-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz
jjeahh #190648 üzenetére
90 kilóval számolok összsúlyra és etrto 19-es felnin 50 mm-ert mérek tolómérővel - 54-es Rocket Ron.
Hátul meg 57-es Racing Ralph 54 mm-en. Ezért van ilyen közel a kettő egymáshoz (21/22 psi): olyan 0,1 bar-t enged a szélesebb gumi hátul a Schwalbe kalkulátor szerint. Egyforma gumikkal +3 psi hátra az ökölszabály. Mindez 26"-on.
És mielőtt jön a kérdés, azért psi mert abban precízebb a nyomásmérőm.
Nameg errefelé ez terjedt el. Meg egyszerűbb kerek számokat megjegyezni.Tire insert-et nem tudom, de az biztos h boost kerekekkel montizik manapság mindenki, aki új bringát vesz. Ők meg nem 10-15 éves géppel nyomulnak.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz
jjeahh #190902 üzenetére
Pörgetni kell
.
Amúgy átérzem a problémádat, nekem is hamarabb kopnak a kopóalkatrészek, mint az itteni fórumozóknak. Meg néha megesnek velem olyan dolgok, amikre eddig nem volt példa. 1 hónapja azért kellett hajtókart cserélnem, mert szétesett a középcsapágy, ami belemart az integrált hajtás "csövébe". Persze az acera mt300-at már sehol nem kapni, így az m4050 aliviora esett a választás, ami kB. 10e ft-al drágább. Szerintem abból is az utolsót vettem meg az országban a bikecafe-nál. -
bardi
aktív tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
jjeahh #191334 üzenetére
Ezeket olvasgattam (persze utólag) egy csomó ilyen conti van [link] . Beszéltem a helyi biciklis bolttal, azt mondta ők már nem is rendelnek contit, mert egy csomó ilyen volt náluk és hogy 3000Ft-ért a CST egyenes fut, ez a conti 9K volt.
#191335andrisbandi
Tökéletesen a helyén van, mint említettem van egy vonal az oldalfalon, aminek a felni pereme felett kell lennie, tökéletesen egyenlő távolságban van mindkét oldalt. Végig bepattogott, utasítás alapján max 4 bar nyomásra lett fújva, majd onnan visszaengedve.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #191544 üzenetére
Próbálják Covidos hátszéllel eladni a sz@rokat is.
Szimpláncsak... pfff, ilyent adnak a bringa vásárlásoknál?! 🤭 Mondjuk máshol még ezt sem adnak.
Amúgy a nyomaték a tengelynél annyi, vagyis 9-12 Nm.
rétisün... nekem meg azt tanácsolták a kjúbnál, hogy addig szorítsam a nyeregcső gyorszárat míg nyomot hagy tenyeremben. 🤦♀️
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
attiati
veterán
válasz
jjeahh #191544 üzenetére
1. az az indok, hogyha hosszabb villa, teleszkóp kerül bele, akkor az effektív felsőcsőhossz változik, pedig a valóságban nem (?) Nem érzem a konszenzust ebben a kérdésben és nem is értek hozzá.
3. Ott írják a sok-sok HA feltételt, amikor nem indokolt a váltó. Mondjuk ciki, ha belefut az ember egy felhajtóba városban is (például Budapesten a Margit sziget északi oldalán) és le kell szállni, mert képtelenség felhajtani rajta
-
werszomjas
őstag
válasz
jjeahh #191615 üzenetére
Kellys nekem azt írta, hogy Gate 30 idén már nem lesz, az összes elkelt előrendelésben, nincs több 2021-re.
Decas XC500 hetek óta figyelem, nincs készleten, most a napokban kikerült a Radonnál, hogy 05.12-én lesz belőle, bízom benne, hogy valóban így lesz és lecsapok egyre én is.üdv
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #191769 üzenetére
Na elindultam lassan a tyúkbelesítés rögös útján...még elkoptatom a mostani külsőket (ha még sok defektem lesz betöltök a tejből a belsőkbe is) aztán lecserélem az egészet. (A negyedik tételt nem fogom felerőltetni kerekeimre.
)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #191775 üzenetére
Az is a szélesebb szalag mellett szól, hogy ha nem hegesztett a felni, akkor legalább ráfed arra az illesztési résre is. Nekem ott pont prüszkölt kicsit a Bonti keréknél, mondjuk megfogta a tej, de jobb a béke. Nem volt előtte még ilyen élményem, szóval nem figyeltem, hogy azon a részen épp mennyire sikerült tökéletesen vezetnem a szalagot..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
SOAD19
addikt
válasz
jjeahh #191782 üzenetére
A hobbitok felébrednek, előbújnak, mi több kirajzanak a téli álom után.
"Lefogyva az is szar, hogy töri a nyereg a seggemet... meg kb minden pad és szék, amin nincs párnázás :D "
Ismerős... Kemény felületre leülve technikázni kell olykor, hogy ne fájjon.Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
trialboj
őstag
válasz
jjeahh #191821 üzenetére
A láncvonallal mit kellene kezdjek?
A 3 tányéros hajtókaron, nem eleve középen van a tányér? Még kellene mókoljak vele? Amiket eddig próbáltam bringák, független attól hogy 2020/2021-es vázak voltak, hozzám hasonlóan különböző modelekből állították össze, mint deore slx xt, és náluk a felső 3 sebesség furán cserregett, nem teljesen értem miért.
#191824 flash- Ez milyen kérdés már, ((: te kell tudd hogy van-e időd, és energiád lecserélni, vagy inkább megbecsülöd azt a kevés jó időt ami mostanában van, és szúrod neki inkább. Amúgy ha csak napok alatt enged le, és van pumpád amivel fel tudod tornázni 5ig, akkor miért ne mehetnél tekerni?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #192065 üzenetére
Barátkozni akarnak, nem látod, csóválják a farkukat.
...amúgy mit javasolsz, milyen sprayt vegyek ha megyek? A gumilövedékes gázpisztoly engedélyköteles?...közben látom igen.
Lehet jobb is, mert biztos kilőném valamennyi dög szemét, aztán talán a suttyó kétbites parasztét is."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz
jjeahh #192068 üzenetére
Nyilván nem a pékhez kell vinni (autós szleng), de azért a mai világban az internet segítségével lehet találni jót. Ha máshol nem, mondjuk 100 km-re és akkor egy rugós tag, teló nagyszervizzel összekötve megcsináltatni. (Ezt ajánlottam neki anno.)
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
válasz
jjeahh #192110 üzenetére
Te nem rég vetted a telót, rendszeresen szervizeled, nem hiszem hogy koszos lenne belül, ennyi idő alatt nem kopnak el a belső gyűrűk. Szerintem pont elég ha a szivacsot cseréled, még a gumigyűrű sem valószínű hogy bármi kopást mutatna.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz
jjeahh #192119 üzenetére
Öregszik rendesen, lehet azért nem tűnt ilyen öregnek mert egy ideje nem követem olyan aktívan a topikot
Én ma reggel cseréltem olajat, meg tisztítottam a lowert, szép tiszta volt, egész jól is mozgott, de most mégis sokkal jobb lett, nem értem hogy javulhat ennyit, ha a belsejéhez ahol a varázslat történik hozzá sem nyúltam, és kosz sem volt benne. Igaz a szivacsgyűrűk kicsit dzsuvásak voltak, de annak meg az a dolga, és a féktisztító újjá varázsolta.
Jelen helyzetben annak is örülni kell ha találsz hozzá legalább olajat, nem hogy szerviz kit-et."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
sebgutkopf
őstag
válasz
jjeahh #192110 üzenetére
Nem mindig pontos a boltok leírása a service kit és egyéb cserealkatrészek esetében. Egyrészt a linkelt kit esetében az szerepel, hogy A1 2018+ tehát 2018 és újabb. Így nagy valószínűséggel az A1 és A2 service kit azonos.
Ha teljesen biztosra akarsz menni, akkor felmész a https://trailhead.rockshox.com/ ahol nem csak a beállításhoz van javaslat, hanem ott vannak a szerviz leírásai a dokumentációk alatt. Ott pedig a leírásban pontosan szerepel a cikkszáma a tiédbe való szervíz kit-nek. Azt pedig már össze lehet vetni a bike24-es termékoldalon lévő cikkszámmal (ők kiírják a sram féle cikkszámokat rendesen). Sőt érdemes a webshopban eleve a cikkszám alapján keresni. -
Zoliwrc
aktív tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #192344 üzenetére
Én csakis olyant hordok magammal. Eddig egyszer kellett... másnak, nem nekem, az erdőben . 🤭 Olyan volt a lánca, hogy csak annyit kértem törölje nekem tisztára (nem patyolatra, mint az enyém, csak tisztára😆) és én negcsinálom neki. Amúgy meg átütős tengelynél (bár abból is van gyorszáras) már a kereket sem tudnám kivenni kulcs nélkül, arról nem is beszélve, hogy már kismillió hibát és finomállítást csakis az úton, menet közben tudtam végleg megoldani.
Zoliwrc... pedig talán az országúton kevesebb az esély , hogy végül gyalog kell hazatold (busz, vonat, térerő a telefonos segítséghez stb.) mint az erdőben valahol... bár trialboj már ment isten tudja honnan haza felnin. 🤭 Szerencséd volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz
jjeahh #192309 üzenetére
Ha láncbontót viszel, akkor patentszemet is vigyél.
Egyébként én simán el mernék indulni. Nekem még sosem szakadt láncom (diőben cserélem a láncot), nem vagyok 100kg, hogy szét bírnám szaggatni, meg nem szokásom full kiállva tekerés közben több fokozatot váltani.
Eddig 1x láttam lánc szakadást, azt pedig egyértelműen rider error volt. Nehéz fokozatban a bringa álló helyből elindul, kiállva éppen meg tudott mozdulni a bringa és ezen segíteni akart, hogy hirtelen 3-at visszagangol. Na azt az ilyen megtaposott terhelés alatti oldal irányú hajlítást (konkrétan keresztbe állt a lánc) nem bírta, az egyik szem külső oldalpatetja kiugrott.
Ekkor jöttem rá, hogyan is történik az ilyen, mert eddig elképzelésem se volt.
Szóval magától annyira nem szakadgat a lánc, annak mindig oka van.Lehet az e-bike-osok több láncot pattintanak meg, amkor megfeledkeznek a nyomatékról.
-
ZolkoW
őstag
válasz
jjeahh #192378 üzenetére
Nem is mertem újat venni (annak más a mintája is), miután erre felhívtad a figyelmem!
Ez lehet vagy 15 éves darab..Láncbontó nem csak akkor kellhet, ha szakad a lánc, ami gondolom nem túl gyakori, hanem nekem is jó lett volna, amikor feltekertem a váltómat... a patentszemet sem tudtam szétszedni, így ott is tolnom kellett, ahol egyébként gurulhattam volna.
Gatya: én is úgy tudom, hogy a bringás gatyók alá nem kéne semmit venni, és ha tutira akarok menni, így is teszek, de 95%-ban használok alá olyan technikai anyagú futóboxert, mert nem akarom minden használat után mosni a betéteset. Igazából nem mondom, hogy hű de nagy különbséget vettem észre, mert ez a decás alsó sem különösebben gyűrődik/dörzsöl, tehát jól működik. Néha meg betét nélküliben megyek, mert vékony hosszúból pl. csak olyanom van. (futócucc) Igaz, én ritkán is megyek 30-35 km.-nél többet egyhuzamban.
Ja, és kipróbáltam, két félbevágott kukac jól elfér a Joe's tubeless javító szett fekete tokjában, egy vékony és egy vastag
- de ha ügyesebb vagyok, és nem a félbevágással kezdem, akkor lehet, hogy félbehajtva is. Nem mértem, de bőven belecsusszan a kormányvégbe, valaki kérdezte.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zsocy
őstag
válasz
jjeahh #192465 üzenetére
Én is a bringás cicagatya-semmi alsógatya híve vagyok. Próbáltam, nekem kidörzsölte, furcsa volt hogy rajtam van az alsó. Azóta hogy szabadon levegőzik a velem egykorú, elmúlt a kényelmetlenség. Minden tekerés után mosom a gatyát, ahogy alsót is cserélek naponta, szerintem így a higénia sem sérül. Szerencsére ezek a technikai cuccok hamar száradnak.
Amúgy kár ezen vitázni, ami simán jó ötlet egy trekkingen, az nem működik országútin, a monti meg a kettő között van. Mindenkinek az a jó amit Ő annak érez.
Peace, MAMIL4life -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #192477 üzenetére
Megszokod, jó ha szellőzől és nem melegedsz túl, a nedvességet meg azonnal a külső felületére vezeti ott meg elpárolog így hűtve tovább téged. Rájöttem, hogy télen, nyáron jobb a testhez simuló öltözet melynek vannak páraáteresztő betétjei a szélvédettebb felületeken, mint hónalj, oldalakon, hát, karok alja stb.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz
jjeahh #192471 üzenetére
Szerintem azért, mert értelmetlen. Nyersz egy kilót mondjuk súlyban, de legyen másfél.
Cserébe nem fogsz vele sehol se úgy kanyarodni, mint ha elöl mozogna 100 mm-t (feltételezve, hogy a technikai tudás megvan ahhoz, hogy kihasználd), és annyi energiát vesz ki belőled a merev villa rázása, hogy egy nagyobb körön akár mehetnél egy 15 kilós trail fullyval, ugyan annyi lesz az átlagod.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #192570 üzenetére
Menny aggy egy kudost és meglátod
... amúgy minden sz@rabb menetem mellé vagy defektet, vagy Zasszonyos-t írok. 😎
PeterkeT... 😆
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Nutra
tag
válasz
jjeahh #192573 üzenetére
jjeahh jobbulást! Azért nézd meg alaposan belül is a sisakot (én egyszer épp csak egy magányos szaltót mutattam be fűben, semmi horror, de a sisak belsejében volt egy pár centis repedés -> kuka)
Te fejed, te sisakod, te döntésed, bár én ennyiből azt mondanám, hogy ez egyszer megvédett, ha nem látszik, akkor is meggyengült. Én cserélném. -