-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz -=RelakS=- #74770 üzenetére
igen
-
Köszi a tippeket!
1,
megnézem mennyi a mozgása, de emlékeim szerint nem sok, pár centi...2,
Wide vs sima:sima:
http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-sh-m089l-mtb-shoes-418854wide:
http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-sh-m089le-mtb-shoes-wide-418879 -
válasz -=RelakS=- #74791 üzenetére
látom, hogy Te is aktív vagy a másik fórumon...
-
Van egy új Shimano M089LE (széles) montos cipőm 45-ös méretben, csomagolásában és minden tartozékával ha valakit érdekel! Nem volt használva..
-
válasz Runner_fxr #74840 üzenetére
Nem tudom melyikre üljek fel:
29-est próbálnék, merevvázast, elsősorban maratonra, nem túl dúrva terepekre, 11Kg környéki súllyal.
2x/3x-es első váltóval
LTD Race 2X vagy GTC Pro vagy melyik? Nem ismerem a termékpalettájukat... -
válasz Runner_fxr #74848 üzenetére
170cm-es magassághoz milyen méret dukál 29"-ben? Olyanra ami egyáltalán nem passzol föl sem akarok ülni...
Cross bicajokhoz még csak vázméretet sem adtak meg... -
válasz Runner_fxr #74851 üzenetére
az full le van foglalva.
outiból milyen méret lenne a magasságomnak megfelelő?
27,5" os gépből érdemes lenne 18-asat kipróbálnom?
[ Szerkesztve ]
-
Neked is mozog a cipő becsatolt állapotban a pedálon? (eleje 1 cm, sarok ~4 cm)
Igen, kb így, de nyilván attól függ, hogy a lábad hányad részénél van a stopli. Már próbálgattam a cipőt, de holnap-holnapután lesz a főpróbája: péntek Balaton-kör szombat teljesítménytúra (50Km/1300m) így aszfalton és terepen is jól ki tudom próbálni...
Mész SK-maratonra?
[ Szerkesztve ]
-
Tudom, hogy rajtad ez nem segít, de én terheléstől függetlenül sosem görcsölök be, kálcium-magnézium ide vagy oda (tipikusan nem szedem ezeket).
Ami naponta reggel lemegy az:
-sok C vitamin (kell a porcerő beépüléséhez)
-Porcerő (MSM, Glükozamin, Kondriotin -vagy mi-)
-Béres Actival MAX --> igazából csak a cink miatt szedem, a cink felpezsdíti a hormonháztartást és és valamennyire szabályozza az inzulint, mindkettő abszolút fontos a teljesítményhezNormál, minőségi kaja, de a szénhidrátbevitel némileg csökkentve, a zsír és a fehérje pedig növelve. (Durva terhelés előtt/közben pedig elengedem a szénhidrátbevitelt is...)
A vízbevitel szerintem abszolút fontos. Ha reggel nem jól hidratálva kezded a napot, akkor a nap további részében a folyadékbeviteled után rohansz. Én rendszeresítettem egy IKEA-s 6dl-es korsót, amibe kényelmesen belemegy 5dl víz, van ilyen otthon is és egy ugyanilyen a munkahelyemen is.
Reggel munkába indulás előtt legalább két kancsóval, de inkább 3 korsóval iszom. Munkahelyen (amikor még be kellett járnom ) pedig mindig az orrom előtt van a tele korsó, így nem felejtek el inni. Ha kiürült, akkor egy vizeléssel egybekötve megtöltöm a csapnál...
Sporttevékenység előtt pedig egyenesen túliszom magam (ehhez 1,5-2 órával előtte érdemes kezdeni).
J.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
PH-s tekerés mikorra van időzítve?
-
Sziasztok!
rendeltem egy Garmin 520-at, de mire ideért egyrészt vége lett a szezon érdemi részének -el sem tudtam vinni a most hétvégi nagy tekerésekhez /Balaton + MTB-TT/-, másrészt még a telefonom is bedöglött illetve a kollégám győzködött, hogy telefon mennyivel jobb GPS-térképnek mint egy ilyen Garmin. Szóval most erősen vacillálok rajta, hogy bontatlanul visszaküldjem és vegyek egy 5-5,5" kijelzős bika akksis Androidos telefont. Egy Windowsos telefont váltana, amelyen nagyon hiányos a Strava támogatás. Ha szezon eleje lenne tuti megtartanám a Garmint, de így...
Ezzel kapcsolatban lenne a kérdés, hogy:
Ideális esetben mit lehet várni egy nagy akksis Androidos telefon+Strava kombinációjától, mennyire használható egy Garminhoz képest? Értelemszerűen a Garmin 520 helyett felkerülne egy rendes computer a bicajra, ami a távot+szintet mérné (VDO M4 vagy valami hasonló Sigma). A telónak pedig a navigálás és a Strava lenne a feladata.
A telefont tartókonzollal rögzíteném a kormányhoz és
-egyrészt ismeretlen utakon használnám hangos navigációhoz (itt még előnyben is lenne a Garmin 520-hoz képest, amin csak vaktérképet tud, így Garmin 520-szal nem lehet újratervezni)
-illetve Strava live-szegmensekhez használnám, versenyeznék a saját korábbi eredményeimmel, illetve (nagyon vidéken) megpróbálnék pár KOM-ot felállítani. (Nem tudom ez mennyire reális, főleg ősszel, de nyilván nem a Budai hg-re, a Pilisre vagy a Börzsönyre gondoltam)-(1)Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Komolyabb akksival rendelkező telefonokból milyen Strava üzemidőt lehet kihozni? (esetleg olyan tartókonzolt vennék, amire még külső akksit is lehet rakni)
-(2)Mennyire kényelmetlen egy telefont kezelni szemben egy viszonylag ergonomikus célszerszámmal? (tél, kesztyű, érintőképernyő?)
-(3)Kell az AMOLED vagy jó az IPS is?
Előre is köszi!
J.[ Szerkesztve ]
-
válasz IMIIKE1998 #75512 üzenetére
Ha 173 centi helyett 170-169 vagyok, akkor az változtat valamit a szükséges bicikli méreten?
egyszerűbb a bicaj méretét változtatni, mint kiszedni belőled 4cm-t...
-
-
-
-
A kettővel fentebbi hozzászólásod tipikus példája annak, amikor a butaság arroganciával párosul. Rap zenét meg művészeteket egy mondatban említeni, illetve hogy a német nyelv alkalmatlan "versre, énekre meg bármire ami ilyesmi".
Nah mind1, hagylak hogy tovább gyűjtsd a műveltséget az amerikai propagandafilmekből...
[ Szerkesztve ]
-
válasz IMIIKE1998 #75653 üzenetére
Szép bicaj, ne kíméld!
-
Montira (navigáció illetve Strava) szeretnék rögzíteni okostelefont. Ehhez holnap érkezik egy 5"-os telefon illetve előreláthatóan két hónap múlva váltok 5.5"-os telcsire. A kérdés hogy mit ajánlotok (most a Garmint hagyjuk meg kövi szezonra ):
-(1) Kormányrúdra vagy stuccnira érdemes rakni?
-(2) Konkrétan milyen gyártó milyen termékét?üdv
J. -
válasz Pttypang #75665 üzenetére
A zsebedbe, de inkább táskába érdemes rakni.
Az orrom előtt kell legyen, a "néha megállok és leszállok megnézni az útvonalat" dolgot a minimumra akarom csökkenteni. Veszek valami minőségi nem legolcsóbb tartót és ennyi, ez elég kell legyen. Nem örökségnek szánom a telefont...
J.
-
Hacsak nem tudsz benne kereket cserélni (rakás pénz és illene akkor már a hajtókart is hozzáigazítani) akkor a 26"-os bicaj csak egy 26"-os "gyerekbicikli" marad akár XT szett van rajta akár nem...
Szóval a 27.5" -ös vagy 29"-es újhoz hasonlítsuk a 27.5"-ös vagy 29"-es használtat és ne a 26"-os használtat. ettől függetlenül nyilván ki lehet jó használt hirdetéseket fogni, de továbbra is sokan csak próba-cseresznye alapon hírdetgetik szerintem a portékájukat balekra várva...
[ Szerkesztve ]
-
-
Ilyen vázra szerelt nagy cókmókok nem túl ideálisak montizáshoz. A kaja és a szerszám is elfér a mezem zsebében. Pumpa a vázon. A telefontartóba csak a telefon és esetleg egy kompakt külső aksi kell beleférjen.
Telefont nem sajnálom. Ha esek akkor magamat féltem, nem a biciklit és nem a telefont...
-
válasz Because #75705 üzenetére
ugyan már, itt a megoldás :
Specialized bike sticker -
válasz -=RelakS=- #75886 üzenetére
Ami meg a guminyomást illeti, én be szoktam lőni kb 3,5 körülre, aztán hadd szóljon. Elég vegyes a környék, meg hirtelen tud elfogyni az aszfalt, hogy ne tudjam specializálni a nyomást egyik vagy másik irányba.
Szvsz ha csak nem vagy 100Kg fölött teljesen fölösleges felnyomni a nyomást 3.5bar-ra egy montin, főleg ha terepen is mész. Egy jól kiválasztott minőségi terepguminak aszfalton alacsony nyomásra fújva sem olyan nagy a gördülési ellenállása, hogy érdemes legyen nagy nyomásra fújni és terepen elviselni a pattogását, meg hogy minden apró akadály veri az ember seggét, ráadásul az én személyes tapasztalatom, hogy 3.5 barral kemény terepen már érezhetően szarul mászik a gép (72-73Kg vagyok most). Vannak olyan emelkedők (Lajosforrástól Dobogókőre a sárga), amit a merevfarú 26"-os montimmal nem tudnék 3.5 baron kitekerni, de 1.7-1.8bar-on probléma nélkül megy, nem pattog el a kerék, nem esek le a gépről.
A fenti linken 3 jó minőségű abroncs van összehasonlítva (két felső és egy középkategóriás) és elég egyértelmű, hogy a Rocket Ron-t ha csak a gördülési ellenállást nézzük (felütésveszélyt figyelmen kívül hagyva) semmi szüksége nincs a 25PSI (1.7bar)-nál magasabb nyomásra, mert alig javul valamit az amúgy is nagyon jó gördülési ellenállása. De ez a másik két gumira is igaz:
A Race King performance-nál (nekem ilyenem van, ez egy akciótól függően reálisan 4-10E forint között kapható gumi) 42,5Kg tengelyterhelés és 29Km/h mellett a puha és az atomkemény gumi gördülési ellenállása között van 4W. Szóval két kerékre és 85Kg-ra vetítve 8W a különbség, ami ha csak nem az óra ellen mész, akkor aszfalton is jelentéktelen (1Km/h nagyon max 2Km/h lehet a különbség elérhető sebességben), cserébe terepen érezhetően jobban megy az alacsonyabb nyomással.
J.
-
TIL: Párkány-Szob rövidítés
Hétvégén mentem kettesben egy Dunakanyar-kört és találtunk Szob és Párkány között egy komoly rövidítést, ami elkerüli a dombokat és elég sok kilométert is megspórol. Odafelé a normál aszfaltos (autózható) útvonalon mentünk, tehát:
Szob ->Letkés -> Salka -> Garamkövesd -> PárkányVisszafelé viszont találtunk egy rövidebb (és szintén nagyon szép) útvonalat végig a Duna mellett:
Párkány -> Garamkövesd -> Helemba -> Szob
Ezen az útvonalon Helemba után a vasút felé van kb 1Km földesút, majd a vasúti hídon át kell menni az Ipolyon a közeli vasútállomásig, majd onnan lehet menni tovább műúton Szob felé. Trekking vagy Cross bicajjal is simán bicajozható, outival nyilván csak óvatosan..itt a GPS track:
Budapest-Göd-Vác-Szob-Letkés-Párkány-Szob-Vác-Göd[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Strezi #75972 üzenetére
Kicsit ellentmondok itt a konszenzusnak, de nekem pont hogy a terepezés veszi kevésbé igénybe a térdemet az aszfaltozáshoz képest (ugyanaz a bicaj, ugyanakkora időtáv, nyilván jóval kevesebb megtett kilométer mint aszfalton) bár hozzá kell tenni, hogy lefelé én óvatos duhaj vagyok, nem kockáztatok inkább a féket húzom, annyira nem eresztem lefelé, hogy komolyan szükségem lenne arra, hogy lábat (talpat) kanyarban csattanva letegyek.
Nálam nem is csak a max térdterhelésről szól a dolog, ami ugye egy terepes siratófalon fölfele mindenképpen jóval magasabb mint aszfalton, hanem arról, hogy terepen sokféle tekerési helyzet váltja egymást amit könnyebbség a térdnek, míg aszfalton simán megyek hosszabb időket pontosan ugyanabban a testpozícióban, pedálfordulattal, pedálerővel, ami nekem szintén igénybe veszi a térdemet..
[ Szerkesztve ]
-
válasz Napfénysüti #75987 üzenetére
Egyébként mennyire számít outin -azonos tömeg mellett-, hogy milyen szett van a bicajon?
Nincs tapasztalatom outival, de laikusként azt gondolnám, hogy egyrészt sokkal kevesebbet váltogat az ember mint terepen, másrészt kevésbé kritikus a váltás pontossága és megbízhatósága, mert jóval kisebb terhelés alatt történik a váltás. Montin én kemény terepen fölfelé elég gyakran váltogatok és soha nem csökkentem a pedálozási erőt -hátsó váltóval váltás-. Ha nem megy/akad a váltás akkor annyak gyakran az a következménye, hogy az ember leesik a bicajról hegyen fölfele, mert pillanat alatt elfogy a gyök-kettő lendület is.
Szóval mennyire számít, hogy ultegra vagy sora van az outi bicajon, számít teljesítményben/időben vagy csak a vajsima váltás érzését adja tudatva, hogy minőségi rendszeren ül a kerékpáros?
J.
-
-
Valami 27,5 pluszos (27,5 plusz =/= 27.5 !!!) vagy 29 esetleg 29 pluszos monti így szezon végén használtan
-11Kg-os vagy nagyon max 12Kg-os tömeggel
-merevfarral
-2x10-es Deore (-tól fölfelé) rendszerrel (maraton ready )
-170cm-es testmérethezmennyibe kerülhet reálisan használtan? Egyáltalán reális, hogy pluszos gumival értelmes áron lemenjen az ember 11Kg-ra?
27,5 plusz vagy 29 pluszos kerékkel mennyire lehet a telót megúszni (és helyette karbon merevvillát használni)?
[ Szerkesztve ]
-
válasz Runner_fxr #76084 üzenetére
Köszi!
Vasárnapra szervezett egy ismerősöm tekerést, eddig 3-an megyünk, ha van kedved csatlakozhatsz
Nem nekem szólt, de hova mentek?
-
joysefke: szerintem maratonozni, itthon felejtős. Egyelőre drága is, meg inkább fullykon terjedt el először, így ott lesznek értelmes használtak. Full merevbe csak túrázni jó szerintem. Csodák nincsenek, 5-6 cm magas gumi nem fog 10-et rugózni, tehát nem leszel gyorsabb lefelé, mint egy sima merevfarú 27,5-29"-lal.
De tök egyszerű, ha bringát akarsz venni: nézd meg az első 20-nak milyen van (nem márka), elmond mindent mit kell venni. Pedig ott nem pénzkérdés általában.egy elég technikás ismerősömet láttam 29"-es acél gépel merevvillával lejönni az Inóci-vágáson. Nem sokáig volt a szemem előtt. Szóval hozzám képest kegyetlenül ment. Nyilván nem annyira mint mehetett volna egy rendes telóval, de azért nagyon jól ment, meglepődnél...
Ha az idei Mátra maraton volt a kivétel, akkor feltételezem a többi kevésbé technikás maratonon nem kap az ember annyi percet lefelé, hogy ne lehessen menni merevvillával (most nyilván az én szintemet feltételezve és nem az igazi versenyzőket alapul véve). Aztán tudja a fene...
Csodák nincsenek, 5-6 cm magas gumi nem fog 10-et rugózni, tehát nem leszel gyorsabb lefelé, mint egy sima merevfarú 27,5-29"-lal.
Maratonon láttam "sima" fatbike-ot is (akkora lehetett a gumiátmérője mint egy "sima 27,5-ös" keréknek) és ezzel lefelé bizony villa nélkül is lazán tartotta a tempót a 29-esekkel (mondjuk ez Bükkön volt és az kevésbé igényelte a rugóutat). A bicaj gazdája azt sem nézte min megy át, annak a keréknek azon a terepen édes-mindegy volt..
De tök egyszerű, ha bringát akarsz venni: nézd meg az első 20-nak milyen van (nem márka), elmond mindent mit kell venni. Pedig ott nem pénzkérdés általában.
Ez nem rossz ötlet, de én igyekszem a bringát magam kényelméhez és lehetőségeihez igazítani, és ebbe belefér hogy kicsit olcsóbb, kicsit kényelmes legyen és cserébe veszítek egy 3,5 órás versenyen mondjuk 5 percet ahhoz képest amit el tudtam volna érni egy igazi versenyrakétával.
Gyanítom, hogy az én időmön (száraz időt feltételezve) fölfele nem rontana olyan sokat ha 2.35-ös kerék helyett (ha sima 29"-est vennék nyilván ilyen menne bele) 3.0"-os kerékkel mennék, cserébe lefelé talán jobban merném ereszteni (vagy nem ), mert a szélesebb gumi kipótolná a gyengébb technikai képességeimet.
Persze ez mind a jövő zenéje...
J.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Runner_fxr #76086 üzenetére
Bárki csatlakozhat innen a fórumból, mindenkit szívesen látunk.
tökéletesA tempó kényelmes lesz. Reggel 9 kor találkoztunk, általában a Szépvölgyi út elején szoktunk, és onnan tekerünk fel a HHH-ra.
Azért megmutathatod mit tud az a csodabringa, max vártok 5 percet a HHH tetején
Reggel 9 kor találkoztunk, általában a Szépvölgyi út elején szoktunk, és onnan tekerünk fel a HHH-ra.
ok, most írjam fel vagy lesz még értesítés, hogy hogy alakul a szervezés?
-
-
válasz Hasaggymeg #76109 üzenetére
Legalább ne "hungary" melegítőben csinálna bohócot magából a macinacis tag...
-
Vasárnap Budapesten szinte bárhol ingyenes a parkolás. Megállhatsz a murvás placcon is (a Szépvölgyi út mellett a Pál söröző és Barlangterasz átellenes oldalán), vagy még a Pesti oldalon a XIII kerületben -ennek közlekedés szempontjából szerintem több értelme van-.
Pesten én így a térképre nézve legkésőbb a Népfürdő utcában leraknám a verdát (vasárnap nem fizetős) itt érdemes az északi szakaszra /Gyógyfürdő elé/ parkolni mert az alsó szakaszon túrnak. Vagy akár ide a Fivér utcába -lakótelep utcai parkolója-, innen (is) végig bicikliút van a Szépvölgyi útig, ez sem fizetős és akkor tudunk együtt menni.
A XIII-ból úgy néz ki a dolog, hogy bicikliúton a Rákospatak mellett elmész az Árpád hídig, átmész a hídon (külön bicajút) Budára, majd az Árpád fejedelem útján a bicikliúton le a Szépvölgyi útig.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Pttypang #76138 üzenetére
Mondjuk én különbséget tennék az országuti és a montifelhasználás között.
Nekem csak utóbbival van tapasztalatom itt párszor már próbáltam bicajos-szemüveget és arra jutottam, hogy nekem nem való szemüveg, mert én inkább vállalom, hogy lejtőn lefele az első kerék folyamatosan a szemembe szórja a sarat minthogy a szemüveg legyen állandóan piszkos és törölgetni kelljen. A szemüveggel szemben a szemnek egész jó az öntisztulása
Eddig egyszer volt problémám, amikor lejtőzés közben valami ocsmány rovar az orrnyergemhez közelebbi oldalon a szemhéjam alá került és égetett mint a fene, nekem meg ott az erdőben redvás kézzel tükör nélkül kellett "kiműtenem" a még mozgó szarházit a szememből...
Simán el tudom képzelni, hogy kontaktlencsével nem fér bele, hogy telemenjen a szemed sárral, mert intenzív pislogással a kontaktlencsét is ki fogod üríteni a szemedből, tehát könnyen lehet hogy kell egy bicajos-szemüveg...
[ Szerkesztve ]
-
válasz Runner_fxr #76191 üzenetére
Voltam tesztnapon és ott a végén levezetés jelleggel ráültem pedelec montira, azt hiszem a Gepidától, gondolom ők a kategória "olcsóbbjait" gyártják, már amennyire lehet itt olcsóságról lehet beszélni. Ha jól emlékszem azon is valamilyen nem tudom milyen generációs, de középmotoros Bosch rendszer volt és 25Km/h-ig segített állítható mértékben.
Elég félelmetes szerkezet volt, tökéletes élménybringázáshoz, de az egyetlen tesztkör alatt is felfedeztem két borzalmas gyermekbetegséget, ami minimum megszokást kíván:
-(1) Onnantól hogy belelépsz a pedálba kellett neki kb 1mp míg ténylegesen beröffen a motor, ami zavaró tud lenni, nem volt meg az azonnal gázreakció élménye.
-(2) Ez a 25Km/h korlátozás egy ilyen erős masinán (maximális rásegítés mellett) mint amin én ültem vízszintesen totálisan értelmetlen és maximálisan az élményfaktor kárára ment (számomra) egyszerűen azért, mert a 25Km/h-t álló helyzetből néhány másodperc alatt elértem minimális erőbefektetéssel, majd egy pillanat alatt átmenet nélkül kikapcsolt a motor, visszalassult a gép mondjuk 24,5Km/h-ra ekkor én ösztönösen kompenzáltam (mert ugye hirtelen nehéz lett tekerni) és akkor megint egy rántással bekapcsol a motor mondjuk 0,5mp-re míg 25 fölé kerültem és kezdődik az egész elölről..
Komolyan mondom síkon én csak max a közepes rásegítést tartottam élvezhetőnek, ott már tekerni is kell, megy is a gép nagyon szépen és nincsen az a masszív rángatás sem ha mégis felgyorsultál 25-re.
Ezek mind szoftveres dolgok, de megint annak tűnik, hogy hülye szabályozással tönkretesznek valami tök jó koncepciót...
-
-
válasz Runner_fxr #76220 üzenetére
Persze, írtam is, egyből érezni lehetett rajta, hogy ez hegyre fölfelé való. Ott átlagos emelkedőn még nem túl durva terepen is egy 25Km/h kb olimpiai szint lehet a legkönnyebb merevfarú karbon montin. Ott az embernek eszébe sem jut, hogy "de ennyit én is tudok saját erőből" másrészt meg a terep ráz már annyira, hogy meglegyen a komoly sebesség érzete, az összteló miatt mégis kényelmes marad a gép. Ezt én már a Kamaraerdő ösvényen fölfele (ami nem túl meredek és nekem amúgy rásegítés nélkül sem kottyan meg, csak a sebesség más) is egyből éreztem, hogy ott sokkal-sokkal-sokkal jobban és kényelmesebben megyek mint saját erőből.
Vízszintben kigyorsításnál 25-ig azt éreztem, hogy kirobbanó erő van a gépben, viszont 25-nél amikor lekapcsol a rásegítés akkor azt gondolja az ember, hogy "mi ez a bohóckodás, én ekkora sebességet /25Kmh-t/ magamtól is tudok itt"
Abban a pillanatban viszont, hogy megpróbáltam 25Km/h fölötti sebességet tartani hogy ne rángasson ott jött a felismerés, hogy vízszintben viszonylag jó úton a saját alsó kategóriás merevfarú montimmal jóval könnyebben tartom a sebességet mint a méregdrága, össztelós, komoly gumikkal szerelt, de sokkal nehezebb pedeleccel és a nehéz aksi meg a motor 25Km/h fölött -én aszfalton síkon nem szoktam hozzá az ennél lassabb sebességhez- egyenesen hátráltat, pedig segíteni is tudna.
Szóval jah, ez a technika szinte kéri a 25-ös korlát kiütését mert egyébként elég tudathasadásos állapot, hogy hegyre föl mész mint az olimpiai bajnok, hegyről felfele szinte úgy megy mint egy komoly enduro gép, síkon meg cammogsz mint egy anyuka a nehéz trekking bicajon...
Ha pár-százezres tétel lesz belőle, akkor majd én is veszek egyet, "normális szoftverrel"
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Runner_fxr #76231 üzenetére
Gyönyörű! Majd vasárnap tarthatsz bemutatót
-
válasz Runner_fxr #76231 üzenetére
Hol lehet a linkelt bicajjal a "hiba"?
29"-es MTB, full XT szett már önmagában ez 200 fölé kellene lökje a használt árát, de itt még kapsz mellé egy Bosch középmotort meg egy akkupakkot, szóval nem értem. Mennyibe kerül egy új akkupakk, ha a régi leamortizálódott?
J.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Doki-HUN1978 #76260 üzenetére
Nekem ez olyan csalás féle.
Olyan, hogy "csalás" az csak versenyen értelmezhető, ha nem a dicsőség a cél, akkor nyilván az a lényeg, hogy mennyire tudnak a sporteszközeid mozgásra motiválni...
-
Az 1.2bar 2.6" gumiszélességhez bőven hihetően hangzik, persze ez a sportoló tömegétől is függ. Összehasonlításképpen: Én elöl 1.7bar hátul 1.8bar-ra szoktam a 2.2" széles 26"-os kereket fújni. lefele mondjuk nem repesztek vele és 73Kg lehet a testtömegem.
A tesztelt bringán szélesebb gumi és nagyobb kerék van, mind a kettő csökkenti a gumi nyomásigényét, szóval látatlanban megkockáztatom, hogy olyan gumival nekem is jó lenne hátul az 1.2bar.
A 0.8bar viszont már tényleg nagyon-nagyon kevésnek és extrém felütésveszélyesnek hangzik, ráadásul a guminyomással sem úgy játszik az ember, hogy 1.2bar nem volt jó, akkor kipróbálom 0.8bar-on.
Nonszensz egyszerre a nyomás 1/3-át leengedni. Ez olyan mintha normál gumival valaki konstatálja, hogy a 3.0 bar sok és egyből köztes lépcső nélkül leengedi 2.0bar-ra.
Nekem utoljára egy, a dolgokban elég jól benne levő fatbike-os arc (XCO verseny után faggattam az ott résztvevő fatbike-os különítményt) azt mondta, hogy 0.7bar az üzemi nyomás amin használja a bicajt, de le lehet menni vele akár 0.6bar-ra is. Ez egy merevvillás, ha jól emlékszem 4.4"-os fatbike volt, a tag pedig 80Kg körül lehetett...
Na ennek fényében 2.6"-os gumihoz -ami a fatbike 4.4-es traktorgumijához képest virsligumi- minimum viccesen hangzik a 0.8bar, vagy a tag nem rendeltetésszerűen használja a bicaját (nem repeszt vele lejtőn lefelé) és ezért nem üti fel...
[ Szerkesztve ]
-
válasz -=RelakS=- #76355 üzenetére
Ezért jó a Facebook: minden ott eltöltött percre jut egy ökörség
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs