Hirdetés
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Geopolitikai kockázatok elől fut Tajvan legnagyobb chiptervezője, a MediaTek
- Úgy néz ki, hogy vizsgálatot indít az EU a Temu ellen
- Rohamosan nő Elon Musk AI-cégének az értéke
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz Reggie0 #12301 üzenetére
Sőt, Bubi állomásnak. Mondjuk most találtam a térképen egyet, kicsit közelebb
a Hallerhez... nade kérem... Ha lemásoljuk a tömegközlekedést (megállók), úgy
mitől lenne előnyösebb a roller bérlése, ha az se oda visz, ahova épp kellene?
"Kicsit elmész mellette, és akkor vissza kell jönni." Nem éri meg a szarakodást.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
RockHaRD
addikt
válasz Reggie0 #12303 üzenetére
Most ott tartunk, hogy megnézték a videókat, amiket csináltam, és elküldtek egy új bekapcsológombot/gázkart. Nem mondtam nekik, hogy tuti nem az a gond, mert kicseréltem a másikkal, és úgy sem működött. Vagy létezik, hogy a fék kar, és a lámpát kapcsoló kar teljesen más elven működik, és fordítva nem is kellene működnie?
-
Dino69
aktív tag
Sziasztok, van esetleg valakinek Segway F40-hez kuponja?? Én nem találtam sehol..
-
Kopaszhancur
csendes újonc
Sziasztok! Elektromos rollert keresek terepre 400.000ft-ig.
Olyat ami kisebb esőben is használható, gyárilag szigetelt. A kugoo boosterről olvastam, hogy szükséges plusz szigetelés házilag.
Mit ajánlanátok?
Köszönöm a tippeket! -
zhata
senior tag
Vannak új 10 inches gumiaim (Xiaomi 1s pro-ra), melyekre az van írva, hogy az ajánlott nyomás 28 PSI. Rendben lenne ez, mikor a 8,5 inchesekre 50 PSI volt a ráírt, ajánlott guminyomás?
-
PociAti
őstag
Nem az alapanyag keménységével van összefüggésben.
A fújt abroncsnál a benne található gáz lengéscsillapító szerepet tölt be. Nagyobb átmérő, ezáltal nagyobb térfogat és laposabb görbület esetén kisebb nyomás is megfelelő hasonló hatás eléréséhez.Megfelelő érték beállításához lásd a korábban belinkelt táblázatot: Xiaomi javasolt keréknyomás.
-
PociAti
őstag
Nem volt kedvem a beszélgetés összes mondatát megismételni a hozzászólásban.
Nagyobb átmérő esetén 10"-ra gondoltam. És a hasonló hatás alatt pedig a 8,5"-os kerékméretre próbáltam utalni.
8,5" 70-90 kg esetén: 59 ill. 66 PSI a javasolt.
10" 70-90 kg esetén pedig 51 ill. 59 PSI a javasolt keréknyomás.
A tömeg nem változik, viszont nagyobb kerék esetén kisebb a nyomás. És ebben az esetben nem az alapanyag keménységével van összefüggésben.zhata esetén milyen érték az ideális az csak gyakorlati használat során derül ki.
Xiaomi 8,5"-os gyári gumija esetén is túl szokás lépni a köpenyen szereplő értéket. -
Ideg
aktív tag
Sziasztok!
XIAOMI Mi Electric Scooter Pro 2 rollert szerintetek most honnan lehet viszonylag olcsón beszerezni? Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz PociAti #12316 üzenetére
"A tömeg nem változik, viszont nagyobb kerék esetén kisebb a nyomás."
Most tűnt fel mit írtál. A kerékben a nyomás annyi amennyit mérünk függetlenül attól hogy mekkora a mérete. Az viszont tény, hogy ha egy kerékben több levegő van, akkor az rugalmasabb lesz hiszen a több levegőt jobban össze lehet nyomni ha terhelés éri. -
gergo5991
őstag
fázósaknak [link] felpattintható usb-s markolatfűtés? árát eléggé drágállom.
Lost Biker magyar motoros yt-er csatornáján láttam az 1ik videóban azonnal megtetszett ez a cuccos, de mint irtam az árát sokallom -
zhata
senior tag
válasz PociAti #12316 üzenetére
Köszi a hozzászólásod.
Azonnal kiderült, 3 km megtétele után az első leeresztett. Ma viszem vissza a szervizbe. A gumira rá van nyomtatva, hogy a javasolt érték 28 PSI, ami sztem baromság. A 8.5 inches gumikkal 2000 km-t tettem meg ugyanott a Thökölin minden defekt nélkül, igaz, arra 50 PSI volt írva és azt be is tartottam, most meg a 10 inches gumi a szervizből hazafelé HÁROM km után teljesen leeresztett.
Ma vagy holnap írom a fejleményeket.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
És a Xiaomi 8,5-ös gyári gumijára is rá van írva, hogy max. 75 kg, aztán 100 kiló környékén sem ritka a 2000 km élettartam.
Pedig 75 kg esetén is javasolt a 60 PSI, 100 kg-nál meg inkább 75 PSI (másfélszerese a hivatalosan ajánlott maximumnak).
A kerekekre betarthatatlanul alacsony érték van írva. Azon a nyomáson a belső és a külső szétdörzsöli egymást. A gyakorlati tapasztalatok inkább segítőkészek, mint az óvatos gyártói ajánlások. -
bexinho23
őstag
Sziasztok!
Három kiszemeltem van. Ninebot F25, F30, F40.
Az első egy alapfelszereltség, tömlős abronccsal.
Másik kettő tömlő nélküli. F30 bőven elég lenne számomra.
Mi a véleményetek a Ninebot-tal kapcsolatban? Mennyire megbízható? A tömlő nélküli abroncs mennyivel jobb, mint a tömlős? Defekttűrőbb? Tartósabb? -
Twing94
újonc
válasz bexinho23 #12329 üzenetére
Szia!
Én egy hete hajtom a saját F40-emet, eddig sikerült megtennem 60km-t vele.
Eddig megfelelőnek tűnik a tömlő nélküli abroncs, F30 és F40-ben van egy zselé réteg is belül így azok elvileg jobban bírják, a F25 többször kap defektet, mert tömlős. (Boltban mondták nekem is.)
Megbízhatóságról nincs tapasztalatom, hisz 1 hét kevés idő.
Az F40 50wattal erősebb mint az F30 és emelkedő mászási képessége is jobb, ha közel vannak árban, akkor érdemesebb előbbire beruházni.
Ami zavaró: kicsit hamar merül, remélem az időjárás melegedésével javul majd a hatótáv. -
leroyclub
senior tag
Ma sikerült beszereznem egy Essentialt. Nagyon tetszik, egyből lenne is 2 kérdésem.
1. Érdemes frissíteni a szoftvert? A CruiseControlt nem szeretném elveszteni. Most ez van rajta: 1.1.0-218-132-128 és ezt kínálja fel: 1.10-242-136-141
2. A kormány nincs teljesen középen, látszik is rajta, hogy elcsúszott. Hogy tudom visszaállítani?
-
bexinho23
őstag
Tudnátok olyan linket adni (jogszabályhoz), amit egy esetleges rendőri ellenőrzéskor felhasználhatok?
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz bexinho23 #12335 üzenetére
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013R0168
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE (2013. január 15.)
Ez egy PDF, ebből készítettem egy két hasábos A4-es dokumentumot, amin elfért a lényeg.Rendelet megnevezése + I. fejezet címe,
2. cikk Hatály (pdf 56. oldala)Itt a kettes pontot vörössel kiemeltem:
"(2) E rendelet hatálya nem terjed ki a következő járművekre:"és a felsorolásban szintén kijelöltem vörössel a "j" pontot (ez még szintén az 56. oldalon van)
"j) azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely;"----
Ha ez nem hatná meg, akkor ragaszkodj hozzá, hogy pontosan legyenek rögzítve a tények. Például pontos típusjelöléssel (szériaszámmal) rögzítse a roller adatait, ne csak pongyola megfogalmazás legyen, hogy segédmotorkerékpárral közlekedtél. Mert ez a lényege, hogy a roller nem SMKP. Nem az ő jogi tájékozatlanságán nyugodjanak a leírtak, hanem a tényeken.
És minden esetben legyél együttműködő, tisztelettudó. Ha baromságot csináltál, pl. áthajtottál rendőr lábán, az ellen nem mentesít. Általában oka van annak, ha valakit kiemelnek a tömegből. -
bexinho23
őstag
válasz PociAti #12336 üzenetére
Köszönöm. Az alaptermészetem konfliktuskerülő. Csak picit aggódom, mert annyira ritkán látok Tatabánya környékén elektromos rollerest, hogy tartok tőle, hogy vidéki kisvárosban hamar kérdőre fognak fogni. Tatabányán lényegében külterületi részen, kertesházak között fogom használni, illetve melóba menet vasútállomás-munkahely szakaszon. Na ott viszont amilyen rövid a szakasz (1,5 km), annyira kacifántos közlekedési esetekbe futhatok.
Podcast-ezés mennyire problémás (fülhallgató), vagy sisak nélkül? Kerékpározás közben sem vagyok száguldozó. Sokkal inkább körültekintő. Törvény szerint büntethetnek ezekért? Kerékpározás közben sosem állítottak meg ezért 8 év alatt. Terepre szoktam csak sisakot venni.
-
PociAti
őstag
válasz bexinho23 #12337 üzenetére
Sisak témát inkább hanyagoljuk, flame-wart okozna annyira ellentétesek és kimozdíthatatlanok a vélemények. Dönts a saját belátásod szerint.
Kisvárosban nem lesz probléma a rollerezésből. Jogszabályt se szokás alkotni addig, amíg nem éri el azt a kritikus szintet, hogy megérje vele foglalkozni. Nem fogsz vele zavarni senkit, mivel mozgás jellegével nem lóg ki a kerékpárok közül.
Podcast hallgatást javaslom, én is imádom őket, de szerinetem járművön nem ajánlott. Ha jó a téma, akkor eltereli a figyelmet, tompítja a koncentrációt. És hogy rendesen halld, akkor vagy nagyon fülelni kellene, vagy hangerő emelésével a járműveket hangját el kellene nyomnod. Egyik se egészséges.
Nem kérdezted, de tükör amúgy hasznos lenne a rollerra, de nekem sincs, mert nem találtam még megfelelőt.[ Szerkesztve ]
-
Csigusz 1
aktív tag
válasz PociAti #12338 üzenetére
Szerintem nem is lehet rá használható tükröt szerelni - vagy nagyon nyomi megoldás lenne, mert ha a keskeny kormányra szereled fel, nagyon ki kellene nyúlnia oldalra, hogy a könyököd mögött hátra láss benne.
Talán valami ilyesmi sisak-tükör használható lenne, ha valaki annyira igényli - de én úgy gondolom, hogy fölösleges.
My name is Biga... Csigabiga! :D
-
bexinho23
őstag
válasz PociAti #12338 üzenetére
Végülis tudom nélkülözni a fülest, ha nem jellemző a rollereseknél. Kertvárosi kis utcákban az autósok hogy állnak a rollerhez? Nekem úgy jött le, hogy a rolleresek utáltabbak, mint a bringások.
Amúgy Ninebot F25 és F30 között hezitálok. Minden az utóbbi mögött szól, viszont az már nem 250, hanem 300W. Egy kormánytervezet (itt volt a topikban posztolva) 250W-nál húzza meg a vonalat. Viszont döntő többségében 250W feletti rollereket látni mindenhol. Esetleg a határ felettieket majd kötelező biztosításra köteleznek, esetleg rendszámot kell igényelni rá? Gondolom senki nem tud többet, így csak ez egy hangos gondolkodás részemről.
-
Somatom
veterán
válasz bexinho23 #12340 üzenetére
A fülesről:
Sztem a normál fülesben nem hallassz rendesen. Vettem egy aktív zajszűrőst, hogy az majd milyen tuti lesz. Rolleren még nem próbáltam, de bringán olyan szélzajt csinál, hogy semmit sem hallok a zenéből.
Én itt, a főfaluban ugyanazt tapasztalom bringával, meg rollerrel is. Igyekszem partner lenni és úgy látom, hogy a legtöbb közlekedő is törekszik erre. A rollerem olyan, mint egy roller, nem követelem ki az elsőbbségemet, nem száguldozok a járdán, stb. Többször találkoztam rendőrrel, de rám se hederítettek.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
őstag
válasz Csigusz 1 #12339 üzenetére
Ez a tükrös megoldás kb. arra jó, hogy legyen egy extra tárgy magad előtt, ami beleset esetén vagy eséskor kinyomja a szemed.
Egyáltalán nem létszükséglet a tükör, de amíg kerékpáron sokkal egyszerűbb hátra fordulni, addig rollernál jobban figyelni kell az úthibákra, könnyebben keresztbe fordul az első kerék. És hátra forduláskor rolleren nehezebb a kormányt egyenesben tartani, mert bicajt egy kézzel is lehet kormányozni, rollerrel nem lehet olyan jól egyensúlyozni. -
lehella
senior tag
válasz PociAti #12343 üzenetére
Ne is mondd, 25 km/h körül mentem ma, amikor átmentem egy huplin. Lehet épp kicsit lazán fogtam a kormányt nem tudom, de a hupli megdobott, előre dőltem a kormányrúdra és elkezdett balra jobbra járni a kerék, megtudtam fogni, de húú..
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Csigusz 1
aktív tag
válasz lehella #12344 üzenetére
Kezdő rollerező vagyok. (korábban többnyire bringával, vagy gyalog jártam be a munkahelyemre, mert tömegközlekedéssel kb. 45 perc, két átszállás: busz, villamos, troli - bringával 10 perc - gyalog 25. Autót nem érdemes ilyen rövid távra beindítani)
A bringán simán dohányoztam menet közben. A rolleren is megpróbáltam, de úgy döntöttem, hogy inkább kibírom nélküle, mert nem nagyon merem fél kézzel sem elengedni a kormányt...My name is Biga... Csigabiga! :D
-
DigitXT
nagyúr
válasz Csigusz 1 #12345 üzenetére
Egyre jobbakat írtok srácok... Tök jó oktatófilmet lehetne csinálni belőle,
olyan Klaus a targoncás stílusban, hogy hogyan (ne) rollerezzünk.Klaus éppen dohányzik: egy kézzel vezet... beszitál, pofára esik, mentő.
Klaus agybadugós fülessel rollerezik, nem hallja a környezetét: elé gurul
a mentőnek, kórház. (Morbidabb rendezővel temető. De hát értitek.)
Klaus sisak nélkül rollerezik, és pont elcsúszik: lefejeli a padkát (mentő).
Klaus emelkedőn megy fel nyélgázon, a tetején elveszi, de nem számolt
a tempomattal, ami tartja a gázt, s a várt lassulás helyett tovább gyorsul:
kis késlekedéssel megtalálja a féket, ám addig történhet vele baleset.És akkor persze lehetne mondani, hogy nem kell elesni. Meg nem kell a
mentő elé hajtani süket idiótaként, de a tanulság mindig: a dohányzás öl.
A sisak meg hamis biztonságérzet, s amiatt kezd el mindenki esni-kelni.Ui: lehetsz akármekkora Valentino Rossi a rolleren, ha nem a vezetésre
figyelsz, előbb-utóbb megbosszulja magát. De ha teljesen felelősen, és
ésszel közlekedsz, akkor is bekövetkezhet műszaki hiba, törés, defekt,
vagy egy olyan hirtelen eléd lépős szitu, amire nem számítottál, s akkor
majd meggondolod, hogy nem-e lett volna jobb valamennyire rákészülni?Ennek a videónak már a bevezetőjét is fáj megnézni, de amúgy hasznos.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Dino69
aktív tag
Aki esetleg Segway F40 ben gondolkozna:
[Itt az utód] (csak pont nem ér semmit a forintunk..)
[ Szerkesztve ]
-
Bibby
addikt
Xiaomi 1s kormány nyekergésére ez a megoldás?
Ελευθερια η θανατος
-
bexinho23
őstag
Az F30 tegnap meg lett rendelve :) Hetvegen a decathlonban veszek egy rolleres bukot. Meg kesztyut, mert a reggelek meg kellemetlenul hidegek. Illetve egy nyomasmeros kezipumpat.
Rendkivul izgatott vagyok, mert kb 20 eve alltam utoljara rolleren gyerekkent
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- New Game Blitz - 2024
- Milyen széket vegyek?
- Kimaxolta az Apple az M4-as SoC-családot
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Amazon Kindle
- PlayStation 5
- Egy fél GPU passthrough KVM-en
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest