-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peterhappy
őstag
Sziasztok,
Er$ténél vagyok, Privilégium L folyószámlám és "pénzvisszatérítős" hitelkátyám van/volt.
A számla díjmentes (bankadós dolgokat leszámítva), a hitelkártyán havi kb. 2000-2500 forintot tudok realizálni. Magára a hitelkeretre egyébként nincs szükségem, kizárólag a jóváírások miatt "használom".Belefutottam egy elég húzós szituációba, bevonták a hitelkártyámat (és Feleségem társkártyáját), mondván erre én adtam meg személyesen megbízást a bankfiókban, ahol legalább egy éve nem jártam.
Emberek vagyunk, hibázhatunk, nyolc év banki tapasztalattal a hátam mögött biztos, hogy toleránsabb és türelmesebb vagyok a nagy átlagnál, de a hozzáállást látva, a töketlenkedést megelégelve a bankváltás mellett döntöttem.Fentiekhez hasonló paraméterek mellett keresek bankszámlát (nullás vagy minimális költséggel), illetve hitelkártyát. Előny, de nem feltétel, hogy egyazon banknál legyen mindkettő.
Mit javasolnátok?
Internetbankot, mobilappot használok - hátha ez is számít.Bankmonitornak stb. nekiugrom este, ha hazaértem, csak mivel épp a fórumon csellengtem, gondoltam első körben Hozzátok fordulok.
Köszönettel,
Péter -
Peterhappy
őstag
+Bazsi: köszi a tippet! Kértem a visszahívásukat.
@Mercutio: erre én is kitértem a panaszomban (mert ez már kvázi bűncselekmény volna), kiegészítve pár GDPR-os gondolattal (ki és miként fért hozzá az adataimhoz, mi szavatolja, hogy azokkal visszaélés nem történt, történt-e adatvédelmi incidens és ha igen, annak észlelést követő 72 órán belüli kivizsgálása - ezt feltételezvén - milyen eredménnyel járt, stb. stb. stb....
@Victoryus: még ezt is megérteném, ha ezt mondják. De nem, én adtam meg erre megbízást, személyesen. Még ezt is benyelném, ha nem próbáltak volna meg utána hülyének nézni, vagy ha 24 órán belül orvosolják a problémát. Egyelőre egy hét sem volt minderre elegendő. Homárra röppenne az eset, ha volna időm és türelmem begépelni, de annyit meg nem ér az egész.
Mindenesetre tele vagyok kérdésekkel, amiket inkább nem kívánnék feszegetni (négyszem-elv, tájékoztatás hiánya, ha február végén adtam megbízást a megszüntetésre, miért tudtam még április 3-án délelőtt még használni) és még féltucatnyi aggály és kérdés, ami annyit sem ér, hogy még jobban felhúzzam magam.
[ Szerkesztve ]
-
Peterhappy
őstag
válasz
Victoryus #10089 üzenetére
Előre is elnézést kérek az általánosításért.
A gond ott van, hogy nem hazudnak (vagyis de), csak fogalmuk sincs róla. És két választási lehetőség van:
1) megkérdezni egy kollégától (aki könnyen lehet, hogy pont ugyanúgy nem tudja, meg azzal csak a macera van, telefonálgatni kell, mászkálni, ergo dolgozni)
2) nyugodt, rezzenéstelen arccal, tényként közli, ahogy ő gondolja.
A nyolc évemből két-két évet call centerben, majd bankfiókban húztam le, mindenhol azt sulykolták belém, nem baj ha rosszul tudom, csak magabiztosan mondjam.Nálunk anno csak 0-s számlát lehetett zárni, ha mínuszba fordul(t) volna, akkor azt már benyelte a bank és lehetett zárni. Hogy miért nem fizették ki a számlazárásnál a fennálló összeget, nem tudom - csak tippelek, talán meghaladta volna a kp-felvét (vagy a fióki utalási megbízás) díja az összeget (vagy lusta volt az ügyintéző, vagy rosszul tudta).
-
Peterhappy
őstag
válasz
windlord #10097 üzenetére
Üdv a csapatban
Amint kivizsgálták a panaszomat, tokkal-vonóval megszüntetem náluk a számlámat.
Rafinál, CIB-nél vannak jóárasított számlacsomagok, én sütőtökön CIBékhez megyek. Kicsit csederből-vederbe érzésem van, de bank, bank, gyanítom, hogy egykutya mind.Bankmonitoros tippet kaptam itt a Kollégáktól, azon keresztül igényeltem, egy megkeresést megér, az nem kerül semmibe.
Talán én vagyok túl "konzervatív" felfogású azzal, hogy bankszámlára kérem a jövedelmem és bankkártyát (neadjisten paypass-t) használok.
-
Peterhappy
őstag
-
Peterhappy
őstag
Sziasztok,
2019. május óta vagyok CIB ECO számla tulajdonos - azt viszont nem állítanám, hogy boldog is.
Akkortájt a Bankmonitort a CIB ECO és a Rafi Premium Gold 2.0 számlák iránt érdeklődve kerestem fel, de eléggé elvittük (elvitték) a dolgot az ECO felé, nem bántam, nem foglalkoztam vele, így az lett belőle.Elméletileg kiemelt ügyfél vagyok, dedikált ügyintézővel - gyakorlatilag ebből semmit sem tapasztaltam az elmúlt másfél évben, azt azonban igen, hogy jelentősen őszülök, valahányszor megpróbálok bármit is intézni a mobilappban vagy a webes alkalmazásban (avagy állandó megbízáshoz meg a desktop változatban, ami önmagában is nonszensz).
Most telt be a pohár és határoztam úgy, hogy váltani akarok. A kérdésem az, mit tudnátok javasolni.
1)
Pénzvisszatérítéses hitelkártyát keresnék. Visszaolvasgatva a topikban, erre a Budapest Bank Classic kártyája volna most talán a legalkalmasabb?
Hitelképes vagyok, mindig időben visszafizetem a teljes összeget.2)
Emellett van havi két-három utalásom (forint állandó megbízás), összesen kb. 150-200k értékben (tandíjak, bérleti díj stb.), csoportos egyelőre nincs, de egyet vagy kettőt szeretnék megadni (telefonszámla stb.)
Ezekhez megéri a Rafi Gold-ot megnyitni, vagy keressek hozzá valamilyen jóárasított BB bankszámlát?Egy jóféle modern app+netbank mindenképp előny, de nem feltétel.
Eleddig mindig egy helyen vezettem a folyószámlám és a hitelkártya-számlám, de ehhez most nem ragaszkodom.Előre is köszönöm a segítségeteket, javaslataitokat!
-
Peterhappy
őstag
válasz
axioma #17544 üzenetére
Köszönöm a gyors választ. Nem írtam le (vagyis leírtam, de végül töröltem, mert nem akartam nagyon sokat offolni), hogy épp az erstét hagytam ott másfél éve és keményen megdolgoztak érte, hogy soha a büdös életbe be ne tegyem a lábam egyetlen fiókjukba se, pedig elég türelmes és lojális típusnak tartom magam.
Betéti kártyát csak kp-felvétre használnám, az nem gond. Havi 2-3 utalással, 2-3 állandóval és 1-2 csoportossal számolok.
Eddig mindig egy helyen volt a hitelkártyám és a bankszámlám, ami nagyon kényelmes volt, de ehhez most nem is ragaszkodom.
@sifarr: neked is nagyon szépen köszönöm a hozzászólást.
Nem fogalmaztam a legjobban, ezt elismerem. Az app+netbankra csak azért mondtam, hogy előny, de nem feltétel, mert azokból kiindulva, amiket az elmúlt években használtam, kizárt hogy rosszabb legyen, mint a cib-é
Kb. hat éve jöttem el az UniCredittől, az akkori, folyamatosan fejlestés alatt álló SpectraNet is köröket vert a CIB mostani felületére. Igazából az Erste netbankja piszkosul tetszett, nem sokkal azelőtt vezették be, hogy ott kellett, hogy hagyjam őket, az pedig elég magasra tette a lécet.
Netbankot és mobilappot alapvetően havonta egyszer-kétszer használok, eseti átutalásnál és hitelkártya-törlesztésnél. Annyi időre pedig bármit elviselek - ahogy a cib-et is elviseltem eddig. Csak ma kétszer is megtréfált, és megint a legrosszabbkor mondott nálam csődöt, s volt kínszenvedés, mire sikerült egyetlen megbízást megadnom."Az az előnye is megvan, hogy bármely bank hitelkártyáját választhatod hozzá"
Mármint ez technikailag lehetséges, így van megoldva? -
Peterhappy
őstag
válasz
kuksa90 #17692 üzenetére
Én nem vártam meg, míg "lejár" az ECO, belefáradtam a cib informatikai töketlenkedéseire, hol a mobilapp, hol a netbank tréfált meg. A héten nyílt a Rafi számla, jövő héten pedig zárom a cibet. Elengedtem a hitelkártya-visszatérítés témát is, csábított a Media Markt-os kártya, de talán öreg vagyok én már ezekhez. Így lesz egy számla, kártyával, társkártyával és csók.
+ Revolut, ha épp arra van szükség.Az első benyomás itt sem volt épp a legjobb, elég izzadságszagúra sikeredett a számlanyitás, de csak sikerült megoldani. Azon azért meglepődtem, hogy a netbank sms-eknek havidíjuk van, ahogy a számla- és kártyaértesítéseknek is... a netbank és a mobilapp első nekifutásra nem egy bonyolult dolog, ellenben működik és használható
Pár hónap múlva referálok. Jó lenne innen "nyugdíjba" vonulni.
-
Peterhappy
őstag
válasz
fokukac #17694 üzenetére
Akkor csak engem nem szeret a CIB. Jó párszor kergetett őrületbe a netbank extrém lassúsága, vagy elérhetetlensége, és november eleje óta kétszer hagyott a lehető legrosszabbkor cserben.
De lehet, hogy tényleg csak nekem nincs szerencsém a bankokkal, pedig nincsenek/nem voltak nagy elvárásaim. -
Peterhappy
őstag
válasz
Erdmis #33670 üzenetére
Sziasztok,
Engem most hivott a premiumos, azzal nyitott, hogy egyeztessunk idopontot, hogy ismertethesse az uj csomagokat. Mondtam, hogy koszonom, kaptam levelet, atolvastam, nem kivanok valtani. Azt mondta olyan opcio nincs, muszaj valtani.
Erre kertem, hogy tajekoztasson a bankvaltas folyamatarol, azt mondta, kozponti mailrol jon majd level a temaban.Annyit mondott meg, hogy o az uj premium bankarom - mondom az csodas, mert az elozot se ertem el soha, egyetlen megkeresesemre sem reagalt. Azt valaszolta, ketteszedtek az ugyfelkort, mert tobb mint 900 premium ugyfeluk volt mar...
Bp, kulso kerulet, nem nagy fiok.Ha muszaj valtani, akkor bankot fogok, nem csomagot.
#rafi gold 2.0
[ Szerkesztve ]
-
Peterhappy
őstag
Az hát. Komolytalan az egész. El is vagyok és voltam eddig is nélküle, a számlafeltételek miatt bankolok ott, ahol.
Az a helyzet, hogy ültem annyit az asztal másik oldalán - bár az elég régen volt -, hogy azért viszonylag gyorsan meg tudom ítélni, kinek számít az ügyfél, és kinek nem.
Őt is a pénze érdekli, ez esetben engem is. Legalább van bennünk valami közös.@Axioma: Nem tudom, hazudott-e ezzel, nekem is az az érzésem, talán csak rá akarnak ijeszteni az emberre, aztán ha tízből egy-kettő nem vált, akkor nem vált.
A mobiljáról hívott, nem központi számról. De szerintem csak az ügyfélszolgálati hívásokat rögzítik, még a fiókos kimenőket sem.
-
Peterhappy
őstag
válasz
sifarr #33831 üzenetére
Azt ugyanis nem lehet megcsinálni, hogy még pár hete is kötöttek szerződéseket
Kb tiz eve, rovid Citibankos idoszakom nezett ki ugy, hogy nyitottam valami zero(?) szamlat, es mire ugy masfel het mulva meghozta a posta a bankkartyat, mar nem voltam ugyfeluk, mert kozben felhivtak, hogy megszunt a szamlacsomagom, es valtanom kell.
-
Peterhappy
őstag
Sziasztok,
Nézegetem, hová kellene menni, ha a Rafi esetleg kipöckölne.
Erste Privilégium 2.0 szimpatikusnak tűnik + nyilván jól hangzik a +30k jóváírás is.Az nem derült ki számomra, 3 év után milyen számlára váltanak? Lehet esetleg értelme utána is ott maradni, vagy akkor megint költözni kellene?
Most nincs ott számlám, de pár éve volt - az sem derült ki számomra, az kizáró ok-e. Ezt tudjátok esetleg?
S abban tudnátok még segíteni, melyik bank(ok)nak a legjobb a mobilappja? Úgy emlékszem, anno a CIB-é nagyon tetszett, ráaásul azt hiszem ott voltak push üzenetek is (ezt a Rafinál a mai napig hiáynolom), viszont nagyon sokszor nem működött hol a mobilbank, hol pl a kártyás fizetés (bár ez sok-sok éve volt, azóta talán jobb a helyzet).
Az Erstével alapvetően jól elvoltam, csak volt egy ügyintézői hiba, ami kapcsán óriásit szívtam, amiből panasz lett, és baromi inkorrekt módon jártak el, s otthagytam csapot-papot. Na az ő mobilappjukra pl. egyáltalán nem emlékszem, milyen volt.
S még egy kérdés. Ha komolyabban ráfeküdnék a Revolut használatra (ez másik totyik témája), áttolnám oda a fizetésem felét, s a kártyás fizetéseket onnan intézném, s csak egy-két utalás + évente kb. 1-2 kp-felvételre tartanám a lakossági bankszámlám, ahhoz melyik bankot javasolnátok? A fizetésem oda érkezne, nem Revolutra.
Előre is köszönöm a segítséget
-
-
Peterhappy
őstag
válasz
pictigjis #34254 üzenetére
Amúgy ha lenne egy tökös konkurens bank, most simán meghúzhatná (akár bankmonitoron keresztül), hogy ha Rafi Goldos ügyfél nyit náluk prémium számlát, extra pl. jóváírást kap, vagy ilyesmi. Jól alá lehetne most pakolni a Rafinak.
Én már ott tartok, hogy remélem felmondják a szerződésem, kiábrándultam belőlük, mennék tovább, de semmi kedvem megint számlanyitással cseszekedni és mindenhol átirattatni a banki adataimat. Így legalább nekilódulnék, máshol nyitnék, kapnék grátisz jóváírást és talán használhatóbb mobilbankot és/vagy push üzeneteket is
-
Peterhappy
őstag
válasz
pictigjis #34258 üzenetére
Sajnos én nem igazán vagyok tehetős (de azért a havi szükséges beérkező összeget összerakjuk), de a nagy többség azért vagy komolyabb megtakarítással, és/vagy komolyabb havi fixszel rendelkezik. Ha csak pár százan átmennek egy bankhoz, abból már simán tízszámjegyű összegről beszélhetünk, az pont egy pici plusz a brókereknek forgatni.
Arról meg nem is beszélve, egy ilyen húzást azért egy-két sajtóorgánum biztosan megénekelne, jó kis reklámot jelentene adott bank számára - a rafi kárára.
Szerintem összességében, pénzügyi és szakmai szempontok alapján bőven megtérülne, de persze tévedhetek.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Eladó hibátlan gigabyte z390 UD!
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus, 16,1 FHD 144 Hz, Ryzen5 4,3 GHz (5GHz), 32GB Ram, GF RTX 4050 6 GB VADONATUJ, BONTATLAN!
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával