Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Dilikutya #137817 üzenetére

    Azért a mai modern aluvázak már többet bírnak mint 3-5 év. Én emiatt nem aggódnék.

    [ Szerkesztve ]

    Més que un club!

  • ivana

    Ármester

    válasz Dilikutya #137817 üzenetére

    3-5 év élettartamot írnak az alumínium Ez szimplán marhaság, egy mai alu akkor megy tönkre ha összetöröd.

    V-fék, bowdenes tárcsás, vagy hidraulikus tárcsás Bowdenes tárcsát ne, nem kell plusz szakértelem.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dilikutya #137817 üzenetére

    Egy minőségi aluváz kb örök élet + 1 nap, általános felhasználás mellett. :) Ennek a 3-5 évnek annyi a valóság alapja, hogy az extrém felhasználásra szánt kerékpárok esetében, ennyi garanciát ad a gyártó általában az alu vázakra. Azért mert a gyártó feltételezi a legszélsőségesebb esetet, hogy valaki vesz pl egy alu vázas Trail/Enduro/DH/Dirt/Slopestyle kerékpárt és heti 5 napban, legalább évi 5-6 hónapot, 3-5 éven keresztül üti vágja, gondolok itt pl a bikeparkokra, ahol 5 méter magasból ugrálgatnak, illetve 10-15 méter hosszúakat, ebben benne lehet pár elrontott ugrás, első kerékre érkezéssel, meg mindenféle vandálság amit az ilyen kerékpárokkal rendeltetés szerűnek mondott használat mellett elkövetnek a bringások. Tehát értsd úgy, hogy ilyen extrém felhasználás mellett kb 1 nap alatt nagyobb terhelést adnak a váznak, mint Te vagy egy átlag bringás 1 év alatt. Ezért van az, hogy az alap decathlonos meg egyéb belépő aluvázakra akár élettartam garikat is osztogatnak, mivel azon a felhasználási szinten még az alap aluváz sem törik el soha. Viszont hiába az erősített prémium aluváz, extrém felhasználás mellett valóban elfáradhat 3-5 év alatt.

    Súlyról igazán akkor van értelme beszélgetni ha elkölt az ember legalább 350-500 ezret egy XC gépre például, ez alatt, el kell fogadni a 14 kiló körüli súlyokat egy MTB esetében.
    Én hidraulikus tárcsát ajánlom, kevesebb a szívás vele mint a bovdenes fékekkel. Jobban is fog, nincs miért tartani tőle, ma már nagyon megbízhatóan működnek. 1-2 évente olajat kell benne cserélni, meg persze fékbetéteket amikor elkopott.
    Tárcsa esetén maga a kerék kiszedése nem igényel különösebb szakértelme, gyorszárakkal lehet ki be rakni a kereket. Inkább az jelenthet problémát, hogy miután visszateszed a kereket, elképzelhető, hogy a féken állítani kell, mert esetleg a betét beleér a tárcsába, lehet egy kis súrlódó, cicergő hangja. Átütős tengelyek esetén ritkábban fordul elő, de a gyorszárak miatt sűrűbben, mert ez a rögzítés nem tartja annyira szorosan a kereket mint a vastag csőtengely. De a féken is múlik, mert ha nagyobb a rés a betét és a tárcsa között, akkor még ez a kis játék is beleférhet, és ezáltal a féket sem kell állítgatni egy kerék kivétel után. Viszont egy bizonyos árkategóriától nem is igazán lesz más választásod mint a hidraulikus tárcsa, itt arra érdemes figyelni, hogy lehetőleg ne Tektro hanem inkább Shimano fékek legyenek a kerékpáron. Jobban is fog és a beállítása is egyszerűbb, általában nagyobb a rés a betét és tárcsa között ha rendesen le van légtelenítve.

    Azon a gépen amin Deore váltó van, már nem lesz szimpla falú felni. :)

    176cm-hez inkább az M, de azért érdemes mindig ráülni, meg geometriát nézni.

    Deore cuccokkal szerelt bringák bőven 100 felett lesznek, 250-300 között.

  • ZolkoW

    őstag

    válasz Dilikutya #137817 üzenetére

    +még annyi a kerék kiszedéshez, hogy hidrós tárcsánál nehogy behúzd a fékkart, amíg nincs benn a kerék :)
    (szálltáshoz érdemes is beletenni a hozzá adott kis műanyag lapkákat a pofák közé)
    De egyébként mégkevesebb teendő van, mint V féknél, hiszen azt gumimérettől függően ki kell akasztani, itt meg simán kijön a kerék.

    Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

  • Fall-N

    veterán

    válasz Dilikutya #137817 üzenetére

    Ezt olvastam én is az aluról, de igaza volt ivananak, a mostani vázak már húzott csövekből vannak, így elő vannak feszítve és jobban bírják az erőhatásokat.

    A felni duplafalú legyen mindenképpen, a szimpla falú gagyi és nagyon hamar lesz benne 8-as. A legolcsóbb duplafalú kerék, amiben alu Assess agy van már kapható 4-5000 Ft-ért.

Új hozzászólás Aktív témák