- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8991 üzenetére
Ez nagyon kitekert érvelés... Napok óta a bicikli út mellett fexik
egy törött Lime. Ez kinek jó? Nem indok a vandalizmusra, hogy
amúgy a bunkó júzer az útba rakta. Egyébként meg tiltsák be...
De tényleg. Vagy legyen dokkoló, mint a Bubinál. (Tudom, hogy
az a "szabadságát" ölné meg. De látjuk, hogy visszaélnek vele.) -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #8993 üzenetére
Ha az egyszeri parasztnak ezekkel a rollerekkel akkora problémája van, hogy képes jelentős anyagi kár okozására, akkor az élet más területén mekkora problémákat görgethet maga előtt? Csoda, hogy az ilyen a rollert dobja be a Dunába, és nem magát veti a mélybe.
Tolnák fel az akkupackot az elkövető hátsójába! Megérdemelné.Nem tudom mennyi eroller van BP-en, de ha azok jutányos beszezési költségét nézzük, akkor az eszközpark nem tűnik olyan vészes tényezőnek. Viszonylag hamar kitermelné az árát... De a rendszer fenntartásához emberekre van szükség, és azok bérköltsége - saját számításom szerint - elég jelentős tétel, így leginkább ezen lehet spórolni. Ha pedig kevés (minőségi) fenntartó van, annak látjuk mi az eredménye...
-
csokaym
csendes tag
válasz Reggie0 #9008 üzenetére
Igen, nem a vezérlő méri, azt gondoltam.
A helyzet a képen látható - a kijelző fölémér, a piros, ami a gázkar voltmérője, alámér.
Ha kapcsolok lámpát, max 1tizedet esik.
A furcsaság az, hogy mikor elfordítom a kulcsot (ez előtt ugye még semmi nincs bekapcsolva), bevillan - jelen esetben - egy 53.5V, ami fél másodperc alatt visszaesett 53.2-re.
Ez fura, mert ilyet eddig a többi feszültségmérős gázkarom nem csinált. De elképzelhető, hogy csak azért nem, mert azok "lassabban" reagáltak, és az első, magasabb értéket ki sem írták? -
Stylerr
addikt
válasz Reggie0 #9029 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszod!
A leírtak és ár/érték alapján egyre jobban hajlok a Sencor Scooter One 2020 modell felé, vagy pedig a drágább Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 roller felé.
A Xiaomiról sok jót olvastam, viszont a Sencorral kapcsolatban van itt valakinek tapasztalata? -
Bazsee71
őstag
válasz Reggie0 #9061 üzenetére
A kerék felfújása már más témakör, mint a defektjavítgatás. Előbbit a bringájával is csinálja, nem probléma.
De ezek szerint 200e alatt még az össze e-roller körülményes, otthon hekkelgetős? Mi az az árszint, amit már ha odaadok neki, akkor csak annyit kell tenni, hogy használja egészséggel? Nem száguldás a cél, meg tereprally, csak ne napi szinten kelljen tölteni, és ne rohadjon le 1-2 év alatt. -
Bazsee71
őstag
válasz Reggie0 #9066 üzenetére
Emelkedő: 2,5 km-es útvonalon 26 méter
Tömeg: 75 kg
Szóval az átlag napi használat oda-vissza 5 km. Ha még elintéz ezt-azt, beugrik hozzánk vagy testvéremhez, akkor jön össze kb. a napi 10 km.
Ha napi szinten kell pumpálgatni, az már nem nyerő. Ha emelünk a kereten, és 250e-ig van bestbuy, akkor inkább arrafelé mozdulnék. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9078 üzenetére
Oké, de tömör kerekes biciklim max. a 80-as években volt. Vajon miért...
Ha meg felfújhatós, akkor abból bizony ki tud szökni a levegő: ez ilyen bicikli.ON: belefutottam egy viszonylag friss modellbe. Vsett 8 Ennek is "pont olyan"
a hátsó felfüggesztése, mint a Kugoo Raptornak. Pontosabban ez legalább
rendesen meg van csinálva - ránézésre. Nyekereg az enyém, félek, törni fog...Tudnám értékelni, ha kaphatóak lennének a vázak külön. A többit ráépíteném,
mert ugyebár tök jó meg "csak" 370K, viszont ennyiért nem dupla motoros.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9086 üzenetére
Csak S1/S1 Pro van nekem. A közismert csatival. Viszonylag vékony vezeték
("tyúkbél"), s az is a vezérlőre megy, mert az akkun nincs kivezetve rá semmi.Onnantól viszont az XT60-on keresztül megy, ott elférne 30A is, ha eltekintünk
a kínai hosszabbítótól (ami inkább 11A), de azt a gyári 6Ah akku nem bírná.
1.5A a gyári töltő: max. 4A töltőt használtam korábban, nem volt vele gondom.
Te írtad, hogy max. 5A ajánlott ezekkel a csatlakozókkal... Egy ideje már
XLR csatlakozót használok, és 1.8A* korlátos töltőm van. De berendeltem egy
5A-est is, mert amikor a cégnél kell töltenem, jobb lenne kicsivel gyorsabb.*: pont most néztem, hogy végre normálisan tölt (kopp-kopp-kopp), mert voltak
mostanában gondjaim a balance vezetékek leszakadása okán letiltó BMS-sel:
már-már többet ment haza a vas villamos/csomagtartó kombón, mint lábon.
Ebben az a méreg, hogy saját építésű az akku, ergo csak én b*szhattam el...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Reggie0 #9094 üzenetére
Az az igazság hogy nagy csodák nincsenek. 100-200k-ért nincs olyan roller ami egy 100kg környéki embernek megfelelő lenne! Mivel én is roller vásárlás előtt voltam nem is olyan rég, napokat olvasgattam külföldi és belföldi fórumokat, és az emberek nagyon nagy része vásárlás után rájött hogy sajnos egy 300W-os roller nem megfelelő mindenre. Így kénytelen voltak többet rááldozni.
Sok esetben a többiek nem azért ajánlanak 3-4-500k-s rollert mert szeretnének kisemmizni, hanem mert alatta nincs olyan roller teljesítménybe ami mindenkinek megfelelne!
Ha egy 50-60kg-os nő vagy aki 2x10km-t megy naponta annak valószínű elég egy 300W-os roller.
De egy dupla akkora embernek nagyon nem elég! Legalább egy 800W-os hátsó motoros Mantis Plus kell, vagy Dualtron Mini, vagy még több másik is van hasonló árba, hasonló teljesítménnyel.Laca1212
Szerintem jelen állás szerint ez a legolcsóbb ajánlható hátsó motoros roller amiben van erő is. Ultimate R6 elektromos roller
Nyilván a 2 motoros lenne a legjobb választás, de azok árba jóval efelett vannak sajnos.iPhone 13 Pro Max
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9105 üzenetére
Persze mindenkinek meg gyorsabb, meg jobb kell, mert csak.
Én megelégednék azzal, ha végre megbízható lenne a ketyere.
Mondjuk ez most pont nem a Kugoo sara, mert egyetlen gyári
alkatrészem sem romlott el mostanában. (Ennek persze lehet
némi köze ahhoz, hogy nem sok ilyen van az S1-emen, de na.)Oké, amikor lehet, megyek 40 km/h-val, és amikor emelkedőn
kell közúton mennem, ott se hátrány, ha nem lépésben kúszik.
Szóval ha úgy tetszik kimaxoltam a Kugoot. De nekem nem is
kell több. Igaz, kevesebb se... Jó ez így, csak menjen...Ui: nem olyan régen írtad, hogy Dualtron Raptort fogsz venni...
Miért, ha bőven elég az S1? Meg, hogy határ a csillagos ég.
Tiszta sor, hogy egy jó minőségű cucc drága. A Kugoo olcsó...Szerk: csokaym kollégának köszönhetően egy optikai tuning...
Amúgy nem is igaz, mert ez elvileg biztonságosabbá is teszi...
Elvileg a szélén nem igazán volt a lábnak jó tapadása gyárilag.[ Szerkesztve ]
-
uniqm1
tag
válasz Reggie0 #9146 üzenetére
Köszi, ez hasznos infó. De akkor az a kérdés, hogy melyik app tudja kiolvasni. Én is kiváncsi vagyok rá, mert érzésem szerint nekem már kezd gyengülni az akksim. (6,6 km alatt 100%-ról 55-60%-ra merül, korábban ez inkább 65-70% volt...Igaz, ECO módot szinte nem is használok, jórészt full gázzal 30 körüli tempóval, bringaúton/sávban megyek végig, ami zabálja az akksit, na de ez így akkor is kezd már kevés lenni.)
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #9178 üzenetére
Hát ige, az eMAG keményen megdolgozik azért, hogy az egyik leggyűlöltebb céggé váljon!
Persze akik csak felületesen szemlélik, azok keveset vesznek észere belőle.
Viszont aki Marketplace-en keresztül jobban belelát a tákolt rendszerükbe, illetve kifinomultabb eszközökkel figyeli az árazásukat, "akcióikat", vagy necces úton forgalmazott termékek garanciális ügyintézésébe fut bele, az biztos másként látja a dolgokat, mint a naiv vásárló.
Én már eljutottam arra a pontra, hogy bárhonnan szívesebben vásárlok, mint tőlük. -
mrrr74
aktív tag
-
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9246 üzenetére
Kevered az S1 Pro-t a sima S1-gyel...
Pro-nal van elegtelenul hegesztett szeria
Az a sima S1-et érinti (teszem hozzá, sajnos)!mehsejtes tomorgumi azert puhabban megy
Megint csak a sima S1 megy "kemény gumin".S1 Pro-ban elvileg volt 15A-es szeria is
Soha nem volt. A sima S1 volt ilyen, az elején.
A mai napig ezt írja a címkéjük persze, LOL.Szerk: 15A gyári vezérlőt már sehol se kapsz,
Így ha szeretnél száguldozni, csinálnod kell...
(Ugye ezt 1 db ellenállás cseréje megoldja...)5 mOhm -> 4 mOhm: 11A -> 14A
(Valójában bele tudnak nézni 12-be. Tehát ez
gyakorlatilag 15A vezérlőt jelent: nekem még
volt anno 15A, az meg csak 14-et írt ki max.!)Mondjuk a 15A sem az a letépi a kezed érzés:
3 mOhm, 20A már értékelhető. 2mOhm 30A a
tényleg durva indulás, de úgy hajlamos leégni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9248 üzenetére
Semmi gond, csak a miheztartás végett pontosítottam. Az S1 Pro sokban
különbözik a sima S1-től, egy pár dolgot át is vettek már a sima verzióhoz
is, de a tapasztalat szerint nem mindet: nekem Pro-m sose volt, csak egy
Pro motorom. Ill. egy ideje van a "bontott" Pro-m, amiből még lehet valami
idővel (dupla motoros valami?), de napi használatban nem próbáltam soha.A többlet fogyasztása amúgy olyannyira igaz, hogy ugyanakkora hatótávot
írtak rá gyárilag, mint a sima S1-re, ám 7.5Ah az akkuja a 6Ah-hoz képest.MÁS: ez már töltő! 4.63A-rel már viszonylag gyorstöltőnek mondhatnám.
A végfesztültsége egy kicsit magas, de határértéken belüli. 4.223V/cella
Már amennyire hinni lehet beépített feszmérőknek, hogy 54.9V a max.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9265 üzenetére
es a vezerlo tud igen komoly (slip korlatozott) kiporgesgatlast
Magyarán nem rakja le a 25kW-ot, hanem leszabályozza magát.
Kezeljük már a helyén a dolgokat: 30 kg az a roller, nem 50, szóval
még annyi vonóerőre sincs szüksége egy 1g-s gyorsuláshoz.
(Nyilván, ahogy nő a sebesség, és a légellenállás, HA van rajta vmi
aero, akkor esetleg kihasználhatja az ennél is nagyobb max. erejét
ellenberger mondjuk az alap* 0-24 km/h mérésen még tuti nem.)*: ESG táblában ez a legkisebb, sok rolleren mérték. RE90-nél nem.
De egy pillanatra képzeljük el, hogy kijön egy ilyen eredmény, és ez
csak 0.5g. Nyilván fokozható, mert satufékre 1.5g-t lassult a verda,
szóval a gumikban még volt tartalék, de két keréken? Nagyon necc. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9274 üzenetére
de azt senki sem mondta, hogy 0-rol fogja
Dehogynem: végig erről beszéltem... Ha belegondolunk, hogy alapvetően
közlekedésről van szó a topikban és nem versenyzésről, akkor belátható, hogy
értelmetlen akkora teljesítményre törekedni, ami vezethetetlenné teszi a gépet.
De szerintem itt 120-szal se közlekedik senki, még talán B-L-A-C-K sem.Szerk: mondjuk az nem teljesen világos, hogy mitől lenne jobb a leszorítóereje*
nagy tempónál: olyan a váz kialakítása, vagy mi? Szép meg jó, hogy 22kW kell
a légellenállás legyőzésére 160-nál, meg még emelkedőn is fel tud vánszorogni,
de vajon emelkedőn nagyobb lesz az aszfalt tapadása? Kötve-horgolva hiszem.*: írtam, hogy HA van rajta vmi aero, elképzelhető, de nem úgy néz ki...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9335 üzenetére
Gumija válogatja. Van az a kínai szar, ami tényleg megcsúszik nagyon hamar...
És/vagy túl erős volt a masina az emelkedőn felfelé nyélgázon. Mindenesetre
egyik korábbi (és későbbi) gumi sem volt ilyen (a Raptor gumi depláne), viszont
azóta nem szívesen megyek ott nyélgázon. Ezt a szart meg dobtam le izibe.Ui: várjál, várjál, rájöttem: nem is a gumi szar, csak nem volt elég a leszorítóerő! -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9337 üzenetére
Latom, nagyon szivedre vetted, hogy valamiben nem ertek veled egyet
Ugyan. Egy hangyafasznyit persze zavar, főleg az a része, hogy valójában
aztán ugyanazt állítottad mint én, miszerint 0-100-on nincs rollergumi, ami le
tudná rakni a 25 kW-ot az aszfaltra, hiszen ha lenne, akkor meglenne ~2 mp
alatt a 0-100, de nincs, ám úgy állítod be, mintha egyet nem értés lenne...Linkeltem a HSZ-em, amiben ezt fejtegettem B-L-A-C-K-nek. Lehet, hogy ha
még olvas minket, akkor már reszeli a légterelőket a Thunderre, nemt'om.Gondolom az utolsó előtti bekezdés kerülhette el a figyelmed, ahol azt írom,
hogy aktív leszorítóerő nincs. Emiatt nagy tempónál se fog kelleni több kraft:
lehet, hogy a Rion-on van ilyen, elvégre az "hiperroller", nem munkába járós,
viszont erősen kétlem, hogy a rajta álló pilóta légellenállása olyan faja lenne,
nem esetleg épp elemelné az egész hóbelevancot az aszfaltról mint a vitorla.Azért megnézném, amikor valaki 160-nál kényelmesen álldogál rajta...
Ha van ilyen videó, meg mérnek rajta 1g gyorsulásos 0-100-at a jövőben, azt
kérlek linkeld be, és ígérem megkövetlek! Mint írtam, nekem nem szakmám:
tévedtem én már nagyobbat is a roller motorokkal kapcsolatban korábban. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9348 üzenetére
Pontosan kell allitani
Na, akkor volt értelme, hogy leírtam a véleményem, mert nekiduráltad magad,
s végre "ma is tanultam valamit" rovat lett belőle félmondatos ellentmondások,
azaz a másik hülyének nézése helyett... Így van értelme beszélgetni...Ui: annyi, hogy B-L-A-C-K felülbecsülte, mit tud kihozni a Thunderből. Ami
viszont azért vicces, hogy még a legdurvább rollereket hajtók szerint is olyan
lett a masinája, hogy az ember remegve száll le róla. (Nem tudom, hogy egy
ilyen Rion mit tudhat ahhoz képest, és valószínű soha nem is próbálom ki...) -
laskr99
addikt
válasz Reggie0 #9370 üzenetére
Én azért nem fogok együtt érezni senkivel mert a saját balfaxsága okozta a dolgot, sőt megérdemli. Mikor én is estem még m365-el tudod mit, megérdemeltem, mert a taknyos úton nem leszálltam és toltam hanem mentem megcsúsztam és a kerítés vágta a karom meg. De ott se 25-el hanem 10-15.
Ez kb olyan mintha egy szétrohadt ladát tuningolnál, útközben széthullik és balesetet okoz, ja védjük az embert mert ő esett/koccant bármi.
De aki ha legalább gyorsan megy, nem egy szarral hanem amit rendesen arra is terveztek, azt sajnálom, mert ott tényleg nem az ő hibája volt. Itt de
Ha majd baleseted lesz, szolj hogy merre lesz a sirod, hogy idoben levizeljem....
Nem megyek le a szintedre, ha csak ennyit tudsz akkor szánalom, mint a bicajos felvonuláson a villamosvezető aki középső ujját mutatva jött végig a hídon, csak nevetni lehet rajta[ Szerkesztve ]
-
laskr99
addikt
válasz Reggie0 #9383 üzenetére
Saját balfaszsága, mert ha ennyivel akar menni, meg így akkor vegyen egy rá alkalmas cuccot. Trabanttal se fog az ember 240-el repeszteni, mert nem arra tervezték, ha szétesik az az ő saját balfaszsága, meg ha tudta hogy szar konstrukció eleve miért basztatja
Én se kezdem el az OX-et tuningolni, hogy 90-et menjen, mert nem erre tervezték, sőt, 40-45 az amire max jó a cucc
-
modeller
aktív tag
válasz Reggie0 #9449 üzenetére
"Az a baj, hogy a tempomat sebesseget, azaz fordulatszamot vezerel, a gazkar, pedig nyomatekot. Ebbol sosem lesz tempomatod, legfeljebb a max sebessegre."
Ezzel nem értek egyet. Egy rolleren tökéletesen megfelel a gázkar jelének fixálása tempomatként. Senkit nem érdekel, hogy mondjuk hegymenetben igy lassulni fog. Nem próbáltam, de mérget vennék rá, hogy az m365-ben sem korrigált a vezérlő, hogy ha mondjuk félgázon rögzitettem a tempomatot, akkor emelkedőhöz érkezve ráadna még kakaót, hogy tartsa a beállitott sebességet. Egyszerűen lelassul és kész.
Nyilván egy autó nagyságrendekkel komolyabb tempomatja sebességet tart, akár még fékbe is tapos hozzá egy meredek leejtőn, vagy éppen felvált egy emelkedőn hogy tartani tudja, de az más kategória, én ezt nem várom egy rollertől, csak azt, hogy megtartsa azt a gázállást amit kérek.Ha majd nem lesz garis lehet összerakok egy esp32-t erre, akár még a fékjelet is figyelhetné
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #9449 üzenetére
A gázkar valószínűleg tényleg nyomatékot szabályoz, vagy legalábbis azzal összefüggő értéket.
A Xiaomi rollernál kb. 40°-os állásban lehet a maximális kar pozíció (a tövig nyomom állapot), de a maximális vezérlési értéket eléri már 37°-os szögnél, ezért a csúcssebességre beállt tempomatból is kibillenthető a kar lenyomásával, nem kell hozzá fék.Vagy a terminus technicus, azaz a pontos szakkifejezés miatt tettél említést?
Xiaomi nyelvhasználata szerint cruise control, amit eme eszközök tudnak, a köznyelv ezt tempomatnak nevezi, így közérthető. Abban igazad van, hogy nem a sebességet tartják, hanem a nyomaték értéket fixálják, de érzésre annál többről van szó. Ha idő közben jön egy emelkedő, akkor a sebesség érdekében nem növeli meg látványosan a nyomatékot, viszont lejtő esetén érzésre úgy tűnik, mintha motorfékkel nem engedné +1 km/h-val jobban felgyorsulni a rollert. (Innentől kezdve nem pusztán vezérlésről, hanem szabályozásról van szó.)Üdv: PociAti, 62 kg-os férfi, aki 21,7-es BMI-vel rendelkezik, de fogalma sincs róla, hogy egy padra felfeküdve hány kilogrammot tudna kinyomni. Ez a kérdés az elmúlt 4x év során még soha nem merült fel.
[ Szerkesztve ]
-
modeller
aktív tag
válasz Reggie0 #9455 üzenetére
Attól már jobban félnék, hogy nem tudnám kivenni amikor kellene.
De a gáz megérintésére kikapcsoló tempomat (mint az m365-ön) nekem teljesen megfelelne. Persze onnan már semeddig nem tartana a fék jelet is figyelembe venni, de ezek szerint nincs készen ilyen beilleszthető eszköz. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #9459 üzenetére
Szerintem nem mindegy... ha olyan primitív tempomatot épít, ami
nem figyel a fékre, akkor az a fékezés után tovább nyomná a gázt.
Ilyet szerintem semmilyen kényelmi megfontolás nem indokolhat.2 keréken nagyon gyorsan pofára lehet esni, ha nem a pilóta viszi
a gépet, hanem a gép viszi a pilótát... fontos, hogy pontos legyen.
Ahogy Kádár is mondta, a gázelvétel legyen gázelvétel, elvtársak!
Nekem ezért sem a szívem csücske az M365 (gondolkodik rajta).
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- XL vázas, Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen