- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Aliexpress tapasztalatok
- AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
- DIGI kábel TV
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz hszilard666 #48408 üzenetére
"Gondolom pénzhegyeket kapnak ezért, de én akkor sem károsítanám meg magamat. "
Hány órát ülsz naponta a munkahelyeden? Ha 1-2 óránál többet, akkor károsítod magad pénzért... -
Cathfaern
nagyúr
válasz hszilard666 #48500 üzenetére
Bárcsak kéne... De nem kell.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #50846 üzenetére
Uhh jobbulást
Azt szokták mondani, hogy csak akkor lehetsz biztos abban, hogy a másik közlekedő (legyen autós, biciklis vagy gyalogos) lát téged, ha a szemedbe néz... csak sajnos főleg autónál (meg nagy sebességnél), illetve időjárástól függően ezt nem mindig lehet látni -
Cathfaern
nagyúr
válasz Roland93 #51118 üzenetére
Ülésmagasság a legkevésbé fontos, mivel az tág határok között állítható. Ami problémás tud lenni, az a nyereg-kormány távolság, amit igazán jól csak a vázmérettel tudsz befolyásolni. Ha túl rövid, akkor túl felülve fogsz tekerni, és a kormányba bevered a lábad. Ha meg túl nagy, akkor túl előre kell hajolnod, és/vagy nem tudod stabilan fogni a kormányt
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sultansmith #51272 üzenetére
Biciklivel kapcsolatban azt vésd a fejedbe, hogy négyszer könnyebb hajtani, mint gyalogolni (azonos sebességet feltételezve) Szóval még ha nagyon rossz kondiban is vagy, lassú tempóban (!) akkor is gond nélkül meg tudod tenni a 20-25km-t (egy kényelmetlen nyereg nagyobb gondot fog jelenteni, mint hogy elfáradsz*). Alföldön az az előnyöd meg van, hogy dombok hiányában biztos nem futsz bele abba, hogy túl kell hajtanod magad csak azért, hogy felérj valahova. Legjobb az lenne, ha beszereznél egy pulzusmérős órát is mellé, akkor könnyen be tudod lőni az ideális tempót (de enélkül is el lehet indulni)
Én akkor fogytam a legjobban (90kg-ról 78-ra egy nyár alatt), amikor heti 3x mentem 35-40km-eket (szóval heti 120km volt meg). Én úgy vettem észre, hogy ha 1,5 óra környéke az ideális edzésidőtartam fogyáshoz. Ezt gond nélkül lehet 2 naponta teljesíteni, viszont meg is fogod érezni Szóval én úgy kezdenék a helyedben, hogy kinézel egy útvonalat, tekersz rajta 40 percet oda, majd megfordulsz és hazatekersz (fáradtság miatt a visszaút esélyesen 50 perc körül lesz). Aztán ha már jobban tudod, hogy mennyit és milyen tempóval bírsz biciklin, akkor lehet útvonalakat nézegetni, hogy ne kelljen megfordulni (legalábbis én jobban szeretek köröket menni).
Ami fontos, hogy fogyás szempontjából sokkal fontosabb az időtartam (táv), mint a tempó. Szóval inkább tekerj kényelmesen 1,5 órát, mint hogy széthajtod magad 40 perc alatt. Utóbbitól többet fogsz erősödni, de jóval kevesebbet fogyni.*Épp ezért javaslom egy betétes biciklis nadrág beszerzését. Ha zavar hogy rádtapad, akkor vegyél rá nyugodtan egy rendes nadrágot, úgy se lesz benne meleged
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sultansmith #51308 üzenetére
Ugyanabban a tempóban igen De míg gyalogolni 2-3-4 km/h-val gyalogolsz, biciklivel a 15-20km/h könnyen hozható (főleg sík terepen). Alapvetően a bicikli a leghatékonyabb sportolással töltött idő / elégetett kalória tekintetében.
Szóval kicsit máshogy megfogalmazva az eredeti hsz-t: ha tudsz 1-1,5 órát egyben gyalogolni, akkor biciklizni is tudsz annyit.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz EnergyCoke #51709 üzenetére
Ugye azt tudjátok, hogy minél nagyobb a tpi, annál könnyebben kapsz defektet?
A magas tpi nem sűrűbb szövést, csak vékonyabb szálakat jelent, ezért lesz több szál inchenként (ugye thread per inch). Viszont a vékonyabb szálak kevesebb gumit is eredményeznek. Alacsony tpi-nél pedig pont fordítva. Cserébe a magas tpi-s könnyebb, és jobban gurul (kisebb a gördülési ellenállása). (lásd: [link], esetleg: [link]) -
Cathfaern
nagyúr
válasz szatocs #51736 üzenetére
A kettő nem üti egymást. Attól, hogy ez 240 tpi-s, még felszerelhették plusz defektvédelmi dolgokkal (pl. adhatnak hozzá defektvédő folyadékot), illetve más összetételű gumival, stb. Szóval nyilván nem igaz az, hogy bármilyen 80 tpi-s kerék defektállóbb, mint egy 120-as. De ha tpi-t leszámítva minden más paraméter megegyezik, akkor viszont már igaz.
-
Cathfaern
nagyúr
Azért ellenállás tekintetében:
Váltó nélküli (legkisebb ellenállás) < láncváltó < agyváltó (legnagyobb ellenállás)Ehhez vegyük hozzá, hogy súlyban is hasonló a viszony, agyváltó érezhetően nehezebb, mint egy láncváltó.
Szóval ha az a kérdés, hogy egy olyan helyre, ahova felesleges a váltó vegyen-e agyváltót, szerintem erősen nem a válasz. Igazából ha vesz egy váltó nélkülit, és később agyváltósítani akarja, még mindig megoldható.
Normi01:
"Egyedül ami kétséges bennem,hogy eléggé veretem,30-35-el és nem szeretném,hogy elrepüljön a lábam"
Ha arra gondolsz, hogy túl nagy pedálfordulattal kéne közlekedned, akkor az csak áttétel kérdése. Általában amivel ezeket a bicikliket adják alapból azokkal 90-es pedálfordulat környékén van a 30. De ezt simán lehet variálni. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #51866 üzenetére
Pár évvel ezelőtt a Merida-val kapcsolatban ment ugyanez a topicban (talán még olyan időszak is volt, hogy a Merida túlárazott, de a KTM-et megéri megvenni) Ez egy folyamatos ciklus, valamelyik "új" / "ismeretlen" gyártót felkapják, akkor annak romlik az ár / érték aránya, viszont egy másik gyártó meg megpróbál felkapaszkodni, neki meg javul az ár / érték aránya.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Napfénysüti #52163 üzenetére
Régebben is felmerült ez a téma, akkor lett linkelve egy teszt is (1-2 éve még), amiben az jött ki, hogy a tartósságot szinte egyáltalán nem befolyásolja a minőség / ár. Felhasználás, láncvastagság, takarítás alapossága (a túl gyakori és/vagy túl alapos tisztítás is csökkenti az élettartamot!) az ami igazán meghatározza, hogy mennyi ideig fogja bírni egy lánc.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Napfénysüti #52167 üzenetére
Túl gyakori tisztítás alatt nem a "ronggyal letörlöm - újraolajozom" verziót értem, hanem amikor brigecol meg egyéb tisztítószerbe áztatják meg össze-vissza kefélik a láncot. Újrakenni akkor kell, ha már hallod hogy hangos, vagy érződik a váltáson.
-
Cathfaern
nagyúr
Van valakinek tippje olyan sálra / maszkra ami őszi szeles időben használható lenne? Nem kell hogy melegítsen, polár nyakmelegítőm van, az tökéletesen teszi a feladatát, de abban fél perc alatt megfőnék. Olyan kellene, amit fel tudok venni, ha nem szoros nyakú felső/kabát van rajtam, és véd a (menet)szél ellen. Decathlont néztem, de vagy nincs raktáron, vagy nem hiszem hogy megfelelne a célnak (erre gondolok: [link] vagy lehet ez jó lenne?)
Szerk: félreértések elkerülése végett városi közlekedésre kellene, nem sportolásra.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Osiris #52710 üzenetére
Ha a nagyon alsó kategóriát leszámítjuk, akkor kerékpárnál alapvetően igaz, hogy minél drágább, annál kevésbé strapabíró. Illetve hogy minél inkább versenyre ajánlják, annál kevésbé strapabíró. Ugye bicikliben az élsport arról szól, hogy megy melletted az autó, aztán ha bármi gond van a biciklivel, a tetejéről lekapnak egy ugyanolyat és aládrakják. Így ugye a tartósság annyira nem szempont. Sajnos az amatőr felsőkategória (értsd: fontos a teljesítmény, de nem a tartósság rovására) meg nem létezik.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz andrisbandi #52762 üzenetére
Csipkebogyó teát nem ajánlom biciklizéshez (és így a kapható gyümölcsteák 80-90%-át se, mivel többségük legfőbb alapanyaga a csipkebogyó, akkor is ha nincs benne a nevében), mivel erősen vízhajtó hatású. A megnövekedett output terepen mondjuk kisebb gond, de ott se jó ha gyakran meg kell állni, országúton meg főleg szerencsétlen. Illetve ha amúgy is nagy meleg van és izzad az ember, mint a ló, akkor nem szerencsés ha még emiatt is plusz vizet veszít . Hasonló okokból koffein tartalmú dolgok se szerencsések, illetve az keringési rendszernek se tesz jót terhelés alatt (mondjuk egy enyhe tea nem tartalmaz annyi koffeint, hogy abból gond legyen)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Napfénysüti #53122 üzenetére
"Ha panelban akar edzeni valaki akkor erősen ajánlom megfontolásra hogy folyadékos görgőt vegyen."
Ez konkrét tapasztalat (értsd: te / ismerősöd használt panelben nem folyadékost és szóltak érte, esetleg te / ismerősöd hallotta a szomszédot hogy görgőzik), vagy csak feltételezed? (pl. mert hallottál nem folyadékost és túl hangosnak tűnt) -
Cathfaern
nagyúr
válasz TayRol #53127 üzenetére
Nekem van egy ezeréves országútom, ilyen 10-20k Ft-ért lehet kapni őket használtan. Vázváltós meg ilyesmi, de acélvázas, szóval jobban bírja azt hogy rögzítve van az egyik fele, szóval a célra tökéletes. Én ezt tervezem majd görgőzéshez használni. Helyfoglalást meg majd megoldom egy falba csavart kampóval
-
Cathfaern
nagyúr
válasz goldnarmz #53137 üzenetére
Igazából szerintem ez nem a görgő hibája volt, csak elkövetted azt a hibát, hogy rögtön a legjobbat akartad. Én tapasztalatom az, hogy teljesen függetlenül attól, hogy miről van szó, elsőre az ember rosszat fog venni. Nem azért mert maga a termék a rossz, hanem mert neki nem a legjobb. Ezért elsőre érdemes mindig egy olcsó (nem a legolcsóbb, inkább a legjobb ár / érték arányú) változatot megvenni, aztán azt elkezdeni használni, és akkor utána már tudja az ember hogy mik az igényei. Neked az volt, hogy ne szobában tekerj, ugye ez esetben ahogy írod is, jobban jártál volna ha a pénzt téli ruházatba, vagy akár egy külön téli biciklibe fekteted (ne a jobbikat szedje szét a hólé, eső, sár, hideg). De erre rájöttél volna egy 30-50k-s görgővel is.
Olajat nem teljesen értem... szobába (zárt térbe) teljesen felesleges a bicikliláncot olajozni (nem a súrlódástól kopik ugyanis, hanem a kosztól, amit segít távoltartani az olaj), anélkül meg nem tudom mi fröcsögne. De még olajozva se kéne fröcsögnie, mivel ugye olajozás után le kell törölni a láncot.
Egyébként tényleg azt kell eldönteni, hogy mit akar az ember:
1. Élménybiciklizni + jól jön a testmozgás
2. EdzeniElső esetben felejtős a görgő. Második esetben viszont őszre / télre muszáj, vagy legalábbis erősen célszerű, mert ha 3 héten keresztül szakad az eső, akkor nehéz normális edzést (téli alapozást) végezni. Vagy ha egy hétig hó van. Hideg megoldható, az folyamatos eső és csúszós utak kevésbé (ugye semmi nem tudja jobban elrontani a téli alapozást, mint egy elesés miatt sérülés).
Azt már csak meg se említem, hogy sötétben annyira nem nagy élmény tekerni (és erősen balesetveszélyes is), és ha az ember hazaér munkából 5 körül / után, akkor télen jó eséllyel már az van. Hétvégente meg csak hetente egyszer van, és ha többször kell edzeni vagy az ember nem tudja / akarja erre szánni a hétvégéjét, akkor megint csak nem alternatíva a "kimegyek tekerni".
És ha kifejezetten edzésre kell, akkor úgyse az a kérdés, hogy unalmas vagy sem, mindenképp tolni kell. Max ki lehet találni dolgokat (lásd virtual reality) amivel élvezhetőbbé lehet tenni.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz goldnarmz #53147 üzenetére
"Igen, csalódtam a virtuális környezetben, de nem azért, mert túl sokat vártam, hanem azért, mert ettől a rendszertől még nem (volt) várható az, hogy gond nélkül tudd arra használni, amire megalkották. Tessék belenézni a tacx forum megfelelő topicjaiba..."
Ezt elismerem, illetve elismerem azt, hogy nem ismerem a VR rendszert. De nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy ha pöccre ment volna minden, neked akkor se jött volna be igazán"Sokkal inkább élvezem azt, hogy friss levegőn vagyok, és szemlélem a természet adta szépségeket mindegy egyes tekerés alkalmával. Sz'al nálam ezért nem vált be a görgő. "
Persze, egyetértek és ezzel nem is vitatkozokbandus
"sőt, talán amatőr versenyzés esetén sem. annyi minden más van, amire ezt az időszakot szánhatod: komoly alapozást lehet végezni futással, úszással, konditeremben és saját súlyos gyakorlatokkal, na meg ott van még a spinning is"
Én pont azért szeretem a biciklizést (és ezért is akarok majd görgőt kipróbálni), mert ott itthon felöltözök, felülök a biciklire és tekerek. Nem kell elmennem valahova, ott átöltözni, sportolni, majd visszaöltözni és hazajönni, és az egésszel eltelik annyi idő, mint amennyit sportoltam. Helyette inkább tekernék 2 órát, vagy csak 1 órát, de helyette játszanék valamit gépen vagy olvasnék. Másik oldala, hogy jobban szeretek egyedül sportolni, mint társaságban (nekem a biciklizés részben pontosan azt jelenti, hogy egyedül vagyok ). Futás ilyen téren alternatíva lehetne, de hóban / jégen az is problémás, illetve nem is jön be annyira, mint a tekerés (pedig próbálkoztam vele már többször is). -
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #53323 üzenetére
"csak mert pár éve még az volt,hogy elérték céljukat és feloszlanak."
Ez így is van. Ugye itt nem egy központi szervezetről van szó, hanem minden város megrendezte / megrendezi a saját CM-ját. Bp-ről indult a dolog, legelőször csak ott volt. Ők mondták azt pár éve, hogy már többet ártanak a bicikliseknek, mint segítenek, ezért többször már nem rendezik meg. -
Cathfaern
nagyúr
válasz cseter #53398 üzenetére
Röhejes módon az egysebességes biciklik drágábbak, mint a váltósok. Szóval inkább utóbbit nézzetek. Illetve szerintem ekkora mennyiségben újonnan csak valamilyen multi (decathlon, intersport, hervis, tesco, stb.) fog tudni kiszolgálni, szóval ezeknél érdemes körülnézni.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz JackFeryll #53503 üzenetére
Én a 13-26-ot választanám. Azért síkon ritka hogy elfogy az 50-13, lejtőn lefele meg legrosszabb esetben gurulsz. Viszont ha 34/26 sok hegynek felfele, akkor le kell szállni, ami szerintem a legrosszabb biciklizés közben. De én túrázós / edzős / egyedül menős szemszögből írom, nem versenyzős / csapatban tekerős szemszögből
-
Cathfaern
nagyúr
50-13-as áttétel 90-es pedálfordulattal 44km/h. Azért síkon az nem olyan átlagtempó. Aki meg nagyon nagy outisnak gondolja magát, annak meg nem kéne hogy probléma legyen a 100-as pedálfordulat is hosszú távon, azzal meg 49km/h. Tény, hogy lejtőn lefelé jönni, mint az őrült, meg teherautó mögött 80-al stréherezni kevés, de azért na...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #48525824 #53708 üzenetére
"engem savon belul szoktak elozni az autosok, akkor en miert ne tehetnem meg ezt?"
Nem ellenkezek a dinamikus kerékpáros közlekedéssel, de ezt azért nem teheted meg, mert tiltja a KRESZ. Egy nyomtávú járművet lehet sávon belül előzni, de egy nyomtávú járművel nem lehet sávon belül előzni két nyomtávú járművet. -
Cathfaern
nagyúr
válasz concret_hp #53757 üzenetére
Bringásban még nem láttam, de pl. decathlonban láttam ilyet: [link]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz concret_hp #53760 üzenetére
Ennek csak az eleje softshell, a hátulja lélegzik Képeken nem feltétlen látszik, de élőben egyértelmű volt a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Berakom ON-ba, mert igazából nem csak a mostani félig OFF kresz-es / vezetős témát érinti, hanem általában a biciklizést...
Az a legnagyobb probléma a biciklis közlekedéssel, hogy egyszerűen a kerékpár dinamikája más, mint a belsőégésű motorral rendelkező járműveké. Aki autók között közlekedik biciklivel, az folyamatosan tapasztalja ezt. Pl. Álló helyzetből gyorsabb elindulni a biciklivel, viszont pár sec után az autós le fogja gyorsulni (2-10, edzettségi szinttől függően. Nyilván akik meg kitekerik az 50-et, azokat le se fogja, erről lásd később). Hasonlóan, egy átlag körforgalmon biciklivel gyorsabban végig lehet menni, akár lassítás nélkül, míg autóval jellemzőbb a belépéshez lassít, lassan körbemegy, végén kigyorsít ciklus. Vagy hasonló probléma van egy szűk / egyik oldalt parkolóval rendelkező utcákkal, ahol egymás mellett nem fér el két autó, viszont biciklivel el lehet férni egy szembe jövő autó mellett (nem centizve). Saját tapasztalatomból hoztam ezeket a példákat, több körforgalom is átmegyek, rendszeresen kell fékeznem az előttem lévő autó miatt, miközben gond nélkül át tudnék menni utazósebességgel (teljesen szabályosan, elsőbbséget megadva, stb.). Illetve csomószor van, hogy én el tudnék menni a parkoló autó mellett, de az előttem lévő autó nem, ezért én is kénytelen vagyok megállni. Másik oldalról nyilvánvalóan mikor megyek egyenesen az utcán ~25-30-al, akkor akadályozom a mögöttem jövő autóst, aki kénytelen megelőzni, vagy akár lassítani ha jönnek szembe és nem fér el.
Ugye erre jött az ötlet, hogy akkor tereljük le a bicikliseket az utakról. Nekiálltak bicikliutakat építeni. Megoldotta a problémát? Igazából nem. Ugyanis a kerékpáros közlekedés a gyalogos közlekedés dinamikájától is eltér. Ez két problémát is okoz: egyrészt helyhiány miatt nagyon sokszor közös gyalog/kerékpár út lett kialakítva. Ez folyamatos konfliktus forrást jelent, illetve átlagos biciklisnek lassú az a tempó amit ezeken biztonságosan tartani lehet (részben a gyalogosok miatt, részben a gyakori kereszteződések miatt, ahol tipikusan a biciklisnek elsőbbséget kell adnia). Másrészt az autósokkal is új konfliktus forrás adódik: a bekanyarodó autóknak teljesen másképp / más szinten kell felmérni a terepet, ha biciklisek is jöhetnek szembe, nem csak gyalogosok. Ugye gyalogosoknál alapvetően igaz, hogy ha nem áll az út szélén, akkor nyugodtan be lehet kanyarodni, mert nem fog odaérni mire az autó elhalad. Biciklire ez már messze nem igaz. (tovább rontja a helyzetet, hogy van amikor egy keresztező bicikliútnál az autósnak van elsőbbsége, van hogy a biciklisnek. Ráadásul ezt nagyon sokszor csak a biciklisnek jelzik, és autóból nehéz eldönteni hogy mi a helyzet. Jó lenne ha a biciklis "zebra" felfestésében is látni lehetne ezt)
Szóval nem megoldás az se, hogy az összes biciklis menjen bicikliútra, mert az a többség számára olyan lenne, mint ha városokban egységesen bevezetnék autósoknak a 30km/h-s max sebességet.
A helyzetet tovább rontja, hogy a biciklisek se egységesek. Vannak a nagyon ráérős kerékpárosok, tipikusan az idősebb korosztály aki nem tud / nem akar gyorsabban tekerni, illetve a nagyon fiatalok akik kézben telefonnal, kormányt elengedve "krúzolnak". Ez a típus lényegében egy gyorsabban közlekedő gyalogos tempójával és dinamikájával (!) közlekedik. Nekik mondjuk ideálisak a gyalogos/kerékpárutak. Van az átlag biciklis, aki már kerékpáros dinamikával közledik és erőnléttől függően városban 15-25km/h-s átlagsebességet tud tartani. Nekik a kerékpárút egyszerűen lassú, túl sok akadályozó tényező van (saját példa: nem rég költöztem új lakásba, kétszer akkora távra a munkahelyemtől. Ennek ellenére 13 perc helyett 18 perc alatt érek be, mivel előző lakástól csak bicikliutakon tudtam közlekedni, most pedig olyan útvonalon megyek, ahol nagyrészt autókkal együtt haladok). Az utakon viszont sokszor akadályozzák az autósokat, de cserébe azok is őket. Aztán van a harmadik típus, jelzőt nem írok, de mindenki tudja mire gondolok Ők lényegében tudják tartani az autók átlagsebességét, viszont drasztikusan más dinamikával, és ebből jönnek elő az olyan konfliktusok, amik most a topicban is felmerültek.Szóval ez nagyon nem egyszerű probléma, és igazán megoldás sehol sincs rá ("fejlett nyugaton" az a megoldás, hogy az autók iszonyat türelmesek a biciklisekkel és/vagy lehetőség van anyagi és hely szempontjából is, hogy autóktól teljesen különvezetett bicikli utak legyenek. De lássuk be, egy tipikus magyar városban az utóbbira nem csak pénzszűke miatt nincs lehetőség). És bár szeretnék nagyon okos lenni, de erre én se tudok okosat mondani. De az tuti hogy az se megoldás, hogy a kerékpárosok minden szabályt átszegve tartják a tempójukat, és az se megoldás hogy az "összes biciklis takarodjon le az utakról, mert ők ott idegenek".
-
Cathfaern
nagyúr
Szvsz sok szempontból ideális megoldás lenne, ha autóval csak országúton, illetve pár várost átszelő főúton lehetne közlekedni. Nyilván ezek mellé nagy (és olcsó/ingyenes) parkolóházakat is kéne létesíteni, illetve városi biciklikölcsönzőket (hasonlóan minimál áron, vagy ahogy általában meg is oldják, hogy 30 percen belül ingyenes). Városon belüli utak meg kizárólag tömegközlekedésé, bicikliké és gyalogosoké. Így egyrészt a városok zaj és szmogterhelését drasztikusan csökkenteni lehetne, sokkal élhetőbb környezetek alakulnának ki, és az emberek is fittebbek lennének. De ez egyértelműen utópia a következő jópár évtizedben.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz JackFeryll #53812 üzenetére
"Azt meg ne várjuk el, hogy mindenki bringázzon munkába távolságtól, időjárástól, ruházattól függetlenül."
Igazából ez azért probléma, mert nem elég elterjedt a biciklizés. Ha minden munkahelyen lenne egy öltöző meg hely ahova a vizes ruhákat ki lehetne aggatni, akkor Mo-n egy évben max 2-3 hét van (értelemszerűen nem egybefüggően, illetve akkor az nagyon kemény tél volt), ami nem biciklizhető. Átöltözés meg még mindig gyorsabb az esetek jó részében, mint dugóban araszolás (azzal meg ne jöjjünk, hogy a téli ruha sok pénzbe kerül, mert egy autó fentartási költségeivel összehasonlíthatatlan).
De nyilván ha nincs egy öltöző ahol át lehet öltözni, meg max. az ember székére tudja aggatni a ruháit, akkor máris más a helyzetA távolság már nagyobb probléma lehet, de némi edzettséggel (értsd: rendszeresen biciklizel legalább egy fél éve), és ha az infrastruktúra támogatja a biciklizést (tehát nem gyalogosokkal osztott, hepe-hupás, fagyökerektől felnyomott, 200m-enként elsőbbségadásra kényszerített bicikliút) egy 10km-es táv 30-40 perc alatt gond nélkül (értsd: anélkül hogy megterhelő lenne napi szinten) megtehető. Ha az ember hajlandó kicsit fittebb lenni, akkor a napi 2x20 km se megterhelő, de nyilván itt már autó / tömegközlekedés időben egyértelmű előnnyel rendelkezik (cserébe ha valaki ezt naponta letekeri, tuti nem kell külön eljárnia sportolni, max ha némi izmot is akar felsőtestre).
-
Cathfaern
nagyúr
V-fék szereléshez (értsd: nem csak a fékpofához, egész fékhez) kell bármi extra szerszám, vagy átlagos biciklis / szerelős eszközökkel megoldható? Illetve milyet ajánlanátok? (munkábajárós, eredetileg trekking biciklire lesz, szóval nem kell semmi extra, inkább legyen tartós) Vagy nézzem ki ebike-ról az első szimpatikusat és az tökéletes lesz?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz MineFox54 #53846 üzenetére
"Saccon FV96 (ha ez az, ami nekem van (kép alapján ez az), akkor nagyon durva, felütés van miatta a felnimben (első fékként használva))"
Azt hogy? o.O
És honnan veszed ennyiért? (én nem is találtam sehol magyar webshopban)Esetleg ez? [link] (igazából elég lenne az elsőt cserélni, de ha ez jó, akkor ennyiért már kicserélem mindkettőt)
rii:
Én nagyon szívesen megvenném, mert már régóta akarok városi biciklinek egy egysebességest, de ezt nem merném a cég előtt hagyni a nyitott (bár legalább fedett) parkolóban Illetve most meg kell oldanom, hogy egész télen tudjak rendszeresen sokat mozogni, időjárástól függetlenül és arra is kell a pénz
Kerékpár eladásban nincs tapasztalatom, szóval abban sajnos nem tudok segíteni. -
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #53893 üzenetére
Ízületi problémák tipikusan nem 1-2, hanem 10-20 év alatt jönnek ki. Illetve én inkább nem vennék fel 2 nadrágot, mert akkor előjön a korábbi is említett átöltözős probléma (illetve nyilván a lábmelegítő is a 2. nadrág helyett van).
Mondjuk ha már itt tartunk olyan gond csak nálam fordul elő, hogy a bokám fázik? Csak ezért nem húznék kamáslit, mert amúgy a lábfejem hőérzete rendben van.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz underdark #54088 üzenetére
Én decathlonosról rosszat még nem hallottam. Egyedül az hogy hangos egy folyadékoshoz képest, de ez egy 500ezer Ft-os nem folyadékosra is igaz. Nyilván nincs rajta fokozatmentesen (vagy automatikusan, váltóval) állítható ellenállás, meg BT, meg watt mérő meg ki tudja mi, de a lényegi részére (értsd: tudd tekerni a biciklit szobában) rosszat még nem hallottam (de sajnos saját tapasztalatom nincs vele)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #54098 üzenetére
Szerintem trekkingen lenne még nagyon jó egy ilyen elektromos rendszer, nem is értem teljesen miért nincs még ilyen modell. A plusz súlyt nagyon jó lenne ha könnyítené az elektromos rendszer, illetve ott aztán tényleg lehetne lejtőkön tölteni az akkut, mert messze kevésbé fontos a száguldozás (főleg hogy lejtőn lefelé lehet igazán jól nézelődni ), sőt a nagy súly miatt, még jó is ha van plusz "fék".
-
Cathfaern
nagyúr
válasz hszilard666 #54161 üzenetére
"maradok a strapnél"
Szerintem az spd 1000x kényelmesebb és felhasználóbarátabb, mint a strap."Nektek nem fáj a hátsó feletek hoszabb tekerés után? Nekem igen. Mit tudok tenni ellene? Új ülés?"
Ha még nincs, akkor betétes biciklis nadrág. Vehetsz rá lazább nadrágot is, ha a "tapinaci" feeling zavar, és akkor olyan lesz mint egy picit nagyobb boxer (amúgy sem szabad alá alsóneműt venni)