Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz
Killing #10490 üzenetére
nem feltétlenül bukó, ha kuplunggal kanyarodsz (szerintem én is mentem így vizsgán): bizonyos esetekben annyira le kell lassítani, hogy már kanyarodás előtt visszateszed 1-esbe, vagy pedig kuplunggal kanyarodsz 2-ben
oktató nekem így magyarázta... csak nem szabad átesni a ló túloldalára azzal, hogy a kanyar előtt 20méterrel még 50nel tépsz, indexelsz, taposod a féket ezerrel és kuplung+fék mellett rakod vissza 2-be, aztán úgy kanyarodsz kuplunggal
szépen kanyar előtt jelzel, lassítasz, visszarakod 2-be, lassítod tovább fékkel kb 20ig, aztán felengedett kuplunggal kezdesz bele a kanyarodásba (ez lenne elvileg az "ideális") ...mondta csomószor, hogy szépen nyugodtan: nem kell kapkodni... időben elkezded a folyamatot és mindenre lesz idő (nekem is szokásom volt a kapkodás meg a későn lassítás, de ez nem épp takarékos hosszú távon a fékekre/üzemanyagra nézve)
körforgalomban pedig megint nem gond, ha felrakod 2-be... nevelt arra is, hogy nagyívű balra kanyarodásnál szépen indulás után 2 és úgy kanyarodjak alapjáraton, szépen... körforgalomnál meg rákérdeztem arra, amit kérdeztél és teljesen rendben van... kevesebbet eszik a kocsi 2esben kisebb fordulaton, mintha 1esben bőgeted ahhoz, hogy haladj
ui: ja és a körforgalomban körözés nem számít kanyarodásnak
ott az az egyenes
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
dJ Peer
aktív tag
válasz
Killing #10490 üzenetére
"Vagy csináljam úgy hogy még a kanyar előtt lelassítok, berakom kettesbe és úgy veszem be a kanyart hogy nem nyúlok a kuplunghoz kanyar közbe?"
Pontosan. Ha nem muszáj ne nyúlj a kuplunghoz. Ha a gyalogosnak/kerékpárosnak elsőbbséget kell adni, akkor persze kuplung, egyes.
De nem buktatnak a benyomott kuplungos kanyarodásnál. -
harry
veterán
válasz
Killing #10490 üzenetére
Nem értem, miért ne lehetne kuplungolni
Ha nagy sebességgel mész, nagy kanyarban, pl. 30-cal, akkor persze, hogy nem, de jobbra kis ívnél én csúsztatnám 2-be. Én amúgy kanyar előtt lassítok, visszaváltok 2-be, és csúsztatom a kuplungot kanyarban, kifele menet fogáspont, engedem, és megyek tovább.
1-be meg nem váltunk menet közben, nekem mindig ezt mondta, az indító fokozat, legfeljebb akkor használjuk, ha valami miatt mégis nagyon lelassultunk (fekvőrendőr, bár ezen is többnyire 2-ben átmentem, stb). 10 felet simán tudtam menni 2-ben, alatta azért nem árthat visszaváltani, és óvatosan engedni a kuplungot.Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Ubiquiti hálózati eszközök
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Gyúrósok ide!
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós kamerák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...