- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
válasz jjeahh #286017 üzenetére
Nem hiszem, hogy a garminról volt szó. Vagy valaki rosszul állított be valamit…
Tin: Garmin LiveTrackingje elég jó, mi használjuk az asszonnyal. Emergency alert, accident detection szintén igen okos dolog. Időjárás, szél, csapadékradar jó lenne, de az szerintem egy nagyon drága licenszel menne csak, ezzel együtt opcionálisan, előfizuval elérhetővé tehetnék, ez pont az a funkció, ami pénzt is érne. Hőmérője egészen meglepően korrekt amúgy, van olyan pontos, mint az autóké, és azok sem rosszak. Barometrikus magasságmérés az új modellekben szintén egészen pontos. Navigáció olyan, amilyen, konkrétan kurva szar, amit nem is értek, mert a garmin autós navikban vagy 20 éve top szereplő.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286034 üzenetére
Hőmérőnek 1-2 fok mellémérés esetén nem sok jelentősége van, hisz az amúgy is csak borult időben, sötétben, vagy árnyékban mérhet reális értéket, ha kicsit is süti a nap a mérés elszáll és egyik hőmérő sem mér valós hőmérsékletet. Amúgy 530-am egész pontos, de érdekes módon az alap Bryton Ryder is az volt...a navigálást meg még nem próbáltam. ...majd 2 hónap múlva Montenegron megpróbálom végigtekerni a Connecten tervezett útvonalakat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
avl
aktív tag
válasz jjeahh #286135 üzenetére
"a Jagwire az már két éve működik, most sem volt semmi baja, csak azért váltottam le, mert már ideje."
ez altalanos ?
orszagutimon 10+ ev utan lett cserelve ...mik lehetnek az okok ?
- keveset megyek
- kevest valtok
- eredeti (Ultegra 6600) annyira jo volt
- orszaguti vs. mtb hasznalat ? -
Ringman
nagyúr
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #286146 üzenetére
Nekem semmi bajom a Shimano SP-41-es bowdenházzal, ez most a második szett, amit használok, ami a Deore váltókarhoz járt. Zörögni sem zörög, pedig kívül fut, így nagyobb eséllyel is tudna csapódni a vázhoz. Ettől függetlenül ha elöregedik akkor Jagwire-t fogok venni.
semmiho: Szakik szerint mindenféleképpen kell valami vékony lakkréteg. Csak akkor oda a gramm-előny.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286146 üzenetére
Mikor ~1 év után bexart az XT SL8100 váltókar és utánaolvastam, hogy nem is csak nálam, már felmerült bennem, hogy mekkora királyság lenne megszabadulni egy újabb kábeltől...aztán cserélték garisan miközben én már vásároltam egy SL7100-at mert addig is menni akartam, aztán ugye ment vissza az új XT melyet idén aztán megütöttem, elhajlott karja majd letörtem visszaegyenesítés címén, így most újra SLX van, hisz az volt szinte újan itthon...de ha ez bexarik, vagy a váltó tönkremegy, esetleg a kábelezés örexik cserésre és addig sem olvasok rosszat a Sramról akkor villanyos lesz Shimi hajtással, sorral, lánccal. 🤔...legalábbis most így gondolom. Bár jut eszembe, azt még valahogy össze kell hozni az XT fékkarral is valahogy majd.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286214 üzenetére
Szóval akkor megtaláltuk a te határaidat is ami az (hogy is mondtad? ) előre mutató, innovatív dolgok szeretetét illeti. Előbb-utóbb mindenkin átlép a fejlődés és már soknak, túlzásnak találja ezt a folyamatos gyakran erőltetettnek tűnő változást. Én is, aki az elektronikus kütyüket mindig is szerettem, pl. már kezdem rühellni a 3-5 évente új laptopba, vagy éppen új telefonba költözést, és kezd fárasztóvá válni egy új TV beüzemelése, személyre szabása...de visszatérve a saját kaptafához, mint lelkes szájfáj rajongó azért látom azt a karbon (vagy valami más kompozit) vázat melybe bele van szőve (öntve) a vezetékezés és mely csatlakozókkal, érintkezőkkel van ellátva a szükséges pontokon ahol kis szervomotoros féktest, váltó, rugózás szabályzók, továbbá watt, csapásszám, pulzus, véroxigén, meg még isten tudja milyen mérők és computerek kapják az áramot egy apró, vázba integrált és akár menetközben is tölthető (napfény, pedálozás, rugózás, fékezés stb.) akksitól.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286307 üzenetére
Nem lenne már kissé bazári ha minden fényes lenne rajta? Csak kérdem... [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
semmiho
tag
válasz jjeahh #286307 üzenetére
Bejönnek ezek a natúr alu színű cuccok.
Első körben tényleg a tartalék alkatrészek felhasználásán alapuló építés mellett teszem le a voksomat, aztán később még változhat bármi.
A következő lépés az egyik legnehezebb lesz: atomjaira szedni a Trickstuff fékeimet, ahol minden tömítést cserélek majd. Ha nem sikerülne, hetekkel vetheti vissza az építést, szóval akad bennem némi para! -
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #286338 üzenetére
BTW az eredeti Wiha tényleg jó cucc, úgyhogy reméljük azt koppintották le
-
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #286425 üzenetére
A korrektség jegyében ezt azért ideszúrnám:
This particular rider, who weighs in the neighborhood of 220 lb (98 kg) went a little deep off a 5-foot rock drop, and the resulting landing force ended up snapping the frame at the seat tube near the shock mount area. Now, I should stress that although the drop wasn't huge, it was also bigger than what you'd see on a typical race course, and the fact that the rider went a little past the sweet spot certainly didn't help.
Magyarul a 98 kilós tesztelő leugrott a 10 kiló körüli (?) bringával egy 150centi körüli droppot.
Egyrészt le is írják, hogy ez azért nagyobb, mint amik az XC pályákon vannak, másrészt azért egy ekkora ugrásnál jó lenne látni a landolást is, említik is, hogy nem volt a legjobb (went past the sweet spot)...Mondjuk a lényegen nem változtat: tipikus enduro/bike park felhasználásnál eltört az XC race váz
Mondjuk a weight limit még érdekelne egy olyan szakágra tervezett versenyváznál, ahol az átlag rider 60kg, nem 60%-al több...[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286425 üzenetére
Egyszerűen nem tudják eladni ha nem változtatgatnak folyamatosan a geometrián...picit, alig, vagy nem is érezhetően , de muszáj változtatni valamit mert nincs évente, kétévente olyan fejlesztés amivel el lehet adni az újat, amiért megérje a júzernek lecserélni érte bringáját, így minden szériával kijön a next best thing pont úgy mint sok más terméknél, pl. a tavalyinál 50%-al több nedvet elszívó szárnyasbetéttől az akár 30%-al dúsabb szempillát eredményező spirálig. Van egy (keleten) szűk, vagy (nyugaton) kevésbé szűk réteg aki ezt lesi és képes lecserélni telefonját, tévéjét, kerékpárját vagy éppen autóját az érzésért, hogy neki a legújabb legyen.
Visszatérve a konkrét modellre, a kormány lassan tényleg egyenesen a villanyak tetejére kerül ahogy valamelyik jútyúber bringás influenszer poénból kipróbálta néhány éve.#286414fulton...szerény véleményem szerint csak amíg nem szálltál le az aszfaltról és onnan csodálod a Bükköt addig csak a felszínt kapargatod, a Bükk az az aszfalton túl kezdődik igazán.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
mauimagic
aktív tag
válasz jjeahh #286429 üzenetére
Szal igen, túlságosan nagyot droppolt a csávó, ugyanakkor az a max 61cm drop 138kg súlyra vonatkozik, nem 98 kilóra, versenyen a profik 60kg körüli súllyal annál sokkal nagyobbat is ugranak.
138kg a rider+bike+all equipment. Vonjunk le nagy jóindulattal 10kg-ot, így a Max rider weight 128kg.
Itt találtam egy kalkulátort, majd egy matekos kijavít, ha nem jó.Max system weight esetén: 138kg 61cm dropdrop (305 lbs, 2 feet) Average impact force (pounds)
366.5057455A mázsás teszter(system weight 238lbs)+5 feet drop: impact force: 714, vagyis kétszer annyi, mint az általad linkelt max megengedett súly+drop esetében...
Ennyit arról, hogy egy közel 1m-el magasabb drop mennyit számít
Mennyivel kéne szerinted egy versenyre szánt grammbuzi XC vázat túltervezni? 300%-al a weight limit fölé? Vagy még többel?[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #286429 üzenetére
Én írtam, hogy túl vannak építve az olcsóbb bicikliknél, ahol nem számít a váz többletsúlya a tartósság javára. Azért egy átlagos váz tömege lehet simán másfél vagy dupla annyi. Mondjuk ezzel kapcsolatban inkább az alunál gondoltam, de karbonnál is végletekig ki vannak könnyítve.
Mindenesetre kiderül hosszabb távon ha gyenge a váz és másnál is törik. Van egy tippem, hogy sok tesztelő rámegy a témára, hogy náluk mit bír ki a váz.
-
dom1n0
senior tag
válasz jjeahh #286457 üzenetére
Igazából a 176-ot úgy írja nem, hogy >176, ergo 176-nál nagyobb, a Z5 elvileg ugye maxpulzus 90%+.
Illetve érdemes megnézni hogy tejsavküszöbből vagy maxpulzus van beállítva ugyanott ahol ez is volt.Ringman: Nézegettem ezt télen én is, viszont az első hajtás nincs benne, és az nem 2ft még pluszban sajnos.
-
peetie1
aktív tag
válasz jjeahh #286478 üzenetére
Nekem a fenix 6x pron itt van: beállítások->fiziológiai adatok->automatikus észlelés.
Azon belül lesz max pulzus, laktát, és FTP. Mindhárom külön kapcsolható.Ja, ezt magán az eszközön keresd, sztem az edge-ben is kell ilyennek lenni, csak az épp nincs előttem.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286488 üzenetére
Kell az? Egy ideig én is hordtam magammal, aztán sosem kellett, sőt, a láncbontó is 2x kellett a közel 25 év alatt, akkor sem nekem, másnak segítettem vele. Ha minden kötél szakad akkor is 95%, hogy megtudnám oldani egy szem ki, majd visszanyomásával, hogy hazáig simán kibírja, még akkor is ha ezt ugye nem próbáltam soha 12-es lánccal.🤔 Amúgy elég jól néz ki az a bringa a fura, íves támvilla ellenére is.
Szerk. látom Annájé is rozsdázik olyan rég ott van.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286491 üzenetére
Lehet egyszer majd megjárom, de eddig csak hordtam és nem kellett...amúgy nem is patentszemet hordtam régen sem, hanem csak egy új csapszeget, amolyan letörhető megvezetővel.
Pumpám ilyen, nem tudom ez háj valjúm-e vagy sem (azt sem tudom mitől nem az minden minimpumpa hisz nekem volt amolyan kombó, HP és HV, telónak és guminak ), de elég gyorsan és könnyen lehet vele pumpálni.🤷♂️ [link] ...ja, és kukac sem kellett eddig soha."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #286491 üzenetére
Előljáróban mindenki járjon el saját vérmérséklete és gondolata szerint, a következő gondolatokat csak pusztán a technózás és a szellemi játék kedvéért írom:
Azon ritka esetekben, amikor a patentszemre út közben van szükség, mert a hazajutáshoz, vagy az út befejezéséhez lesz felhasználva, valójában nem 1 hanem 2 db patentszemre van szükség. 1 db a bringán, míg a másik otthon. Ez alól kivétel lehet az az eset, ha valaki a petentszem mellé kenőanyagot is csomagol magával az útra, ellenkező esetben minden kenés nélkül fog menni a szem. Azt pedig tudjuk itt milyen komoly rituálik és hisztik övezik a lánc megfelelő kenését egészen a főzős waxolásig. Aki olajos kenést használ annak ha van kenő anyaga az megoldhatja. Akinek waxolt a lántca az a helyszínen nem kezd el waxolni, mert annak több óra kell mire megszárad, ha olajat tesz rá, akkor otthon az egészet újra kell csinálni. Ha pedig kenés nélkül megy, akkor az a szem az út végére azért nem szokványos kopásnak lesz kitéve, tehát otthon ki kell szedni, egy új patentszemet betenni, és a lánc többi részével azonos típusú kenést adni neki.
ui: egyébként tök jófejség tőled, hogy azért hordasz magaddal patentszemet, hogy másoknak segíts.
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #286338 üzenetére
ezt a kettőt én is folyton keverem, de van mindkettőből pár apróság, pl. az a Xiaomi/Wiha is tök jó cucc, szeretem, de bele kellett tennem egy 2,5-es egyenes csavarhúzóbitet másból, mert abból pont azt használom, és azt nem tartalmazta
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Lacerta
aktív tag
válasz jjeahh #286606 üzenetére
Teljesen igazad van, hogy szétszedted és kitakarítottad. Az élettartam kenés itt is csak azt jelenti, mint az automata váltóknál. Igaz, csak az ok-okozati összefüggés van fordítva.
A tömített csapágyat tök egyszerű szétszedni, és összerakni is.
A porvédősök azok, amik karbantarthatatlanok, főleg, amióta valami LEAN guru kitalálta a bepattintós porvédőt. Hogy a bőr hűlt volna rá. Abba frankón bemegy minden szutyok, de a porvédőt csak úgy veszed le, ha tönkreteszed. -
HEAHEA
tag
válasz jjeahh #286632 üzenetére
Görgess visszább a képhez, amit Sleek töltött fel! A montimon nekem is Deore van. Árgus szemekkel figyelek rá. A csoporttagok nyugodtan waxolgassanak csak tovább! Én inkább széntablettával dörzsölöm be a láncot. Biztos ami biztos!
De még az is eszembe jutott, hogy felhasználói hiba, nem a Deore "sara"......Ricinus olajjal kenték be a láncot?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286748 üzenetére
De, sőt!
...ez egy alapos bemelegítés volt.Ringman...mit érzel, ideges az eleje, vagy éppen fordítva ,"alulkormányzottnak" érzed mint egy choppert?
Fattyu...és ha zasszonyt jó kedvében találod éppen és csapágyosra hajt ma akkor az lesz amit ott jobb oldalt, középen ír, COLLAPSE ?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gergo5991
őstag
válasz jjeahh #286738 üzenetére
köszi a választ, meg mindenkinek IS
[link] ez vótmá itt?
nagyon gondolkodom amúgy hogy a budgetemmel mit csinaljak
1. orbea oiz h30 2k ojró
2. valami cannondale scalpel carbon akciósan megint, + módosítani az igényeimhez
3. egy cube acid ht alu + egy cube attain vagy más endurance road bike - 2k ért összesen -
gabro0
őstag
válasz jjeahh #286838 üzenetére
ViZ300 brutál, nekem az van 1 hónapja Szürkületkor hátranéztem és a mögöttem 150 méterre lévő KRESZ táblán még láttam visszaverődni a fényét villogó módban, ami 30 lumen és adatlap szerint 45 órát megy el így.
Szerintem egy kis szakértelemmel szétszedhető és cserélhető az akksi benne
Ha valaki első lámpát keres, a Cateye AMPP800-at tudom ajánlani, nemrég jött ki az AMPP 900, Type-C csatival, nagyobb akksival és +100lm max fényerővel.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286885 üzenetére
Örülök ha ki tudok tekerni ott, nemhogy KOM-ozzak. ...bár rápihenve felszaladhatnék Garminnal zsebemben, hátha.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286893 üzenetére
Hol?!
6030D...múltkor rámtámadott valamelyik helyi ork ölebe velem futva néhány másodpercig, legközelebb hátára ragasztom a kompjútert fusson nekem néhány lokál szegmenst hátha lehagyja székely Quintanát.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286906 üzenetére
Vannak ilyenek is, de sok helyen nagyon gyökeres, sziklás is csak ott a túlélésért küzdök, nem állok meg fotózni.
Zoliwrc...igazad van, megkérdezhettem volna a helyi "remeténket".
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #286909 üzenetére
Én nem élveztem éppen annyira ma, még mindig "lábadozok" ebből a jó 10 napos nemtommiből, meg továbbra is fáj az ülőzsábám is (immár 2 hónapja? )...lassan az az érzésem mindig van valami kifogásom. (csak Zoliwrc ír olyanokat, hogy
jól ment;nem akartam elfáradni;mentek a lábak
meg ilyenek, róla kéne példát venni. )Zoliwrc...Kisírtáspusztáról én is jobb híján kanyarodtam fel a vasútállomás, majd Nagy Koppány felé, ott sem tudtam már tovább egyenesen Orbán felé menni úgy széttúrták. ...amúgy meg azt sem tudtam arra van Koppány, egyszer voltam veled arra aztán most kipróbáltam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Diablo IV
- Linux kezdőknek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- PlayStation 5
- Boldog karácsonyt kíván a LOGOUT!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs