- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux Mint
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Bezárt atomerőművet indítana újra a Microsoft
- Ubiquiti hálózati eszközök
Új hozzászólás Aktív témák
-
Freiherr
őstag
Hagyni kell a fenébe a hétfelest, csak az időt pazarolod rajta. Nyergest megtanulni vezetni, tolatni, rakodni csak nyergesen lehet, papírmunkát menet közben megtanulod.
Amúgy Wabi- val mi a gond? Pár hetet kibírsz bárkivel, és ők járnak mindenfele, nem rossz az tapasztalatnak.XXX
-
HoTaZo
őstag
Rudinál pedig nagyon ki vannak számolva az idők. A diszpecserek volt sofőrök, nem vered át őket. Ha azt mondják, hogy most csak 9 órás pihit vehetsz ki, akkor hamar letolnak, ha többet veszel ki.
Tőlünk 7-en mentek át hozzájuk, egy se hagyta őket ott, mind a pénz miatt mentek át, az kétségtelenül jó (600-700k), de dolgoznak rendületlenül.
Nekem a fuvarszervezésből van tapasztalatom náluk, az is hajtós.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
chop
őstag
válasz Freiherr #8554 üzenetére
Semmi gond a Wabival, illetve max az uzemanyagos szarakodas, de masrol nem tudok.
HoTaZo: naigen, kezdokent kulonosen bajos, ha hajtanak, mert akkor tuti hiba lesz belole. A kapkodasbol mindig baj van.
KAMELOT: ugy nez ki, hogy megiscsak Hubik lehet ebbol... Tegnap amugy azon gondolkodtam, hogy eppenseggel, ha kethetente itthon vagyok, akkor vajon lehet-e a fulkeben, telephelyen aludni hetvegen, mert ugy nekem tok oke. Ott a kocsim, mobil vagyok, aztan este visszamegyek. Vagy Pesten alszom haveroknal. Namindegy, ez egyelore arnyekbokszolas, kedd este okosabbak leszunk.
De egyebkent nekem mar ez rohadt fura, hogy nem nekem kell az allas utan tekernem, hanem varnak a lehetosegek. Van negy szakmam, de egyiknel se volt meg hasonlo se.
-
Intruder A 6
aktív tag
Gelbmannál voltam fél évet, felejtős Ivecok vannak, nagyon levannak lakva a pótokkal együtt,
Tatabányán az Adlert tudnám ajánlani! ami jó, van ott ismerős és már küldtem oda pár sofőrt, eddig mindenkinek bejött.
Transintertopnál dolgoztam 3,5évet, az is jó, de ott 90%-ban éjszaka kell menni!
Én most egy kicsi cégnél 4kezezek Svájc oda-vissza szerdán és hétvégén itthon vagyok 550k, eddig egész jó. -
KAMELOT
titán
válasz Intruder A 6 #8559 üzenetére
Szerintem vedd fel vele a kapcsolatot telón és küld oda. Még kezdő, jól jön ha valaki segít, főleg az eleje a legfontosabb. Valaki kicsit terelgessen. Utána már magad alakítasz.
Adlerhoz szerezd be őt.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
Ti már találkoztatok kamerás Mercivel?
Kollégám nemrég fényképezett egyet.
Azt mondja, hogy ugyanannyira kiáll, mint egy tükör és nem úgy tűnik, hogy le(be) lehetne hajtani.
Az addig ok, hogy más tükrével nem akad össze, de hajón vagy francia útdíj fizető kapunál ugyanúgy necces. Sőt a csere, javítás is költségesebb.Vélemény?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
Ezt nem nagyon lehet hajtogatni. Szeretek a tükörben tájékozódni. Jó nagy baromságnak tartom. Koszos a kamera? Állandóan a konzolt fogod nézegetni, hogy mi van jobb meg val oldalt. Megint olyan tervezte aki kamionban életben nem ült. Főleg jó drága.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Zolás
addikt
Őszinte leszek, a rendes tükör meg borzalom, rohadt nagy, sokat kitakar, és még szélesebb mint ez. Ha lehet választani, inkább ez. Ha retkes a tükör akkor se fogsz semmit se látni hátra, szóval az, hogy takarítani kell, az alap. Az oszlop is elég vastag, szóval a két tablet amit oda szerkesztenek, nem takar ki semmi extrát, és a balos jobban szemre áll, nem kell elfordítani a fejed hogy megnézd. Nem mondom, hogy világmegváltó cucc, meg hogy ez a nagy jövő, de annál ami most van, sokkal jobb.
Ja 3 hónapja hajtok rendes tükrös mercit, 5 alkalommal kellett erősebbet fékezni a körforgalomnál, mert nem látsz ki tőle balra. Előre-hátra kell hajolgatni, hogy nehogy elüssek valakit, aki bent van, és szabályosan halad.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
válasz KAMELOT #8562 üzenetére
Szerintem se hajtogatós.
Úgy látta a kollégám, hogy a kijelző három részre van osztva, feltételezem, hogy a nagy látószögű optika képét dolgozzák fel szoftveresen, hogy különböző képeket kaphasson.
Az ötletet nem dobnám kukába, de biztos, hogy nem ezzel a külső megoldással folytatnám.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
őstag
Azért kértem több képet tőle, hogy lássam valóban olyan széles-e, mint ahogy ő látta, vagyis mint a jelenlegi tükrök.
Az igaz, hogy ez nem takar ki, mint a tükör. Körforgalomnál, én mindig annyira lelassítok, hogy meg tudjak állni, ha nem indexel a balga.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
Itt nem arról van szó, hogy nem indexel, hanem arról, hogy nem is látod. Ha vannak a körforgalomba, természetesen lassan érkezem, de mikor úgy tűnik, hogy szabad a pálya, aztán balról begurul egy személyautó, ott valami baj van. A volvónak kicsi tükre van, mégis tökéletesen látok benne mindent, és sose volt ilyen bajom vele.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
#27070592
törölt tag
válasz KAMELOT #8562 üzenetére
Az utolsó fotón, alulról úgy látszik mintha a konzolt behajthatóra tervezték volna.
Valamivel keskenyebb is szerintem mint egy normál kamiontükörrel. Szűk úton nem azon kell parázni hogy egy szembejövő kolléga mikor veri le a tükrödet.
Francia fizetőkapuknál is jónak kell lennie, ahol eddig elfértek a kamionok tükör behajtás nélkül, ott ez miért ne lenne jó? Én még senkit nem láttam, aki francia fizetőkapunál megállt volna hogy behajtsa a tükreit. -
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #8566 üzenetére
A TSZ-es Volvóban volt, sokat segített. A DAF-hoz is volt, csak a kijelző volt halott. Persze, arra már nem akartak költeni.
(#8567) Zolás : Nekem max Angliában volt nehézségem vele, de ott előzékenyek velünk.
(#8568) camelferr : Telefon méreteivel centizgette kollégám, szerinte van olyan széles.
Már láttam repülő tükröt gyors kapunál franciában. Én inkább megyek a legszélén, ahol csak az egyik oldalon van oszlop. Persze, ha figyelmes az ember, akkor nincs gond. Azt feszegettem, hogy ha fennakad mégis, akkor a csere költségesebb. Azért én is remélem, hogy hajtható mert hajón könnyebben fennakad.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
-
HoTaZo
őstag
-
zsid
senior tag
Ugyanolyan, mint egy pótos 40 tonnással.
Csak érdekessék:
ezzel kapcsolatban volt egy vitám pár éve egy cégvezetővel. Volt egy 3 tengelyes Scania teherautójuk, korrekt hirdetésben normális pénzt kínáltak nemzetköziben. C+E kategóriás sofőrt kerestek, mert később tervben volt a (tandem)pótkocsi vásárlás is.Viszont itt volt alapbér,napidíj + 100 000Ft bónusz, ami akkor járt ha 90% feletti a fleet értékelése. A cég fizette a Scaniánál a fleet szerinti vezetés képzését, tesztvezetést mindent. Mondták is hogy faszán működik a dolog, mert a sofőrjük mindig hozza 90% felett.
Itt vetettem fel, hogy bizonyos esetekben teljesen máshogy kell vezetni egy teherautót, mint egy pótkocsis vagy nyerges járműszerelvényt. Sokszor találkoztam a kocsijukkal Szlovéniában, jártak arra is. Szóló teherautónál simán rákúrod a retardert és tökmindegy eső,hó,száraz út simán lejösz a hegyről. Próbáld meg ugyanezt télen agyig rakott tandemnél. Nem kizárt hogy hegyről lefelé beelőz a pótkocsi Nyilván ilyen esetben ki kell kapcsolni az automata retardert viszont ez úgy elbassza a fékezés értékelését a Scaniánál, hogy onnantól esélyed sincs 75% felé vinni és akkor ugrott a fizuból 40 000.
Ezt tök korrekten és normálisan és ennél jóval részletesebben felvázoltam a tulajnak, a fizikai oldalával, a jármű fleet értékelési módszertanával, mindennel hogy ez:
-vagy balesetveszélyes
-vagy lehúzás a sofőr feléNem sikerült megértenie, szerinte ami most is működik az működni fog akkor is
Szóval ugyanúgy kell vezetni, de azért nem árt ésszel
<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
Régi cégnél a kisfőnök meg volt győződve arról, hogy ha fél órát kapaszkodsz a hegyre, és utána 10 perc alatt lejössz róla, akkor visszaáll a fogyasztás, mivel amennyivel több fogyott fel, annyit spórolsz lefelé.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
őstag
A karrierem elején egyszer láttam a félpótot üresen, esős úton, pályáról lejőve, megindulni oldalra. Szerencsémre egyedül voltam és az oktatáson volt róla szó. Bele tudtam taposni a gázba helyre állt. Azóta óvatos vagyok a retarderekkel.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #8583 üzenetére
Másik, hogy ez egy jó nagy baromság. Télen mivel csúszik az út óvatosan kell használni a retarterd, így mivel többet fékezel lábbal kb 60% körüli az érték. Így nem is szabadna motiválni a sofőrt. Főleg nem a fogyasztással. Tök mindegy, hogy megyek és merre 30.1 liter az átlagom FH500.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #8585 üzenetére
Nem a fogyasztás volt a mérvadó, hanem a vezetési teljesítmény. Nincs szoros összefüggés a kettő között.
Ma kaptam meg a február - májusi kiértékelésemet. 3. vagyok a 101 sofőrből. Kár, hogy nálunk ezért semmi bónusz sem jár.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
chop
őstag
No, hetfon kezdek Rudieknal, egyelore azt mondtak, hogy maradjak a telepen, aztan "tolatgassak"... Mindegy, jol van ez, a love a szokasos minimal, 60/nap (elvileg vasarnapra es unnepnapra is..), plusz 100k uzemanyag (azt mondtak, hogy 30 literes norma van a Scaniakra es boven meg lehet csinalni...velemeny?).
A Hubik nem lett volna jo, nem tudok onnan hazajonni egy hetre, az a melo azoknak oke, akik helyiek.
-
Zolás
addikt
Annyit még a volvó is tart, a merci most 24 liter, mert taposom a szemét, és nem akar menni. 30 literbe bőven beleférsz. Szerintem még a nyáron hétvégén járatod a klíma miatti fogyasztás is bele van számolva.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
fesii
aktív tag
Mi mondjuk csak 30-33 körüli összsullyal megyünk de nálunk meg aerodinamikailag elég rossz a helyzet. Plussz ha felidegesit akárki akkor szeretem egész nap járatni ha mondjuk elmegyek boltba egy órára akkor is jár ha messze kell setalnom az autokért akkor is Nem szoktam nézegetni de egyszer gòrét megkérdeztem 28-29 literbol simán kijövök. Úgyhogy én se érzem egy lehetetlen dolognak ezt a 30literes elvárást.
-
Somatom
veterán
Az alap probléma az, hogy az autógyártók csak olyan mérnököt alkalmaznak, aki hiteles okiratokkal tudja igazolni, hogy nagyszülőkig visszamenőleg a családjában és az ismerettségi körében sem volt olyan, aki 5 méternél közelebbről látott volna kamiont. Mindegyikben vannak teljesen elqrt megoldások. Innentől az számít, hogy ezek közül az adott sofőrnél melyek verik ki hamarabb a biztosítékot. Nálam az, ha szar ágyon kell aludnom és télen, a pihenőidőm vége előtt arra ébredek, hogy vacogok. Aki ilyen kamiont tervez és gyárt, annak koncentrációs táborban van a helye.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8596 üzenetére
Na igen, a fűtés, és az akkumulátor nem a volvo legjobb részei. Párszor keltem már fel én is éjjel kettőkor, hogy mi a francé van ilyen k... hideg, most kíváncsi leszek a merci mit mutat ezen a téren.
Az ágyat megoldottam egy matraccal, már ez euro5 volvo ágya is egy kalap sz.r volt, és azt hozták tovább.[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8599 üzenetére
Nem olyan matracot vettem ami kimondottan volvó méret, hanem egy saját, kicsit nagyobbat, amivel kényelmesen alszom. A mercibe is beraktam, nem próbálgatom én, hogy most abba jó a gyári, vagy sem.
Egy sima fedőmatrac vagy minek hívják, 6 centi vastag.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
Új hozzászólás Aktív témák
- HMD Skyline - jó szerelés
- Autós topik
- PlayStation 5
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- IPhone 12 Pro 256GB gyári független gyönyörű + ajándék magsafe tok
- Strix 15 GL503GE 15.6" FHD IPS i7-8750H GTX 1050Ti 16GB 256GB NVMe+1TB HDD magyar vbill gar
- CSAK 1DB!!! EZÜST! VADIÚJ BONTATLAN, 2ÉV+ GAROS Surface Pro 9 i5-1235U 16GB 1TB SSD
- CSAK 1DB!!! FEKETE! VADIÚJ BONTATLAN, 2ÉV+ GAROS Surface Pro 9 i5-1235U 16GB 1TB SSD
- Sony Pulse 3D 2026.07.26. Euronics garancia /vásárlás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen