-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #120353 üzenetére
A Gore készít olyan ruhákat, amin szolid a márkajelzés. Ezért is néztem őket, nekem sem hiányzik a fél méteres reklám a hátamra
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #120364 üzenetére
Az első és az utolsó rendben van szerintem, na de a középső
-
gabro0
őstag
válasz jjeahh #120505 üzenetére
Én is néztem, találtam féláron felsőt meg betétes nadrágot, csak hát a szállítás Magyarországra "csak" £19,99.
Lehet olyat, hogy kiszállítják Anglián belül ingyen egy futárcéghez és ők £10 körül hozzák, 20 meg 30 helyett. Soha nem próbáltam, most lehet megérné.[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
Szerintetek a PD-R550 pedál jó lehet? A Wiggle €47-ért adja, a PD-5800 €70 körül kapható. Kérdés megérné-e a pluszköltséget.
Soha nem volt még a lábamon patentpedál, így ez lenne az első. Cipőm sincs még, ha tudtok valamit ajánlani, szívesen fogadom.[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
13.500-ra jönne ki a Wiggle-től, szállítási költség nincs, mást is veszek. Az a pár gramm úgy érzem nem ér meg több ezer forintot, a különbséget inkább valami jobb ruhába vagy cipőbe feccölöm.
Ha irtózatos nincs is, valamit csak érzel Nem hajlik annyira (csak tippelek)?Napfénysüti: Ha csak annyi a különbség, hogy nem vajpuhán, hanem magától forog, akkor bőven jó lesz az R550 is Egyébként meg első patentpedál... valószínűleg lesz benne esés-kelés is.
-
gabro0
őstag
válasz Napfénysüti #120605 üzenetére
A pedál tetején az a védő vagy mi az R550-től fémből van, illetve a 105-től a tengely csiszolt és az egész váz anyaga karbon. Szerintem jó lesz az az 550, ez tényleg csak egy pedál, legfeljebb később feljebb lépek.
-
gabro0
őstag
válasz jjeahh #120778 üzenetére
Több módszer van. Egyik, hogy elérhetővé teszed a GPX-et az OSM-en. Többféle beállítás létezik. Ezzel egyrészt egy heatmap réteghez járulhatsz hozzá, ami alapján a más emberek, akik rajzolnak el tudnak igazodni és ha engedélyezed, le is tölthetik. Másik mód, hogy te magad szerkeszted meg az utat. Ehhez is többféle féle megoldás van [link1] [link2].
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Napfénysüti #120837 üzenetére
Használ egyáltalán itt valaki rajtam kívül 23-as gumit?
-
gabro0
őstag
Ebayről ilyen pedálfordulat-mérőt vett már valaki? Nem kerül sokba, de azért vackot sem akarok. Kicsit utánaolvastam, a hatótáv szokott probléma lenni, még a neves cuccoknál is.
-
gabro0
őstag
válasz dunkel #120973 üzenetére
Tényleg, erre nem is gondoltam, köszi.
A görgős eset nem játszik, a másik igen. Terep alatt mit értesz? Ha jól emlékszem te is országútizol, itt olyan komoly "terep" nem érheti a gépet, útmarás meg hasonlókra tudok gondolni.A többieknek is köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
Skacok, tanácsra lenne szükségem. Korábban írtam, hogy gondjaim vannak az első váltóval. A hajtókar kisebbik tányérján nem működik rendesen a trim és a nagyon se tökéletes. Most újra alaposan megvizsgáltam mi történik:
- Low Trim állásban a kábel kicsit laza, a váltó jól áll (koppon van alsó állásban)
- Low pozíció csak leváltáskor működik (Top Trim -> Low), felfelé (Low Trim -> Low) nem.
- Top Trim oké
- Top legnagyobb áttételben picit beleér az első váltó a láncbaAz első gondolat lehet, hogy feszítsem meg jobban a kábelt, akkor működni fog a Low és a Top állásban se fog beleérni az átdobó. Ez működik is, csak lesz pár másik probléma:
- ha a lánc a nagytányéron van, hátul kb. az 5. fog lesz az első, amibe nem ér bele a váltó (vagyis jelentős áttételt kell feláldozni a trim-ért)
- Top állásban nagyon feszes lesz a kábel (bár tudom a H csavar állításával orvosolható).Elvileg mindez azért történik, mert az újabb szériás hajtókarok belső tányérját átpozicionálták (közelebb a külsőhöz), vagyis a Low és a Top Trim között kisebb lett a kábelhúzás (gondolom, mert sehol nem írják). Persze a kifogástalan működéshez megfelelő fékváltókar, hajtókar és váltó szükséges (...), nekem pedig csak a váltóm új szériás.
Három megoldás létezik:
1. hagyom a fenébe, ha váltani kell elöl, játszadozok a trimmel
2. cserélem az első váltót eggyel korábbi szériásra, hogy megegyezzen a hajtó- és fékváltókarral
3. cserélem a hajtó- és fékváltókart új szériásra, hogy megegyezzen a váltóvalKi mit mond?
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz IMIIKE1998 #121267 üzenetére
Igen, és azt is hogy rövid a stucni/kicsi a váz. Te látod mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz trialboj #121345 üzenetére
A Steava Beacon amire gondolsz, fizetős persze Korábban volt erről szó. Léteznek ingyenes alkalmazások (hasonló funkcionalitással, mint a Strava), hogy előre kiválasztott emberek követhetnek kvázi élőben és ha gond van, azonnal látják hol. Garmin órákról pedig gombkombinációval lehet ilyen vészjelzést küldeni (telefon mobilnettel ehhez is szükséges [de lehet SMS-t is tud]). Sőt a komolyabbak 520 és felette, azt hiszem érzékelik az esést és automatikusan küldik a vészjelzést.
Én meg úgy vagyok ezzel, hogy nincs kinek szólni, ha gáz van. Szerintem ez még rosszabb. Akik tudnának jönni, azoknak vagy nincs kocsija vagy 50% eséllyel 200km-re vannak tőlem.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz jjeahh #121679 üzenetére
Magasságkorrekció be van kapcsolva?
#121681: Garmin Connect tud magasságjavítást, alapból ha van barometrikus szenzor a cuccban, akkor ki van kapcsolva. Innen a korrektúrázott GPX-et azt hiszem le lehet tölteni, ezt meg fel Stravara. Az a kérdés hogy töltöd fel az adatokat.
Plusz a Strava is rendelkezik ilyen funkcióval, ha az elevation-ra húzod az egeret, feljön egy buborékmenü, hogy szeretnéd-e javítani az adatokat a Strava magasságadatai alapján.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #121866 üzenetére
Idézet egy bikemag tesztből: A tárcsás bringa menettulajdonságait ugyanis annyira megváltoztatta a 12 mm-es átmenőtengelyes villa, hogy magunk is meglepődtünk.
-
gabro0
őstag
válasz FIREBLADE78 #121984 üzenetére
Nana, Szeged jó hely. Egyébként is itt országútizni kell, nem tudtad?
#121987 cdl: Az alsó csövön az a fura szélesítés mi célt szolgál? Már az előző képedet is néztem, de nem jöttem rá. Az aero vonalvezetéshez túl messze van, azt így szokták, minél közelebb mindenhez.
-
gabro0
őstag
válasz parkr #122373 üzenetére
Jöhet, itt már rendelhető Elvileg a GP4000-et tervező mérnökcsapat lelépett a Specihez és ők készítették a Turbot és a Turbo Cottont. Remélem ez is jó lesz, nekem csak a sima Grand Prix van (hátul), de marhajó. Haveromnak is ezt ajánlottam és ő is csak hüledezett mennyivel jobb a korábbi gumijaihoz képest.
-
gabro0
őstag
válasz Napfénysüti #123026 üzenetére
Nekik aztán mondhatod
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #123037 üzenetére
Na tessék, topikgazda uram már nem lát a sok sártól. Országútisok meneküljetek, amíg tudtok
-
gabro0
őstag
válasz IMIIKE1998 #123188 üzenetére
Nekem érzésre úgy sikerült belőni, hogy vízszintes hajtókarállásnál a sípcsont közel függőleges és ez a leghatékonyabb pozíció is, úgy tudom. Persze figyelembe kell venni, hogy a lábfej merre áll tekerés közben.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz jjeahh #123313 üzenetére
Persze, lehet PayPallal is fizetni. Amit náluk nem lehet kapni az nem létezik kb Egyedül a szállítási költséget sokallom, ami Magyarországra 10€. Angol webshopokból (messzebb is van) sokszor olcsóbb a szállítás, mint tőlük és nem kínálnak ingyenes szállítást bizonyos összeg felett. Ettől eltekintve a bike24 az egyik legnagyobb webshop, én kedvelem őket, többször is rendeltem tőlük. A honlapjuk is áttekinthető, gyors, amit nem minden konkurenciájukról lehet elmondani.
Hozzám a DPD hozta a csomagokat, 4-5 munkanap alatt ideért mindig. -
gabro0
őstag
válasz emiki6 #123748 üzenetére
Az első kettőben keresendő szerintem a felár vagyis a gyártási és kutatás-fejlesztési költségben. A többi elfelejthető, más termékre is ugyanúgy vonatkozik. Sőt egy nyári felsőből elfér vagy 10db egy cipősdobozban, vagyis a mozgatás még kevesebből kihozható.
Szóval a kérdés az, hogy a ruházathoz használt polimereket tényleg ilyen költséges-e kifejleszteni és a gyártásnál milyen pluszköltségekkel kell számolni. Ezeket nem tudom, azért kérdezem hátha valaki járatos gyártástechnológiában -
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #123797 üzenetére
Az a gumigyűrű miért van egyébként a becsúszókon?
-
gabro0
őstag
válasz Napfénysüti #123912 üzenetére
Térjünk a lényegre. Hány gramm is pontosan? Bocs Hasaggymeg, hogy beelőztelek.
-
gabro0
őstag
Bringás cipellőt szeretnék venni. Ki is néztem egyet, de feltűnt, hogy ezen a felfogatás fix. Itt arra gondolok, hogy nincs az a kb. fél centi mozgása a "furatoknak". Van ennek számottevő jelentősége?
Néztem a drágább modelleknek mozog, ebből gondolom esetleg ez hátrány lehet. Kérdés, hogy számítana-e bármit is.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz zoli03 #123986 üzenetére
SPD-SL stopliról van szó. A furatok hosszúkásak (a képen is látszik) szóval a csavarok csúszkálhatnak benne, így megmarad az állíthatóság. De néhány cipőben még a felfogatás is mozog, ami plusz de nem tudom szükséges-e. Enélkül is használják az emberek, ezért úgy gondolom nem egy nagy érvágás, ha olyan, mint a képen az alsó.
pc360: Igen a próba lenne a biztos, de itt nálunk kizárt, hogy bárhol lenne a polcon egy ilyen típus Hozatni tudnak, de akkor bunkóság lenne azt mondani "Kösz mégsem kell", közben megveszem neten legalább 10k-val olcsóbban.
-
gabro0
őstag
válasz Hasaggymeg #124095 üzenetére
Kerekenként 30-40 dinnye az igazi
-
gabro0
őstag
válasz beleriand72 #124379 üzenetére
A földkéregből kikerülő anyagokban, így az építőanyagokban is ugyanúgy jelen vannak a radioaktív izotópok, ezért aki sokat tartózkodik zárt térben, az nagyobb sugárzásnak van kitéve. Évenként megközelítőleg 3mSv-t jelent ez Magyarországon, ami egy mellkasátvilágítás kb. fele. Nincs mitől tartani
-
gabro0
őstag
Új Conti Grand Prix Urban köpeny, ha valakit érdekel [link]
-
gabro0
őstag
Az se mindegy mekkora sebességgel tekersz. Ha 40 környékén, akkor sokkal kisebb mértékben tud gyorsítani egy jó gumi, mint mondjuk 30 környékén. Megbecsültem a legutóbbi tekerésem egyik szakaszán, hogy megközelítőleg 2,5km/h sebességet nyertem volna, ha GP5000 gumik vannak fent.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest