Új hozzászólás Aktív témák

  • boeing707

    csendes tag

    válasz ócskás #3126 üzenetére

    Csak egy-két érdekes kiegészítés:
    6NVD24 (НВД 24)
    négyütemű, soros, 6 hengeres diesel motor
    teljesítmény: 110kW
    fordulatszám: 750f/p

    8NVD 36U (8НВД 36У)
    négyütemű, soros, 8 hengeres diesel motor
    teljesítmény: 220 kW
    fordulatszám: 360 f/p

    8NVD 48AU (8НВД 48АУ)
    négyütemű, soros, 8 hengeres diesel motor, turbó feltöltővel,
    teljesítmény: 735 kW
    fordulatszám: 375 f/p

    8NVD A2U (8НВД А2У)
    négyütemő, soros, 8 hengeres diesel motor
    teljesítmény: 970 kW
    fordulatszám: 375 f/p

    A fenti motorcsalád indítása 30 atm nyomású, sürített levegővel történt, amelyet a motorokra épített, kétfokozatú kompresszor biztosított, működés esetén, a tárolás hengeres tartályban.

    De ez természetesen nem lenne érdekes, ha nem a............
    SKL Magdeburgi motorgyártó cég készítette volna ezeket a motorokat, az akkori DDR-ben.
    Ezek a motorok hajók hajtóműveinek készültek, s készülnek a mai napig. S mint ilyenek, nagyon egyszerű és megbizható szerkezetek, generátorral összeépítve, más célra is felhasználásra kerültek. A katonáknak is pont ilyenekre volt szükségük. Ezzel a kör bezárult.

Új hozzászólás Aktív témák