Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RR-13

    őstag

    válasz Piftuka #28128 üzenetére

    Valóban nem üzemel párhuzamosan a kettő, mert aki hard tokent igényel azzal kapcsolatban azt feltételezi a bank, részben logikátlanul, hogy nincs okostelefonja, és/vagy nem tudja (vagy nem akarja úgysem) használni az alkalmazást, amiben a withKEY tokent generálni tudna. :U

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Piftuka #28128 üzenetére

    a mobilapplikációt használtam, de nem emlékeztem arra, hogy külön "szerződnöm" kellett rá
    Ráutaló magatartással kötöttél szerződést, ahogy ha nyitsz egy gmail-fiókot, ott is történik szerződéskötés. De ha nyitsz online egy #withSAVE megtakarítási számlát, akkor is szerződsz és nem kell fiókba menned.

    Azt ennek ellenére furcsának tartom, hogy csak "vagy ez, vagy az" használható ugyanazon előfizetéssel. ...

    Technikailag biztos megoldható lenne, de nem cél.

    Ha jól értem, a hardveres token mellett nem üzemel a mobil alkalmazás...
    Ezt cocka tudná megmondani. Ahogy a hsz-eiből leszűrtem, ő nem okostelefonos, ezért tokenes, de virtuális gépen (?) futtatja az applikációt is.

    hogy valaki mindkét megoldást használja a gyakorlatban, ha neki éppen úgy volna kényelmes, praktikus!?
    Nem ez a trend az online bankolásnál. Nem véletlen, hogy a nulláról építkező fintech cégek ilyen hardveres, tokenes technikát nem alkalmaznak. Sőt, a trend miatt náluk a webes elérés is csak másodlagos. Szívük szerint csak az appokat használnák. Egyre inkább az online bankolás (is) a mobilra költözik.
    A bankok kezdték az online bankolás kialakítását. Először felhasználónév + jelszó és/vagy sms azonosítással. Utána jöttek (biztosnságra hivatkozással) a hardveres kódok. De pl. a CIB-nél a tokennekkel párhuzamosan mobilos token is volt (mobil app, csak kódgenerálás funkcióval, én erre váltottam anno). A trend pedig a biometrikus azonosítás felé halad. Csak idő kérdése, és tokenek megszűnnek.
    Addig maradnak, amíg érzékelhető számú használja és ragaszkodik a régebbi megoldáshoz.
    A tokenért nem azért fizetsz, mert ezen keresni akar a bank (pl. CIB), hanem ezzel is a mobil felé akarnak terelni. De amíg sokan használják és fizetnek, addig marad.
    A hagyományos sms-értesítések is el fognak tűnni, csak push lesz. De amíg sokan használják, és ezen durván sok pénzt keresnek a bankok, addig marad.

  • Piftuka

    veterán

    válasz Piftuka #28128 üzenetére

    "Mindenesetre nemrég tárgytalanná vált a dolog, mert igényeltem hardveres tokent."

    Ha már téma volt a CIB internetbank kliens, és a mobil alkalmazás... Hátha hasznos információ valakinek...

    A fenti történet esetemben ~2 hónapig tartott. Addig működött az eszköz kifogástalanul, majd egyszer csak nem fogadta el a kliens a generált számkódot.
    Felhívtam a CIB ügyfélszolgálatot, amely hívás során nagyon gyorsan kiderült, hogy a hardver tokenem hibásodott meg. Nem képes szinkronizálni a központi szerverrel, így használhatatlanná válik.

    Megtudtam azt is, hogy ilyenkor csak és kizárólag a hardver token cseréje a megoldás, azt pedig csakis bankfiókban lehet intézni.

    Azt is megtudtam, hogy a jelenleg használt eszközök esetében ez viszonylag gyakori probléma, ismert probléma, "rég óta" dolgoznak rajta, de megoldás nincsen rá.
    Ezért igyekezett hát anno a bankfiókban az ügyintéző hölgy is inkább a mobil alkalmazás használata felé "terelni".

    Mivel semmi garancia nem volt arra, hogy ha kapok egy új token eszközt, az 7 évig, vagy éppen csak 7 napig funkcionál megfelelően, nem kívántam többé ezzel kísérletezni.

    Ezért aztán visszaadtam az eszközt (azt is csak bankfiókban lehetett), és visszatértem a mobil applikációra.

    Sajnálom, mert a hardveres eszköz - amikor megfelelően működik - "sallangmentesebb", gyorsabb megoldás.

    Csak hát éppen lutri, hogy kinél mennyit bír ki. Így pedig nem nyerő. :(

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák