Új hozzászólás Aktív témák

  • vlevi

    nagyúr

    válasz Alusky #5 üzenetére

    Igazad van.
    A legtöbb CO2-t úgy lehetne megspórolni, ha az emberek változnának meg.

    Múltkor láttam egy videót, a legendás holland kerékpáros közlekedésről.
    Na, hát az sem volt mindíg így.
    Az 50-es években berobbant a jólét, minden hollandnak lett autója, ami oda vezetett, hogy kb képtelenség volt közlekedni, és valamikor a 70-es években volt egy nagy tüntetéssorozat, mert nagyon sok gyereket ütöttek el autóval (ők persze, bicajjal jártak akkor is). És ebbe beleállt a holland kormány, elkezdték kiépíteni az infrastruktúrát, és, ami talán még fontosabb, sok helyen olyan módon nehezítették, drágították az autós közlekedést, hogy az emberek inkább újra elővették a kerékpárt. Persze, ez nem ment önként és dalolva, volt belőle balhé rendesen, de azóta több generáció felnőtt, akiknek természetes az, hogy tízegynéhány km-eket kerékpározik, ahelyett, hogy a fél délelőttjét a körúton a dugóban ülve töltené el.
    Az is igaz, hogy Hollandia ideális hely a kerékpározáshoz. Nagyon sűrűn lakott a terület, viszonylag rövid távokat kell megtenni, ahol ráadásul nem kell számítani emelkedőkre.
    És az éves klíma sem túl forró, sem túl hideg, még télen sem ahhoz, hogy sokan letennék a bicajt.
    Ez mondjuk Pécs, Eger, Miskolc, satöbbi környékén sokkal nehezebben lenne kivitelezhető.
    A domborzat még csak-csak leküzdhető e-bikkal, de a 2-3 fokban, esőben már nem szívesen ülnének fel a kétkerekűre.

Új hozzászólás Aktív témák