- Facebook és Messenger
- Programozásról_szubjektíven
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Linux kezdőknek
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Windows 11
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mesterséges intelligencia topik
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Padavan firmware
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #48536 üzenetére
Rá van írva a belsődre, hogy mekkora külsőhöz jó.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #48542 üzenetére
Most akkor mit rendelsz meg belőle, és mit nem?
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #48549 üzenetére
Hát ennyiért biztos nem vennék négyszögtengelyes hajtóművet. HG-41-től se vagyok elájulva.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #48558 üzenetére
Sunrace-t.
-
zoli03
őstag
válasz hszilard666 #48580 üzenetére
Olyan szerintem nincs (azt se tudjuk amúgy, hogy mire van szükséged). Sokkal jobban megéri külön megvenni, és akkor felesleges szerszámok se lesznek benne.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Keményebb XC/AM felhasználásra milyen felnit ajánlotok? 32 lyukasnak kell lennie, és jó lenne, ha 500 g alatt lenne.
-
zoli03
őstag
válasz Jamby18 #48717 üzenetére
Le kell mérni a kerék kerületét, nem táblázatból kell nézni az adatot. De ha táblázatból állítod be, akkor is csak minimális lesz az óra tévedése.
Ez az óra vezeték nélküli, nekem is volt Lidles vezeték nélkülim. Állandóan mért, akárhova raktam le a szobában, maximum sebesség mérésére teljesen alkalmatlan volt (meg úgy általában km órának is). A vezetékes Lidlesek elég jók, de a vezeték nélkülieket kerülni kell (nem csak a Lidleset, minden vezeték nélkülit az olcsóbb árkategóriában). Szerintem emiatt lehet az eltérés, de ez a 9 km még akkor is nagyon sok.
Amúgy az Endomondo se pontos, párszáz méter eltérés lehet. A kitöltött adatok a távolságmérést semennyire nem befolyásolják.
Amúgy nézz ki egy egyenes utcát, leméred Google Maps-ben, aztán egyből kiderül, hogy melyik téved és mennyit.
-
zoli03
őstag
válasz DIEGO15 #48730 üzenetére
Az nagy lesz neked, inkább 19" körül nézegess. Itt egy normális kalkulátor, ez már használható eredményt ad, ha pontosan végigméred magad.
Amúgy nem a nyeregvázcső hossza a lényeg, hanem a felsőcső hossza. De ha csak 1 cm marad, akkor az a váz biztos nagy .
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #48751 üzenetére
Ez milyen pedál?
Az XCM annyira már nem gyenge teleszkóp, vannak rosszabb Suntourok is. Szétesni, beesni nem fog. Maximum hamarabb fog kikotyogósodni, de az előbb-utóbb úgyis bekövetkezik (elvileg műanyag persely van benne). Ha sáros körülmények között használod, érdemes gyakrabban szétszedni (legalább az elején, hogy lásd, mennyire koszolódik belül). Olyan durván úgyse fogod tudni használni, mert a teleszkóp fog korlátozni.
-
zoli03
őstag
válasz DIEGO15 #48759 üzenetére
Hátizsák: nekem egyáltalán nem fárasztó, pedig nagyobb van, és nehezebb is. De ez attól is függ, hogy mennyire szereted/szoktad meg a hátizsákot. Engem a terep sokkal jobban fáraszt . Amúgy ez szerintem nagyon kicsi, nézz egy nagyobbat. Miért nem raksz fel csomagtartót?
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #48763 üzenetére
Azt jelenti, hogy a becsúszó kotyog a lábban, mert ki van kopva a persely. Ha behúzod az első féket, és előre-hátra mozgatod a biciklit, akkor lehet érezni (de ne keverd a kormánycsapágy esetleges kotyogásával), érdemes közben a teleszkópot is fogdozni, hogy érezd. Amúgy valamennyit biztos kotyog, ez nem baj, sajnos természetes (akár a kétszer annyiba kerülő teleszkópok is elkezdenek egy idő után kotyogni).
Amúgy karbantartani se drága. Veszel hozzá autós/motorosboltban teleszkópolajat, sokkal olcsóbb, mint amit direkt biciklihez árulnak (csak a viszkozitásra figyelj), meg valami normálisabb zsírt. Nem kell ezt túlbonyolítani, az XCM-emben is Agip teleszkópolaj van, haverom Recon-jában, másik haverom Reba-jában is az van. Itt még a csillapítást se tudod elvileg szétszedni (bár valószínűleg nincs is benne), úgyhogy nagyon egyszerű karban tartani őket.
-
zoli03
őstag
Alex XED44-ről van valakinek tapasztalata vagy véleménye?
-
zoli03
őstag
Joytech kazettás hátsó agyról mi a véleményetek?
-
zoli03
őstag
válasz szjoci #48889 üzenetére
Nekem van egy (használtam vettem), a kazettája elkezdett szalajtani (előtte azért ment pár hónapot gond nélkül). A kazettatestben az egyik borda roncsolódva volt, a kalapács se volt túl szép állapotban. Helyre lett rakva amennyire lehet, egy ideig jól is ment (pár hét).
Vettem egyik haveromtól egy kazettatestet, szerinte tökéletes volt, hangra is jó volt. Szétszedtem, az egyik borda ugyanúgy meg volt sérülve (az is meg lett reszelve, hogy ne tegye tönkre a kalapácsot). Az eddig még nem szalajtatott, de nemigazán bízok benne.
A harmadik egy haverom Cube-jában volt, 2-3 évet bírt, neki is szalajtott, pedig szerintem nem használta olyan sokat, és akkor is nagyjából csak aszfalton hajtotta.
Előtte egy FH-RM30 volt, az híres arról, hogy szétmegy a kazettája, meglepő módon nekem is szétment.
Ezekhez majdnem annyi a kazettatest, mint maga az agy, szóval külön nem éri meg megvenni.
Amúgy ha nincs hangja, az szerintem nem sok jót jelent egy kalapácsos reteszelésű agynál. Én szeretem a hangos reteszelést, nem Silent Clutch reteszelés ez, hogy ne legyen hangja.
És nem csak alsóbb kategóriás Shimano agyaknál olvasni ilyeneket, pl van, hogy XT-nek is szétmegy a kazettája. Akkor a törő tengelyeket, szarrá kopó golyókat meg sem említem (egyáltalán hogy kophat el egy golyó ennyire, mikor én 5 Ft-os golyókat szoktam rakni az agyakba, és azokból még egy se kopott el).
Biztos vannak normálisan sikerült Shimano agyak, de én nem fogom mindegyik szériát végigböngészni, hogy melyiknek nincs hibája, inkább messzire elkerülöm mindet. Főleg, hogy tudtommal a magasabb szériákban már nem is kínál agyat 6 csavaros tárcsafék rögzítéssel (csak nagyon régi modelleknél). De nem baj, legalább egy idő után a Centerlockos féktárcsa is elkezdhet kotyogni szegecsnél.
-
zoli03
őstag
válasz Sterilzona #48909 üzenetére
Novatec D042SB-ről tudom, hogy nagyon jó agy, sokan kedvelik. Ha olcsóbban akarsz, akkor lehet elgondolkoznék egy Sunrace vagy Joytech agyon, nem hinném, hogy rosszabbak lennének, mint egy alap Shimano.
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #49306 üzenetére
Sose töröltem le, mégis mindig jó lett (és nem csak a sajátomat nem törlöm le). Amekkora erővel fúj a spray, leviszi az, amit kell, meg amúgy is lefolyik.
-
zoli03
őstag
Nem borostyánszínű. De ez hogy jön ide?
Ez a rendelet:
"legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ–EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon."
Ezek szerint ha a küllőre raksz fényvisszaverőt, annak borostyánsárga színűnek kell lennie.
Amit kaptál választ, abban ez szerepel:
"Amennyiben a rendeletben meghatározott feltételeknek megfelel a küllő reflektor..."
Nem felel meg, egyértelműen le van írva, nem is érdemes tovább olvasgatni. Amúgy meg nem is foglaltak állást, nem írták le konkrétan, hogy megfelel-e, csak küldtek egy sablonszöveget.
Arról nem is beszélve, hogy kifejezetten küllőprizmát ír a rendelet, nem pl küllőprizmát.
Én háromféle megoldást ismerek, ami megfelel a rendeletnek, de ezek között nincs az említett fehér fényvisszaverő pálcika.
-
zoli03
őstag
Nekem is van küllőprizma az össze biciklimen. Amúgy prizma nem kell előre és hátra se, ott megengedik a fényvisszaverő matricát is.
#49625 TaaT: én úgy értelmezem a rendeletet, ahogy írtam. Attól még lehet, hogy nem úgy van, ha majd olyan választ adnak, amiben kijelentik, hogy lehet használni ezt a fehér pálcikát is, akkor oké. De addig én nem tartom megfelelőnek.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #49649 üzenetére
A hátsó fék vezetéke nem lett levágva?
-
zoli03
őstag
válasz Because #49682 üzenetére
Ha már ugrik a lánc, akkor az lánctányér is odavan. Ahhoz, hogy megugorjon, jóval 1% feletti nyúlás kell. Ráadásul a kopott lánckerék nagyon hamar el fogja koptatni az új láncot.
Amúgy a lánctányérnál elég jól lehet látni, hogy mennyire van elkopva, elég csak ránézni, hogy hogyan ül rá a lánc.
Azt már meg sem említem, hogy nekem fixin a lánctányérom hamarabb elkopott, mint a lánckerekem hátul. -
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #49689 üzenetére
Mások már írtak neked, de azért én is megírom a véleményemet. Sajnos nincs igazad. Egyáltalán hogy jön ide az, hogy hátul többet váltasz, és emiatt jobban kopik? Ha többet váltasz, akkor egyenletesebben kopnak a lánckerekek, vagyis lassabban kopik az egész lánckeréksor. Abban viszont igazad van, hogy a kevesebb fog miatt hátul gyorsabban kopik.
Ha 0,75-1% nyúlás között cserélted volna a láncot, akkor megúsztad volna egy lánccserével. De neked már ugrik a lánc, vagyis kb 2% körül lehet a nyúlás. Nyugodtan kipróbálhatod hajtóműcsere nélkül is, ha egyből nem is lesz rossz, garantáltan szétmegy a lánc nagyon hamar.
Az meg, hogy egy fogaskoszorú kibír X láncot, egy hajtómű meg kibír X fogaskoszorút, az csak időben cserélt láncnál érvényes. Ha ugrik a lánc, akkor egy szabály érvényes, kompletten cserélni kell az egész hajtást. -
zoli03
őstag
válasz Integrale #49749 üzenetére
Én nem látom, hogy azok a lánckerekek sokkal jobban meg lennének kopva, mint a többi. De ha ennyit ment, akkor már valószínűleg el van kopva a fogaskoszorú. A lánc nem tudod, hogy mennyire van megnyúlva? Amúgy egy olcsóbb láncot érdemes lehet rádobni, ha nem lesz jó, akkor tovább lehet cserélgetni az alkatrészeket.
Egy esetben lehet megúszni, hogy ne kelljen hajtóművet cserélni: a valamilyen nagyon régi hajtóműved van, akkor azok nemigazán kopnak el, akkor is, ha megnyúlt lánccal használod.
-
zoli03
őstag
válasz Integrale #49759 üzenetére
Kipróbálod új lánccal+fogaskoszorúval, aztán kiderül. Ha morogni fog, akkor nagyon meg van kopva a hajtómű. Amúgy tolómérővel vagy vonalzóval is tudsz láncnyúlást mérni, volt róla szó a fórumban már. Ha tudnánk a láncnyúlást, abból már lehetne következtetni a hajtómű állapotára.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #49920 üzenetére
Akkor nézd meg egy alacsonyabb és magasabb kategóriás fogaskoszorú kidolgozottságát, vagy hasonlítsd össze a különböző láncok oldallapjait. Bőven van köztük különbség.
ivana: Láncokból is van a szetthez tartozó darab.
Azt se feltétlenül mondanám, hogy a drágább alkatrész jobban kopik (egy bizonyos szintig). Pl SLX lánc és fogaskoszorú elég jól bírja, egy Deore lánc elvileg hamarabb nyúlik. Egy mostani acél lánckerék meg nem kopik kevésbé, mint egy normális alu. Az acél Acera fogaskoszorúm sokkal jobban kopik, mint haverom alumínium SLX-e. Persze egy régebbi acél kevésbé kopik, de azt már nem kapok újan.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Minél hamarabb vennem kell egy új MTB vázat (26", 100 mm rugóút, teljesen átlagos hobbi felhasználásra). Altrix Cougar Race-t néztem ki, ennél olcsóbban meg tudnám venni. Jó lenne ez, vagy keressek valami másfélét?
-
zoli03
őstag
válasz DIEGO15 #50039 üzenetére
A Meridák eléggé túl vannak árazva, ez ennél a modellnél is látszik:
- Tektro fékeket nem igazán kedvelem, amiket írnak róluk, az alapján jó sok gond van velük
- a hajtóműről kb semmit se tudni, könnyen lehet, hogy négyszögtengelyes (bár XCR-ből van octalinkes is)
- az agyak nagyon gagyik
- ennyi pénzért ilyen felszereltség nagyon gyengeA Gepidának jobb a felszereltsége:
- jobb fékek
- integrált hajtás
- ettől függetlenül a Gepida nekem nagyon nem szimpatikus márkaCube:
- octalinkes hajtás. Ezekhez alig találni monobolokkot, akkor már szerintem legyen integrált vagy négyszöges.
- gyenge minőségű agyakÉn a CTM-et venném felszereltség alapján (integrált hajtás, levegős teló). Ez még nem olyan túlárazott márka, ami ennél a modellnél is látszik.
A súlyuk meg szerintem tökmindegy, egyedül a keréknél lehet érdekes.
-
zoli03
őstag
válasz syler123 #50059 üzenetére
Hidd el, nem véletlenül kezelik úgy a Gepidát. Pár példa, hogy én miért utálom:
Az olcsóbb városi biciklijei nagyon túl vannak árazva. A Csepel meg a Neuzer sokkal olcsóbb, pedig kb ugyanaz a felszereltségük. És ez nagyon árérzékeny kategória, itt 2000 Ft is sokat számít, nemhogy 5-10000 Ft.
A 29"-os montijainak Runner_fxr szerint (ebben adok a véleményére) parasztbicikli geometriája van. Pedig csak egy katalógust lapoznak fel, aztán onnan választanak vázat. Elég lenne megnézni mondjuk a nagyobb gyártók tavalyi sikermodelljeit, aztán keresni egy olyat a katalógusból (geometria táblázat fent van a gyártók honlapján). Most akkor vagy csak hasraütés szerűen választanak vázat, vagy valamilyen nagyon nem hozzáértő személy hozza a döntést. Egyik opció rosszabb, mint a másik.
Fél perc Google keresés után a Gepida 2012-es kínálatával kapcsolatos sajtóhír:
"Az összes bringa hajtóműve négyszögtengelyes FAG monoblokkot használ, amely minőségben fényévekkel jobb az eddig alkalmazottnál."
Még az ellenségemnek se kívánnám ezt a monoblokkot. El sem tudom képzelni, hogy adhatta ehhez a FAG a nevét. Több, mint 2 óra volt, mire ki tudtuk szedni haverommal az egyik Gepida Bandon-ból ezt a semmitérő teljesen műanyag FAG monoblokkot, mivel a műanyag menet egyszerűen nagyrészt a vázban maradt, a monoblokk meg nem jött kijjebb. Persze utána még ki kellett kaparni a menetből a bennemaradt műanyagot.A városunkban levő, legidősebb bicikliszerelő is kegyetlenül leszólta őket, valószínűleg be se engedi már a műhelyébe őket, vagy legalább dupla szerelési árat mond rá. És eléggé jó bicikliszerelő, csak egy példát mondok: mindenki írja, hogy kerékfűzés után rá kell húzni még a küllőkre egy idő után. Szegecselt felnit megfűz úgy, hogy ahhoz akár soha nem kell hozzányúlni. Haverom kerekét is ő fűzte, 3 év alatt nem kellett hozzányúlni, semekkora nyolcas nem ment bele.
Szóval lehet a felszereltségi listáról egy-két elemet kiragadva jó vételnek tűnnek, meg jól néznek ki, de sajnos mint a példa is mutatja, attól még messze nem lesznek jó vételek.
-
zoli03
őstag
válasz syler123 #50070 üzenetére
Olvass utána, nem csak a Bergamontot ajánlja, és nem is forgalmazza, hanem csak ott dolgozik.
Nem emeltem ki a 29"-t, hanem példának írtam. Mi, az hogy gyengébb modelljei? A 29"-os Gepidáknak szar a geometriája. Ha odaültetnek a katalógus elé, fél órán belül sokkal jobbat tudtam volna választani. Ezen nem lehet mit szépíteni, elb@szták, és a 27,5" se jobb. Most akkor nézzük el a Gepidának, hogy semmit se ér az idei MTB kínálatuk, mert minden gyártónak vannak gyengébb modelljei? Ez szerinte mennyire vigasztalja azt, aki megvette?
Írtam példának az olcsóbb városi modelljeiket is, amik nagyon gyengék ár/érték arányban.
Szerinted ha 2012-ben az egyik legszarabb monoblokkot rakták bele, most nem spórolják el az alkatrészeket? Biztos vagyok benne, hogy még jobban elspórolják. Tudom, hogy mennyi egy normális minőségű monoblokk nagyker ára (eléggé alacsony), de ők inkább berakták a pár forinttal olcsóbb szart. A többi alkatrésszel is eljátsszák ezt, láttam olyan trekkinget, amin pár hét alatt mindkét ergonomikus markolat eltört. Kíváncsi lennék a saját márkás kormánycsapágyaik, kerékagyaik minőségére.
Tavalyi bicikliárakat nem nézegetek, akkor minden olcsóbb volt, 2 éve meg annál is olcsóbb. Nem tudom, hogy jön ez ide. -
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #50532 üzenetére
Courier DT-t kapsz is? Már jó régóta nincs a gyártónál, valami megmaradt darab lehet? Vagy használt?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Kerékpárosok, bringások ide!
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Milyen TV-t vegyek?
- EA Sports WRC '23
- Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
- Robogó, kismotor
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Politika
- További aktív témák...
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (RC PRO)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen