Új hozzászólás Aktív témák
-
tusi74
őstag
Én a KRESZTNEKED! progival gyakoroltam. Nem teljesen ugyanaz külsőre, mint a vizsgán, de működésében ugyanaz. Ugyanúgy számlál az 1 perc, ugyanúgy 55 kérdés van összeválogatva, stb.
[link]
0 hibapontos lett. Olyan 2000 Ft körül van. Viszont, nem lehet továbbadni, mert egy bizonyos kódszámot a Te géped hardvereiből rak össze, ahhoz kapsz egy számot, és azok ketten csak együtt működnek. De nagyon jó progi. -
tusi74
őstag
válasz little angel #128 üzenetére
Ha már megvan az összes vizsga, és utána teszi le valaki az elsősegélyt, akkor sincs semmi. Sokan csinálják így. Csak addig nem lesz jogsi, míg nincs megcsinálva.
-
tusi74
őstag
válasz Rommel6600 #515 üzenetére
Tavaly Pesten kb. december 15-január 15-ig nem voltak forgalmi vizsgák. Itt a KF. miatt. Szerintem ez olyan szemétség azzal, aki szeptemberben kezdi el tanulni a vezetést, és pont erre az időszakra esne forgalmi vizsgája. Amikor én jártam, többen mondták is, hogy akkor nem is járnak január közepéig tanulni, minek, úgysem lehet vizsgázni. Aztán januárra meg jól kiestek a gyakorlatból.
-
tusi74
őstag
Én meg a Lágymányosi híd budai hídfőjének lejáratánál, ott ahol az ELTE Lágymányosi épületei vannak, véletlenül az alsó rakpartra hajtottam a felső helyett.
Észrevettem a hibát, és mintha egy kis faluban lennék, fogtam hátramenet visszatolattam.
A mögöttem levők döbenettől még anyázni is elfelejtettek. Volt olyan fickó, aki a telefonjával felvette a manővert. Én meg csak intettem egyet és mentem tovább. -
tusi74
őstag
Felrobbanok!
December 19-én Mentem az M0-son Dunaharaszti felől a Törökbálinti Corá-ba. Eltévesztettem a Cora lejáróját. Köd volt, alig láttam. Örültem, hogy nem csináltam semmi hülyeséget. Valahogy rákeveredtem az M1-esre. Csak és kizárólag az első lejáróig mentem. Visszafelé már nem is az M1-en mentem. Lefotózott a kamera. 13800 Ft
1 éves a jogsim. 1 lejárót tévesztettem el Nem csináltam balesetet! És 13800 Ft-ot fizetek.
Ez nem igazság.
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
válasz Panzermeyer #926 üzenetére
Az a baj, hogy a papíron rajta van, hogy az eltévedésből eredő autópályahasználtot nem tudják figyelembe venni.
Viszont Ha már 15 napon belül nem fizetek, akkor 37.800 Ft lesz. És ha elhúzzák a fellebezéssel az időt, akkor megint én szívom meg. Inkább kifizetem. -
tusi74
őstag
válasz Panzermeyer #928 üzenetére
A bünti papíron ez áll:
''A befizetési határidőt helyszíni ellenőrzés esetén az ellenőrzés napjától, elektronikus ellenőrzéskor a pótdíj fizetésre felszólító levél kézhezvételét követő naptól kell számolni.''
Sajnos az is benne van, hogy az eltévedést nem tudják figyelembe venni.
Tildy! Akkor baromi nagy köd volt. Tisztán emlékszek az egész esetre. Én már láttam, hogy ott a Cora, csak valami hülye tábla elvette a figyelmemet, ami pont azt jelezte volna, hogy a Cora-t hogy lehet megközelíteni. Aztán láttam én egy lejárót, utólag belegondolva, az volt a Cora-jé, de túlmentem. Aztán hogy hogy nem az aszfalton vettem észre, hogy M1.
Ekkor már tudtam, hogy baj van. le is akartam menni. De rohadt messze volt az első lehetőség.
Egyébként megírom a levelet. És ami abban lesz, az az igazság lesz, de előre tudom, hogy nem fogják elfogadni. Hogy nekem az az útviszony a jelenlegi vezetési tudásom maximuma volt. Tehát nekem arra kellett koncentrálnom, hogy ne okozzak balesetet, és hogy túléljem.
Véletlenül kerültem oda, le akartam jönni. Egyébként is nagy kiszúrás, hogy az első lejáró olyan messze volt. Jelenleg nagyon el vagyok keseredve, mert ez több, mint egy tank benzin. -
tusi74
őstag
válasz Kephamos #936 üzenetére
Sajnos ez nem rendőrségi papír, hanem Állami Autópálya Zrt.
Ma voltam a rendőrségen, azt mondták, nekik ehhez semmi közük, mégcsak nem is szabálysértés, hanem nem fizettem ''belépőjegyet''.
Viszont amennyiben nem fizetek, akkor bíróságra terelik az ügyet, és még a perköltséget is rám sózzák. -
tusi74
őstag
Mondjuk, lehet én azért nem lennék jó politikus, mert hazudni nem szeretek. Pedig lehet a cél szentesíti az eszközt.
Szóval, én azt nem írom le, hogy pl nem én vezettem az autót, mert én vezettem. De azt le fogom írni, hogy ahogy most ott megy, az balesetveszélyes helyzetet teremt. Ha másnál nem nálam. Hiszen, ha ne adj'isten újból rátévedek az autópályára, nem fogok tudni a vezetésre koncentrálni, mert kapkodni kezdek ismerem magam.
Sokkal jobb lenne, ha az első lejáróig még nem lenne kamerázás. Így a jóhiszeműeknek lenne menekülési útvonaluk. -
tusi74
őstag
Viszont az annyira könnyű vizsga, hogy ne halasztgasd tovább. Ha a forgalmin átmentél, az elsősegély az csak játék lesz. Elolvasod egy este a könyvet, megtanulod a stabil oldalfektetést, plusz az orrba lélgeztetést, és fuss neki. Nehogy már emiatt a vizsga miatt ne legyen jogsi.
-
tusi74
őstag
válasz Panzermeyer #959 üzenetére
Hihi! Nem vagyok modi!
De eltévedni eltévedtem. Csak beírtam gyorsan a választ, mert ha modit vársz, akkor azt várhatod, ahogy ismerem őket. Főleg most az új reg. miatt. El vannak havazva, Úgyhogy ''kisdobos'' módjára inkább egymásnak segítünk. Célravezetőbb. -
tusi74
őstag
válasz Panzermeyer #961 üzenetére
Él, de nem jött még a felkérés. na felveszlek én is.
-
tusi74
őstag
Nekem annyiból, hogy az autóssuliban le kellett perkálni az 5000 Ft-ot, ki kellett tölteni egy papírt, hogy állandóan szedett gyógyszerek, krónikus betegségek, szemüveg, és a következő KRESZ órára meg volt a papírom. Nekem is az van, hogy csak szemüveggel vezethetek. Mondta a KRESZ oktató, hogy inkább úgy írassam, hogy kontaktlencse, vagy szemüveg, mert akkor ha nincs szemüveg rajtam, nem büntet meg a rendőr. De nekem nincs az a pént, hogy kontaktlencsét tegyek a szemembe, így nem írattam, csak a szemüveget. Na nálam így ment. És megvan 10 évre.
-
tusi74
őstag
válasz AMD Power #985 üzenetére
A félelem a legrosszabb tanácsadó. Én lassan 1 éve vezetek, ebben az 1 évben rengeteg hülyeség benne van, 1-szer én is törtem, egy picit, tolatásnál. Ilyenkor mindig este elalvás előtt elemzés, hogy mit hibáztam, hogy kellett volna, és másnap be a kocsiba.
És mindennap 0-ról indulok vezetésügyileg. Azaz az előző nap lezárom magamban az aznapi hibákat a levont konzekveciával együtt, és másnap tiszta lappal vezetek, és nem kínzom magam vele tovább.
Neked is azt tanácsolom, vezetni, vezetni, vezetni. -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #994 üzenetére
Azt elhiszem. Már a második órán a Határ úttól én ''vezettem'' az autót a Hoffher pályáig. Azért tettem idézőjelbe, mert az még csak vezetés imitálás, mert valójában az oktató vezet, Te csak fogod a kormányt.
Na amikor jött velem szemben egy busz, akkor majdnem bebújtam a kormány alá félelmemben. -
tusi74
őstag
Igen, az a parkolóból kiállás necces. És amit soha nem fogok megérteni.
Én nagyon megnézem, hogy egy forgalmasabb helyen, mikor kezdjek kitolatni.
Na eljön az alkalom, sehol senki a láthatáron megkezdem a kitolatást.
Már 90%-osan kint vagyok, kb. 2 másodperc lenne hátra, és mennék a francba, amikor elkezd rám őrülten dudálni mutogatni az éppen odaérkező. Ezzel persze elvonja a figyelmem, tehát még tovább tart befejeznem, mintha békén hagyna, mert akkor pillanatok alatt eltűnnék. És sajnos ez a rendszeres.
Bezzeg én mindenkit szép türelmesen kivárok. Mert nem azon az 1 percen múlik az életem. -
-
tusi74
őstag
Ehhez mit szóltok?
[link]
Én a magam részéről támogatom. Sokkal jobb lenne, ha mindenhol egyértelműsítve lenne az alá és fölé rendelt viszony. Nem kell macisakt, de egy elsőbbségtábla mindenhová.
Olyan ''gyilkos'' kereszteződések vannak. Beláthatatlan jobbkezesek. -
tusi74
őstag
Na megérkezett az Autópálya Zrt-től a fellebbezésről a válasz. Természetesen a fellebbezésemet elutasították, mily meglepő.
Viszont, kutya legyek, ha értem az indoklást. Mert elismerik, hogy le volt zárva a lejáró, ahol még egérutat nyerhettem volna, de belekeverik az ellenkező irányt is (vagyis a Budapest felé haladót, mint lejárati lehetőséget, de könyörgöm én nem is arra mentem. Beszkenneltem, hátha valaki okosabb lesz, hogy most akkor hogyan kellett volna lejönnöm. Mert az szép és jó, hogy kitáblázták, de én nem is akartam arramenni, tehát, én honnan tudtam volna, hogy érinteni fog a felújítás.
Beszkennelt változat:
[link] -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1073 üzenetére
Nem baj az, ha nem gyorsan csinálja valaki, bár én úgy voltam vele, hogy a KRESZ menjen gyorsan, hisz azt itthon a számítógép mellett annyit gyakoroltam, amennyit akartam, és a vezetés, ami nemcsak tőlem fügött, hanem az oktató időbeosztásától is, arra legyen több idő. Így elkezdtem augusztus elején, és december 2-án lett jogsim. De a végefelé, már volt, hogy mindennap mentem. És rengeteg, és még annál is több pótótrát vettem. Majdnem összeomlott a családi költségvetés. Halál komoly. Már nem emlékszem a pontos összegre, de a 200-at simán túlléptem, az szent.
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1075 üzenetére
Több oktatótól hallottam, hogy az ideális, az a 2-3 hetente. A kevesebb, az nem jó, mert kieshetsz a gyakorlatból, a több, pedig, mert nincs idő ülepedni.
A vezetés, az már szerintem nem olyan, mint a KRESZ, mert azt egy kis gógyival, és egyéntől függő KRESZ-teszt gyakorlással, pl. rengeteg szorgalommal el lehet sajátítani. Ellenben a vezetés már idegrendszeri munka is, és sok egyéb tényezőtől függ.
Én főleg a rutinnél teljesen elfáradtam, szó szerint, általában este 6-kor már feküdtem le aludni.
Egyébként ez a saját véleményem, de én teljesen más metodikával oktatnék vezetni.
Vagy legalábbis engem másképp kellett volna.
Ugyanis aki soha nem vezetett még, annak maga az autó kezelése is nagy feladat. Épp elég megtanulni az autót egyenesben tartani, bekanyarodni stb.
És akkor mikor az ember még ezekkel küzd, akkor álljon be balról hátra 2 lánc közé.
Ez már komoly ügyességi feladat!
Ez kb. olyan, mintha az épp járni tanuló 1 éves gyereknek féllábon kellene ugrálókötelezni.
Én úgy csinálnám, hogy először legyen egy alapvizsga, ami az autó kezelését méri fel. Egyenes menet, kanyarodás, sebességváltások, megállások, esetleg hátra egyenes tolatás. Semmi több.
Aztán lenne a második rész, a forgalom, és csak annak a végén lennének az ügyességi feladatok. Beállások, szlalom akár hátra is stb. Ugyanis akkora érett meg az ember idegrendszerileg is erre. Én ennek tudom be, hogy a mai napig nem tudok beállni toltava 2 autó közé. Mert amikor tanultam, nem voltam még felkészülve, utána meg nem nem volt lehetőség. Most érzem nagy hiányát, pedig mostmár képes lennék rá.
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1079 üzenetére
Tökéletesen egyetértek. Már a második órán Vekerle-telepen a buszok között. Nagyon féltem.
Calogero!
''És ha forgalomban kell ügyeskedni (amit a te rendszered szerint majd csak ezután fogsz tanulni), akkor mit csinálsz?''
Ami kell a forgalomba ''ügyeskedés'', az bőven belefér azokba amiket leírtam alapoktatásba.
Én a mai napig tökéletesen elvagyok a forgalomban, hogy nem tudok tolatva beállni. Tehát balesetveszély helyzetet ez a hiányosság nem okoz.
Viszont parkolásnál nagyon hiányzik, néha sokkal jobb lenne. Viszont amikor tanították, akkor egyszerűen erre nem voltam megérve, mert el voltam foglalva azzal, hogy az autót hogy kezeljem. Természetesen a fent leírt módszerem nem azokra vonatkozik, akik az oktatás előtt 5000 km-t levezettek, hanem akik még azelőtt soha.Hisz, aki 5000 km-rel a háta mögött kezdi a tanfolyamot, az már nem azzal van elfoglalva, hogy az autó le ne fulladjon, meg egyenesen menjen. Természetesen ez csak az én véleményem, és azt tükrözi, amit én éltem át, amikor úgy kellett gyakorolni a tolatva beállást, hogy még az ennél könnyebb dolgokat sem tudtam megcsinálni. Szabályosan fizikai tüneteket okozott, nagyon erős fejfájást. -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1083 üzenetére
Ha nem titok, megkérdezhetem, hány éves vagy? Én nő vagyok, és nekem nem titok, most leszek 33 és 31 évesen tanultam. És nagyon megszenvedtem.
És fenntartom, hogy a szenvedésem egyik oka, az erőltetett oktatás volt. Pont amiről Te írsz. Zsupsz be a mélyvízbe, be a forgalomba, amikor még a rutinpályán lett volna a helyem. Hiába nem én vezettem az elején szó szerint, már a rutinpályára menet teljesen lefáradtam. Pl. a félelemtől.
Aztán mikor még jóformán az autót egyenesben nem tudtam tartani, jöttek az ügyességi feladatok? Minek? Nem jobb lett volna az elején inkább a biztos autókezelést gyakorolni?
Egyszerűen nem hagytak időt, hogy rögződjenek dolgok.
Lehet nálad is valami hasonló lehet. Aztán persze, amit akkor nem sikerült elsajátítani (hiszen csak azért mentem át a rutinon, mert a jobbra előrét húztam), azt azóta sem tudom. Na ezt magyarázza el valaki, hogy mire volt jó?
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1085 üzenetére
Én ültem a kormánynál. De a második órán csak kormányozni kellett, a pedálokat az oktató kezelte. Aztán szép lassan, még rutinvizsgám sem volt meg, már pedáloznom is kellett, és váltani. Egyik busz jött velem szemben a másik után.
És a poén, az oktatók azt hiszik, ezzel jót tesznek. Pedig nem. Vagyis legalábbis nem mindenkinél. Én többször kértem az oktatót, hogy nem szeretnék én vezetni, csak a rutinpályán. Ilyet szól, így szokom a forgalmat.
A járni tanulós példánál maradva. Az a szülő, aki a kisgyereknél sietteti a járni tanulást (pl. megfogja a 2 kezét, felállítja és járatja), és még a csontozata nem érett meg, komoly károkat tud okozni.
Ugyanígy fenntartom, aki nem hagyja, hogy a tanuló a saját ütemében sajáítsa el a vezetést, az soha nem fog megtanulni normálisan vezetni. Max. ha valamelyik családtagja utólag megtanítja.
Másrészt van ún. egyéni tempó. Hol van az előírva, hogy 9 óra kell a rutinra? Annyi idő alatt kell elsajátítani a kezdő vezetőnek egyébként is nehéz ügyességi feladatokat?
Én 30 órával mentem. És akkor mi van?
Csak azt bánom, hogy 30 rutin alatt (ami nem kevés pénz volt) nem tanultam meg tolatva beállni, ellenben minden órán legalább 3x meghallgattam, hogy ''más'' ennyi idő alatt mire jutott. Csak egy difi volt. Én én voltam, nem ''más''.
[Szerkesztve] -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1087 üzenetére
Hú azért meredek. Nem irigyellek
Egyébként nem érzed, de az oktatók végig kuplungolnak melletted. Még a forgalmi vizsgán is. Ez nyílt titok köztük.
Féltik az autójukat, mondjuk az ő szemszögükből jogosan. Csak amikor először ülsz be egyedül az autóba már jogsival döbbensz le, ''jé én már hetek óta nem fulladtam le, mi van, visszamentem 0-ra?''. -
tusi74
őstag
válasz AMD Power #1089 üzenetére
Mondom én. Beszéltem egy párral, már a vizsga után.
Nem nagyon van CASCO-juk, mert oktató autóra rohadt drága. Ezért minden kárt zsebből kell fizetniük, így inkább vigyáznak az autójukra.
Ők mondták, hogy volt egy oktató, aki nem kuplungolt. Be is játszott egy 300.000 Ft-os kuplungcsere. Bárhánnyal beszélsz, mind beismeri, hogy végig kuplungol, már amikor azt hiszed, hogy hú már tök önállóan vezetsz, mert a köv.alkalom forgalmi vizsga. Mág akkor is kuplungol. Kivételt képeznek esetleg, akik nem a saját autójukat viszik a vásárra, nahem a sulijét. De a saját autósok kuplungolnak rendületlenül. -
tusi74
őstag
Vagy nem vetted észre, mert olyan ügyesen csinálta. Én sem vettem észre, csak amikor már saját autómmal felhívtam, hogy elújságoljam a jó hírt, meg beszámoltam, hogy állandóan lefulladok, akkor vallotta be. Aztán más ügyben itt Harasztin beszéltem pár oktatóval, és mind bevallotta, hogy kuplungol.
Aztán lehet, Te kifogtál egy csodaoktatót.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.