- Még több AI-generálta reklám jön a Facebookra és az Instagramra
- Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Elon Musk robottaxikat ígért Kínának
Új hozzászólás Aktív témák
-
pescara
aktív tag
válasz PociAti #21302 üzenetére
Igen! Meg a cseret is felajanlottak, de ugy voltam vele, hogy inkabb nem akartam 2x ugyanugy jarni. Amugy szerencsem volt, mert elegge elkapkodtam azt a vetelt, peldaul nem szamoltam azzal, hogy dombon lakok es nem tudta megmaszni. Ahol mar tolnom kellett, ott a G30 max 20-al feljon. Na jo, a vegen 15-el.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
pescara
aktív tag
válasz Thunderzolee #21304 üzenetére
Dehogy cserelem!! Most vettem:-))))))))) Imadom, azt a 20 metert kibirom 15-el is:-) Amugy nagyon jol vettem 720 euroert az akcioban, most mar megint 899-ert aruljak. Arra gondoltam pont, hogy ha egy ev mulva eladom, nem is fogok rajta sokat bukni, akkor majd jovok tanacsokert, de most nem aktualis, pontosan olyan amire szuksegem van, nagyobb meg nem is kene, mert ez is hatareset amikor a lepcsokon cipelem.
[ Szerkesztve ]
-
Bastee
tag
G30 Max nagyon jó masina a kategóriájában, talán(!) egy MAX G2-re érheti meg lecserélni.
Június közepére vártuk, de bumm, megjöttek azok is ma, szóval raktárról azonnal elérhető.
Sajnos nincs vele tapasztalatom (szép a doboza ) és nem is lesz egyhamar, de a magyar teszteket nagyon várom róla. -
pescara
aktív tag
válasz PociAti #21309 üzenetére
Nem szerencsere, egyelore semmi, azt mondtak, hogy nem is akarjak elkapkodni, amig nem lesz valami kozos eus szabalyozas( ha egyaltalan lesz) Amugy nagyon rollerbarat a kornyezet, par hulye dudalos autost leszamitva. Ma hazafele 3 x megallt autos, pedig neki volt elsobbsege es intett, hogy menjek.. Az uzletekben meg mindenhova beengedik, az ajton belul lerakod es a biztonsagi or figyel ra. Multkor athajoztam Athenbol Aeginara, a hajora is siman felengedik, ingyen es egy kulon teremben letehettem 3 bringa tarsasagaban es kikotes elott 10 perccel jottek szolni, hogy mehetek a rollerert. Ugyhogy nincs panaszom.
-
Bep
senior tag
Az új Xiaomi 4 lite annyival "optimalizáltabb" lenne az Essential-oz képest, hogy
+50W/100W teljesítmény
+5km/h végsebesség,
+3,4kg önsúly
és ugyanolyan akku kapacitás mellett is ugyanúgy 20km megtehető távot adnak meg??ui.: Tudom mit jelent a katalogóus adat, nekem Essential volt az első még anno amivel beléptem az e-roller világába az én akkori bruttó 95kg-m alatt tudott nyáron S módban 18km-t, de 50% alatt már megérezte igaz. Szerintem, ha 15kg-al könnyebb lettem volna akkor simán meglett volna a 20km. Csak így viszonyítás képpen, hogy mindenben nagyobb a 4Lite és mégis odaírták a 20km-t.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz OhYeah #21277 üzenetére
a lányom születése óta kicsit hanyagolom ezt a fajtáját a közlekedésnek
Nem mintha kW-os rollereken való csapatás bármivel biztonságosabb lenne.
Motoron nem estem akkorát, mint rollerrel, amikor kitört az első kerék, LOL.A minap a kollégával gurultunk egyet (teszt jelleggel ugye). De mondom, én a
teljes repertoárt magamra húzom, mert ugye épp az a cél, hogy megmérjük a
gyorsulását ~70-ig. (72-t elértem a nagyobbikkal, a kisebb nem megy annyit.)Nem volt persze gond: kvázi feleslegesen öltöztem be, de az ördög nem alszik.
25-nél is lehet olyat perecelni, hogy elköszön az ember a fél fogsorától. Szóval
talán nem véletlen, hogy akik motoros múlttal jönnek, minimum full face bringa,
esetleg rendes motoros bukót sem átallanak húzni ha ilyen masinát hajtanak...Valljuk be a (nagy) rollerezés közelebb áll a "motorozáshoz", mint a rekreációs
célú kerékpározáshoz, mert aki csak úgy kimegy tekerni, ritkán megy 30 fölött.
Ezekkel a vasakkal meg pikk-pakk megvan - szinte még lassúnak is számít.Amúgy tetszik ez a MAX G2, vagy hogy hívják, lengéscsillapítós, tubeless, van
rajta fék is, belenyal a kW-ba gyárilag: mi kell még? 25 km/h limit kiütése.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #21316 üzenetére
Khm-khm, egyrészt nem rekreációs céllal mész, hanem veretni.
Másrészt nem egyedül pedálozol, hanem alád dolgozik egy motor.
Magyarán akkor az S-Pedelec közelebb áll a motorozáshoz, LOL!Peaceliker: faxom se akarja már tuningolni. Azt is. Jó lenne vmi
kisebb közlekedőedény. De azért ne legyen nagyon ótvar, gyenge,
a nagyobbat meg aztán lehet tuningolni szanaszét, napestig.
(Amúgy ha valami, a King jó tuning alap. Valami rendes vezérlővel,
rendes gázkarral, nagyon kényelmes géppé lehetne alakítani, ami
ha akarod, akkor felveri a kúpot az átlag autósnak bármikor, LOL.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #21319 üzenetére
Értem, bocsánat: úgy értettem, hogy tekerni, nézelődni. Lábbal hajtani...
Fel sem merült bennem, amikor kerékpározást említek, hogy S-Pedelec.
És még mielőtt belekötnél, tudom, lábbal IS hajtod, de nem ugyanaz.
Sem a tempó, sem az esetleges esés következményei, abból fakadóan. -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #21321 üzenetére
Rendelj be egyet, aztán megmérjük... Az E-Twow eredményeket nem mertem belinkelni. Tudom, a BMI-károsultak ne akarjanak pálcikával gyorsulni, de szinte röhögnöm kellett a sisak alatt (vagy akkor már fel se vettem), hogy mit adott elő. És akkor erre mondják, hogy milyen kurvajó vele menni. Bizonyára. (Hely és idő kérdése: tömegben járdán azt mondom 100x inkább mint Wolf, de autók közé?)
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
válasz DigitXT #21322 üzenetére
Ja nem, ez nem útra való.. Mondjuk csak ott mentem még vele, de itt "falun"
Ez oda való, ahova pálcikával mész. Csak ott nem 25 el, hanem 35-el mondjuk. Meg gyanúsan nem a mi súlyunk volt a célcsoport Meg persze haza ára brutális. Ha ezt 250 be szórnák nem szabadna fel ennyire az ember szemöldöke szerintem. De 560...pfff
Nem mintha kéne helyette más, kenyérért elmenni jó, meg ha sűrűn le kell lépni akkor kényelmes, mert alacsony. Stabil is a futása szerintem. De nem kapott el igazán. G2 Max valahol már rendelhető jó áron? Haza 320 most hirtelen nem fér bele... Bár most 200 sem, max majd ha eladtam minden gépem (még azt is amit most még nem is hirdetek ).Na szóval nekem piszkálja az agyam. Így, hogy 25 a vége nem kéne, de nem riadnék vissza a szétbarmolásától
"Oh my Goa'uld!"
-
zoltanz
nagyúr
Xioami M365 4 éves 5000 Km (télen nyáron volt használva) vízszintes aszfalt úton, (Eco-ban) 22 km tud még, 73% aksi. Hetente kb 100% töltve mikor többet állt csak 80% -ra volt töltve.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
pescara
aktív tag
válasz Peaceliker #21326 üzenetére
Ja, az biztos.
-
nimfas
addikt
Vettem egy rollert (120+ kg-hoz), volt hozzá csomagolva egy steering dumpster is, csak nekem fura, hogy a két vastag alátét vastagabb mint a "forgó" persely belső átmérője? Ha így szerelem rá akkor lötyögni fog benne a csavar. Vagy ez így normális?
A promó képen is így van összerakva.... Akkor biztos én gondolom túl a dolgot! -
addikt
-
tsilver
aktív tag
Ezt a TCS használható, jó dolog? Ha igen akkor miért nincs alapból beállítva a kár állandóra. Mi a tapasztalat?
AudioPC, FireStick 4K Max, Home Assistant, Vu uno/4K SE, Kobra 3D
-
xmad
őstag
válasz Thunderzolee #21331 üzenetére
akkor jó. német fórumokon már azt irják akiknek van ilyen, hogy valszeg konstrukciós hiba lesz, a villa és a kormány külön életet kezd élni. 1cm holtjáték 30-40km után sokaknak. a segway pedig nem cseréli. bíztató
-
OhYeah
kezdő
válasz DigitXT #21315 üzenetére
Hát én motorral estem 2x akkorát hogy egyikből a mai napig tartó vállsérülésem van ami miatt könnyen kiugrik a vállam - én voltam a hülye nem más miatt történt(fiatal, eszetlen, éretlen voltam és azért taknyoltam)
Én rolleren is fullra vagyok öltözve mindig mikor ráállok - fullface motoros sisak, testpáncél gerinc és vesevédővel, könyökprotektor, térdprotektor, motoros protektoros csúszássegítős kesztyű - láthatóság miatt láthatósági mellény.
Mint a karácsonyfa még nem estem rollerrel, de ahogy írod az ördög nem alszik, és ha ennyivel is hozzájárulok a biztonságomhoz akkor megteszem, mindig
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #21331 üzenetére
Ennél már nem lesz ez a jelenség.
És azt hogyan is oldják meg? Mert ami számokkal dobálózol továbbra sem a
motor paramétere (a névleges 450W lehet: a 900W-ot meg eldönti a vezérlés).
Az ausztrál verzió is tök ugyanazzal a motorral lesz szerelve. Más szoftverrel.Egy 36V rendszer teljesen feltöltve 42V, lemerülve meg mondjuk 30V. A kettő
között van 12V, ami mindenképpen megjelenik a motor végsebességében, és
áttételesen a nyomatékában, HA a vezérlő végig fix áramkorláttal operál.Azaz 30V mellett tud egy adott sebességet, ám 42V mellett meg jóval többet.
Nevezetesen +40% ceteris paribus. (Valamivel kevesebb a légellenállás miatt,
meg azért, mert a 42V azonnal elkezd esni, amint terhelést kap az akku...)Szóval, ha feltételezzük, hogy az új roller pontosan ugyanúgy viselkedik merült
akkuval, mint teljesen feltöltöttel, akkor vmi nagyon komoly szoftveres butítása
van az elején, hogy a végén is pont ugyanolyan lassú legyen. Illetve dinamikus
áramkorlátot kell alkalmaznia (ami nem lehetetlen csak nem általános), amivel
a mindenkori akkufesz függvényében teljesítményre szabályoz: az a 900W egy
lemerült akkunál már 30A (30Vx30A=900W), feltöltött akkunál 1260W lenne.OhYeah: így már világos.
[ Szerkesztve ]
-
nimfas
addikt
válasz Peaceliker #21329 üzenetére
Igen, a csavar is lötyög, de én azt hittem hogy a "halszembe megy bele az az alumínium vastag cucc. A csavar abba pont passzol, de ha így rakom össze 3km után lekopik a menet róla. Megoldási javaslat?
-
Gardaai
senior tag
85/65-6.5 külső helyére mehet 80/65-6.5?
(Korábban kérdeztem 90/65-6.5 gumit is, jól behúztatok a csőbe, még felrakni se tudtam nem, hogy felfújni x bárra )
Milyen hatása lesz a kisebb keréknek? Nyilván nem véletlenül az a mérete, de egyszerűen nem találok kint. Itthon meg morbid ára van 2 szett külső/belsőnek. 80/65 tele van az egész Ali, de 85 előlem elbújik.. van 1-2, de az vagy nem szállítható Mo.-ra vagy gagyi minőség.↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
Aaron14
őstag
Megérkezett az F2 Pro. Sokkal jobban néz ki élőben, mint képeken. Ez a fekete-narancssárga kombó nagyon vad!
Nagyon tetszik, hogy az applikációval milyen egyszerűen kommunikál Xiaomi-hoz képest, az Apple Find My funkció is király és hiánypótló. Mondjuk erre kiváncsi lennék, hogyan működik, ha a telefonom nincs a közelben? Honnan szedi az adatforgalmat?
A kürt hangja kicsit fura, de elég hangos, így biztosan észre fognak már venni a gyalogosok a bicikliúton. Ugyanúgy gyorsul, mint a Pro 2, viszont sokkal stabilabb és jobban kormányozható, ami nem is meglepő a nagyobb kerekeknek és szélesebb kormánynak köszönhetően. Az index még nappal is elég nagy fényerővel villog és a visszajelző hang is kellően figyelemfelkeltő.
Xiaomi Pro 2-ről váltottam és eddig úgy érzem, hogy jól döntöttem. Ég és föld a két jármű. Egyetlen egy zavaró tényezőt véltem felfedezni, valamiért zörög a roller. Remélem, hogy ez olyan könnyen megoldható probléma lesz, mint a Pro 2-nél a kormányrúd nyikorgás.
És akkor íme, a paripa:[ Szerkesztve ]
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Gardaai
senior tag
válasz Gardaai #21337 üzenetére
Na bakker.. benéztem. Nem is 80/60-6.5. hanem sima 6 átmérőre van..
Akkor még ez se lesz jó.
Mi a váltóméret? Vagy miért van, hogy az egyik kerékre 10X3.0 de ugyan úgy 80/65-6 is. Van valami ilyen kalkulátor?
Ha esetleg van topikja az ilyen témának és OFF, akkor vezessétek a világtalant.↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
Gardaai
senior tag
válasz Peaceliker #21340 üzenetére
G-Booster, de elvileg a méret adott, azért sem írtam. Nagyobb nem fér be, kisebb igen.
Bár itt írják a méreteket, elvileg mindegyik ugyan akkorának kéne lennie, de mégis ha beütöm ebbe: [link] akkor sose jön ki azonos méretűre. Annyira nem értem ezt a gumi történetet.↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #21340 üzenetére
Nem teljesen ugyanaz. A képen egy occó 10x3 vs. Tuovt 80/65-6:
Természetesen a Tuovt a nagyobb, minden értelemben.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Gardaai #21341 üzenetére
Alapvetően a szélesség/oldalfalarány-felniméret jelölés az elterjedt. Viszont
a rollereknél, az ellenség megtévesztésére elkezdték 10" keréknek nevezni
azt, ami jellemzően 6"-os felnin fut, csak még ezzel semmit nem mondtunk
a futófelület szélességéről: a 10x3"-ban a második szám a felni szélessége.
De persze még ez sem határozza meg a futófelület szélességét! (Bizonyos
tűréshatárokon belül kompatibilisek a külső/belső gumik más felnimérettel.)A mintának berakott képen pl. egy 2.5"-os felnin feszít a 3"-os Tuovt... Igaz,
hogy a belső gumi 10"x2.5". De szemmel láthatólag szépen ül a helyén..A gyári 80/60-6-os gumit viszont meg se próbálnám felrakni, annak annyival
merevebb a fala, hogy esélytelen lenne egy 2.5" felnire ráerőszakolni... meg
hát az tubeless, szóval nem rontanám el az összképet még egy belsővel is.Egy dolgot nem tudsz: 6" felnire 6.5" gumit rakni és vica versa. A másik két
paraméter választható viszonylag szabadon: attól függ, mennyi helyed van...
(Nagyobb kerületű gumival nagyobb végsebesség érhető el, rosszabb lesz a
gyorsulás, pontatlanná válik az addig pontos* sebesség és távolságmérés
Ami a legrosszabb eshetőség, hogy belever a vázba/villába/sárhányóba...)Kicsivel kisebb gumit nem érzel meg, picit csökken a végsebesség, picivel
jobb lesz a gyorsulás (és persze a km óra megint elmászik), de tutira elfér.
A váltóméret, amit keresel, gépjárműnél jellemző fogalom, azért, hogy uaz
maradjon a gumi kerülete, ne csaljon sokat az óra, meg elférjen a kerék.
Jellemző, hogy télen ballonosabb gumikat használunk, de a kerület állandó
télen/nyáron: feltéve, ha váltóméretek, pár százalékos eltérés megengedett.Az átmérő kiszámítása: FSZ*OM*2+R*25,4. Aki ebbe valami káromkodást
lát, az menjen pszichomókushoz. FelniSZélesség*OldalfalMagasság(%)*2,
és hozzá a felni átméRő ami 6" esetén 152,4 mm: jó számolgatást.Ui: ha csak a futófelület szélessége változik, de a felni+ a peresség marad,
azok a gumik szükségképpen eltérő kerületűek lesznek, nem váltóméretek.*: ha addig csalt felfelé, egy ilyen módosítással akár pontosság is válhat.
[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
válasz DigitXT #21344 üzenetére
Ha mar kerekeztek A csapagyakat mennyi idonkent kell( illik) zsirozni, vagy valamivel (wd40) fujkalni ? Vizben, porban, sarban nem hasznalva. Mindenhol azt irjak, hogy az hozzatartozik a rendszeres karbantartashoz, de pl.a Wd40 rol eleg megoszlok a velemenyek. Az viszont nem eletszeru, hogy emiatt szetkapja valaki a kerekeket, hogy valami rendes kenoanyagot jutasson oda ahova kell, arrol nem is beszelve, hogy akkor automatikusan ugrik a garancia is. Valami otlet?
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #21343 üzenetére
Jogos, arra gondolhattál, hogy a 10x3 az nagyjából ugyanaz, mint a 80/60-6.
PMT-nél én pl. 782 mm-rel számolok a kijelzőn, elméletileg 780,4 a kerülete:
hivatalosan 10x3, de inkább 9.8-nak jön ki, a nagyobb Tuovt meg 10.1-nek...
Az, hogy a PMT kisebb ott is látszott, hogy csökkent a végsebességem...pescara: ilyet én még csak nem is hallottam, hogy azért kéne szétszedni a
motort, hogy az ember a csapágyat fújkálja. Isten őrizz! Meg van az zsírozva
gyárilag, a WD40 pedig valóban nem az igazi ilyen felhasználásra, mert aztán
csak gyűjti a koszt. Többet árt, mint használ. De az már régen rossz, ha egy
ilyen csapágy ki van téve az elemeknek. A motorban eleve szigetelve van, és
van saját gumitömítése is: azt mondják élettartamra van kenve. Magyarán ha
megmakkan, akkor persze szar a kenés, de nem zsírozni kell, hanem csere!
(Ahol meg szerelés közben zsírt kell tenni, oda mehet az NLGI-2-es gépzsír,
vagy ha extrém a fordulatszám, akkor akár grafitos zsír is... A szervizmanuál
szerint értelemszerűen. Ja, hogy rollerekhez olyan nincs. Talán nem véletlen.
Leveszed a polcról gurulsz, aztán ha zakatol, akkor garis csere. Ha meg már
lejárt a gari, akkor magadnak olyan csapágyat raksz bele, amilyet akarsz, de
ezeket akkor sem kell újra kenni. Talán a kormánycsapágy, mert az kosaras.[ Szerkesztve ]
-
Gardaai
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz Gardaai #21347 üzenetére
Ki kell mérni. Elég nagy marhaságokat tudnak kijelezni. (Amúgy igen, még
a jó öreg Kugoo S1-en is lehetett 2 tizedenként állítani, így be is tudtam jól
lőni, hogy a sima S1 kerék az 7.6"-os, míg az S1 Pro kerék az 7.4"-os volt.
Miközben papíron mind a kettő 8", és a kijelző gyári beállítás is az volt...
Ja igen, még egy harmadik fajta gumiméret jelölés, a 200x50, vagy 200x60:
ennél az átmérőt adjuk meg mm-ben, és utána a futófelület szélességét.) -
Dudee
senior tag
Sziasztok!
Hetek óta bújom az itthon elérhető roller típusokat, márkákat. Ismerkedem a paraméterekkel, árakkal etc. Még sosem volt rollerem, de most megkívántam egyet
Hátha tudtok segíteni, mert elakadtam, mert talán nem annyira tipikusak az igényeim.
Leírom mire szeretném használni, és az eddigi olvasmányaim alapján milyen paramétereket szűrtem le 'ajánlottnak', aztán majd kijavítotok, ha butaság:- az első: nem munkábajárásra szeretném használni és nem városban
- de nem is vandálkodni elsősorban családdal 'kirándulni'. gyerekek, anyu bicón, apa rolleren (sajnos egy gerinc probléma miatt a bicót nem ajánlják a dokik, de a roller nem gond)
- emiatt be kéne férjen a csomagtartóba, közepes méretű 5 személyes autó
- 90 kilóm van, szeretünk dimbes-dombos vidékeken járkálni, szóval fel kell tudjon vinni az emelkedőn (dual motor? nem vagyok benne biztos) és néha földúton kell menni (első-hátsó teló), szóval se nem tiszta aszfalt, se nem offroad.
- emiatt inkább 10"es keréméreteket néztem
- sebesség nem igazán szempont, sztem 30-35 kmh felett nem igazán mennék
- szeretem, ha tartós egy cucc, nem vacak, olcsó anyagokból
- 500e fölé nem szeretnék menni, de nem baj ha olcsóbbEz alapján tudnátok segíteni, hogy mi jöhetne szóba?
Én ezeket nézegettem eddig, de lehet tévúton járok:- Kaabo Mantis 10 dual (nem könnyű, nem túl kompakt)
- Dualtron Mini (8"-as kerék?)
- E-Twow gt sl (mert minőséginek néz ki, de inkább talán városba való)
- Kugoo G Booster (egy kicsit "batárnak" tűnik )
- Inokim OX elég faszán néz ki, de talán az is inkább városra tervezett, és hát elég húzós ára vanmit gondoltok?
köszi szépen!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest