-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
hegyimorc
senior tag
válasz zoli03 #39577 üzenetére
Igen, elállhatsz, ott a boltban mikor átvételkor meglátod, hogy amit már kifizettél mégsem az amire gondoltál.
Mire mégy vele?Nem azért van a 14 nap, hogy bármit két hétre ingyen kikölcsönözz.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
hegyimorc
senior tag
válasz zoli03 #39580 üzenetére
Azt amit írtam. A netes rendelést, személyes átvétel esetén nem tudod arra használni, hogy 2 hétre elvidd használni, majd elállj a vásárlástól.
Ha nem személyesen veszed át, akkor is necces lehet 2 hét használat után visszaadni. Baromira vigyázni kell a cuccra, hogy abszolut semmi nyoma ne legyen a használatnak. Szóval én senkit sem bíztatnék arra, hogy így próbáljon tesztnyereghez jutni.
Én is hoztam el párszor nyerget haver boltjából próbára, de olyat pl soha amin vékony festés volt, vagy bármi amin már egy használat is meglátszik, de még így is megkérdeztem, hogy nem gond-e, hogy pl a nyeregpálcán látszani fog, hogy már volt bringán, mert az tuti látszik.
Jobb ezt kulturált ember módjára intézni, mint jogszabályokra hivatkozva.
Az meg baromira nem számít, hogy ki szent, meg ki nem szent, semmi köze a történethez.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Bicskás
tag
-
hoffman_
nagyúr
válasz zoli03 #40354 üzenetére
ha átalakításra kerül sor (ami még nem 100%), akkor szinte biztos, hogy igen. ki lehetne sakkozni, számolva az első és hátsó lánckerék sugárral, a megfelelő lánchosszt. láttam már ilyet, ha egyszer el van találva, akkor baromi jó, de elég macerás. ha egysebi lesz, akkor szerintem kap hátra láncfeszítőt.
nem is ez a kérdés most, hanem hogy van-e valami alkatrész, amivel ránézésre probléma lehet, én nem találtam elsőre. egyedül a karbon első villa és a radiál fűzés az, ami kis aggodalomra ad okot, lévén, hogy nagy emberhez kerül a bringa (190cm+ 90kg+), de szerintem belefér, illetve az első kerék későbbi cseréje nem akkora dolog.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz zoli03 #40359 üzenetére
nem találsz a használt piacon olyan gépet, ami jobban megfelelne az igényeknek. pláne nem ennyi pénzért. inkább vállalok átszerelést, vagy plusz alkatrészt. nem biztos, hogy át lesz alakítva, de ha át is lesz, nem akkora dörrenés átalakítani, sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint egysebit építeni, vagy keresni. nincs. általában hetekre lebontva tudom, hogy melyik apró melyik oldalán milyen fixi/ss bringa van, nem véletlenül kerültem az outi szekcióba.
az első kereket majd átfűzöm, ha nem bírja városban lesz egyébként, bár Kecskeméten nem tudom, hogy jobb-e a helyzet, mint Budapesten. a hajtáson egy kis poros olaj nem a világ, ha használják, így néz ki. ez persze majd a személyes átvételnél kiderül (mondjuk láncnyúlásmérőt sajnos nem tudok vinni, de annyi baj legyen)
Napfénysüti:
jó úton, normális használat mellett szerintem is. ugyanakkor nem kérdés, hogy sokkal jobban terhelné az agyperemet, és a küllőket. magamnak az egysebit nem véletlenül fűztem elöl is 3x-re, hiába tetszik jobban a radiál.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Bicskás
tag
válasz zoli03 #40375 üzenetére
Mennyi lenne kb a két kerék szőröstül bőröstül ?
Úgy sejtem, hogy ez a váz örökös, a teleszkóp mondjuk kemény mint a szikla még nyitva is, az ülés is örök az acélalapokra épített ősöreg selle Royal, a nyeregcső már màs kérdés, az fogyóeszköz lessz lehet, bár az elmúlt hét év alatt semminek nem lett semmi baja évi két három komolyabb taknyolással, az erdőt járva tűzön vízen át, lehet, hogy ez a bringa erősebb robosztusabb mint hinnéd, egy két normális alkatü bringás srác szerint k...nehéz, de szerintem teljesen rendben van, csak a küllők, nomeg a kerék úgy zusammen olyan kis nyegle ránézésre, hogy kerekekből a jövőben mit vásárolhatok ilyen feltételek mellett, arra kérnék javaslatokat tőletek, cangamágusként csak jobban tudjátok, hogy milyen kerekekre lenne szükségem.[ Szerkesztve ]
-
Bicskás
tag
válasz zoli03 #40386 üzenetére
Értem, elnézést, akkor tájékozatlanságom következtében butaságot mondtam, és használt bicikli kerekeket milyen méretben, milyen márkákban kb milyen árkategóriákban, és hol keresek ?
Kéretik engem nem keresztbe lenyelni, ha valami orbitális baromságot kérdezek !
Olyan nincs aminek nem hurkapálcikák vannak a közepében hanem mondjuk két három komolyabb acéllemez ?
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz zoli03 #40413 üzenetére
130-ból szerintem is, ezt hangsúlyozom. azzal a 10-20 ezerrel, amit spórolni lehet alkatrészeken, sokkal többet rontok az összképen minőségben, és esztétikában is, mint amennyit nyerek 20 ezerrel. kíváncsi vagyok egyébként, jöhet ide is, vagy privátban is. itt talán hasznosabb lenne, hátha érdekel valakit.
a blb és társai túlárazott mivolta megint más kérdés, frusztrál engem is, hogy valamin van egy matrica, akkor kap egy nullát a végére. ettől függetlenül van az a határ, ahol a név és a technológia/minőség kompromisszumot talál. egy integrált sram egy tányéros hajtókar 35-ért nem túlzás, míg egy négyszögtengelyes miche pályahajtómű 40-ért igen, hiába miche.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
D.Orion
veterán
válasz zoli03 #40757 üzenetére
Gondolom mindkét oldalon rögzített V-fékje van, így vagy az egyik csavarjának kilazításával, vagy a gumi leengedésével tudja csak kivenni a kereket. Tárcsa esetében meg elég csak kicsavarni a gyors zárat. Persze azt nagyon is érdemes figyelembe venni, hogy tárcsás keréknél mindig copás a visszarakás után a fék tökéletes beállítása.
-
veterán
válasz zoli03 #40775 üzenetére
Nem kell, értem, mire gondolsz, siman neked nagyobb tavolsag van hagyva a felni es a fekpofa kozott, ezert lazan ki tudod akasztani. Nekem valamiert ez fura, de majd kiprobalom, milyen.
Ugyis majd a fekkarok cserejevel fekpofa csere is kell es vezetek, mert picit megviselt mar a jelenlegi.Everybody lies.
-
itouchfan
senior tag
válasz zoli03 #40978 üzenetére
Köszi, én is a mosáson már túp vagyok, így gondoltam én is. Köszi
Olvastam a többit is, azt is köszi. A tányérokra mi mehet? Vagy nem a tányérokat hanem a láncot kell beolajozni?
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
RichieTri
senior tag
válasz zoli03 #40969 üzenetére
Jólvanakkor...
Ez kb olyan mintha azt mondanád,hogy csak akkor cserélsz zoknit ha már büdös
A WD40et is pont az ilyen embereknek találták ki.
Használd egészséggel,de legalább az itt jelenlévő "laikusokat" kíméld meg a kártékony tanácsaidtóllive:RichieTriH , origin:RichieTriH , uplay:RichieTri
-
Bicskás
tag
válasz zoli03 #41180 üzenetére
Én a ráhúzós habszivacs csőre gondoltam, nem szeretnék bandázsolást csinálni rá na nem az ára miatt, csak nem tetszik a stílus...
Az ergonómikus markolatokon gondolkodom még a habcső mellett, vagy azzal együtt mint ahogy mondtam is hogy a sokat használt részre ergonómikus markolat (?) a kormány többi részére pedig habcső, namármost engem a kinézet meg a súly nemnagyon izgat, az a fontos, hogy kényelmes legyen.
Egyébként ha zavarlak benneteket a kérdéseimmel vagy rossz helyen teszem fel őket akkor szóljatok.
Mondjuk tény, hogy kezdő vagyok, de senki sem született bringa prónak... -
Cathfaern
nagyúr
válasz zoli03 #41230 üzenetére
Google translate alapján az előnyei:
1. Jelentősen kisebb rugózatlan tömeg
2. A váltó nincs annyira kitéve koszolódásnak
3. Állítólag ez a fajta fék jobb fékhatást biztosít (bár nem igazán értem, hogy miért), viszont már ő is átalakította rendes tárcsafékesre biztonsági okokból (ugye a láncot nem ilyen terhelésre méretezik, és ha szakad, akkor 0 a fékerő)
4. Alja magasabban van, így nagyobb lehet a rugóútDH bicikli révén hátránya alapvetően kevés van egy ilyen rendszernek. A dupla lánc miatt nagyobb súrlódás, illetve a nagyobb tömeg nem akkora gond DH felhasználásnál. Ettől függetlenül gyanítom itt inkább a megépítés volt a lényeg (ugye saját magának hegesztette össze a vázat), és hogy valami egyedit alkosson, nem az hogy hiper-szuper biciklit hozzon létre
Amúgy egy honda koncenpció bicikli (Honda RN1) adta az alapötletet.
-
veterán
válasz zoli03 #41362 üzenetére
Miskolc-Tapolca, kőbánya.
(#41363) itouchfan
Decathlonos, de majdnem a legalja.(#41364) Because
Arra az utra a gyari felszerelessel biztos nem mentem volna. Azokkal a fekekkel nem allsz meg, a kerekek osszetortek volna, a kulso pedig fel km-nel nem huzta volna tovabb.
Az elso kerek nekem is gyari meg, ugyhogy eszembe se jutott, hogy jobban elengedjem a sebesseget, szepen lecsorogtam a leejtokon.Everybody lies.
-
ígyvanferi
addikt
válasz zoli03 #41454 üzenetére
Vagy úgy, kösz! Közben látom ebike-on az országúti fékkar kategóriában van ilyen is, olyan is, eddig ezt nem is néztem, azt hittem az összes a kosra való fajta. Hogy mekkora bowdenhúzású, azt egyébként ránézésre meg lehet állapítani? Inkább úgy helyes kérdeznem, én meg tudhatom-e állapítani, ha használt hirdetéseket böngészek?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #41452 üzenetére
A conwoy s2-re is 350 lument írnak. Egyébként én inkább az ilyen kínai csodákra gondoltam. na ezek ormótlanul nagyok, szar rögzítéssel. Mondjuk a conwoy s2 is egy zseblámpának néz ki, nem tudom mennyire stabil a rögzítése.
Megmondom őszintén, hogy annyira nem érzem kevésnek ezt a 300 lument, nem tudom hova kevés, de szoktam menni korom sötét utakon és megvilágítja kellőképpen. A velotech 1000-ben 4db 18650-es cella van, de az üzemidejétől nem voltam elájulva.
Engem baromira idegesített a külön aksi, kábel, gyenge rögzítés. Már nem is használom, van 2db ilyen retinaégetőm, de inkább 2db infinit használok, egy sima lava-t villogónak, meg a super lavat folyamatosan világítani, tökéletesen meg vagyok vele elégedve.
Az igaz, hogy nem cserélhető az akku, de szerintem mire ez tönkremegy addigra már úgy is vennék új lámpát. Egy minőségi aksi sokáig bírja.
Rengeteg lehetőség van ma már, de nekem jobban bejönnek a kompaktabb kialakítású lámpák.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #41485 üzenetére
Szinte biztos, hogy gagyi cellák vannak benne, ugyan úgy mint a többi hasonló vacakban.
Az az álláspont is elfogadható, hogy cserélgetni akarod az akkut, meg kell a bazi fényerő. Viszont én elvagyok a "gyengébb", kompakt lámpával is. Amúgy halkan megjegyzem, hogy az infini super lava is bontható, 2db torx csavar kicsavarásával, utána már elérhetővé válik az akku is.(#41490) fjudors: Az igazán komoly lámpák sokkal drágábbak: Lupine
-
veterán
válasz zoli03 #41584 üzenetére
Mert a szervizes hulyen rakta vissza, nem ugy, ahogy elotte volt, gondolom nincs kozepen a kerek,
majd most fogom megnezni, de a valtassal problemak vannak, a fek meg egyik oldalon hozzaer a felnihez, na ez eddig nem volt.Hatulrol nezve bal oldalra van eltolva a kerek 2-3 mm-t. Most arra gondolhatok, hogy eddig rosszul volt beallitva es a lancvonal most van normalisan, akkor ehhez kell allitanom a valtot es a feket, vagy pedig a kerek van rosszul beallitva. De ezen majd holnap gondolkodom szerintem.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
veterán
válasz zoli03 #41586 üzenetére
2k volt a tortenet,
Nem igazan tudok mas magyarazatot arra, hogy a fek is rosszul all, meg a valtas se olyan, mint elotte. Lehet, hogy a 15km-es seta artott meg neki
Vettem volna szivesen egy tengelyt, elsore azt ajanlottam en is, hogy adjanak szerszamokat es megcsinalom magamnak, ha nem ernek ra, de "gyorsan" megoldottak, szoval sos verzioban, ezert is nem reklamaltam mar utana, hogy a porvedot felrakattam veluk.
Az otthonomtol ~10km-re van ez a biciklis bolt is, szoval nem vonzott, hogy meg hazamenjek vele, mar lejutni is szenvedes volt, a bal labam nem az igazi, miota ledaraltam pedallal, tekerni tudok rendesen, hosszu tavu gyaloglast viszont nem dijazza.
Meg ezutan visszamentem haveromek ele, szoval valamennyire leteszteltem, majd letakaritom a lancot meg beallitom a feket es megnezem, milyen, hatha csak en voltam hulye.Everybody lies.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz zoli03 #41631 üzenetére
Ha megnézed, a benzint is említettem, de szakbarbár vagyok, várom a kedves szakértő úr javaslatát
Amúgy az feltűnt, hogy a benzintől sikítva menekül a kosz, és viszonylag gyorsan le is ülepedik benne, viszont ezt csak 200km-enként csinálom, mikor cserélem a láncot. Közben viszont előfordul, hogy nagyon poros/homokos részre megyek, olyankor adok neki gyors mosást, amikor is nem veszem le a láncot, és láncmosót használok. Olyankor jön a "szappan", és ha majd elfogyott, a többi. A lényeg, hogy az olaj minél kevesebb retket vigyen a görgők közé. Ilyenkor ugyanis újra is olajozom
gergo5991
Ha ujjá születsz, akkor egy ujj lesz belőled.
Inkább újjá szokás születni, hogy újnak érezd magad, mintha újjáépítettek volna.Vissza is néztem, hogy használtál-e ékezeteket úgy általában, de mivel igen, hagytam Remélem, ma is tanultál valamit
Hasaggymeg
Nem vagyok már benne tökéletesen biztos, de mintha a brigéciol nem jött volna annyira be. A kéztisztítós mosásnál nem sokkal jobb, a benzinnél durvábbat eddig még nem láttam.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nagyúr
-
nagyúr
-
-=RelakS=-
veterán
válasz zoli03 #41924 üzenetére
Legutóbb megmértem a kerületét, akkor 2060mm jött ki
Ha nem felejtem el, akkor ma megyek bringázni, ahol is lesz egy széééép hosszú egyenes útszakasz. Kinézek valami jó feltűnő pontot, és oda-vissza megmérem bringával/gps-el a távolságot, lehetőleg ügyelve arra, hogy ne kacsázzak. Kíváncsi vagyok, mi lesz az eredmény. A gumi kopása alapján ugyanis én a mért eredményt tartanám jónak, nem amit eddig GPS/google maps alapján számoltamSzóval egyelőre kész katasztrófa
Máshol olvastam jó tippet, hogy esetleg kilométertáblák között kéne letekerni egyet, és ahhoz igazítani az órát, de a fene tudja, hogy a jómunkásemberek milyen pontosan teszik ezeket le.
Ami zavar amúgy az, hogy az út két széle között cikázó GPS hogy mérhet rövidebb távot, mint a jóval egyenesebben haladó bringa lemért kerék kerülettel?
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Mittu88
senior tag
válasz zoli03 #42228 üzenetére
Kikerestem, ilyen nyergem van.
Ez akkor gagyi, vagy a seggem nem átlagos formájú?
Az összefoglalóban olvastam, hogy ne várjak választ a milyen nyerget kérdésre, de melyik kategória/típus az, amelyik nagy általánosságban 50-100 km-en kényelmes?Úgy gondolom, hogy azért közrejátszott az a tény is, hogy farmerban tekertem le a ~30 km-es távot.
-
hegyimorc
senior tag
válasz zoli03 #42266 üzenetére
A jó betét nem csak azért kell, hogy kényelmes legyen ülni - ha ezért kellene, akkor lehetne a nyereg is annyival kényelmesebb -, hanem azért is, mert az nem gyűrődik. Vehetsz fel akármilyen szabású, meg varrásmentes gatyát, betét nélkül gyűrődni fog és ez egy idő után kényelmetlen. Nyeregtől függetlenül
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
szjoci
őstag
válasz zoli03 #42530 üzenetére
Lehet kapni felszerelhető kulacstartót, ez is megoldás lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs