-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
válasz tboy93 #29141 üzenetére
Nem baromság, legalábbis nem minden része. Ne 4 év tapasztalatából indulj ki, vannak itt rutinosabbak is. Céges Combo-n néhány hete robbant fel autópályán a nem is olyan öreg téli gumi. Egyszerűen nem bírta azt a hőt, amit a több órás autópályatempó jelentett 30+ fokos levegő és ki tudja hány fokos aszfalthőmérséklet mellett. Nem volt kellemes.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Geller72 #29174 üzenetére
Motor, váltó, ECU, kábelköteg és még sok-sok apróság, de a VTI alatt más a fék és a futómű is. Belepapírozni a B16A2-t szintén pénz. Nem éri meg. Olcsóbban jössz ki, ha alapból VTI-t veszel.
Integra: B18C4 lesz az és 300-350k csak a motor, esetleg az LSD-s váltóval együtt.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Geller72 #29180 üzenetére
Nem tudok jó állapotú eladó 5gen-ről sem VTI, sem egyéb felszereltséggel, de azt látom, hogy azért akad pár darab a hahu-n és gondolom alkalomadtán CRX fórumon is felbukkan egy-kettő. Azt viszont tapasztalatból mondom neked, hogy drágább az átalakítás, mint a gyári. Erről egyszerűen nincs értelme vitázni.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Integra #29187 üzenetére
"botrány rossz első lámpatest" - igaz, de nem rosszabb, mint az 5-6 gen Civic, NBU-val egész tűrhetően látok, igaz az is, hogy hibátlan a foncsorom és nincs bemattulva a plexi
"az első ajtókból kijár az ablaktábla" - sosem hallottam ilyenről ennél a típusnál, szerintem ez egyedi hiba lehetett, az Accord-nál viszont nekem is előfordult
"hidegben nehezen járó abalkmozgató motorok" - eddig sosem tűnt fel, de most, hogy mondod van benne valami, talán egy kicsit nehezebben jár hidegen
"az itt is rozsdásodó hátsó ívek" - ez viszont érdekes téma, mert nem tudom, hogy változtattak-e valamit a korrózióvédelmen a facelift során, de a faceliftesekre sokkal kevésbé jellemző a rozsda, az enyémnek a hátsó ívei teljesen rendben vannak, nyoma sincs a rozsdának
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Integra #29189 üzenetére
Ne érts félre nem akarom sztárolni az autót. Véleményem szerint is vannak hiányosságai bőven a konkurenciához képest:
- nincs pohártartó
- nincs világítása az ablakemelő gomboknak
- nincs fedélzeti számítógép
- nincs lehetőség 2din-es fejegységet beépíteni
- szélvédőmosásnál előbb töröl, mint spriccelés még biztos van pár dolog ami nem jut az eszembe.
BlacKSoul: Nem tudom. Nekem eddig csak az 5gen Accord csinálta.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Geller72 #29216 üzenetére
Nincs meg a xenon fényszóró és a lámpamosó sem, tehát az eleje biztos, hogy törve volt és nem állították vissza az eredeti állapotot. Gyanúsan olcsó, de megnézni még nem kerül semmibe. Valahol a duplája környékén indulnak a jó ATR-ek.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Guminál sosem szabad általánosítani. Csak konkrét mintázatokról és méretekről van értelme ilyet kijelenteni. Én például annyiért vettem tavaly a sokszoros tesztgyőztes Dunlop Sport Bluresponse-t, mint amennyibe a középkategóriás Hankook került volna. Akkor hol is a kiváló ár-érték arány?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz tboy93 #29340 üzenetére
Ez nem szerencse kérdése. Annyiért vettél 7gen-t, amennyiért kétszer megfontoltam volna, hogy odaadom-e az 5.5-ömet. Igaz abban nem kell gátlót cserélni, sőt semmit nem kell. Mindennek ára van, ez így van rendjén.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz LógaGéza #29348 üzenetére
Mert így gondolom. Nem mondom, hogy rosszul csináltátok, de mindenesetre más úton indultatok el ugyanahhoz a célhoz. Csodák nincsenek, végül mindennek meg kell fizezni az árát. Én személy szerint szeretek a kínálat tetejéről válogatni és beleülni a jóba. Elkényelmesedtem.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz honda23 #29363 üzenetére
Akkor én a szerencsés 10%-hoz tartozom. Egyébként 200k km-nél cseréltettem az első gátlókat. Bár bőven volt még bennük tartalék, de ég és föld a különbség az új gátlókkal. Valószínűleg még a régiek is tennék a dolgukat, de nem bántam meg a cserét.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz honda23 #29368 üzenetére
Leginkább autópályatempónál és satuféknél érzek hatalmas különbséget. Mondjuk valamennyit nyilván számít az is, hogy keményített Koni gátlókat vettem egy későbbi ültetés lehetősége miatt, de közben felnőttem.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz szőröscica #29373 üzenetére
Sokkal jobb lett az autó egyenesfutása nagy sebességnél és stabilabb erős fékezés közben. Most olyan, mint amilyennek lennie kell. Előtte sem volt rossz, de érződött, hogy valami már nem az igazi, így elmentem Kárászy-ékhoz egy lengéscsillapító-mérésre és beigazolódott a gyanúm, hogy bár még nem csere érettek az első gátlók, de már messze elmaradnak a gyári értékektől.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz DeathAdder #29375 üzenetére
A szervizkönyv mit ír elő? Személy szerint valami nagyobb szerviz alkalmával, mondjuk 200k km környékén cserélném az összes kiegészítőjével együtt.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Kicsit zavaros. Tehát lemezfelnit is szeretnél venni hozzá vagy az már van? A gyári méreted 205/55R16? Mekkora átmérőt szeretnél? Egyáltalán engedélyezett-e a kisebb átmérő? Először ezeket kéne kitalálni és csak utána választani gumit. Egyébként meg akár az automax webshopjából is rendelhetsz gumit és akár utángyártott lemezfelnit is bár az utóbbi lényegesen drágább, mint a használt gyári. Viszont az idő elég szűk felhajtani egy gyári lemezfelnit.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz LógaGéza #29432 üzenetére
Nem-nem. Az EP2 5x114.3 osztókörű.
VIBO: Az időszűke miatt azt javaslom, hogy a gyári alufelnire szereltesd a téli gumit, amit akár egy webshopból is megrendelhetsz a címedre és így lesz időd olcsó, de jó állapotú lemezfelnit vadászni. Persze így majd tavasszal vissza kell rakatni a nyári gumikat az alufelnire, de kevés esélyt látok rá, hogy péntekig találnál megfizethető áron gyári lemezfelni garnitúrát. Mondjuk az is igaz, hogy nem néztem körbe ez ügyben, de az időpont a lehető legrosszabb. Ilyenkor megy fel az áruk. A gyári méret szerintem 205/55R16, de ezt megtalálod a szervizkönyben vagy a B-oszlopon.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
-
!Overdose!
őstag
Semmi gond, de nem értek egyet. Átmérőben 0,5mm, ami azt jelenti, hogy sugárban 0,25mm. Ez valóban nagyon-nagyon kevés, de véleményem szerint teljesen mindegy, hogy 0,25mm vagy akár a tízszerese a távolság. Ha nem fekszik fel az agyra, akkor nem látja el a feladatát bármilyen kicsi is valójában a rés a kerékagy és a felni között. Amit még jó lenne tudni, hogy mekkora tűréssel készülnek az agyak és a felnik. Ha viszonylag nagyobb a tűrés, akkor valóban megbocsátható lenne ez a 0,25mm, de van egy olyan érzésem, hogy ennél pontosabban készülnek ezek az alkatrészek. A másik dolgok pedig, hogy azt mondod, hogy még az 57,1 is belefér. Oké, de akkor hol húzzuk meg a határt? Mi az ami még belefér és mi az ami már nem? Miért?
Egyébként egy szezonon keresztül jártam én is aftermarket alufelnivel tehermentesítő nélkül és még itt vagyok, de nem gondolom, hogy ez lenne a helyes.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Nem tudom, máshogy állunk a témához. Gumiból én csak a felső kategóriából választok. Úgy gondolom, hogy az élet sok területén lehet spórolni és egy fix keretből választani, de nálam a gumi és úgy általában az autóalkatrészek nem ilyenek. Mások vagyunk, nincs baj ezzel.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Nyugodj békében András!
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz SlanKyng #29711 üzenetére
A VTI-S-en sincs nagyobb fék, mint a VTI-n. Ugyanúgy 282/260, már ha továbbra is MB/MC-ről beszélünk. Csonkállvány cserével p&p a non-VTI modellekre, csak arra kell figyelni, hogy 4x100-ről 4x114.3-ra változik az osztókör. A futóműben egyébként nincs túl sok különbség leszámítva a merevítőket.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz DeathAdder #29849 üzenetére
Persze, mert abba még nem MTF kell, hanem 10W-40 gyárilag.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz honda23 #29905 üzenetére
Azt hiszem 2011-ben fizettem 7000 Forintot az alábbi munkáért:
- olaj, olajszűrő csere
- levegőszűrő csere
- üzemanyagszűrő csere
- gyertya csere
- vízpumpa és összes szíj cseréje
- 2db kerékagy tőcsavar csereKeleten, munka mellett fusizó autószerelőnél. Igazából egy szombat délelőtt végzett vele. 7-et kért, én adtam neki egy 10-est. Tudom, kevésnek tűnik, de ha belegondolsz, akkor ez inkább közelebb áll a realitáshoz, mint néhány felkapott szerelő munkadíja. Igaz itt nincs se csápos emelő, se hibakódolvasás, de ő nem is vállal olyan munkákat. A jelenlegi autómat már nem oda hordom, mert már mások az igényeim, de a munkájával 100%-ig elégedett voltam.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Snoop-y #29928 üzenetére
A szívó tuning minden esetben zsákutca szerintem. Horribilis összeg minden megszerzett plusz lóerő.
Nem teljesen normális, hogy ilyen ára van az FN2-nek, de szerintem ebbe az is közrejátszik, hogy a fenntartása is fele annyi, mint egy STI-nek, bár ezt te biztosan jobban tudod.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz whited #29939 üzenetére
"mennyire szerviz igényes?"
A kuplung és a fék jobban fogy az átlagnál, de van kontakt viszonylag olcsó, gyári alkatrészhez. Hátul 5 lengőkaros futómű van. Ott azért van szilent és gömbcsukló szép számmal. Bár nem jellemző, hogy szétesne a futómű, de azért mindenképpen érdemes átvizsgáltatni az autót vásárlás előtt.
"ez már láncos vagy szíjas?"
Láncos.
"kötelező karbantartáskor mit kell cserélni?"
Hány km-esnél? Egyébként olajcsere alkalmával csak az olajat és az olajszűrőt. 10-15e km-enként ajánlott. Ha kifejezetten városi használatban lesz az autó, akkor cserélném a levegőszűrőt is minden olajcserénél, de ha jól rémlik ennél engedékenyebb a csereperiódusa.
"milyen olaj 5-30as jó már bele?"
Azt hiszem igen.
Egyébként nem vagyok biztos benne, hogy más a futómű a Type-S alatt, ennek feltétlenül kérdezz utána.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Buster17 #29949 üzenetére
Egy szívóbenzines mindig kevesebb kockázatot rejt magában, mint egy CR dízel, de a maga kategóriájában a dízel is kimagaslóan megbízható. A Denso-nál megbízhatóbb és felújítható Bosch elemekből épül fel az üzemanyagellátó-rendszere. Én inkább a dízellel venném.
Ha egy dízel annyit fogyaszt, mint egy benzines, akkor teljesítményben, tömegben vagy felhasználási módban hatalmas különbség van közöttük.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz whited #29954 üzenetére
Nem az évente megtett km-ek számának kéne lenni a legfontosabb tényezőnek a benzines vs. dízel kérdéskörben, hanem a felhasználás jellegének. A dízel, főleg DPF-fel kevésbé tolerálja a rövid távokat és a várost szinte soha el nem hagyó üzemmódot.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz whited #29973 üzenetére
Alapvetően ugyanaz a konstrukció a K20 és a K24. Valóban kiemelkedően megbízható autók, de ilyet az ég világon semmiről nem mernék kijelenteni, hogy soha nem romlik el. Egyszerűen a kockázat kisebb, mint sok más típusnál.
A másik, hogy véleményem szerint a megbízhatóság is csak egy tulajdonság, egy szempont a sok közül autóvásárlásnál. Valakinek kisebb, valakinek nagyobb súllyal. Nem mindenkinek attól lesz egy autó jó, hogy megbízhatóbb a többinél. Az Accord-nak is vannak hiányosságai, az sem tökéletes.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz DeathAdder #30059 üzenetére
Classic néven tovább is gyártották a G-ket párhuzamosan a H-val.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz >>>W!nman* #30106 üzenetére
"- AC gomb megnyomására nem villan a lámpa, nem változik a fordulatszám se"
Fagypont alatt nem kapcsol a klíma. Melegebb időben próbáld ki, hogy működik-e.
"álló helyzetben fékpedál felengedésekor a fordulat felugrik 2-300RPM-et, aztán visszaáll
(mitől lehet?)"Természetes jelenség.
"- melegedő állapotban ~500körülre esett vissza a fordulat (mi az alapjárati fordulatszáma? 700-at tippelnék)"
Nincs előttem a service manual, de valahol 700 körül van az ideális alapjárat.
"- kicsit ingadozik az alapjárat (mitől lehet?) (koszos pillangószelep?)"
Nem jellemző ezekre a motorokra a TB elkoszolódása, inkább a testpontokon néznék szét. Mindenek előtt egy ECU reset-tel kezdenék.
"- ablakmosó tartály betöltő nyílása mellett találtam 1 bekötetlen, leszigszalagozott kábelt, az mi lehet?"
Ezekbe az autókba általában a legtöbb rendelhető extrára be vannak vezetékelve. Talán a ködfényszóróé lehet. 6gen tulajok biztosan többet tudnak segíteni.
"- gázpedálnak van kis holtjátéka... Ez is természetes?"
Igen.
"Kérdések:
- hidegen(ilyen (-8) - (-12)°C-ban) mi az elvárt alapjárati RPM? 1500körüli?"Ott körül, de ezt is írja a service manual. Feltétlenül szerezz be egyet!
"- nincs benne fejegység, de ahogy néztem a csatlakozót, nem ISO szabványos... Hogyan oldható meg? Létezik átalakító? (Illetve hol van a koax antenna kábel? Nem találtam elsőre...)"
Lézetik átalakító. Nekem van is egy fölösleges, szívesen odaadom. Az antenna kábelt neked kell megkeresned. Ha beesett valahova, akkor nem lesz egyszerű. Én inkább alulról állnék neki.
"- klímahűtő? gyári, belevaló? gyanús a tetején az a szivacs darab..."
A szivacs és a matrica is gyanús. Elképzelhető, hogy utángyártott.
"- váltón az a kis bizbasz mi? túlfolyó lenne? (légszűrő/gyújtáselosztó között,e gy vízcső(?) mellett)"
Fogalmam sincs.
"- csomagtartóban találtam 2 ovális műanyagot, ez mi lehet?"
Nem tudom. Talán a hátsó hangszórók takarója?
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz DeathAdder #30118 üzenetére
Igen, jól tudod.
A túlzott párásodás minden esetben több-kevesebb vizet jelent az utastérben.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Filmvilág
- Vírusirtó topic
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Ukrajnai háború
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- PHP programozás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen