- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Microsoft Excel topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- DIGI kábel TV
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- YouTube
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- PHP programozás
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz IMIIKE1998 #77865 üzenetére
Nekem nem tűnik magasnak a nyereg, de erről a képről nem lehet eldönteni. A lényeg, hogy tekerés közben csípőből ne kelljen a pedál után nyújtózkodnod (ez derékfájást eredményez). Általában az a kívánatos, ha lenti pedál-állásban csak egy egészen minimális szögben van az egyeneshez képest a térded meghajolva (15 fok mondjuk). Ekkor a leghatékonyabb a hajtás. Ha a térded nagyon hajlott a lenti pedálpozícióban is, akkor lefelé biztosabban fogsz menni (van egyáltalán Debrecenben olyan, hogy lefelé??) de nagyon megsínyli a hajtáshatékonyság, illetve a térdednek sem tesz jót.
[ Szerkesztve ]
-
29-est merev villás montit (esetleg karbon villával) kivitelben ballonosabb gumikkal próbált már valaki? Mennyire vállalható?
J.
-
válasz Because #77877 üzenetére
Azért egy 29"-es gép ballonos 2,35-ös gumikkal és egy karbon villával gyanítom hogy egész más kategória mint egy 26"-os gép aluvillával...
Hogy hova? Mindenhova ahol eddig 26"-os elöl teleszkópos montival mentem. Buda-Pilis-Börzsöny.
Egyedül a csuklómat féltem, egyébként a kényelem nem érdekel. -
-
-
-
válasz IMIIKE1998 #77901 üzenetére
A bicajozásban az a szép, hogy nagyon gyorsan lehet sokat fejlődni. Az egyetlen amire igazán figyelned kell, az ízületeid visszajelzései. Ha fáj a térded/hátad akkor vagy a geometriával/üléspozícióval van gond vagy valami mást csinálsz rosszul. Ha ezeket kiküszöbölöd, akkor rendszeres kerekezés mellett az izmaid/tüdőd/"hátsód" gyorsan fognak sokat fejlődni és a térded is el fogja a megnövekedett izomerőt bírni. Nem árt, hogy ha már tekersz akkor ne Mari néni tempóban tegyed, hanem mindig válasz egy olyan tempót ami a megtett távot figyelembe véve megfelelően fárasztó.
Én idén július elején kezdtem el újra bicajozni (munkába járást nem számolom) az elején még 5-10-20Km alatt feltörte a nyereg a hátsómat, majd júli 23-án már lenyomtam egy 130Km/+-1900m szintes teljesítménytúrát, elég jó sebességgel/idővel. Hát a vége nem volt sétagalopp, de jól mutatja, hogy kemény munkával mekkorát lehet rövid idő alatt bicajozásban fejlődni. Persze utána sem hagytam abba, fogytam/gyorsultam is egy csomót
Neked is tudom ajánlani, hogy nézd meg, mikor/hol vannak bicajos teljesítménytúrák (nem feltétlenül csak monti) vonattal elérhető közelségben (vonattal egyébként olcsó a bicajszállítás) és menj el azokra. Addig pedig találj magadnak a környéken néhány jól bicajozható edzőkört, ami élvezetes és jól tekerhető (nem kell állandóan megállni) és időd függvényében told le értékelhető erőfeszítéssel amikor csak tudod.
Összel/télen ehhez megfelelő ruhák is kellenek.
Egy teljesítménytúra ahol másokkal, és valamennyire teljesítményorientált emberekkel tekersz nagy lelki löketet tud adni az edzéshez.
J.
[ Szerkesztve ]
-
de ha rám jön akkor HHH vagy Jánoshegyre is felmegyek,(ha bírom néha tekerek is )
1x vagy 2x10 inkább a preferált?Amit írtál, abból a felső sor implikálja, hogy a 2x10 alkalmasabb neked mint az 1x10. 1x10 felfele nagyon izmozós lenne, hegyről lefele meg csak elfogynának a sebességek...
[ Szerkesztve ]
-
A 2x10-et preferálom én is inkább,csak ez az új 1x mizéria kicsit elkapott, nem egy embertől hallottam hogy egy 38-as első és hátul 11-4x-el egész jó lehet haladni és mászni is akár...Mindezt 10-es váltással.
Egytányérosokon hátul általában 11 vagy esetleg 12-es kazetta szokott lenni, és még az sem feltétlenül elég a kényelemhez, mert túl nagyok az ugrások a fokozatok között. 10-essel még inkább abban a szituációban lennél, hogy hegyről lefele kifogysz a fokozatból, felfele meg az erőből. 95Kg mellett ha csak nem nagyon edzettek a térdeid (de akkor nem 95Kg lennél, no offense) nem fogják egy komolyabb túrán elbírni a nagy áttételt. Főleg akkor gáz, amikor egy hosszabb túra vége felé amikor már benne van a lábadban a sok éppen letekert szint meg a fáradtság meg elkezded enyhén vagy kevésbé enyhén jelezni a térded, hogy neki ebből mára elég, és akkor te nem tudsz hegyen mókuskerékbe kapcsolni, hogy kíméld a térdedet.
-
Nézd nem megbántani akartalak vagy kétségbe vonni a tömegedhez tartozó fizikumodat,
de irreális elvárás az, hogy 95Kg-mal és saját bevallásod szerint csak rendszertelen-ritka tekeréssel
felpattansz egy egytányéros bicajra és egyből, probléma nélkül nyomod a hosszú montitúrákat...Egytányéros rendszer szvsz XCO versenyre való ahol nincs sem olyan nagy sebesség, ahol már elfogynának a fokozatok, sem olyan táv, hogy a versenyző térde esetleg már nem bírná el a terhelést.
Nagy küzdősport-MMA rajongó vagyok, de attól még látom, hogy ezek a tagok bármilyen jók legyenek a sportágukban másféle terhelésnek vannak kitéve, mint egy kerékpáros. Nem tudom ők bicajoznak-e, de ha az utóbbi 10 évben nem ültek bicajon, akkor azért meg merem kockáztatni, hogy egyik sem alkotna maradandót egy amatőr versenyen, illetve ha egy hosszabb maratont egytányéros bicajjal akarna elsőre letolni, akkor másnap lenne egy vizitje a sportorvosnál...
-
válasz HEAHEA #77951 üzenetére
Nem tudom, nem vagyok szakember és tudatlan vagyok gravel bike témában, sőtt ezt az egész gravelbike dolgot sem értem
Tegnap egyébként nekem is megragadt a szemem a bicajon amit linkeltél és még aznap elolvastam róla egy tesztet. Elsőre az ember azt gondolná, hogy jó cyclocross versenyre, mert 35-ös "terep"-gumik, vállrakapós geometria, koskormány meg az egytányéros rendszer is valamennyire azt sugallja, hogy kicsit oda szánták, de érdekes módon a gyártó a termék oldalán egy szót sem szól semmiféle cyclocrossról. A súlya is elég magas, 10,3Kg...
Sosem próbáltam én még gravel bike-ot, szóval tudatlan vagyok a témában, de nehezen tudom elképzelni magamról, hogy egy ilyen fából vaskarika bicajjal akarjak menni bármiféle terepen, mint egy (akár merevvillás) 29-essel és kormányzásra is alkalmas kormánnyal...
-
-
válasz maximilian4 #77964 üzenetére
Ha nagy küzdősport rajongó vagy, akkor biztos tisztában vagy vele hogy pl. egy profi mma versenyző milyen brutál kardio edzést végez. A ringbe kell az állóképesség és a tüdő. Láttam én már több mint 95kg-os embert aki úgy futott mint a villám és olyan állóképessége és tüdeje volt hogy sokan megirigyelnénk.
Gyakorlatilag az összes UFC-t / Pride FC-t láttam az eleje óta
Nem a küzdősport versenyzők fizikumát vonom kétségbe, egyszerűen azt a józan ésszel könnyen belátható tényt közöltem, hogy attól hogy valaki X sportágban nagyon jó (fenti három linkelt arc) még nem fogja a térde/lába feltétlenül elsőre mindenféle szoktatás nélkül elbírni az egy tányért terepen huzamosabb távolság/szint mellett. (És emellett azért gondolom aki megkérdezte, hogy akkor egy vagy kéttányéros rendszer az azért nem egy Remi Bonjasky...)
Ugyanígy valaki aki egész jól bírja bicajon a távot/szintet még nem lesz automatikusan jó futó, általános kardió ide vagy oda.Másrészt meg a tipikus MMA (mixed martial arts) harcos 3x5 percre épít kardiót intervallum jellegű gyakorlatokkal és sokkal kevesebb egyenletes kardió edzéssel, ne mossuk már össze a kerékpározás jellegű állóképességet az mma-val, mert köze nincs a kettőnek egymáshoz. Ez persze totál off, nem én kevertem ide, de nem tudtam szó nélkül hagyni...
Robert Förstemann:
pályakerékpáros és sprint számban versenyez. Ahhoz képest hogy az alakjával eléggé kilóg a mezőnyből nem lehet azt mondani, hogy egy kategóriával a többi ember alkatú versenyző előtt lenne. Hogy hegyen fölfelé mit alkotna egy profi mezőnyben ahol nem két perc egy menet hanem két óra és van mondjuk 1000m szint is mellé, arra kíváncsi lennék...[ Szerkesztve ]
-
válasz Tothgera30 #77966 üzenetére
Karbon vagy sima aluvillád volt? Csuklód hogy bírta?
-
Nem szoktam vicces dolgokat linkelni, de ez volt már?
http://mountainbike.blog.hu/2015/04/13/biciklik_amiket_gyulol_a_gazdajukKinek melyik gép tetszik a legjobban? Én nehezen tudok választani az egyedi váltórendszer, az irodai székes bicaj és a teleszkópos fixed-speed országuti-MTB-vé alakított aero-időfutamgép között...
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Sziasztok!
ilyen paraméterek mellett:
magasság: 170cm
belső lábhossz könyvvel mérve: 76cm
torzó/mellkas méret: 64cm (ülep-szegycsont teteje távolság)
karhossz: 57cm
vállszélesség: 43cm (csonttól-csonttig, de lehet hogy ezt rosszul mértem)
tömeg: 71-72kg, kifejezetten erős testalkatom van, fölös zsír nélkülmilyen méretű 29-es vázban lehet gondolkodnom?
A Canyon sizing toolja "S"-es méretet dobott ki a merevfarú XC gépekre, de hogy ez pontosan mit jelent...üdv
J. -
válasz maximilian4 #78105 üzenetére
26"-os bringa és 45cm. De érzésre talán lehetne egy kicsit nagyobb...
-
Budapesten hol tudok jobbfajta 29"-es bringákat kölcsönözni, terepen kipróbálni?
-
-
-
válasz Napfénysüti #78219 üzenetére
Egy picit nehezebb outin egy gyengébb bicajosnak azért elég izmos lehet pld. a Lajosforrásra feltekerni. Kötve hiszem hogy oda minden kocakerékpáros felteker a túlméretes áttétellel...
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Tothgera30 #78252 üzenetére
milyen kereked/belsőd/külsőd van?
Kínai karbon nyeregcsövet próbáltál már?
[ Szerkesztve ]
-
válasz Napfénysüti #78261 üzenetére
Pavé Bike?
Van egy csomó komoly bicajuk készleten is, de nem tudom ruhában mennyire erősek.
Egy telefont megérhet...J.
-
válasz IMIIKE1998 #78278 üzenetére
Gatya rengeteget jelent és persze a nyereg is.
Én ilyen gatyával nyomom (nyomtam nyáron): http://www.decathlon.hu/700-ferfi-kerekparos-nadrag-id_8126007.html
Rengeteget jelentett, csak dicsérni tudom. Most bélelt kantárosnadrágban tekerek.Egyébként neked a töködet nyomja a nyereg vagy csak egyszerűen töri a seggedet? Nagyon nem mindegy.
Ha nyomja a töködet akkor jó esetben a nyereg beállításával van baj (pld. rossz -suhancosan emelkedő- szögben áll) rossz esetben meg nyerget kellene cserélned.Nekem az a nyereg amivel akkoriban a bicajt vettem egyértelműen rossz (kicsi) volt és emiatt rosszul feküdtek fel az ülőgumóim, hamar kitörte a seggemet. Ha nyerget cserélsz, akkor érdemes megmérni előtte az ülőgumó-szélességet és annak megfelelően választani.
J.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Tothgera30 #78256 üzenetére
Látom kéttányéros rendszered van. Én kicsit dilemmában vagyok, hogy ha netán veszek bicajt, akkor az egy vagy kéttányéros legyen.
Te szezon végén nem érzed úgy, hogy sok a két tányér mert a kistányért emelkedőn felfele nem tudod rendesen kihasználni /nagy-fogaskerekek parlagon/, a nagytányér meg túl erős felfele és emiatt terepen is állandóan kapcsolgatás van a két tányér között?
Nekem három tányéros rendszer van (3x9, 32-es közép, 12-36 kazetta, 26"), de terepen gyakorlatilag csak a középtányért használom, onnan csak extrém-esetben kell elváltanom. Nem látom át, hogy a tipikus 26-36 kiosztás nem-e fogja azt eredményezni, hogy ezután majd elöl is kell kapcsolgatnom, mert azt kényelem terén nagy visszalépésnek élném meg...
Más kérdés, hogy szezon elején lehet jól jön majd a kistányéros csörlőzés lehetősége...
[ Szerkesztve ]
-
válasz Tothgera30 #78288 üzenetére
11-42-helyett 11-40 esetleg segített volna a hirtelen ugrások problémáján illetve a 34-es helyett 32-es tányér pedig a néhol túl erős áttételen? Vagy 32-es tányérral már túl lassúnak ítélted meg a nagy lefeléken?
Én terepen úgy sem merek gyorsan menni lefelénekem 3x9-nél elég jól kihasználható a középtányér: fölfele (szinte) mindenhova elegendő, lefele meg terepen tipikusan elegendő nekem. Amikor lefele nem elegendő, akkor általában találok annyi időt, hogy feltegyem nagytányérra, de ez inkább a gyors (lejtős) erdei utakon és persze aszfalton van. Erdőben általában van akkora a súrlódás, hogy elegendő nekem a középtányér lefele is.
Ha később meggondolom magam, akkor ha 11-es kazetta+váltó van hátul, akkor elöl szabadon cserélhetek kéttányérról egytányérra illetve fordítva, vagy nem ennyire egyszerű a történet?
J.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ez egy vicc most ment el a kedvem a fulliktól ...
700-1000Km van benne, de ahhoz képest elég méretes a hibalista:
-lenyúlt a lánc? 700-1000 Km-től, aminek a felhasználás jellegéből adódóan nagy része lefele. Nem lennék meglepődve, ha a tag gyakran fogaskerekű-vasúttal (BKV) hordta volna fel a hegyre
-Hátsó csapágyozáson már érezhető kopások?
-Hátsó kereket már bontani kellett
-Bovdent már cserélni kell?
-Dropper postot már légteleníteni kell?
etc etc
Bazz nyáron két erős hónapban tuti beraktam a merevfarú bringámba 1000+ terepkilómétert. Egy ilyen össztelős gépnek ezek szerint érzékenyebb lelke van, mint egy tinilánynak.
Megnézném azt a tagot is aki újonnan megvette 1.7M-ért aztán sikerült összesen 700-1000Km-t beleraknia úgy hogy még az újdonság varázsa is megvolt. Runner valószínűleg azt mondaná jobban járt volna egy pedelekkel...
-
válasz maximilian4 #78377 üzenetére
Ha jól emlékszem tesztbringa volt talán, és leírta hogy nem meglepő, hiszen az 1000 km-ben gyakorlatilag nem volt szervizelve.
ok, nekem ez nem esett le
-
válasz IMIIKE1998 #78558 üzenetére
IMIIKE biztos, hogy jól méred a magasságodat?
a képen elég langalétának tűnsz[ Szerkesztve ]
-
Újra itt
Tavaly tél elején kikoptam a fórumból. Holnaptól kezdve legalább egy pár hét erejéig -vagy még tovább ki tudja- bicajra pattanok, idén először. Már előre félek mennyire fogja a nyereg feltörni a hátsómat...
Lesz mostanában BP környékén valami teljesítménytúra vagy ilyesmi ami ad egy rövid távú célt?
[ Szerkesztve ]
-
Kínai sugárvető-lámpából mi most a best buy? Kéne valami előre...
Nekem egy Solar Storm X2 (koppintás?) volt tavaly, de feladta az akku...
geotigris9
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
válasz geotigris9 #85420 üzenetére
Lehet jobb lenne, de szerintem elég kicsi lenne az árkülönbség. Így lesz két lámpatestem és egy működő akksim...
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Zsolt_974 #85456 üzenetére
Ha bejött a Göd-Szob útvonal, akkor csinálhatnátok egy hasonló túrát Párkányra is:
Vác és Szob között erőnléttől függően valahol leszálltok a vonatról, majd onnan Párkányig. Párkányt kétféleképpen érhetitek el, egyrészt a Duna mellett maradva (térkép kell, mert elsőre nem egyértelmű az útvonal) vagy át a dombokon (Letkés-Szalka-Garamkövesd-Párkány).
Párkányról nagyon szép a kilátás a túlparton látható Bazilikára. A hídon akár át is tudtok menni Esztergomba.
Már jó pár éve volt, hogy Esztergomba vonatoztam, hát volt vagy 1.5 óra emlékeim szerint míg a BP-Esztergom táv lecsorgott, szóval ha valami nem javult arrafelé drasztikusan, akkor az esztergomi vonatozást hanyagolnám (a túlparton sokkal gyorsabbak a vonatok).
[ Szerkesztve ]
-
válasz joysefke #85457 üzenetére
Ezen jól látszik a lényeg:
https://www.strava.com/activities/731062993[ Szerkesztve ]
-
válasz Zsolt_974 #85456 üzenetére
Egy másik szintén szép és forgalomügyileg nyugis alternatíva lehet:
vonat->BP-> Szentendre-(át a dombokon/lezárt erdészeti aszfaltúton)-> Visegrád -komppal->Nagymaros -> vonat
Ez hosszban még az 50Km-en szerintem belül marad, viszont van szint bőven, max toljátok egy picit. Az útvonal viszont tényleg szép...
-
válasz Zsolt_974 #85465 üzenetére
Nincs, pedig azt aztán jó sokszor megjártam már, de mindig csak az ellenkező irányban: Visegrád -> Szentendre
Összekattintgattam ellenkező irányban, de több útvonal van és tavaly jáűrtam utoljára arra, de szerintem ez a szép útvonal:
Értelemszerűen ehhez hozzájön még egy 25Km a BP -> Szentendre távra (Kb ennyi lehet a Nyugatitól oda ahol a linkelt útvonal kezdődik..)
6030D
Én a garamkövesdi autóutat nem erőltetném, azért az túrázni nem egy élmény, meg veszélyes is.Arra csak hétvégén jártam eddig, akkor emlékeim szerint nem volt vele probléma (sokszámjegyű utak), de igen, ha megtalálja a töltést és tud menni a Dunapart közelében, akkor még az emelkedőket is le lehet spórolni..
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Ja, értem Én montival megyek, ott van rendesen áttétel.
Szentendre -> Visegrád viszonylatban annyira nem ismerem azt az útvonalat, de ellenkező irányban a Visegrád -> Szentendre viszont iszonyat gurulós, miután leküzdötted a szinteket, ráadásul az erdészeti részen már autó sincsen (egyébként sem nagyon)
Zyrius
Jót kérdezel[ Szerkesztve ]
-
-
-
Tegnapelőtt belekezdtem az idei bringázásba.
Egyelőre csak rövideket mentem (40Km-60Km-30Km / 0m-400m-600m szint) de annyira nem érzem ezen a távon komolynak a visszaesést erő és teljesítmény tekintetében. Ahol némi visszaesést érzek, az a hosszabb távú állóképesség. Tehát például elsőre jó tempóval abszolválok egy hegyet, de utána nem regenerálódom olyan gyorsan és kicsit visszább kell vennem és a következő emelkedőn már lassabban megy.
Nem is csoda, mert télen inkább futottam, napi 6-8 néha 10Km-eket, ez meg ugye edzési idő tekintetében fasorban sincs egy fél napos bicajtúrához képest (heti 40Km-nél többet egyszerűen nem enged a bokám, így most pihentetem, helyette egyelőre bicajozom, pár hétig). A másik meg az, hogy a futás nem készít fel akkora comb-terhelésre amekkorát egy emberes emelkedő jelent az ember combjának, tehát hamarabb elkezd égni
Tehát elszoktam a hosszú ideig tartó megerőltetéstől, de egyáltalán nem tűnik vészesnek a dolog, meg vagyok róla győződve, hogy a futás szépen edzette a keringésemet és emiatt nem volt olyan leeresztés, mintha négy hónapot ültem volna a kanapén.
Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom a futást télre, különösen a terepfutást
[ Szerkesztve ]
-
válasz Strezi #85596 üzenetére
Szóval hajrá! 6030 kolléga mondta hogy jó eröben voltál
Köszi! Azt azért tegyük hozzá, hogy 6030D fölfele partner volt a tempós haladásban, lefele meg csak a hátát láttam...
Futással, terepen majd harmad annyi idö alatt végzed el ugyanazt az eddzésmunkát mintha bringán tennéd.
Hát igen, hatalmas előnye a futásnak, hogy kb. kilépek a házból és ott a futóútvonal, futok 1/2-3/4 órát és már csináltam valamit, míg bicajozásnál 1/2-3/4 óra a készülődéssel meg azzal telik el, hogy a legközelebbi domb (HHH) lábához érjek...
A hátránya viszont (számomra) az, hogy bicajba annyi munkát tolok amennyit akarok/ amennyi időm van, míg futásnál csak annyit amennyit a problémás bokám enged (egyelőre nem sokat / nem eleget).
Szóval jelenleg itt tartok...
[ Szerkesztve ]
-
válasz -=RelakS=- #85605 üzenetére
A kép (ami nyilván torzít) alapján ez többnek tűnik, mint 10%. A %-os érték azt adja meg, hogy a vízszintes elmozdulás hány százaléka a függőleges elmozdulás (legalábbis a skála alapján amit linkeltél). Tehát mondjuk, ha 100m vízszintes elmozduláshoz 10m magasságnövekedés tartozik, az 10%. Szögben kifejezve pedig:
Tangens (szög) = függőleges elmozdulás / vízszintes elmozdulás
Tehát: szög = arcustanges (függőleges elmozdulás / vízszintes elmozdulás)Szóval amit ki akarok bökni az az, hogy a képen, ha a kerítést megnézed, a kerítés szelvényeinek a hosszához viszonyítva a függőleges esés (amennyivel a következő szelvény mélyebben kezdődik) szemre több mint 7-8%. Én azt mondanám, hogy szemre 10% is van..
szerk:
a kiskaput kell nézni, mert arra merőlegesen nézel rá[ Szerkesztve ]
-
válasz #63761920 #85620 üzenetére
Mindenképpen ülj rá, bemondásra ne hidd el másnak, hogy neked az majd jó lesz.
A képen nem látszik, hogy mekkora a bicaj kereke, mekkora a teló, de összehasonlításképpen nekem a szintén ejtett csöves 26-os montim 45cm-es méretű és én nálad _jóval_ alacsonyabb vagyok: 170cm.
Hosszú nyeregcsőnél /feltéve, hogy egyáltalán a Te méreted a bicaj/ egyébként én meg az előírtnál is több becsúszást hagynék a nyeregvázcsőbe, főleg ha tömeged is van ahhoz a testmagassághoz, mert ott már jóval nagyobb nyomatékok vannak a nyeregvázcsövön...
Új hozzászólás Aktív témák
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
- Nike Air Force-1 Photon Dust (ÚJ)
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen