- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Facebook és Messenger
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen routert?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
zoli03
őstag
válasz Normi™ #56538 üzenetére
Ez tök egyszerű, új széria, valamivel el kell adni. Többet nem tud, de odaírni nem kerül semmibe egy új termék adatlapjánál, sokan valószínűleg kapásból emiatt megveszik, nem is néznek utána. Plusz a régi termékek adatlapjait nem fogják átírni, vagy csak idővel, az elég sok munka lenne.
-
zoli03
őstag
válasz kovacs.adam9 #56558 üzenetére
Ha nagyon szalajt, akkor semmivel se mész az új láncra, hajtómű+fogaskoszorú+lánc csere kell.
-
zoli03
őstag
válasz MPowerPH #56650 üzenetére
Amúgy van egy rögzítőlemez, gondolom azt se tetted be. Haveromnak se voltak meghúzva a csavarok, de a rögzítőlemez ott volt, nem is jött le a hajtókar. Amúgy egy nyomatékkulcs nem olyan drága, ha már ennyit költöttél biciklialkatrészekre, az a minimum, hogy azt is veszel.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #56801 üzenetére
A 20% terep mit takar?
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #57139 üzenetére
Akármit mondasz, terepen este semmire se mész az Infiniti Super Lava-val. Akárhogy ragozod, ez így van. Ha nagy fényerőt akarsz, ahhoz kell teljesítmény, ami nagy fogyasztással jár, így muszáj külső akkut használni (de mondjuk egy Convoy S2 is tud 900 lument, és egy jobbféle akkuval elmegy kb 1 órát). Amúgy nem csak gagyi kínai lámpák vannak, a Cateye árának töredékén is kapni jó minőségűeket, vagy akár ugyanolyan minőségűeket is. Akkutartót, akkut, rögzítőt is tudsz külön venni, olyan lámpaszettet tudsz összerakni, ami mellett bármelyik, többszörösen túlárazott márkás lámpa elbújhat.
-
zoli03
őstag
válasz MPowerPH #57477 üzenetére
Az előbb írta Runner_fxr, hogy mit jelent össztelós biciklinél a rugóút. Ránézésre a rugóstagod becsúszója nincs 110 mm, akkor hogyan mozogna annyit? Össztelós biciklinél a váz rugóútját adják meg, az 110 mm neked, nem a rugóstagé (ha a tag mozogna annyit, akkor a váz mozgása sokkal több lenne).
Amúgy nem kell semmivel tisztában lenni, ha már láttad a biciklidet mozgás közben, akkor tudnod kéne. Ha lenyomod a nyeregnél a biciklit, a hátsó kerék sokkal többet fog mozogni, mint a rugóstag mozgása.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
"Lasd TESLA autojat 500Le 500Nm nyomatek 4s -en gyorsul 100-ra ,tehat az 1000le autokat is leveri gyorsulasba."
Ilyen Tesla nincs is. Amit linkeltél videót, ott egy P85D van, nem sima Model S. A P85D 691 LE/931 Nm és 3,3 s alatt gyorsul 100-ra. Ez amúgy az egyik legerősebb Tesla, ennél már csak egy erősebb van, az 3 s alatt gyorsul 100-ra. Az átlagos Model S-ek 5-6 s alatt gyorsulnak 100-ra, a 470 LE-s (500 LE-ről beszéltél az elején) 4,4 s alatt. A Ferrari F12 3,1 s alatt gyorsul 100-ra, szóval a linkelt videóban nem volt elég jó a sofőr, mert a Ferrarinak le kellett volna gyorsulnia a Teslat (3,1/3,3 s). Egy 1000 LE-s benzines autó a leggyorsabb Teslat is legyorsulja 100-on.
[ Szerkesztve ]
-
-
zoli03
őstag
1 és 6/7/8 sebességes láncokról a tapasztalataim:
Régebben volt CN-UG51-em, olyan hamar kinyúlt, hogy az valami hihetetlen (haveromé is), pénzkidobás volt. Nézegettem a CN-HG40-et is, arról is rosszakat írnak, nem is annyira olcsó, úgyhogy azóta hanyagolom az 6/7/8 sebességes Shimano láncokat.
Kipróbáltam két KMC Z72-t, az elsőre azt hittem, hogy gyári hibás volt, mert párszáz km alatt kinyúlt, de a második is hasonlóan szar volt (1-2 hónap eltéréssel vettem két különböző boltból. Az elején nem is mértem az első Z72-öt, ezért vettem meg tartalékba a másodikat). Aztán felraktam egy Z50-et kíváncsiságból (nagyon olcsón megkaptam), az egész jól bírja, de azért észrevenni, hogy nem olyan jó vele a váltás. De már van tartalékba egy Sunrace CNM84 ezüst láncom, ha eléri a Z50 a 0,75%-os nyúlást, már rakom is fel. Sram PC-830-ról nem olvastam jókat, ki se próbáltam. Több ismerősöm is használ Sunrace CNM54-et, de az 8 sebességhez annyira nem ajánlott, úgyhogy nekem kiesik, viszont nagyon jól bírja.
Haverom Sram PC-1-et használt, egyszerre kettőt vett eBIKE-ról, hogy legyen tartalékba is, mert helyben drága lett volna. Ez is nagyon hamar kinyúlt, a másodikat bánta is, hogy megvette. Aztán kipróbálta a fekete Sunrace CNS10-et, sokkal jobban bírja, eddig még a 0,75%-os nyúlást se érte el, a Sram meg már régen kuka volt ilyenkor, ráadásul nagyon olcsó. Én is vettem tartalékba 4 db-ot, hátha később gyengítenek rajta, így most jópár évre el vagyok látva 1 sebességes lánccal. A fiximen most KMC Z-410-et használok, az is meglepően jól bírja eddig. Korábban egy Miche Pista volt rajta, az se volt rossz, de drágább, meg nehezebben beszerezhető.
Szóval Sunrace láncban eddig nem csalódtam, nagyon jól bírják, és általában olcsóbbak, mint a többi márka.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz ShiTmano #58278 üzenetére
Nézz szét külföldi webshopokban. Google első oldalán találtam: kb 13-14e Ft+szállítás, biztos van olcsóbban is.
-
zoli03
őstag
válasz ---Lasali--- #58432 üzenetére
Van róluk szétszedett kép is, pl Banggoodon is van hasonló pedál. Értékelések alapján jónak írják, egyet lehet bepróbálok, annyira nem drágák.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #58438 üzenetére
Nem értem, mit akarsz mondani. Nem drágák=egész jó árúak. Amúgy BMW001-nek és egy másik embernek is ilyen fajta pedálja van, egyikük se panaszkodott rá. Kínából véve reális ára van a legtöbb terméknek, ne az itthoni árakhoz hasonlítsd (amik ráadásul a márkanév miatt még jobban túl vannak árazva).
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #59039 üzenetére
Ő nem, csak a testvére .
-
zoli03
őstag
Haveromnak van Nexus 7. Többezer km-t belerakott, sose panaszkodott rá, nagyon szereti. Ha karban van tartva, nagyon sokáig elmegy, nem tudom, mi a bajod vele. 8-as Nexus meg igen jó, haverom több éve használja városban, rendszeresen karbantartja, tökéletes állapotban van, semmit nem kellett benne cserélni (kónuszt, golyókat se). Alfine-t nem tudom, miért ajánlod annyira, 8-as Alfine belseje ugyanaz, mint a 8-as Nexus, a magasabb kategóriások meg régen kifejezetten szarok voltak (már javítottak rajta).
A 3 sebességes Sturmey sokkal drágább, mint egy Inter 3. -
zoli03
őstag
válasz ::Trunks:: #59495 üzenetére
Mi az hogy utcán futkozni? Ez a bicikli város használatra nemigazán alkalmas. Duplafalú felni van benne meg Suntour Duro DJ teleszkóp.
6030D: azért a Duro DJ nem olyan rossz teló, nem tudom, honnan vetted ezeket a hülyeségeket, amit írtál.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz concret_hp #59702 üzenetére
Azért a 8-10 fok nem annyira hideg. Én ilyet nem vettem észre egyik bowdenemnél se. Akkor mi lenne -10 fokban? Magától befogna a fék?
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #59773 üzenetére
Mi az, hogy meredek az alu váz Ultegra szettel? Milyen előnyt ad egy olcsó karbonváz egy normális, nem olcsó aluvázhoz képest? Mi ez a nagy karbonváz imádat/aluváz utálat?
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Expendable #60200 üzenetére
Szerintem teljesen felesleges. Egy olcsóbb pulzusmérőhöz képest semmi használható pluszt nem ad, ha biciklire rakod.
-
zoli03
őstag
Lidlben 03. 10-től lesznek biciklis cuccok: [link]. Nagyjából a szokásos kínálat, lesz állvány is 9499 Ft-ért.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #60712 üzenetére
Nézegettem ezt a szériát régebben, de alapból kiesett, mert egyszerre csak egy adatot jelenít meg, akkor már inkább az M3.
-
zoli03
őstag
Valószínűleg ezt a vázat szerelik hidraulikussal is. Ha mondjuk le akarod cserélni a régit egy jobbra, akkor a régit kapásból rakhatod vissza a vázon kívül elvezetve, hogy újra feltöltsd, légtelenítsd (ha el akarod még adni). Aztán az újból kapásból engedheted le az olajat, befűzöd, megnézed hol kell levenni, kiveszed, levágod, visszarakod, és ott fent légtelenítheted. Ahogy ---Lasali--- is írta, esélyed sincs máshol szerelni a féket, csak a biciklin, ez meg nem mindig előnyös. Pl haverom Canyonán is kívül megy a fékvezeték, a többi meg bent. Persze nem gyakori, hogy le kell szedni a féket, de ha le kell, akkor igen nagy hátrány, hogy bent fut a vezeték.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #61062 üzenetére
Milyen tisztítószert?
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #61066 üzenetére
Azért ezt nem hívnám tisztítószernek.
"I [John Allen] rode once with someone who had used it the day before, and her chain was already squeaking."
Ez a mondat meg kész röhej, így a szememben minden hitelességét elveszti az egész írás.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #61069 üzenetére
Tudom, hogy kicsoda volt Sheldon Brown. Viszont én motorolajat használok a biciklijeimen, ismerőseim is, és pont az ellenkezők a tapasztalataim vele, nyugodtan használható lánckenésre.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #61073 üzenetére
Passz, a fiximen KMC Z410 van több mint 1 éve, ez olyan 1000-1500 km-t mehetett eddig, télen-nyáron, esőben is használom. De motorolajjal meg tudod játszani azt, hogy ha már mocskos a lánc, viszonylag sokat ráraksz, megpörgeted a hajtást, áttörlöd, maximum megismétled 1-2 alkalommal, és egész tiszta lesz a lánc, nem kell utána semmivel se pucolni. Nem kell sajnálni, mert tökre olcsó.
Egy nagyobb terepezés után, főleg ha volt akár egy kicsi sár is, úgyis takarítani kell a láncot, akkor meg tökmindegy, milyen drága láncolajat raktál rá, azt az 50-100 km-t a motorolaj is lazán kibírja.
Drága láncolajoknak semmi értelmét nem látom (főleg, hogy valamelyikről nem is túl jók a vélemények), akkor már inkább motorolaj, vagy a drága láncolaj helyett zsírspray.Amúgy meg sokkal többet számít, hogy mennyire tartod tisztán, minthogy mivel kened. Kenheted akármilyen drága, speciális kenőanyaggal, ha nem tartod tisztán, csak pénzkidobás.
-
zoli03
őstag
válasz Pttypang #61079 üzenetére
Ha letörlöd a láncról normálisan, akkor nem hinném, hogy összeolajozza a felni fékfelületét, legalábbis én még nem találkoztam ilyennel. Persze kenés után, amíg le nem törlöd, összefröcskölheti, de miután letörlöd a láncról a felesleget, lefújód a fékfelületet féktisztítóval, utána már nem kerül rá olaj.
-
zoli03
őstag
válasz r.levente75 #61856 üzenetére
Olyan nehéz felfogni, hogy láncot nyúlás alapján cserélünk, nem km alapján? Ennek akkor lenne értelme, ha minden ember ugyanolyan láncot használna ugyanolyan körülmények között. De egy drágább lánc általában tovább bírja, nem mindegy, hogy terepen vagy országúton használja az ember, mert ezek a tényezők miatt akár többször annyi ideig is elvagy lánccsere nélkül, úgy, hogy nem nyúlt meg.
Bikemagot inkább hagyjuk, vicc az egész oldal véleményem szerint.
Ennél már ez volt nagyobb hülyeség, amit írtál:
"Ha elmarad a csere tudjuk, hogy teljes fogaskeréksor, esetenként hajtókar, sőt váltócsere is előfordulhat."
Azért, mert elkopik a váltógörgő, miért kéne az egész váltót cserélni.
-
zoli03
őstag
válasz r.levente75 #61876 üzenetére
Akkor azt mivel magyarázod, hogy haverom városi biciklijén a SRAM PC-1 kb feleannyit bírt, mint a Sunrace CNS10? Nagyjából azonos körülmények között voltak használva.
Vagy például egy HG95 miért bír többször annyit, mint az UG51?
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
29"-os bicikliből nem vennék olyat, ami elöl nem átütős, itt már azért sokat merevít rajta az átütőtengely. Ilyen árkategóriában meg hátul is minimum az átütőtengely. Ráadásul deicide minél merevebb, hatékonyabb biciklit akar, ahhoz meg kell az átütőtengely ekkora keréknél.
-
zoli03
őstag
válasz -=RelakS=- #62369 üzenetére
Attól még a 9-es váltó jó hozzá. Erről írt ---Lasali--- pár hozzászólással korábban. Nekem is 9-es váltó van 8-as rendszerben.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest