Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
-
csokaym
csendes tag
válasz Reggie0 #8257 üzenetére
A 36V rendszer 41A-es verziója hasonló gyorsulással bírt, mint a 48V-os rendszer 31A-es verziója merültesebb állapotban, így a sebességfelfutás eleje hasonló érzetű lehet, csupán az a különbség, hogy a gyorsulás nem hal le 20 km/h környékén a 48V-os rendszerben, hanem tovább kitart, igen.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8259 üzenetére
Ez így van, de amikor a vezérlő miatt áll meg 11A-en, pedig a motor miatt menne
bele mondjuk 14A simán, az olyan, mintha erőlködne. Nem tudom jobban leírni...Amúgy 45V-on már csak 32 km/h a végsebesség. Nagyjából 1V-onként csökken
1 km/h-t, mármint terhelt feszről beszélek. Érdekesség, hogy a gyári kijelzőn az
érték ugyan pontos, de a változásokat nem követi azonnal, átlagolja (szoftverből).Magyarán, ha hirtelen terhelésre beszakad a fesz, azt soha nem fogja kimutatni,
csak lassan megy le a valós értékre. Majd mikor a terhelés megszűnésével egy
adott ütemben visszakúszik az akku a nyugalmi feszre, ezt lemaradással követi.Ez amúgy megmagyarázhatja a "csíkok" mászkálását is, mivel azokat egy adott
feszhez rendelik hozzá: nem akarják, hogy megijedjen a rolleres, hogy nagy gáz
esetén hirtelen "lemerül" az akku... Btw. 20Ah kivétele után, terhelve már csak
40V körül, de még mindig hasít... Lágymányosira fel le lehetett nyelezni.Érezhetően lomhább, de még nem veszedelmesen. Azért most már töltöm, mert
4Ah kevés hazamenni. 1.8A a töltő, bent leszek ma 6 órát: 10 körül belemegy. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8261 üzenetére
Dehogy akarom én állandóan lemeríteni! Csak most próbáltam ki először, és csak
cella szinten van tesztem, hogy 4Ah-t tud, ergo 6p-ben 24Ah. Most ugye kivettem
belőle 20Ah-t, és simán bírta, ezt jó tudni. 40 km gond nélkül megy 30 km/h fölött.
(Arra is kíváncsi voltam, hogy mennyivel megy rosszabbul lemerülve meg ilyenek.)Megállapítottam, hogy átlagosan 4 km/h-val... Emiatt, adott szakaszon össze is
szedek "magamhoz képest" (GPS log) ~50 mp hátrányt, viszont ha a piros lámpa
nem adja ki, ezt már el is bukta az ember. (Dunaparti bicikliúton már -7 km/h...)Ha egy adott lámpaprogramhoz adott tempó kell, annál semmit nem ér, ha kicsivel
gyorsabb az ember. Ezt már motoron is megfigyeltem, hogy tök ugyanannyi idő az
adott szakasz 125-ös és 400-as motorral, mert egyikkel pont elérem a zöldet, míg
a másikkal csak hamarabb érek a piroshoz. De hát ilyen ez a popszakma.
Az egész útra vetítve összesen csak 2 perc különbség volt, ami elhanyagolható.csokaym: szerintem nem. Nem szeretem, amikor kipörög az első kerék.
Inkább hátra kockáztatnám a 30A-t, csak hűteni kell, meg nem száguldani lejtőn.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8270 üzenetére
Persze, tiszta sor. Ha pont az az 5 km/h hiányzott, akkor perceket lehet veszíteni.
Viszont mondjuk a Hengermalom útnál tökmindegy... Nem tudom, mennyivel kéne
ott repeszteni, hogy még elérjem az előző zöldet. Talán 45 km/h körül?
Ami azért valljuk be, egy bicikliúton már nem életbiztosítás (a 38-39 sem mindig)!
Múltkor is kilépett egy csöves a bokrok közül, teljesen random, azóta már tudom,
hol lebzselnek, és ott még óvatosabban megyek: komolyan ilyeneket nézni kell.Szerk: lényeg az, hogy egy 30 fölött tudó rollerrel opció, hogy 25-tel mész, ha az
tűnik ideálisnak. Ellenben egy 25-nél limitált soha nem fog 30 fölé menni. Hiába jó
az út, és érnéd el pont azzal a tempóval kényelmesen a zöldhullámot. C'est la vie.
A magam részéről élvezem, hogy 36-ig egész jól húz, széles úton ki is használom.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8282 üzenetére
Az a baj, hogy az acél közel 3x nehezebb az alunál, persze nagyon
masszív vázat lehet belőle építeni, csak akkor rohadt nehéz lesz a
roller, vagy ahogy korábban fogalmazták/tuk az már inkább "tank".
(Igazából ez a nagy akku baja is. Hely kell neki, és súlya van.)Szerk: ez is ilyen jópofa DIY build... Akár én is csinálhattam volna:
ugyanolyan BMS, XLR töltő csatlakozó, 1.5kW hajtás, 13s6p akku.
(Csak nekem nem ilyen lapos/hosszú az akku, és nem 18650-es.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8284 üzenetére
Na igen, de ez hol zavarja a "merjünk nagyot álmodni" startupokat?
Ha a csere vázat is tőlük veszed, az csak tiszta profit... Mondjuk ez
csak feltételezés, hogy ilyet szeretne. Viszont a sok ellentmondó
vállalás erre mutat. Nagyon könnyű, nagyon messze megy, nagyon
gyorsan: nehezen elképzelhető másképp. Csak akkor meg nincsen
sok értelme a Tescoban árulni, onnan nem Rion-t vesz az ember. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8337 üzenetére
Nem kicsit meg van görbülve, maga az akku magasabb picit, mint kéne.
De belefért. A rést meg kikentem FBS-sel, úgysem nyitogatom jeligére...
A festés tervben van, eredetileg ugye fekete dobozom volt, ilyet nem rendeltem,
csak valahogy kaptam egyet, aztán végül erre lett felhasználva. Fekete festéket
már vettem is (ráadásul ilyen Plasti Dip jellegűt), a sárga csík... érdekes ötlet.
Szerk: hosszú távon teljesen új vázat építek, oda megy az akku... De ez tényleg
hosszú táv, nyáron még szerintem meglesznek a dobfékek, aztán meglátjuk....
Kormány szélesítés meg kiforrja magát: ha túl szélesnek tűnik napi használatban
még tudok picit rövidíteni rajta, de a gyári mókuspózkormányon nem fért el a fék.
Mivel a lecsukhatóságát nem használtam, külön előny, hogy masszívabb is lett.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8387 üzenetére
Az enyém olyan, viszont csak 100A-ig mér...
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8391 üzenetére
Mondjuk az épp tény, hogy a FID-ék által csak pálcika roller motorkábel
néven futó Julet csatlakozós cucc nem egészen 40A-re lett tervezve.Legalábbis ha összevetjük a 40A vezérlő fázisvezetékének átmérőjével:
Ettől függetlenül elketyeg 1500W-on a motor, pedig névleg csak 350W...
Szerk: mondjuk mikor kattogni kezdett, aggódtam, hogy leolvadt.
De nem, mint kiderült, a csapágy szarakodott. Meg figyelni kell, hogy ne
legyen "centírozatlan", mert ha oldalra üt azt is meg lehet rajta érezni.Btw. kerestem vázat, hátha van külön, de csak ezt találtam (ez is 100K):
Ahhoz képest viszont occó, hogy egy E-TWOW hátsó villa 65K lenne.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8393 üzenetére
Emelkedőn biztos meg lehetne olvasztani, főleg ha egyedül küzdene vele...
Szerencsére a 2 motor rendesen össze tud dolgozni. Nem melegszik nagyon:
Amúgy az első motor csak 42 fok volt ugyanekkor, szóval van különbség...
A szerkre: ja hogy a motorkábel melegedése? Tudja fene. Még nem égett le.
A motorkábelben szerintem bőven nincs meg 2.5 mm egy fázis. De holnap
lemérem - ha arra járok... Mindenesetre elég combos különbség látható.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8395 üzenetére
Én nem tudok műanyag borításról. Ez tiszta alu, max. le van festve feketére... Ez a 62 fok teljesen rendben van: korábban volt 80 fölött, az már meleg volt... Amikor megolvadt a belső műanyag szigetelés, akkor meg jobb nem is kérdezni...
Esetemben azért hidegebb az első, mert azon 20A korlátú vezérlő van, a hátsón meg kb. 33A, így az emelkedőkön sokkal jobban dolgozik a hátsó motor. Megkockáztatom, hogy félgázas haladásnál is, mert nem egyformák... Azelőtt simán ugyanannyi áramot vett fel mindkettő (amikor nem a vezérlő limitálta őket). Valójában nem sokat mentem a klasszikus 11+11A setuppal. Elég gyorsan ment a 30A hátra, és nagyon szerettem, ahogy megindult... Egy élmény volt na! Néha leégett, igen, de azért élmény volt. Az eBike vezérlő nem rúg akkorát cserébe tök nyugodtan indul el, és szép egyenletesen húz: ennek is van előnye, hátránya...
Szerk: szóval nálam sem a vezérlők nem egyformák, sem a motorok, hiába néz ki tökugyanúgy az összes. Az első kerék csak 980 rpm max. a hátsó 1045 rpm. Szerk3: de nem is ez okozza a fő eltérést, hanem az, hogy a 2 vezérlő teljesen másképp értelmezi a gáz jelet... Az eBike vezérlőn csak 80% takarék állás van, ezt majd használni fogom, ha nem végsebességen közlekedek vele... (Érdekesség, hogy van overdrive állása is, amikor megváltozik a motor hangja, és valamivel gyorsabban forog. Nem sokkal, csak ilyen 5%: lehet, hogy ez már valami field weakening, vagy én nem tudom. Mindenesetre nem nagyon fogom úgy használni. Amikor először próbáltam ki el is tört a hátsó villa: rossz ómen...)
Szerk2: abszolút értékben átmérőt/keresztmetszetet én sem tudok így fotóról, de az ziher, hogy a Julet csatiba kb. fele átmérő/negyed keresztmetszet megy. Vélhetőleg nem ekkora teljesítményre lett tervezve, de ideig-óráig elviseli. Ahogy természetesen nem folyamatosan viszi át az 1500W-ot (max. nagyobb emelkedőn, kisebb ~5%-oson simán felgyorsul annyira, hogy lecsökken az áram).
Szerk88: első keréken meg soha nem próbáltam 30A-t (oda az feleslegesen sok).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8423 üzenetére
Szerintem képesek bármire, csak legyen aki megfizeti. Egy 100KHUF alatti
kiskerárú roller nem ez a kategória... (Ehhez képest kvázi dicséret, hogy kibírt
2000 km-t 100 kg-os pilóta alatt, aminek jó része bőven gyári tempó fölött volt.)Viszont azért nem fogok venni bele 140EUR-ért (avagy 65KHUF-ért) egy faja
aluötvözet villát, mert az eskü bírja. És különbenis tuningcég készíti, tehát jó...
A gyári E-Twow villa meg mint kiderült, nem is S1 Pro, hanem csak a sima S1,
tehát motort nem fogad véletlenül sem. (És lehet, nem is bírná az ötvözet...) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8460 üzenetére
Autókereket kell rá rakni... (Meg aztán minek rá fék, így nincs bukfenc sem...)
-
Eldenisa
csendes tag
válasz Reggie0 #8546 üzenetére
540km és a kialakítás miatt a csere meg a méret, a méhsejtrácsot akartam leginkább lecserélni, aztán ez jónak tűnt, de másnak már inkább az 50milist ajánlanám az elfér a sárhányó alatt (ha egyszer ezt levágom mert ezt már max levágom, simán leszedni tuti nem tudom) akkor azt pattintanék be.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8550 üzenetére
Mert te gyári vezérlővel mész, a kolléga meg dupla erőssel, pont
azért, mert a Pro gumi elég sz.rul gurul, ha nagyon megterhelik...
(Alattam is kb. 3 km/h-val kevesebb volt a végsebessége, mint a
sima gumival. A Raptor gumi meg nagyjából olyan, mint a sima.)csokaym: valóban szép, csak tolatásra van optimalizálva.
Jó, mondjuk eleve nem kell esőben menni, de a minta fordítva jó.Eldenisa: eredetileg is ilyen irányban volt rajta az a Pro gumi?
Esetleg megagyarázhatja az átlagnál rosszabb gurulást/kopást...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8575 üzenetére
Köszi, de nincs teteje ennél pontosabban, mivel nem teljesen
lineáris, így inkább arra lőttem, hogy 36 körül legyen pontos...
Szerk: 45 km/h után picit fölé mér, de annyival nem megyek...Ugye a vezérlő méri a motor egy-egy ciklus idejét, beszorozza
a mágnesek számával, és küldi fel a kijelzőnek ms-ban. Ebből
pontosan kéne adódnia a fordulatszámnak, de nem tökéletes:
alsó fordulatszám tartományban alá, fent meg már fölé mér...Viszont az nem különösebben zavar, hogy 16-nál 15-öt mutat,
szóval ezzel játszva lőttem be pontosra, úgyse nézegetem, ha
megyek normálisan. Addig volt érdekes, amíg kerestem, hogy
melyik gumi lesz nekem a jó: sebesség/tapadás/fogyasztás.*Ez a 200x60, bár nehezen ment a helyére, eddig nekem bevált,
tehát mondhatom véget ért a kísérletezés: ezzel megyek, pont.*: természetesen a távolság mérést se szeretem ha hamisítja,
inkább ilyen szempontból vagyok háklis a kalibrációra.Szerk: korábban dilemma volt, hogy inkább kisebb fogyasztás,
nagyobb végsebesség, de rosszabb komfort és tapadás (sima
S1), vagy ennek fordítottja (Pro). (Dupla Pro nagyon nem ment,
azt kb. 1 út után visszacseréltem...) A Raptor mindenre IS jó.[ Szerkesztve ]
-
-
csokaym
csendes tag
válasz Reggie0 #8732 üzenetére
Az akkor elég jó. Mérted esetleg GPS-szel, hogy pontos-e a 30? Kerékméret is helyesen van beállítva?
Engem az s1 pro, míg gyári verzióban volt, 26-tal vitt, pár km erejéig, utána csökkent 24-25-re (65 kg vagyok)
akksi, vezérlő rendben volt, a gyári akksi még most is tudja az ígért 7,8Ah-t. A gyári vezérlő 11A-t tudott.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Reggie0 #8734 üzenetére
Ezt mindenkinek saját magának kell tudnia hogy milyen körülmények között fogja használni. Viszont el kell fogadni a tényeket hogy nem csak sík út létezik. Kollégámnak Xiaomi 1S van amit nagyon szeret, viszont a 93-94kg-os súlyát nagyobb emelkedőn már annyira nem tolerálja.
Plusz azért "kellemetlen" egy bicajos mögé beszorulni mert nincs szufla hogy megtudjad előzni.
Mivel azért nem kis összegről van szó a legutóbbi időszakba főleg a rendelés előtt elektromos rollerekkel keltem feküdtem álmodtam hogy mit vegyek. Ami 1 motorosba szóba jöhetett volna az a Dualtron Mini vagy Mantis Plus illetve hasonló gépek. Viszont innen már tényleg nem olyan nagy összeg a Mantis Dual amibe hidraulikus fékek vannak, kulcsos indítás, 10" méretű kerekek 3" szélességgel ami azért ezeken a szar utakon jól jön. Plusz ugye ami fontos volt hogy 2 motoros legyen a súlyom miatt.
Plusz ha azt veszem ha veszek egy robogót ugyanerre a célra, az sem lett volna olcsóbb. Ha meg már ki kell menni a faluból akkor úgyis kocsival megyek.iPhone 13 Pro Max
-
Faterkam
addikt
válasz Reggie0 #8839 üzenetére
SMKP jogsi nem gond, van!. Gondolom akkor járdán felejtős? Sajnos az egészségi állapotom miatt nálam csak üléses jöhet szóba! Inkább ilyen Dagimobil, vagy rokkant moped kiváltásán agyalok. Ezek jobban néznek ki, mint amik lennének segédeszközként :/
[ Szerkesztve ]
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
veterán
válasz Reggie0 #8892 üzenetére
Én mernék így menni. Mindig adódhat egy olyan helyzet ahova még a normál fék is kevés lehet, nem hogy egy motorfék. Ez már pénztárcafüggő hogy mi fér bele a keretedbe.
Nyilván ha "korlátlan" keretem lenne akkor a NAMI Burn-e -t vettem volna meg.
2x1500W motor (8400W peak), 72V 35Ah, 100km/h, 11"-os kerekek, szóval durva egy jószág. Persze teljesítmény terén lekorlátoznám mert nem meghalni venném.DigitXT
Gondolom mikor megvetted akkor nem gondoltad hogy ennyi mindent fogsz rajta fejleszteni? Csak szimplán az erő kevés volt, meg amit nyújtott?
Az akkut vezérlőt meg egyéb dolgokat mind külön helyről szerezted be és úgy raktad te össze, vagy esetleg külön vettél pakkot amibe van motor akku vezérlő kábelek stb.?
Számolgattad amúgy hogy a roller árán felül mennyit kellett ráköltened?Először mindenképp csak úgy fogom kipróbálni hogy visszaveszem a tempót és megyek vele pár kört hogy kiismerjem a tudását illetve a féket. Mivel első roller így azért óvatosan fogok hozzáállni. Nyilván elsőnek egy 300W környéki is tudna meglepit okozni, nem hogy egy 2x1000W-os (peak 3200W) roller. De a szamárlétrát nem akartam végigjárni mert pénzkidobás lett volna egy kis teljesítményű a súlyom (105kg) miatt.
45-nél azért szépet lehet perecelni! Bukó kesztyű volt rajta? G2 Pro 800W-os, az azért szintén nem kezdő szint. Nálunk szerencsére az utakkal nincs gond így attól nem félek hogy kátyúba mennék. A községen kívülre meg úgyis autóval megyek ha menni kell valahova esetleg.
iPhone 13 Pro Max
-
Játékos
addikt
válasz Reggie0 #8910 üzenetére
Köszi, ezt megértettem. Így viszont a külső akku pakk okosabbnak kell, hogy legyen, hisz neki kell 42V-ot szolgáltatnia, és figyelnie a töltő áramra is, ha jól értem.
Van erre olcsó/megbízható áramkör?Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
L.L.
senior tag
válasz Reggie0 #8935 üzenetére
Igen, már néztem azt is, de a mostani után szerettem volna egy fékkarral ellátott modellt választani, mert ez az elektromos változat nem volt bejövős neki. Mikor én mentem vele, nekem is furcsa volt, hogy nem tudtam adagolni, finoman fékezni, mert pici "nyomásra" is hirtelen állt meg a roller.
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #8944 üzenetére
Ilyen nyúlfarknyi, magyarázat nélküli válaszról nehéz eldönteni, hogy trollkodás, vagy tényleg hasznos tanács.
Napi átlagos köröm 3 km, így ha megfogadom a "töltsed minél sűrűbben" tanácsot, akkor folyamatosan kb. 85% és 100% között lenne az akku.
Van valami ideális érték, amik között célszerű tartani a Xiaomi roller akkuját a hosszú élettartam érdekében?
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #8954 üzenetére
Hálás köszönet a kimerítő válaszért!
Pont az ilyen hozzászólások miatt szeretem a szakmai fórumokat.
A táblázat tengelyein szereplő kifejezéseket elegendő volt beírni a keresőbe, és bőséges magyarázatot találtam az általad írtakra.Én a Xiaomi roller specifikációját tekintettem kiindulási alapnak, és ehhez gyártottam téves elméletet:
"Cyclical lifetime: 500 charging cycles with power maintained above 70%"
Ez irányú szakmai ismeretek nélkül azt feltételeztem, hogy az 500 töltés célszerű lenne minél később elérni, tehát a töltési ciklusok számának csökkentésével (az akkuk bőséges lemerítésével) jót teszek... ...de ezek szerint pont az ellenkezője igaz. A specifikációban "egyszerű felhasználót" és átlagos felhasználást vesznek alapul, és ehhez kapcsolódó degradáció értékét adták meg, nem pedig azt, hogy mi lenne jó az akkumulátornak.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen