapasztaltam, hogy ha "időre" kell menni valahova (pl. bezár a bolt), és bár kalkuláltam rá "elég" időt, de menet közben vmiért mégsem úgy alakul (nagyobb a forgalom, kolbászolnak a bicikliúton, esetleg valami építkezés miatt elterelnek, eltévedsz, akármi), akkor az ember elkezd sietni, hogy behozza ezt a lemaradást. És ebből a sietésből könnyen baj lesz (ez is megtörtént), szóval az sosem jó, hogy ha "határon" kell menni akármilyen okból is (még ha az "csak" 25 km/h is az adott rolleren). Ergo én személy szerint jobbnak gondolom azt, ha könnyedén eléri az utazó sebességet, és nem kell azon "erőlködni", hogy jajj, csak el ne vesszen a lendület, mert megint 3 év lesz, mire felgyorsul (lásd kerékpárosok hozzáállását a veszélyes zöldhöz, mert "a lendület érték": tisztelet a kivételnek). Magyarán ne a roller szabályozza le a nyélgázt, hanem a pilóta dönthessen (elvégre analóg a gázkar), magyarán ha azt akarom, akkor gyorsuljon: ha csak 25-ig tud, akkor addig... Kisebb gázt mindig lehet adni... Ezt amúgy nagy(roller) gyártók is néha benézik, lásd pl. az Inokim OXO teszteket, amikor minden teszten megállapították, hogy "a pilóta védelme érdekében" egy több másodpercig (!) tartó "gondolkodás", mire rárakja az összes tüzet, tehát az elején még egy gyári, vagy alig tuingolt Xiaomi is képes megenni, ami botrány. Engem biztos az őrületbe kergetne, ha használnom kéne: ne a roller döntse el, hogyan használnom, hanem majd eldöntöm én... Illetve én már eldöntöttem: sehogy.
A "családtól elvett 3 perc" így leírva szarul hangzik, de amikor a rendőr hívja a családot, hogy itt fekszel a mentőben, és el tudna-e valaki jönni a roncsért, az azért egy "pöppet" kellemetlenebb. Ez is megtörtént. Nem tudom, hányszor 3 perc volt, amíg a kórházban feküdtem... (Mondom ezt úgy, hogy legjobb tudomásom szerint semmi közöm nem volt az esésemhez, de azt pontosan tudom, hogy ha sok az "erőltetett" a menet, akkor magamtól is megtörténhetett volna = sietni sosem jó. Csúsztam már ki a Kugooval is sáron, amikor siettem, szerencsére nem lett semmi bajom belőle, még a szemüvegem sem esett le, pedig sisak nélkül voltam, és bukfenceztem egyet... Meg hát olyankor a többi közlekedővel is kevésbé toleráns az ember, hiszen ő siet, ergo mindenki fel akarja tartani, meg minden... Nem egy szerencsés elmeállapot, na... Én amúgy az utolsó utamon nem azért mentem rollerrel munkába, mert gyorsabb. Dehogy! Még csak be sem öltöztem motoros szerelésbe, mert eszembe sem jutott, hogy száguldozni akarnék, csak le akartam tesztelni a statorade-et így néha kényelmesen meghúzattam 45-ig, amikor lehetett. Mázli, hogy nem akkor adta fel a harcot a kerék, mert így is baj lett belőle, hogy csak ~25-nél.) 30p roller vs. ~15p autó.
Ui: Kugoo S1 Dual is hatalmas élmény volt a simához képest, pedig csak annyit csináltam, hogy rádrótoztam egy második vezérlő + akku kombót, meg hátra is került egy motor, és sokkal élhetőbb lett. Nem véletlen kattantak rá többen is. Kár, hogy a váz nem igazán volt alkalmas a dologra, és emiatt nem volt tartós. Bezzeg az e-Twow: van egy ismerősöm, aki azóta is azokat tuningolja (Dual átalakítások, akku cserebere, stb.), mert kicsi, könnyű, a vonatra fel tud ugrani vele, minden. És megy rendesen. Csak amikor mondom neki, hogy higgye el, hogy nem kéne 45-tel menni ezeken a kis kerekeken, akkor bőszen egyetért, és nem is veszi meg a legújabb GT-t, vagy nemtudom, minek hívják (GT Sport?), mert iszonyat ára van, de azért tetszik neki, hogy "bevállalja" a gyártó. Nekem speciel nem tetszik, mert pontosan tudom, hogy ugyanazok fognak majd erre is ráállni, akik gyaloglás helyett, utcai ruhában, sisak nélkül szeretnék használni, ahhoz meg kegyetlen sok az SMKP tempó.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #26595 üzenetére
Ha jól emlékszem a hiba azért nem lett kijavítva, mert a hiba jelenséget nem sikerült a szervizben reprodukálni.
Az utólagos levelezésből ez derült ki. Erre jött a válasz, miért nem nézték meg a videót.
(Lehet megnézték, csak műhelyzajban nem hallották. Nem tudom.)"Egy ceg belso mukodese lenyegtelen a fogyaszto szamara, ..."
Igazad van!
Viszont részben pont erre akartam felhívni a figyelmet. A szervizben a számítógép messze nem annyira központi eszköz, mint egy irodában. Általában nem is közvetlenül a szervizesekkel, hanem az ügyfélszolgálatosokkal szokás levelezni. Ebbe sokan bele se gondolnak. Pedig jó lenne.
Sőt, legtöbb modern helyen már hiba bejelentő felületek vannak, így a kommunikáció nem a hagyományos e-mail szintjén zajlik. Videót sem lehet közvetlenül beilleszteni, hanem külső hivatkozással mutatnak valahová, amit vagy meg tudnak nyitni, vagy nem. Ha meg is tudja nézni, nem biztos hogy pont olyan steril körülmények között nézi, mint ahogy azt a beküldő elképzelné.
Figyelmen kívül lehet hagyni ezeket a tényezőket, lehet úgy is gondolkodni: "oldják meg!"
Csak aztán ne csodálkozzon rajta, hogy elbeszélnek egymás mellett és hiányos infót kap mindkét fél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest