- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
PociAti
senior tag
válasz Trailblazer #12102 üzenetére
Wikipedia szerint 2016 óta már nem német, hanem luxemburgi.
The brand is now managed by GIP Development SARL of Luxembourg and is used on various product groups worldwide.Az pedig nem meglepő, hogy Ázsiában gyártatja szinte mindenki a hasonló jellegű járműveit, de nagyon nem mindegy ki a tulajdonos, milyen minőségbiztosítási kultúrával rendelkeznek.
Én is gondolkodtam Blaupunkt rolleren, és nagyon nem tűnt "kínai szemétnek".
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #12082 üzenetére
"Pedig szó szerint idéztelek. Akkori idézetedben kategória választóvonalaként keverted ide a kerékpárokat."
A torveny logikajat kevertem ide, de azt sehol sem allitottam, hogy kerekpar. Es most 300W a vizvalaszto ahhoz, hogy valami kerekpar maradhasson."35. „legnagyobb folyamatos névleges teljesítmény”: a 85. számú ENSZ-EGB-előírás értelmében az elektromos motor kimenőtengelyénél mért legnagyobb 30 perces teljesítmény;"
Tehat a mert teljesitmeny szamit. Nem az, hogy milyen cimke van a motoron. Azaz hiaba van 250W a motorra ramatricazva, ha a vezerlo azt tulhajtva hasznalja.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Trailblazer #12104 üzenetére
Rolleres fórumon én konkrétan rollerre gondoltam.
Műszaki berendezést én se venném meg tőlük, mert amikor még német kézben voltak, a konkurencia szépen elment mellettük. -
torrentszaki
tag
válasz mrrr74 #12100 üzenetére
Köszi, akkor marad az Eleglide S1 plus. Szimpatikus a leírt adatok alapján is, EU raktárból jön, 1 év garanciával, van olcsósító kuponom is hozzá.
A NAVEE N65 már nem az én árkategóriám, annyit nem szánok rá.
Még azon gondolkodtam, hogy mivel az Eleglide S1 plus (ha jól tudom) tavalyi modell, nem-e jön idén valami újabb modell. -
Berci77
tag
válasz ebéd elek #12109 üzenetére
No várj csak. Te azt kérdezed, hogy a rolleren lévő telefonfólián keresztül mennyire érzékel a kijelző? Az nem érintőkijelző a rolleren, hogy érzékelnie kelljen. Az egy szem gombja szépen nyomogatható, mert elég rugalmas a fólia és nem túl feszesen raktam ott rá. A kijelző láthatóságát egyáltalán nem befolyásolja, hiszen telefonokra is ezt rakjuk. Ha azt kérdezed, hogy milyen telefonokon a használata, akkor szépen működik, nem homályosítja el a kijelzőt, érintésérzékelés érzékenységére nincs panasz. Van, aki úgy demonstrálja, hogy elkezdni ütni a telefonját kalapáccsal. Hááát, azt azért én nem merném, de jellemzően olyan kisebb ütéseket tompít, vagy hárít, amik egy üvegfóliát már lehet, hogy eltörnek, szóval nem gondolom, hogy rosszabb lenne annál. Felületi karcoktól, kisebb ütésektől és főleg beázástól úgy védi a roller kijelzőjét, hogy nem egy ocsmány szilikonos kotont húztam rá.
-
mrrr74
aktív tag
válasz torrentszaki #12108 üzenetére
Egyébként ekkora terhelés alatt amit kap majd a roller, szerintem érdemes lenne egy masszívabb darabra gyűjtened. Ugye itt nem csak a hatótáv lesz radikálisan kevesebb - általában 75 kg-os vezetővel számolnak -, hanem a gyengébb anyaghasználat miatt akár törés, vagy bármilyen más probléma bekövetkezhet idő előtt. Félek attól, hogy az Eleglide sem úgy fog viselkedni ahogy elvárható volna tőle és nem lesz ettől jó érzésed, pedig nem a roller a hibás, egyszerűen nem Rád méretezték. Ne legyen igazam, de láttam már 100+ kilós barátaimat közlekedni pálcika rolleren, hallottam csúnya anyázásokat az N1 kapcsán 90-100 kg között, én jóindulatúan azt javasolnám, hogy gondold át mit veszel.
https://weddmegonline.hu, https://nekedveszem.hu
-
phoenix1989
őstag
Üdv!
Érdeklődnék mi a helyzet e rollerek terén. Meg nem volt szerencsém kipróbálni csak olvastam róluk. Mennyire megbízhatóak ? Illetve mit tudnátok javasolni. Munkába járáshoz, boltba stb. 65 kg vagyok de számoljunk 70et ha cipelek is valamit. Ár olyan 100k van gondolkodom ha van ertelemes. Lehetőleg ne egy napot bírjon és ne görkorcsolya kerekek legyenek rajta. Megbízható gépet szeretnék, párom alacsony szóval ha használni akarja jó lenne ha a kormány állítható lenne. Elore is köszönöm -
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12116 üzenetére
Van olyan, amit keresel, de nem 100K. 70 kg terhelés az kiváló, kb.
bármelyik tudja, de az olcsóbb modellek megbízhatósága, khm.Az akku kapacitását meg nem napokban mérjük, hanem megtett táv.
Ha naponta 2-3 km-t mész csak, egy kisebb akkut is elég lehet több*
naponta tölteni, de valójában jobbat teszel vele, ha többször töltöd...*: ha mondjuk tud 15-20-t egy töltéssel, értelemszerűen akár heti 1x.
(Könnyű pilóta alatt ez a távolság azért meg szokott lenni. Nagyobb
akkuval meg könnyen a duplája is, de azok emiatt drágább rollerek.) -
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12118 üzenetére
Napi 6 km, az egy kisebb akkunak fele/harmada kapacitása: 2-3 naponta
így is tölteni fogod, szóval igazából érdemesebb otthon minden nap, mert
ezek az akkuk nem szeretik a nagyon nagy kisütést. Ha nem muszáj, jó
elkerülni a nagyon lemerítést, sokkal hosszabb lesz az élettartama.100K alatt szerintem teljesen kizárt, hogy értelmes rollert kapsz. Gyerek
alá játszósnak talán, de felnőttnek, napi szintű közlekedésre nehezen.
Volt nekem 80K-s rollerem, olyan is volt. (Minden IS elromlott rajta. Noha
nem bánom: megtanultam rollert szerelni... de ez nem mindenki hobbija.)Az egyik legnépszerűbb típus a Xiaomi Pro 2, közel kétszer ennyibe kerül.
Megbízhatóságára általában nincs panasz, hatótávolsága kitűnő, felfújható
kerekeit meg nem lehet görkorcsolya keréknek nevezni... Igaz, azért nem
is az a hatalmas méret, gyárilag (bár lehet rá nagyobb gumit rakni, amivel
még jobb). Szóval biztos fogják ajánlani! Csak ugye az ár... Én pusztán
azért nem ajánlom, mert nincs vele közvetlen tapasztalatom. (Ami kicsike
meg az elődmodelljével van, nekem nem teljesen pozitív, inkább vegyes...)Ugyanennek a típusnak a legolcsóbb verziója (Essential) kereken 100K-ból
megállhat, de alatta az sem. Az tényleg belépő szint, de lehet, neked elég.
Szerk: mit jelent a belépő szint? Kicsi akku, kevés hatótávolság, gyengébb
motor: utóbbi pl. nehezebb pilótának probléma, alattad elvileg nem az.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12120 üzenetére
Az azért sokat javít a helyzeten... Több modell is megtalálható 100-150K közt.
Majd a többiek ajánlanak. Biztosan lesz a Xiaominak alternatívája. Viszont, ha pl.
napi közlekedés, én nem vennék mechanikus fék nélkülit: mégegyszer nem. -
-
Reggie0
félisten
válasz phoenix1989 #12122 üzenetére
A robogo visszalepes a rollerhez kepest.
-
Dave™
nagyúr
válasz phoenix1989 #12122 üzenetére
100 ezer alatt nem nagyon van, de 100-200 között rengeteg, és korrekt minőségben. Milyen robogót kapsz 200 ezer Ft-ért? Az autót felesleges ide venni, az csoda ha saját erejéből el tud indulni, főleg amióta elszálltak a használt árak is. A rollernek a fentiekkel szemben töredék a karbantartásigénye, nem kell tankolnod, nem kell rá biztosítás (vagy ha majd igen, sokkal olcsóbb), legálisan mehetsz vele (bizonyos teljesítményig) a kerékpárúton, össze tudod csukni kicsire, fel lehet vinni a lakásba és még biztosan lehetne sorolni. Semmi értelme összehasonlítani őket, a roller városban rengeteg előnnyel rendelkezik és sokkal olcsóbb bármelyik alternatívájánál vásárlás és üzemeltetés szempontból is.
-
phoenix1989
őstag
Nálunk elég sok kicsi fordult meg apám révén amivel soha semmi gond nem volt és mind olcsó használt kocsi volt. De felesleges ezen vitázni nem ezért jöttem. Elvonatkoztatni csak a városi közlekedéstol semmi nem szól a roller mellett. Legalábbis ha árban nezem és hova merre lehet még kihasználni. A lényeg ez nekem 200 ezreket nem ér meg.
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12124 üzenetére
Hátőő... nekem van egy 400-as robogóm, valóban messzebbre visz,
meg gyorsabban. Csak éppen nem ugyanarra való, mint a roller...
Az autó meg aztán végképp más kategória, képzelem, hogy 200-ért
milyen autónak látszó tárgyat lehet kapni... de ugye nem is ez lenne
a lényeg, hanem a dugók elkerülése, illetve az üzemeltetés költsége.
Nagyságrendi különbségek vannak. Ha volt autód, tudod. Ha még
nem, előbb számold ki, mert nem a majom a drága, hanem a banán. -
phoenix1989
őstag
válasz DigitXT #12127 üzenetére
Nem volt de nem is ez a lényeg. Értem én hogy alapból fenntartani egyszerűbb, én csak azt mondom ha már ennyit költok akár vehetnek autót vagy robogót ami mondjuk több lehetőséget ad. Lehet kapni olyat ami elvisz A bol B be. Sok ilyen autónk volt probléma nélkül de ne firtassuk. Köszöntem az infókat .
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12126 üzenetére
De hát miért is kéne elvonatkoztatni? Pont erre jó: mikromobilitás.
Azt mondod, 100K alatt érdekel. Nincs. Majd azt mondod, hogy 150-ig,
maximum: van! Most meg azt mondod, nem ér 200-at. Attól függ.Amikor egy időben kocsival jártam dolgozni, és 2K volt naponta csak a
parkolás költsége, hány nap alatt térült volna meg egy roller? (Jó, én se
csináltam ezt sokáig, értelemszerűen. De azért na... ~22 éves autóm
van, családi örökség, jelképes összegért került hozzám. Már több mint
2 MFt a teljes birtoklási költség: nem csak benzinköltség van, noha azt
látja a gyerek is a benzinkúton, de hogy mondjuk szerviz/KGFB? Ezeket
tételesen átbeszélte veled a faterod? Velem nem. Tudod, mennyibe volt
valójában az a sok olcsó használt kocsi? Hidd el, nem megvenni drága:
a régi autónkról egy két költség azért megmaradt az emlékeimben, vmi
200K volt csak a lakatolása, hogy ne bukjon a műszakin. Ezt 2000-ben,
amikor az a 200K picit többet ért, mint most: le kellett volna selejtezni.)Szerk: lassú vagyok telefonról. Hát. Meglátod majd, mi mennyi, miért...
(A 200K-s roller se annyira drága, ám elfogadom, hogy neked nem érné
meg annyiért, csak ne azt mondd, hogy azért, mert helyettesíti az autó.)[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz phoenix1989 #12128 üzenetére
Sztem Te nem Budapesten közlekedsz.
Itt az autó inkább büntetés. Ráadásul tárolni is kell, ahogy a robogót is. Behajtott tükrökkel épphogy beférek a garázsba. Plusz egy robogó már nem férne be.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12130 üzenetére
De hát 200K-ból hol veszel új autót? Jahogy használt. Akkor meg rollerből miért
kizárólagosan csak új érdekel? Körülnézel a használt piacon, ott 60-70-ért lősz,
újonnan 2x annyiba kerülő vasat már ha szükséged van rá.* De ha felétek nincs
forgalom, s a családnak inkább autó kell, akkor autót kell venni, ennyi az egész:
csak ne azt mondd, hogy utána az autót ingyen** üzemelteted, mert az tévedés.Még ha nem is dugózol, meg nincs drága parkolás arrafelé, sőt még ha dörzsölt
nepper vagy, hogy még műszakira se kell költened soha, attól még a KGFB-t és
a súlyadót nem tudod megkerülni... Előbbi simán lehet 50K évente, utóbbi lófing,
de azért az is van. Ha meg bármi beszarik, akkor vagy megjavítod magadnak, és
akkor nem csak nepper, de szerelő is vagy - pacsi -, vagy sokba lesz a szerviz...
Vagy ha már nem éri meg javíttatni sem, akkor GTK. De azt ki veszi meg tőled?!
(Nem tudom, mennyire működik a roncsautók alkatrésznek való értékesítése.)*: rájöttem már, hogy nincs, így azt is, hogy innentől téged nem érdekel a téma.
A magam részéről csak segíteni akartam a választásban. Újat, 100 alatt nem
tudok ajánlani. Főleg, hogy ami anno 80K volt, az most már 110K. Ez van.
(És az is egy szar alapvetően, de ilyen nagyon hobbi használatra elmehetne...)**: a roller sincs ingyen, hiszen elromolhat rajta ez+az, de ha megbízhatóbb, és
mondjuk defekted se lesz (ebben a tömör gumi verhetetlen), akkor a km költség
minimális. 1 kWh áram ugye 40 Ft alatt van, amiből bőven elgurulsz 15-20 km-t.[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
válasz phoenix1989 #12126 üzenetére
Veszel egy autót 200-ért, tegyük fel friss műszakival, és még járóképes is. Valami csoda folytán két év alatt egy forintot sem kell rákölteni és nem esik szét alattad, a biztosításra és adóra így is legalább kifizetsz 150-et pluszban, és akkor még egy métert sem mentél vele. 350-nél járunk. A rollerre két év alatt normál esetben 0 Ft-ot kell költened, ergo minden megtett kilométerrel hozza vissza az árát az autóhoz, robogóhoz képest. A roller töltése megvan 10-30 Ft-ból, elhanyagolható. Az öreg autód megeszik 10 litert, ez a jelenlegi limitált esetben 4800 Ft/100km. Havi 200km átlag durván 10 ezer, két év alatt 240 ezer Ft. Két év alatt nem csak ingyen lenne a rollered, de még "pénzt is termelt volna". A valóságban persze ennél is sokkal durvább a különbség, csak leegyszerűsítettem egy idealizált példára.
-
Reggie0
félisten
válasz phoenix1989 #12124 üzenetére
A robogo budos, zajos, nem megy helyisegtol helyisegig(pl. boltba nem tolhatod be), utcan kell hagyni, lehet aggodni, hogy ellopjak-e, stb., nem lehet kerekparuton hasznalni, igy mindenhol az autok kozott kell manoverezni, tehat veszelyesebb is.
-
Somatom
veterán
válasz Reggie0 #12139 üzenetére
Ami azt illeti, én még nem láttam kajaboltban rollert tologató embert. Nem is tudom, hogy fizikailag hogyan lenne lehetséges. Beleállítja a bevásárlókocsiba? A Mammutba sem vihetem be és a piacról is ki van tiltva. Pont ugyanazt tehetem vele, mint a bringával. Lezárom a tárolónál.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
válasz Somatom #12140 üzenetére
Van aki tolja, van aki összecsukott állapotban a nagy fém kosár aljára teszi.
Én olyankor szoktam bevinni kisebb boltba (pl. Lidl/Aldi), amikor nincs nálam lakat. A kassza és kijárat közötti térben keresek az összecsukott rollernek valami helyet.Jelenleg az e-roller a legjobb mikromobilitási eszköz.
Ehhez pár feltételnek teljesülni kell:
- tényleg mikro mobilitás legyen (embertől függően 5-15 km között van a határ)*,
- megfelelő infrastruktúra (elsősorban kerékpárutak megléte),
- elfogadható időjárás (ne essen túl erősen az eső. Gyenge esőben, szélben, simán használható. Vagyis kb. 350-360 napon át, mivel eléggé hómentes telek vannak mostanában.)Nekem az tetszik még az elektromos rollerben, hogy simán tudom öltönnyel használni.
Ez kerékpár és robogónak esetén izzadás, olaj, kipufogófüst miatt teljesen esélytelen. Ahhoz igénytelenebb ruha szükséges.* szerk.: ez nem azt jelenti, hogy 15 km fölött nem használható, hanem az, hogy már más közlekedési eszközök talán jobbak lennének.
[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
válasz Somatom #12140 üzenetére
Lurdyba is Westendbe simán használtam, pub-okba, éttermekbe beviszem,buszon, villamoson, vonaton, metron egyaránt használom, ha megyek meloba nyugodtan lehet rajtam elegáns ruha, egy robogót nem vihetnék be irodaházba az irodámba, ezzel ezt simán megtehetem.
Biciklis úton a fő útvonalakon pedig gyorsabb vagyok mint akármelyik autó-busz villamos-metro, ha pedig dugó van ami pesten elég mindennapos csak röhögök mindenkin.Don't Worry, Be Happy
-
Somatom
veterán
válasz PociAti #12142 üzenetére
Persze, vágom, különben én sem vettem volna. Mondjuk, ebből a szempontból lehetne praktikusabb is. Gondoltam, ha veszek vmi ismertebb márkájút, akkor kiegészítők tárházából válogathatok. Pl. vettem hozzá "Ninebot" táskát a lakatnak. Na, ez ilyen tépőzáras-fűzögetős-beállítgatós. Sokkal jobb lenne vmi adapteres, övtartóval. Bringakormányra tudtam venni ilyet. Vagy, ott van a hordtáska. Illetve az sincs. Stb., stb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
R a y
senior tag
válasz Somatom #12140 üzenetére
Sparba, pennybe járok mi pro 2vel. A kosarat a taposóra teszem. Szerintem egy roller nem nagyobb mint egy bevásárlókocsi. Ezzel az erővel babakocsit se lehetne bevinni ilyen helyekre?!
Szerk.: nyilván nem a nagybevásárlást nem így csinálom.[ Szerkesztve ]
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
DigitXT
félisten
válasz st6969 #12141 üzenetére
Volt egy helyi trollunk, aki biztos fogja újfent linkelni a fotóját, hogy hogyan
csinálja, mivel ezzel sokunknál kiveri a biztosítékot, hogy más meg a kaját
rakja oda, ez meg a koszos kerekét. De végülis igaza van! Hiszen a kretén
szülők is beleállítják a gyereket, mikor világosan le van írva, hogy erre hogy
alkalmas a bevásárlókocsi, és hova lehet ültetni, hogy ne dzsuvázza össze.És amúgy mit várunk, amikor a Lidl dolgozó beleáll a hűtő szélére natúrban
cipőben, mert úgy éri el a felső polcot... Az aztán a higiénia a köbön.Most az, hogy emiatt esetleg teljesen kitiltják a rollereket a boltokból: lehet!
Viszont van egy fordított trend. Lassan már kutyát is mindenhova bevisznek,
majd mikor épp oda akar szarni a bevásárlóközpont közepére van sikítozás!
Igazából a roller, mint közlekedőedény se való bentre, az autó is kint marad.
Annyi, hogy a biztonságos tárolást kellene megoldani. Az meg minimum az
U lakat, ami extrém esetben olyan nehéz, mint a fél roller. Kellemetlen vinni.Ui: a magam részéről a kis rollert keresztbe raktam a kis kocsi aljában, így
elfért anno, különösebb probléma nélkül. (A nagyot meg lelakatolom kint,
annál fel se merül, hogy be kéne vinni: tologatni se kényelmes méretű...)
És igen, ahol kisebb bevásárlókosár van, volt hogy ráraktam a kosarat, ahol
ezt megengedték... Másol meg már eleve be se lehet vinni - boltja válogatja.
Egyszer OBI-ban vettem valami pár csavart, viccelődött a pénztáros, hogy a
termékek mennyisége nem indokolja a hatalmas bevásárlókocsit: ja persze,
az nem is! Csak a kocsi aljában ott volt a roller. Mégpedig azért, mert az az
OBI amúgy autóval nagy kerülő, rollerrel meg át lehetett vágni a vasút alatt...
(És hát mi a fenéért indítsak be egy 1 tonnás dögöt azért a pár csavarért?
Gyalog túl messze volt. A rollerrel pont annyira nyílt ki a világ, amennyire...)[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Somatom #12140 üzenetére
En a kosarat rakom a rollerre es siman vegigtolom. Tesco, spar, giroszos eddig mindig beengedett. Egyedul csak egy patikus nem engedte be, de a melohelyem kozeleben levo patikaba beengedik. Plazaban minden boltba beengedtek eddig.
Amig nem volt fent a csengo a kormanyra is fel tudtam akasztani egy kosarat, de altalaban egy kosarnyinal nem vasarolok tobbet.Ha a babakocsit is be lehet vinni, akkor a rollernek sincs elvi akadalya, legalabbis racionalisan nem indokolhato, mert meg kisebb is.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen